Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
24 Ocak 2013, 22:14
#30841
Beyler dün motor çalışır haldeyken bezle temizliyodum elimdeki bez eksoz borusuna değdi azıcık yapıştı bende çıkarmak için bulaşık süngerinin yeşil tarafıyla ovdum eksozdaki siyah boyayı azıcık kaldırdı sizce bir sorun olurmu paslanma falan vs. birde gidip sprey boya alıp sıkmalımıyım
Reklamlar
-
24 Ocak 2013, 22:39
#30842
Motorun Subap ayarı bozuk ise nasıl bir ses çıkar ?
-
24 Ocak 2013, 22:46
#30843
Desperado12 adlı üyeden alıntı
Motorun Subap ayarı bozuk ise nasıl bir ses çıkar ?
şıkır şıkır diye ses gelir.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
24 Ocak 2013, 23:28
#30844
chemical adlı üyeden alıntı
şıkır şıkır
diye ses gelir.
bende bujini olduğu yerden öyle bi ses geliyor fazla yüksek değil ses sanki içerde bişey boşa dönüyormuş gibi subap ayarı yapılmamış diye şüşünüyorum
-
25 Ocak 2013, 00:50
#30845
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Motor kaç bin de ? Ayrıca krankın yağ eksilmesiyle bi ilgisi olduğunu sanmıyorum, Silindir piston segman sanırım yeterli, ki krank ta zaten baya pahalıdır. Motorun 400 e çıkacağına, böyle krank ta dahil olursa 600 ü falan bulabilri diye düşünüyorum. Bende de yağ yakma var.. Ama motoru sıfırlasam yağ yakmam kesilsin diye, krank değiştirme ihtiyacın yok. Krankta bi problem yok çünkü. Senin krank tamı hasar görmüş =?
Yok ethem abi.Ben ölesine krank piston diyorum bende o ağız alışkanlığı.Krankta birşey yok. .
17.200.Silindir piston sekman değişecek.Garantiden zaten.2013 ün Haziranında bitiyor.
Desperado12 adlı üyeden alıntı
bende bujini olduğu yerden öyle bi ses geliyor fazla yüksek değil ses sanki içerde bişey boşa dönüyormuş gibi subap ayarı yapılmamış diye şüşünüyorum
Hacım.O egzantrik sesi.Başka yerlerde arama.Cbf lerin ilk 5bin kmlerinde olur öle.Takılma.
2020 'Tracer 900 İcon Blue
-
25 Ocak 2013, 02:03
#30846
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Ramazan kardeşim slm. Eğer motor 5 ay hiç marş basmadıysa, akünün tamamen boşalmış olması dahi söz konusu olabilir.. 5 ay çok uzun bir süre. Akü nün şarj olması için mininum motorun 5500 devir veya üstünde sürüş yapılması gerekiyor, kitapçık verisi bu. Yani marş dahi basmayabilir..Motosiklet aküleri, 4 tekerli araç akülerine nazaran çok daha düşük amper değerli aküler olduğundan, kendi hallerini bırakıldıklarında araba akülerinden çok daha erken boşalma eğilimi gösterirler, Marş basmazsa ya vurdurarak çalıştıracaksın ve 80-90 bi kaç saat gezeceksin, yada.. akünü bi oto elektrikçide veya kendi imkanın varsa kendi imkanlarınla şarj ettireceksin..
Benzini tamamen boşaltman çok kolay, motorun sağ siyah kapağının altında karbratör var.. karb.. üzerinde uzun bi düz tornavidayla gevşetebileceğin bir vida mevcut, bu vidayı biraz gevşettiğinde depodan karb. ulaşmış olan benzin, alttaki karbratör tahliye hortumundan boşalmaya başlıyor, tekrar sıkınca kesiliyor, bu vidayı rahatlıkla görebilmek ve müdahale edebilmek için sağ yan siyah kapağı sökmen gerekebilir. Buradan depondaki eski veya pislenmiş olan karbratörün içindeki ve depodaki benzinin tamamını alarak, deponda ve karb. de mevcut benzini sıfırlaman mümkün.
Motor yağının da eğer en azında yarı kullanım ömrünü bitirdiyse, veya yağın km kullanım ömrü dolmasa dahi aynı yağ motorda 6-7 aydır mevcutsa, yağınıda değitirmeni tavsiye ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:21 ----------
İlyas Kardeşim, nasılsın ? Satma niyetin hayırlı olur inşallah, yoksa sende mi Koray gibi sym wolf 250 falan mı niyetlendin ? Sonraki motorun ne olacak hayırlısıyla ?
Ethemcim teşekkür ederim,hamdolsun iyiyiz, bayadır görüşemiyoruz,izmite geldiğinde beklerim,çayımı kahvemi içmeye..."Biraz birikmişim var,araba alacağım,motor satılmazsa önemli değil, yedekte kalır,satılırsada gezmelik daha ucuz yollu cup bir şey bulunduracağım...''
Adam adamdır, olmasa da pulu; Eşek eşektir,olsada hint kumaşından çulu.[COLOR="#B22222"][/COLOR]
-
25 Ocak 2013, 02:31
#30847
rahmi34 adlı üyeden alıntı
şehir içi 360 larda yedeğe düşüyordum, şehir dışı 420 ve 415 km de yedeğe düştüm 2 kez. nedenini bilmiyorum ama benim motor az yakıyor sanırım :D
kanka michelini tak biraz etkiliyor =) bide tek biniyorsun sen ya =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
mazot gaz yağına göre daha ucuz ama ben uzun zmandır bu gaz yağını denemek istiyordum içimde ukte kaldı
yağ ölçümünü motor işyerindeki otoparkta 2 gün yattıktan sonra yerinen kaldırmadan yaptım,zemin düz ve motor orta ayakta iken...ama yağ değişiminden sonra bu tablo çıkınca sevindim doğrusu
motoru sıkıştırarak kullanıyorum diyorum ama benim sıkıştırma anlayışım;6bin devirde 80 km ile gitmek normal benim için yani bunun üstüne çıktığımda sıkıştırma olarak görüyorum
şimdi ya benim motorun yağ yakma oranı düşük çok az ve bunun üstüne bende motoru limitlere sokmadan kullanınca çıkan yağ 1 litre oldu..
yada motor yağı el yakıcak kadar değil ama sıcaktı ve çok iyi süzüldü sağa sola filanda yatırdım normalden fazla yağ çıktı ama böyle olması zor çünkü bu sefer 1 litreden fazla yağ koymam gerekir
D&B motor ustası 4000 bakımına gittiğimizde nihat abi ile bana motor sıfır geldiğinde 1,2 litre konulur 200 gr şanzımandamı debriyajdamı ne kalıyor dedi sen değiştirdiğindeo 200 gr motorun içinde kalıyor onu çıkartmıyor motor demişti
-
25 Ocak 2013, 12:05
#30848
Desperado12 adlı üyeden alıntı
Motorun Subap ayarı bozuk ise nasıl bir ses çıkar ?
Motor soğukken ilk çalıştırıldığında mevcut olan, motor soğukken fazla belirmeyen, fakat ısındıkça daha çok belirginleşen, motorun çalışma ritme ile uygun bi şıkırdama, şıkı şıkı şıkı.. şeklinde.
-
25 Ocak 2013, 16:10
#30849
Slm arkadaşlar tur camına ihtiyacı olan varsa benimle irtibata geçebilir 546 951 24 02 hiç takılmamış 20 tlye gönderebilirim benim hoşuma gitmedi tipi kaçtı motorun
-
25 Ocak 2013, 17:00
#30850
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Ben yolculu kullanım yaptığımdan ön michalen lastiği 30 yapıyorum, michalende yolcusuz kullanım dahi yolu bırakmıyor lastik. Yumuşak hamur yapısı sayesinde sorun olmuyor, ama duroda bu çok tehlikeli olur, yapılmamalı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:46 ----------
Slm, ölçüm yaptığın zemin tamamiyle düz değil ise, veya motor stop edildikten sonra karterdeki yağın iyice süzülerek oturması beklenmeden yağ seviye kontrolü yapıldıysa, çubukta yağı olduğun daha az görmene sebep olmuş olabilir. En sağlıklı yağ seviye kontrolü motoru her zaman park ettiğiniz ve düz olduğunuz zeminde, motoru bir gece beklettikten sonra ertesi sabah motorun başına gidildiğinde yapılabilir. Böyle bir ölçümde yanılma payı bence yok. Bu arada motorunun maşşallahı var, benim motor 1600 km de kesin 200 gram seviyelerinde yağ yakar.. Bu arada ölçümünü her zaman aynı yerde, aynı şekilde yapıyorsan ilerki zamanlarda yine çubukta yağı yarıdan mm yukarda gördüğün taktirde, yağın eksik olmadığını düşünebilirsin.
Bende senin gaz taktiğini mazotta uyguluyorum, gaz bulamak için bence hiç uğraşmaya gerek yok. zincir ve jant temizliği mazotla da çok harika oluyor. Elimde 3 lt mazotum var. 1 sene yeter.. Zamdan önce almıştım dermişim
mazot gri boyalı aksamların sararmasına neden olur. mazotla temizlik sonrasında bol bıol boll köpüklü sularla yıkamakta fayda var. gaz yağı konusuna gelince : sprey ile püskürtme yöntemi ile kullanılırsa sadece zincir değil motosikletin tüm aksamlarında temizlemeye yardımcı olur. sıvı cilalar granajların arasıan vidalara yapışır. basıyorum gazyağını tepeden aşağı koltugu elciği jantı ..... küflenen , paslanan, sudan kireç tutan ne varsa söküyor. boyayaya da plastiğe de zararı yoktur. son aldığım motor 2006 model 1500(binbeşyüz km )de er-6n. deposunda dış cephe kaplaması yapılırken düşüp de kalan beton sıva vardı.. onu bile söktü.. gerisini sen hesap et. 1 gün gaz yağına bogdum. zinciri ne kadar paslıydı siz düşünün, şimdi pırıl pırıl. cbf i mi sattım ama kalbim hala sizinle
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
-
25 Ocak 2013, 19:41
#30851
KaPTaNHaSaN adlı üyeden alıntı
mazot gri boyalı aksamların sararmasına neden olur. mazotla temizlik sonrasında bol bıol boll köpüklü sularla yıkamakta fayda var. gaz yağı konusuna gelince : sprey ile püskürtme yöntemi ile kullanılırsa sadece zincir değil motosikletin tüm aksamlarında temizlemeye yardımcı olur. sıvı cilalar granajların arasıan vidalara yapışır. basıyorum gazyağını tepeden aşağı koltugu elciği jantı ..... küflenen , paslanan, sudan kireç tutan ne varsa söküyor. boyayaya da plastiğe de zararı yoktur. son aldığım motor 2006 model 1500(binbeşyüz km )de er-6n. deposunda dış cephe kaplaması yapılırken düşüp de kalan beton sıva vardı.. onu bile söktü.. gerisini sen hesap et. 1 gün gaz yağına bogdum. zinciri ne kadar paslıydı siz düşünün, şimdi pırıl pırıl. cbf i mi sattım ama kalbim hala sizinle
Saol Hasan kardeşim tavsiyen için, bende mazot kullanarak yaptığım her temizlikten sonra basınçlı yıkama ile güzelce yıkıyorum. Zaten mazotu sadece zincir ve jant temizliğinde kullanıyorum. Grenajlara mazot uygulamıyorum. Grenajlara oto şampuanı.. Gaz ok mazottan daha da uygun olabilir ama, gazın eskisi gibi kolay bi şekilde her yerde temin edilemiyor olması sıkıntısı var. o yüzden gaz bulmak sıkıntılı, bende nerde var acaba diye kapı kapı aramak istemiyorum açıkçası.
-
25 Ocak 2013, 19:55
#30852
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Saol Hasan kardeşim tavsiyen için, bende mazot kullanarak yaptığım her temizlikten sonra basınçlı yıkama ile güzelce yıkıyorum. Zaten mazotu sadece zincir ve jant temizliğinde kullanıyorum. Grenajlara mazot uygulamıyorum. Grenajlara oto şampuanı.. Gaz ok mazottan daha da uygun olabilir ama, gazın eskisi gibi kolay bi şekilde her yerde temin edilemiyor olması sıkıntısı var. o yüzden gaz bulmak sıkıntılı, bende nerde var acaba diye kapı kapı aramak istemiyorum açıkçası.
aynen katılıyorum istanbulun ortasında ikitelli sanayide gaz yağını 1 saat aradım bikaç yerde var onlarda 3 litre satıyor ve 17 lira neyse açık satan yer buldum 1 litre aldım bugun temizlik yaptım işe yarıyor ama hem temin etmesi hemde uğraştırması yüzünden bu temizleme spreyleri daha mantıklı geldi gözüme bugunden sonra...gerçi en sağlıklısı bu zinciri kapatmak bikaç kuryede gördüm zincir muhafaza yapmışlar hiç yağ atmaz o şekilde hemde yağ bi yerden sonra balçık gibi de olmaz...
-
25 Ocak 2013, 23:16
#30853
ugur377 adlı üyeden alıntı
Aydın'daki motordan mesafe çok fazla olduğu için vazgeçtim mecburen.
Şimdi Kastamonu'dan direk otobüs seferinin olduğu Afyon'dan buldum bir motor. Adamı aradım grenajlarını değiştirdik, farketmissindir falan diye açık açık söyledi. Adamın direk söylemesi ne biliyim, gizlememesi falan hoşuma gitti resimlerden de farkedeceksiniz sizde.
Siz bu motor hakkında ne düşünüyorsunuz. Link altta. Tekrar teşekkür ederim.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...10557616/detay
bana bıraz pahalı geldı ki ben 3400 tl ye 10 bınde 2011 model ciziksız 1 yıl daha garantısı olan bı cbf 150 aldım. fazla acele etmemenı onerırım cok guzel makıneler dusuyo pıyasaya
-
26 Ocak 2013, 01:55
#30854
KaPTaNHaSaN adlı üyeden alıntı
mazot gri boyalı aksamların sararmasına neden olur. mazotla temizlik sonrasında bol bıol boll köpüklü sularla yıkamakta fayda var. gaz yağı konusuna gelince : sprey ile püskürtme yöntemi ile kullanılırsa sadece zincir değil motosikletin tüm aksamlarında temizlemeye yardımcı olur. sıvı cilalar granajların arasıan vidalara yapışır. basıyorum gazyağını tepeden aşağı koltugu elciği jantı ..... küflenen , paslanan, sudan kireç tutan ne varsa söküyor. boyayaya da plastiğe de zararı yoktur. son aldığım motor 2006 model 1500(binbeşyüz km )de er-6n. deposunda dış cephe kaplaması yapılırken düşüp de kalan beton sıva vardı.. onu bile söktü.. gerisini sen hesap et. 1 gün gaz yağına bogdum. zinciri ne kadar paslıydı siz düşünün, şimdi pırıl pırıl. cbf i mi sattım ama kalbim hala sizinle
abi cbf den sonra er6-n geçilebilir bir motormu sizin görüşünüz nedir? ss olmadığı için 600 lük ss ler olmaz diyorum ama belki er5 er6 düşünülebilir sizin yorumunuz
-
26 Ocak 2013, 02:40
#30855
-
26 Ocak 2013, 17:09
#30856
slm aleyküm uzun cam istersen ben sana temin edebilrim yada yapabiliriz ve cbf 150 ve diğer motorlara alt sakal yapabiliyoruz. 0 537 629 07 63
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------
SELAMÜN ALEYKÜM sizin motorunuza alt sakal ve yan çanta yapılacağını duydum beni ararsan ilgilenebilirim 0 537 629 07 63
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------
selamün aleyküm uğur kardeşim motorumu satmak istiyorum istersen bakabilirsin alt sakal tur camı siyah renk ve 6500 km de manisa akhisarda 2011 model büyütmek istediğimden dolayı satıyorum 0 537 629 07 63
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------
selamün aleyküm uğur kardeşim motorumu satmak istiyorum istersen bakabilirsin alt sakal tur camı siyah renk ve 6500 km de manisa akhisarda 2011 model büyütmek istediğimden dolayı satıyorum 0 537 629 07 63
-
26 Ocak 2013, 17:55
#30857
Cazador45 adlı üyeden alıntı
Slm arkadaşlar tur camına ihtiyacı olan varsa benimle irtibata geçebilir 546 951 24 02 hiç takılmamış 20 tlye gönderebilirim benim hoşuma gitmedi tipi kaçtı motorun
kendi motorumda benimde yok uzun cam ama arkadaşlarımın motoruna biniyorum işe yarıyor gibi duruyo halbuki ama bu göreceli bi kavram tabiki kardeşim
-
26 Ocak 2013, 18:23
#30858
muratgün adlı üyeden alıntı
kendi motorumda benimde yok uzun cam ama arkadaşlarımın motoruna biniyorum işe yarıyor gibi duruyo halbuki ama bu göreceli bi kavram tabiki kardeşim
Abi göğüse hiç rüzgar çarpmıyor o açıdan iyi ama direk kaska vuruyor kapalı kask kullanmama rağmen sıkıntı oldu manisa saruhanlı arası kafam şişti gelir gelmez çıkarttım bakalım müşteri bulabilecekmiyim ben birdaha takmayı düşünmüyorum kaska çarpıp kafamı şişireceğine göğse çarpsın nasılsa önlemini alıyorum bugün bu yağmurda izmire gidip eldim sıkıntı yok YDS çizme aldım yunusların kullandığı modelden gayet iyi 130 tl fiyatta uygun tavsiye ederim
-
26 Ocak 2013, 21:07
#30859
az once haberlerde ızledım ıstanbuldan bı motorcu kardesımız cbf 150 sıyle kaza yapmıs kanlar ıcındeydı dıkkat edelım arkadaslar. belkıde bızım forumdandır allah acıl sıfa versın. hepımız motor ustundeyız aman dıkkatlı olalım arkadaslar allah kımseye kaza bela vemesın.
-
26 Ocak 2013, 21:13
#30860
mz 301 adlı üyeden alıntı
az once haberlerde ızledım ıstanbuldan bı motorcu kardesımız cbf 150 sıyle kaza yapmıs kanlar ıcındeydı dıkkat edelım arkadaslar. belkıde bızım forumdandır allah acıl sıfa versın. hepımız motor ustundeyız aman dıkkatlı olalım arkadaslar allah kımseye kaza bela vemesın.
aynen bende gördüm haberlerde, bizim burada olmuş kaza. kask ı çıkmış kafasından ve yere çarpmış kafası. sadece kaskı takmanın değil taktıktan sonra bağlamanın önemini acı da olsa görmüş olduk. Allah acil şifalar versin.
not: kazazede bağlamış olabilir, ben bağlamadınığını düşünerekten yazdım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 40 kullanıcı var. (0 üye ve 40 misafir)
Bu Konudaki Etiketler