sadece devir göstergem de olsun diye 100 lira vermek bana mantıksız geliyor. Sadece merak ettiğimden sordum, almayı düşünenler de faydalansın
Kymco CK125 -> Kuba STR250 -> Kawasaki ER6N -> Suzuki DRZ 400SM -> Yamaha FZ6 Fazer -> RKS Titanic200 -> Honda CBF150 -> Kuba STR250 -> Ybr 125 Esd -> Hyosung GT250
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
Hocam bu çalışmayı geçmiş bi tarihte, 5-6 ay kadar önce Cihan ismindeki bi arkadaş yaptı, başka bi forum da nasıl yaptığını sorunca bana şöyle bi cevap vermişti, aynen kopyalıyorum:
ön dişlin ordaki vites müşürü eski kasalardaki gibi 7 tırnaklı olarak değiştirildi,
benim cbf de (yeni kasa) 2 tırnaklı idi biri boşu gösterip boş ışıgı yakıyordu
eski kasa 7 tırnaklı müşürü takınca üzerinde olan 2 tırnaklı müşürün tesisatını çıkarıp onu taktık
herşey sorunsuz 1 2 3 4 5 ve boş ışıkların hepsi yanıyor.
Arkadaşın açıklamasına göre, benimde tahmin ettiğim gibi hem müşürü değiştirmeniz gerekecek, (Vites kablsosu bağlantı müşürü motorun sol tarafındaki ön dişli kapağını sökünce görülüyor), hemde gösterge paneli ile müşür arasındaki kabloyu, eski kasaların kablosundan temin ederek montajlamanız gerekecek.
vites göstergesine acemilerin ihtiyacı varıdr beyler artık acemiliği atmışsınızıdr herhalde diye düşünüyorum.Devir göstergesi bile gereksiz bana kalırsa.Çogu büyük hacimli klasik motorlarda devir göstergesi yoktur benzin göstergesi bile yoktur.
Göstergeler hayatımızı kolaylaştırıyor. Arkadaşlar hele ki şu acemilik kelimesini takmışsınız ağzınıza sakız gibi çiğne çiğne çiğne.... lütfen yapmayın böle. Acemilikle ne alakası var. En usta şöförler bile (yıl oranlı) bu tür hayatı kolaylaştıran aletlerin hoş olduğunu belirtiyorlar.
Bindiğim bütün büyük ccli motorlarda devir saati vardı. Olmaması acemilik değil son kullanıcıyı kazıklamaktan başka birşey değildir. Benzin göstergesinin olmadı bir motor daha görmedim. Teknoloji varsa ve ben parasını veriyorsam bütün göstergelerin olmasını isterim. Bense siz bir suzukilerin göstergelerine bakın neler koyuluyomuş öğrenin. Hala saat koymayan firmalar var
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
benzin göstergeleri son 10 senedir motorlarda standartlaşmaya başladı.devir saatide spor motorlarla geldi başımıza.Vites göstergeleride zaten acemi kullanıcıların rahatlıgı için kondu.Dragstar 1100 kullandınızmı bilemm ama o motorda benzin göstergeside yok devir göstergeside.Motorda yeterince pahalı bir motor bilmem bilirmisin.Bunun gibi bir sürü model var.
motorun hangi devirde oldugu rahatlıkla çıkardıgı sesten anlarsın ne zaman hangi vites oldugunuda bilirin zaten motora bindikçe bunlar senin kafana kazınır.Benzinin ne zaman biticeğinide bilirsin çünkü km saatinde yazar.Bunların yeni nesil ipod çocukları için çıktı herşey elinizin altında.Bana göre acemilik göstergelere bakmak.Bu bir araba değil motosiklet gözünüz yolda olucak vites göstergesinde dğeil.birz daha km yapın dediğimi sizde anlıcaksınız sadece biraz daha km yapın
büyük cc muhabbetine girmedim parasını verdiysem olması şart.bilmem bilirmisin 1000rr a bindiysen bu dediklerinin hepsi standart 1000rr a da zaten çoğunlukla acemi ve düşük km tecrübesine sahip kişiler biner.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
modern motosiklerlerin hepsi gereksiz ıvır zıvır vardır.Tecrübesi düşük yada fazla ayırt etmeksizin koyuyorlar sen ayrıntıyı kaçırıyorsun bir kaz kez daha oku ve km yap diyorum sana.
Ve 1000 rr dada kimse devir saatine bakmıyor meraklanma devir saatine bakan km saatine bakan adam acemidir.sana son kez söylüyorum km yap anlıcaksın dediğimi yada gerçekten tecrübeli birilerine sor onlar sana anlatır.
Benim ve çevremdekilerin yeterince tecrübesi var siz sıkıntı yapmayın. Haddinden fazlada km yaptım ve yapmaya devam ediyorum. 1000rr a da binince cbf150yede binince devir saatinede bakarım yakıt göstergesine de yeri geldiğinde bakarım. Teknolıjiyi her alanda kullanırım. Siz şimdi abs yide acemi işi diye sayarsınız malum profesyönel sürücüler ön arka freni oranlayarak daha çabuk durduklarını söylüyor sanırım absli motorda kullanalar acemi?
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
abi katılıyorum
vites göstergesine çok ihtiyaç duyuyordum ilk zamanlar ancak artık pek aramıyorum ancak devir ibresi olmasa çok arardım =)
ama insan bazen kaçıncı viteste olduğunu unutuyor bazen altımdakini daha fazla gider sanıp 6 varmış gibi geçirmeye çalışıyorum =)
saati de arıyorum mesela gerisi tefarruat tur zamanıymış hava sıcaklığıymış filan ama bunlar incelik katan şeyler =)
abs asr acr xtr neyse ne onlar faydalı gereçler ama göüzünü yoldan alıcagın zımbırtılar dikkatini dağıtıcak nesnler bana göre gereksiz.Hayat senin devir saatine bakmayı seviyorsan bakabilirsin ama unutma motorun üstündesin.
Ben uzun süredir motor üzerindeyim rahat olun. Siz bu sözleri bize değil istanbulda şehirin ortasında jip kulnanan bir elinde iphone ağzında sakız tek elle araç kulnanlara söyleyin onlar biraz daha dikkatli olsa inan motor kazası olmaz. Teknoji hayatı kolaylaştırır eski kafadan devam etmek yanlış bu gün honda vites göstergesi ızır vızır neyse koymuyorsa bizim dikkatimiz dağılmasın diye değik daha ucuza motor maletmek için koymuyor kapitalis düzen. Ama yüksek hacimli motorlarda her türlü teknolojik donanım mevcut kimine göre gereksiz olabilir ancak var ve bence tüm motorlarda şart ben kendi iç güdülerimle ki çoğu insanda motorun 10 bin devirdemi yoksa 9.500 devirdemi olduğunu ayırt edemez
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
Kullandığımız hangi araçlarda vites göstergesi, var allah aşkına triptonik olanlar hariç, benim eski cup motorda vies göstergesi vardı, cbf ye geçince bir kaç gün gösterge hususunda acemiliğim oldu sonra alıştım.
Heleki cbf 150 gibi düşük hacimli bir motorda hangi vites de oldugnu bilememek gerçekten acemiliktir arkadaşlar.Her vitesde yüksek torka sahip motorlarda insan fark etmyiebilir normaldir ama cbf den bahsediyoruz ya 150 cc bir motor acık babacak kası yapsanız geçersiniz cbf i
merhbA..eski kasa cbf yan steckir almak istiyorum satan bi magaza varmı bildiginiz istanbulda..
Nerden çıktı bu devir göstergesine gerek yok muhabbeti? İsteyen bakar, istemeyen bakmaz. Olsun da bakılmasın, ama ben bakmak istiyorum, parasını verdiğim motorumda o özelliğin olmasını istiyorum. Değişik düşünenlere de saygı duyuyorum.
2 sn.de bir bakışı değişik noktalara kaydırmak, kendi kendine soru sorup cevaplamak, her hareketli cismi kartal bakışıyla görmek, değerlendirmek, olabilecek ihtimallere göre öngörülü olmak, ...eğitimlerde bahsedilen konulardan bazıları.
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
merhaba arkadaşım.banada lazım oldu.çok sordum full takım (5 Sağ 5 sol) 106 Tl dediler.ama burda eski bir arkadaşimi buldum kdv dahil 80 Tl sipariş ettim tüm model ve renkler var.tüm arkadaşlara da bu konuda yardım ci olurum sanırım.kocaktahsin@gmail.com
Vites göstergesi veya devir göstergesi, hangisine ne kadar gerek var, bu tamamiyle kişisel bi durum, kullanıcının vitesleri veya devri görmek gibi bi beklentisi olabilir, bunu acemilik diye yorumlamak yanlış olur. Kendimden bi örnek vereyim, 2 sene eski kasa kullandıktan sonra yeni kasa alınca, vites göstergesi olmamasının sıkıntısını değil de rahatsızlığını (herhalde görmeye alışık olduğum vitesleri artık göremiyor olmam canımı sıkmıştı) bi kaç ay yaşadım, alışılıyor, şu anda hiç sorun yok.
Sezai Hocam, bence motorunuzun orjinalini bozmayın, satın almış olduğunuz gösterge panelini eski kasada denemiştik, devir saati olsun diye, ama devir saati gösterge kısmında bi sorun fark etmiştik, devir saatinin gaz koluna verdiği tepkiler sağlıklı değildi, yavaştı. Gazı açınca yeni kasaların devir saati gibi hemen yükselemiyor, gazı bırakınca motor devri düşüğü halde ibrenin düşmesi 3-4 sn yi buluyordu. Yani böyle bi sıkıntı ile karşılaşmanız muhtemel.
Videoyu izleyin, devir saati bu şekilde cansız tepkiler veriyor, yani yeni kasalardaki devir saati gibi değil.
http://www.youtube.com/watch?v=vjJByY1wtIo
Ayrıca bu ürünü orjinal değil diye biliyorum. Yeni kasaların gösterge panelinin yetkili servis fiyatı 900-1000 tl seviyelerinde diye hatırlıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:35 ----------
http://www.youtube.com/watch?v=smAnv-lY264
Bu videoda da böyle, düşük devirde bile devir saatinin gaza verdiği tepkilerin yeterli olmadığı görülüyor, yüksek devirlerde bu zayıflık daha fazla belli oluyor, ama bu videoda vatandaş devir saatinin foyası ortaya çıkmasın diye fazla gaz açmamış Biz bu olumsuzluğu bu saati 2009 model motora taktığımızda fark etmiştik. Sonra internetten videolarını izleyince sorunun sadece bizim panele ait olmadığını, bu üründeki genel bi olumsuzluk olduğunu anlamıştık.
Bu bağlamda yeni kasların, yetkili servislerde 1000 tl ye satılan orjinal göstergesini sökerek, (Bunu bi ark.. sormuştu, eski kasaların gösterge paneline 180 tl, yeni kaslarınkine 1000 tl demişlerdi, nasıl böyle bi fark olur anlamamıştık o zaman) sadece vitesler de olsun diye bu paneli takmayı doğru bulmuyorum.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)