Ustana selam söyle
Kesinlikle devir kesiciye girmiş olması değil problemin. Eski kasalarda devir kesici var. 9000 devirde devir kesiciye girer.
3 vitese 60, 4 vitese 80, 5. vitese 100 km/h ta takman lazım her vites değişimin de devir kesiciye sokabilmen için. Herhalde bunu yapmıyorsundur. Böyle kullanıyorsanda motor sana (yapma) diye bas bas bağırıyor olmalı. Ayrıca motor devir kesiciye girdiğinde teklemez veya titremiz, gazı sanki bırakmışsın gibi ani bi güç kaybı hissedersin, güç kesilir, hepsi bu. Sakin, dingin kullanımda 50 km/h seviyeleri 4. vitese takmak için, 60-70 km/h aralığı 5. vitese takmak için uygun bi aralık. Yani sorunun devir kesici değil.
Sorun şuna benziyor ise, karbratörden motora (yanma odasına) benzin akışı yavaş, karbratörün pis, pis benzin alınmış veya zamanla kirlenmiş ve temizlenmesi gerekiyor olabilir. benzer bir problemi 2009 model eski kasa olan motorumda yaşamış, karbratöre temizliği yaptırdıktan sonra sorunum düzelmişti. gaz verdiğinde gaz açıkken kısa bir süre sonra tekleme başlıyor, vites değiştirme anında kısa bir süre gazı bıraktığında, değiştirdikten sonra ilk gaz açışında kısa bir süre düzeliyor, ve aynı periyotta sorun devam ediyorsa, ihtiyaç duyulan kadar benzin akışı yok diyebiliriz. Küçük bi ihtimal benzin musluğu yarım kapalı veya kapalı olabilir mi ? Konytrol etmekte fayda var. Bazı benzin muslukları kapalı olduğu halde ufak oranda benzin kaçırıyor ve motoru durdurmadan tekleme eşliğinde motor çalışmaya devam ediyor.
Bujinin servislerin önerdiği devir aralığı olan 8000 km örü geçmediyse sorunun bujiden olma ihtimali zor. Bujin orjinal ise, ilk önce karbratörü sorgula bence. En kötü İstanbulda' sın Db motor işini çözer.
Yağı değiştirdikten sonraki olumsuz gözlemlerinin daha önce yoktu ve yağ değiştirdikten sonra mı oluştu =? Yağ motosiklet yağı değil mi ? Eski yağdan bir miktar motorda kalmış olabilir mi ? Yani motordaki eski yağın tamamını aldığınıza eminmisiniz ? Yağın tamamını alabilmek için motoru yan sehpada, sola yatık bir müdet bekletmek gerekiyor. Orta sehpada yağın hepsi boşalmıyor. Motorunuzdan eski aldığınız yağ kaç gramdı ? Motora fazla yağ konulmuş ise bahsettiğiniz belirtiler fazla yağ konulma ihtimalini bana düşündürüyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------
Benzer bi olay benim maturda da var. Soğukken ilk çalıştırdığımda motor daha tam olarak ısınmadan debriyaja bastığımda basılı iken motor sesine ilave bi ses ekleniyor deb. bırakanekadar, (likilikiliki)
şeklinde. Motor 3-4 dk. ısınınca bi daha yapmıyor. Yazın hiç yapmıyor, geçen kış ilk deb. basışımda hep duyardım. Şimdi yine duymaya başladım yeni yeni. Mevsimsel herhalde. Sorun etmiyorum. Problemin buysa, sorun yok herhalde. Sanırım motor ve yağ soğukken fazla kalın olan yağ bu sesin oluşmasına sebep oluyor, motor ısınınca ve yağ incelip sağlıklı bi biçimde yağlamaya başlayınca ses kesiliyor.