Arkadaş İstanbulda yaşaması dert olduğu kadar sigortada epey pahalıymış.Benim sigortanın fiyatına şimdi baktım.Anadolu Sigorta 45 TL
2020 'Tracer 900 İcon Blue
özellik fiyat yakıt ekonomisi ve performans olarak fena bi makina değil gibi duruyor bi kaç arkadaşımda var kunlandım içime sindi gibi valla bende scootera bınmeden önce öyle düşünüyordum acaba zevk alırmıyım beni memnun edermi diye çok takılmıştım ancak kısa bir alışma ve sürüş farklılığına hakim olduktan sonra düşüncem değişti şimdilik devam özellikle sehir içinde pratikliğini göz ardı edemiyorum ama bazende insan viteslerle oynamakta istemiyor değil yani :D :D
---------- Post added at 03:14 ---------- Previous post was at 03:06 ----------
dostum senin plaka hangi ile kayıtlı öyle yaww 45 lira iyimiş :D ben geçen hafta balıkesir plaka olarak yaptırdım 150tl çıktı ve en uygunuda o idi. ile plakaya kişiye göre değişen sigorta fiyatları mümkün şu aralar bütün firmalardan fiyat almadan yaptırmayın bence sigortanızı çünkü çok farklı fiyatlar çıkabiliyor.haa bide şu var istanbul plaka 199 tl iyi çıkmış bana inceden geçirme operasyonu oldu gibi en ucuzuda olsa ahahahah :D :D
1-2 gün önce tv de ile göre farklı sigorta fiyatı uygulamasına son verileceğine dair bir haber görmüştüm.
bir çok insan bu durumdan şikayetçi ve sistemi değiştirecekler. yakında haber gelir.
Kymco CK125 -> Kuba STR250 -> Kawasaki ER6N -> Suzuki DRZ 400SM -> Yamaha FZ6 Fazer -> RKS Titanic200 -> Honda CBF150 -> Kuba STR250 -> Ybr 125 Esd -> Hyosung GT250
geçirmenin zevki başka bişeyde yokta ondandır yüksek olması
---------- Post added at 16:31 ---------- Previous post was at 16:29 ----------
şu anda sistemi tekrardan değiştirmeye çalışıyorlar ancak yinede soru işaretleri var kafalarda?? ;) şimdide bunu yapmaya çalışıyorlar aşağıda okuyunuz!!
Bazı şehirlerde primlerin fahiş seviyelere çıkmasına yol açan 'her kentte farklı sigorta' uygulaması kaldırılıyor. Bunun yerine ABD'deki 'riskli sürücü' modeli getiriliyor.
Alkollü araç kullanan, kural ihlali yapan, aşırı hız cezası alan ve ehliyetine el konulan sürücüler, diğerlerine göre 3-4 kat fazla prim ödeyecek. Emniyet, hazırladığı taslağı İçişleri Bakanlığı'na sundu.
Zaman'dan Bayram Kaya'nın haberine göre motorlu araçlar için mecburi olan trafik sigortası primlerinin kasko ücretine yaklaşması üzerine Emniyet Genel Müdürlüğü harekete geçti. Karayolları Trafik Kanunu'nda değişiklik yapılmasını öngören 35 maddelik taslak İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin'e sunuldu. Düzenlemeyle, trafik sigortasında 'coğrafî bölge' tarifesi ortadan kaldırılıyor.
Böylece İstanbul gibi şehirlerde primlerin fahiş seviyelere çıkmasına yol açan 'her kentte farklı sigorta' uygulaması tarihe karışıyor. Bunun yerine ABD'de uygulanan 'riskli sürücü' modeline geçiliyor. Kimin ne kadar prim ödeyeceğini ise Türkiye Sigorta Birliği belirleyecek.
Birlik, ayrıca sürücüler hakkında sicil araştırması yapıp ilgili birimlere iletecek. Getirilmesi planlanan bir diğer yenilik de ilk kez ehliyet alan kişilerin 'aday sürücü' olarak belirlenmesi. Aday sürücüler, yaklaşık bir yıl kural ihlali, aşırı hız ve alkollü araç kullanma gibi suçlardan ceza almazlarsa 'asil' statüsüne alınacak. Aksi halde ehliyetine geçici olarak el konulacak.
Taslakta ayrıca sürücülerle ilgili yeni uygulamalar da yer alıyor. Bu kapsamda yeni ehliyet alan kişiler 'aday sürücü' olarak belirlenecek. Yaklaşık bir yıl boyunca denetime tabi tutulacak sürücülerin, bu süre zarfında kural ihlali, aşırı hız ve alkollü araç kullanma gibi konuları takip altına alınacak. Şayet sürücüler bu zaman diliminde ceza almazsa adaylıkları kaldırılarak 'asil' statüsüne dahil edilecek.
Şartları yerine getiremeyenlerin ise ehliyetlerine geçici süreyle el konulacak. Bunun yanı sıra araçlarına yasa dışı çakar lamba takanlar da takip altına alınacak.
Mevcut uygulamayla, 200 ile 500 lira arasında değişen zorunlu trafik sigortasında şehirlerin trafik durumu belirleyici oluyor. Aksi bir durum olmadıkça en pahalı poliçe İstanbul, Ankara ve İzmir'de kesiliyor. Trafik yoğunluğunun az olduğu şehirlerde ise rakamlar düşük kalıyor. Türkiye Sigorta Birliği'nin verilerine göre 2011 yılında 12 milyon 942 bin 474 adet trafik zorunlu mali sorumluluk sigortası poliçesi, 122 bin 671 adet de karayolu taşımacılığı zorunlu ferdi kaza sigortası poliçesi düzenlendi. Zorunlu trafik sigortası yaptırılan araçlardan toplam 2 milyar 598 milyon 251 bin lira prim alındı. Ödenen hasar tazminatı ise 1 milyar 952 milyon 364 bin lira oldu.
İçişleri Bakanı Şahin, taslağı olumlu buldu
Emniyet Genel Müdürlüğü bürokratları, önceki gün hazırlanan taslak metnin sunumunu İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin'e yaptı. Şahin'e yaklaşık bir saat süreyle bilgi veren bürokratlar, uygulamanın Avrupa ve dünya standartlarını da ayrıntılı olarak anlattı.
Bunun ardından Bakan, mevcut değişikliklere onay vererek ilgili diğer kurumlara gönderilmesi talimatı verdi. Hazırlanan taslak metin Adalet, Milli Eğitim, Çevre ve Şehircilik, Sağlık, Ulaştırma, Orman ve Su İşleri bakanları, Jandarma Genel Komutanlığı ile Sahil Güvenlik Komutanlığı'na gönderildi.
Edinilen bilgilere göre, ilgili kurumlar yaklaşık bir ay boyunca hazırlanan taslak kanun maddelerini inceleyerek Emniyet'e dönüş yapacak. Bu maddelerde mutabakata varılmasının ardından düzenleme Başbakanlık'a gönderilecek. Başbakanlık'ın düzenlemeyi onaylaması halinde ise değişiklik Bakanlar Kurulu'na sevk edilecek.
dostlar cbf 150 mi 650 lik motor hevesim yüzünden satıyorum
ilanı az önce koydum şuan onaylanma sürecinde. numarası da aşağıda :
112427349
aklınızda olsun bir an önce satmam lazım yoksa alacağım motoru kaçırıcam
eşe dosta gider sorunu sıkıntısı yok bakımları tam değişecek herşey değişti 3binde bir yağ koymaktan başka yapacak bişey kalmadı
herkese selamlar,malum kış sezonundayız kışın başında motora diz örtüsü taktım ve karda kışta yağmurda sürekli sürdüm haliylede orasında burasında paslanma vs oluştu...eksozunda diz örtsünden sebep tuhaf izler oluştu,deponun üzerinde özellikle yanlarda hafiften bi matlaşmalar var,eksozun nikelaj kısmında hafiften paslanmalar koruma demirinde hakeza şimdi bunlar beni kıl ediyor ben motorumu ilk aldığım günkü gibi tertemiz dursun istiyorum
şu sıralar havalar güzelleşti genel bi bakım yapıcam motora komple koruma demirlerini ve eksozu ısıya dayanıklı boya ile boyamak istiyorum,ve orasında burasında hafif pas olmuş yerleri wd40 ile gidericem...wd40 gerçekten çok kullanışlı bi icad motoru en baştan wd40'la korma altına alsaydım bu olaylarla karşılaşmıcaktım ama artık tecrübe edindim
şimdi sorum şu deponun yanlarındaki tuhaf izleri pasta ile yok etmem mümkünmü hafiften cila sürdüm ilk normal bakınca eski hali gibi görünüyor ama incelediğimde o matlaşmayı görüyorum,birde motor bloğunda boya atması oldu nokta gibi bu neden olur ve buna lokal olarak boya yapmak mümkünmü...fotolar aşağıda
motorumun kıştan çıkmış hali biraz yıkadım ama 2-3 detaylı yıkamaya kadar istediğim gibi olmaz
buda motor bloğun üstündeki boya atması...
eksozun hali...
oysaki daha 2 ay önce depoda kendimi görüyordum
kışın kirini pasını atıp tekrar bu hale getircem motorumu
bi yandan bu ufak detaylara sıkılıyorum bi yandan hoşuma gidiyor motorla uğraşıp bunları kendim düzeltmek zevk veriyo banamesela sıfır aldığım cb125'i gözüm gibi baktım cilasını eksik etmedim ama sonunda sattım ve sattığım adam motorun haşatını çıkardıben öyle bi kullanıcı olamıyorum bunuda nasılsa satacağım diyerekten hor kullanmak içim elvermiyor
İyi geceler arkadaşlar... Sigorta 2012 model cbf aralık 2011 trafiğe çıkışlı...alırken 44 lira ödemiştim sigorta...22 aralıkta bidaa yaptırdım 142 lira çıktı tanıdık sigortacıda ödedim mecburen ama normalmi sizce??? İstanbul bu arada....
Birde ben 125 kilo geliyorum...aldığımdan bu yana gittikçe motorun benzin sarfiyatı artıyor gibi geliyor... şehir içi ve e-5 karışık biniyorum 315-320 km arasında muhakkak benzin bitiyor ve yedeğe geçiriyorum...yedekle en fazla 15 km gittim benzin aldım acaba yedekle daha kaç km gider??? ben motorumun çok yaktığını hissediyorum öylemi sizce?? birde geçen yaz geziye çıkmıştım motorla ve 5 km lik bir yolda yokuş yukarı motora 1. vites fazla 2. vites az gelmişti sürekli vites değişmek zorunda kalmıştım ve koku gelmişti baya..arkasından bi kaç gün düz yolda motor 4-5. viteslerde bağırıyor gitmiyordu gitmiyor dediysem 80 i geçmiyordu ki o güne kadar motor düz yolda 115 civarı rahat gidiyordu...yokuş aşağı 125 130 arasını görmüştüm...ve motor çok seri idi kalkışlarda olsun vites geçişlerinde olsun hiç yormuyordu beni...çeyrek gazla şaha kalkıyordu...o günün arkasından bu performans düşüklüğü başıma iş açmaya başladı bağdat caddesine bir giriyorum yoruluyorum resmen bayılıyor sanki motor...düz yolda 100 yokuş aşağı 110 u zor görüyorum ve 4. vitesten sonra 5 e atınca ibrede kımıldama olmadığı gibi devir çok düşüyor ve motorun hızıda düşmeye başlıyor ve tekrar toparlaması baya sürüyor.....kalkışlarda yarım gazın üstünü vermezsem olmuyor vites aralarında bayılıyor yoruyor beni işte... yakıtta da daha önce sanki daha fazla gidiyordum gibi geliyor...debriyaj balatasını değiştirsem serviste sorun çözülürmü? birde motora ilk bindiğimde ön tarafta çok değişik kesik kesik bir sürtünme sesi geliyor bir süre sonra ses kayboluyor bir türlü bulamadım kaynağını yokuş aşağı stop edip yine denedim yine geliyor inip bakıyorum hiç bişey sürtmüyor tekere v.s.. 1 aydır durum böyle acaba diyorum kilodan dolayı çamurluk filanmı sürtüyor tekerde hiç iz yok...lütfen yardımcı olun bana bu konularda...
dediğiniz diğer konularda bilgim yok ama yakıt konusunda benimde aynı.
gerçi ben 75 kiloyum ama sürekli nişanlımla biniyorum o da 45 kilo olunca toplamda 120 kilo oluyoruz.
depoyu fulleyince 310 kilometre de benzin bitiyor rezerve geçiyorum. heralde normal bu sarfiyat.
Kymco CK125 -> Kuba STR250 -> Kawasaki ER6N -> Suzuki DRZ 400SM -> Yamaha FZ6 Fazer -> RKS Titanic200 -> Honda CBF150 -> Kuba STR250 -> Ybr 125 Esd -> Hyosung GT250
Hayirlu kandiller cbf 150ailesi
Kandilimiz mübarek olsun
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
Kymco CK125 -> Kuba STR250 -> Kawasaki ER6N -> Suzuki DRZ 400SM -> Yamaha FZ6 Fazer -> RKS Titanic200 -> Honda CBF150 -> Kuba STR250 -> Ybr 125 Esd -> Hyosung GT250
Efsanwe geri döndü, motosu bu gün yine parlattım yıkayıp cilalayıp temizledim Foto çekemedim. ama belki yarın çekip atarım. Bu arada Edirne' den beni arayarak fikirlerimi ve paylaşımlarımı değerli bulan Alladdin abime buradan da selamlarımı iletiyorum. Abi, ne zaman istersen ara, sıkıntı yok. Kendisi 51 yaşında bi abimiz, forum üyesi değil ama sıklıkla takip ediyor. 2007 model 47 bin km de cbf 150 si var ve motosikletinden çok memnun. Allah memnunyetini daim kılsın diyelim.
Ayrıca hepinizin Kandili, elbette ailelerinizle birlikte, mübarek olsun ark..lar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------
2 kişi sıklıkla biniyosan lastik havalarına sıklıkla bak, ben fazla yakmasın diye arkayı 35-37 falan yapıyorum. Ve sıklıkla ölçerim, iki kişi böyle ayarlarsan motor hem daha rahat ve akıcı gider, hemde daha az yakarsın. fakat tek kişi kullanımda virajlarda, yağışta zemin ıslakken dikkatli olmalısın. Bide bu tavsiye ettiğim basınç değerlerini orj. durolar varsa pek
tavsiye etmiyorum. Diğer marka lastiklere olur ama.
Selam arkadaşlar kandiliniz mübarek olsun manisada oturuyorum buralarda uzun cam bulamıyorum bana yardımcı olabilecek biri varmı aranızda ön siper uzun cam
2020 'Tracer 900 İcon Blue
arkadaşlar peki yedek depoda ne kadar yol alıyorsunuz?
benim muslukta arıza var sanırım, yedek depo çalışmıyor, gerçi ibre var zaten ne gerek var yedek depoya :D
şehir için biraz da gazlamalı kullanımla zaman zaman artçıyla 420-450 km arası gidiyorum 1 depoyla ( yaklaşık 13 litre ile ) 60 liralık alıyorum
bir keresinde yolda kaldım benzinliğe de çok yakındım(benzin musluğunu test ediyordum) depo full bomboşken 13.6 litre aldı silme doldurunca. sanırım 0,6 litre aşırı doldurma payı
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)