Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Kasım 2012, 20:20
#30001
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
sonunda eski mesut günlerime döndüm,yani cbfime kavuştum cb'yi sattıktan sonra bütün ilanları ara tara kafama göre motor bulamadım,sağolsun metehan abiyle beraber gecelere kadar ilanları eledik
sonunda 2011 model 3.500 kmde full koruma demirli çantalı garantili motoru aldım cbf gibisi yokmuş gerçekten gezdikce gezesi geliyo insanın
ama bi sorun var ön amortisör çok yumuşak geldi bana ufak çukurlarda nerdeyse dibe kadar geliyor tak yapıyor...amortisör keçesi garantiden yeni değişmiş...
tek foto var ama ilerde motorun cilalı resimleriyle donatırım burayı
bu arada resimdeki arkadaş
http://img827.imageshack.us/img827/2646/imag1695.jpg
motorun hayirli olsun kazasiz belasiz nice kilometrelere tekerin duz bassin. motorun temiz gorunuyor ayni sorun bendede var sanirim genelinde var diyecem yinede emin degilim.
Bir anlık dikkatsizlik ömür boyu
pişmanlık getirir...
Reklamlar
-
13 Kasım 2012, 20:23
#30002
motoru 4.000 e aldm pazarlık yapmadım fiyat buydu öyle aldım görür görmez hoşuma gitti
-
13 Kasım 2012, 20:26
#30003
hmm bende 4000 e aldım 19binde benimki ama 3 tane kappa çanta olunca normal heralde.
Kymco CK125 -> Kuba STR250 -> Kawasaki ER6N -> Suzuki DRZ 400SM -> Yamaha FZ6 Fazer -> RKS Titanic200 -> Honda CBF150 -> Kuba STR250 -> Ybr 125 Esd -> Hyosung GT250
-
13 Kasım 2012, 20:26
#30004
sgurdal adlı üyeden alıntı
satış sırasında düzenli olarak servise gittiğine dair bana faturaları bile verince gerek görmedim yağına bakmaya ne bileyim.
tamam ilave edeyim eksik kısmını da yağı komple değiştirecem diye 1 litre motul 10/40 almıştım. şimdi açıp ilave etsem yağın yarısını kullanıcam. motordaki yağ %50 eski %50 yeni bir karışım olacak? ayrıca içindeki de 10/40 mı onu bilmiyorum. motor 19bin de. napayım hiç tapa ile uğraşmadan direk ilave mi edeyim karar veremedim.
İçindeki yağın ne olduğunu bilmeye ihtiyacın yok, sen bence hiç yağı komple boşaltmadan ilaveni yap, kullan. Motor düze zeminde kontrollü bi şekilde yağ çubuğunda max seviyesine kadar doldur ve kullanmaya devam et. 20 bin bakımında zaten servis değiştirir veye sen 20 binde değiştirirsin. Şimdi sen yağ değişimi yapsan yine elinde hiç kalmayacak, motorunun ne kadar yağ yaktığını bilmiyorum ama, görünene göre baya yakıyor, senin belki 600-700 km sonra yine ilavelik yağ alman gerekecek. En azından eksileni tamamlarsan elinin altında yine ilavelik yağın kalmış olur, mesela 500-600 km sonra bakarsın yağına, 100 gram mı yakmış 200 gram mı, ona göre ilave yaparsın elindeki yağ ile. 20 binde de komple değişim yaparsın veya servise girersin zaten değişir. Bu periyotta gidersin. Her zaman elinin altında ilavelik yağ bulunsun. Bu arada sakın ha yukarıdaki mesajında bahsettiğin seviyede motorda yağ eksik ken (kontrolündeyağ çubuğunda yağ görmediğini yazmışsın) bırak gezmeyi, olduğu yerde marşa dahi basma. Mutlaka yağını tamamla.
4000 km de bir bakıma girmiş bi motorun kullanıcı o 4000 bin km boyunca yağına bakmadıysa ve motor yağ eskilme eğilimi olan bi motorsa ve kullanıcı yağına bakmadıysa, o motor 400-500 gram eksik yağ ile kullanılmış olabilir, dolayısıyla böyle bi durumda motorun 4000 de bir, veya yağ yakma eğilimi falza ise 2000 de bir dahi bile servise girmiş olsa, bu motoru sattırırken güzel bi reklam kimine göre ama setvis bakımına düzenli girse dahi, yağ bakımı ihmal edilmiş bi cbf söz konusu ise o bakımların bence hiç bir geçerliliği yok. Bu motorun yağına bak, başka hiç bişeyine bakma. Diğer unusurlar geç de değiştirilse, değiştirildiğinde veya yenilendiğinde olması gereken performansı alırsın. Zincir, dişli, balata, lastik, hava filtresi...Ama yağ bakımı ihmakl edildiyse bunun uzun vadede telafisi yok.
-
13 Kasım 2012, 20:30
#30005
sgurdal adlı üyeden alıntı
hmm bende 4000 e aldım 19binde benimki ama 3 tane kappa çanta olunca normal heralde.
evet çantalar zaten pahallı,sanada hayrlı olsun kardeşimcbf gibi motor yok inan 7.000 km boşyere gitmişim cb ile
-
13 Kasım 2012, 20:34
#30006
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
evet çantalar zaten pahallı,sanada hayrlı olsun kardeşim
cbf gibi motor yok inan 7.000 km boşyere gitmişim cb ile
motosikletin hala cb gözüküyor değiştir bence :D
-
13 Kasım 2012, 20:37
#30007
sgurdal adlı üyeden alıntı
hmm bende 4000 e aldım 19binde benimki ama 3 tane kappa çanta olunca normal heralde.
Güzel, fotoları bekliyoruz
-
13 Kasım 2012, 20:52
#30008
ethem valla içim karardı yağla ilgili söylediklerinden sonra
yanlış anlama çok haklısın sadece çok korktum.
foto koymuştum buraya ilk mesaj atmaya başladığımda yanlışmı hatırlıyorum?
neyse tekrar koyayım kaçtıysa arada
Kymco CK125 -> Kuba STR250 -> Kawasaki ER6N -> Suzuki DRZ 400SM -> Yamaha FZ6 Fazer -> RKS Titanic200 -> Honda CBF150 -> Kuba STR250 -> Ybr 125 Esd -> Hyosung GT250
-
13 Kasım 2012, 21:05
#30009
Valla ben doğru bildiğimi yazayımda, sen ister beğen ister beğenme Sen motoru satın aldıktan sonra 120 km yol yaptın ve yağına baktığında yağ çubuğunda hiç yağ görmediysen eski kullanıcı kesinlikle yağına bakmamış ve ilavesiz Allaha emanet kullanmış diyebilirim. Dedim ya servis bakımlarının olmasının hiç bi espirisi yok. Nerde tırak orda, bırak hesabı takılmış demek. Bundan sonra, motorun eski sahibinin itinasızlığı sebebiyle, motorda aşınma, bitme eğilimi başlamadıysa, yağ yakma çok aşırı değilse, (1000 km de 300-400 gram kadar) motorun kullanım ömrünü uzatmak senin kullanımdaki ve yağ bakımındaki itinana kalmış. 1000 km de 100-200 grama kadar kabul edilebilir, ilaveli kullanılabilir. Daha fazla yağ tüketiminin takibi zorlaşır. Seni üzer, motorunda çekiş kaybıda hissettirir. 1000 km de ki yağ tüketimini tespit et derim.
Karamürsel' e de beklerim inşallah, yakın sayılırız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:03 ----------
Bu arada fotoyu şimdi hatırladım, arka çantanın sırt dayaması aklımda kalmıştı, ilk hatırladığım o oldu, olsun tazelemiş olduk. Motorun çok temiz görünüyor.
-
13 Kasım 2012, 21:07
#30010
ethemm76 adlı üyeden alıntı
İçindeki yağın ne olduğunu bilmeye ihtiyacın yok, sen bence hiç yağı komple boşaltmadan ilaveni yap, kullan. Motor düze zeminde kontrollü bi şekilde yağ çubuğunda max seviyesine kadar doldur ve kullanmaya devam et. 20 bin bakımında zaten servis değiştirir veye sen 20 binde değiştirirsin. Şimdi sen yağ değişimi yapsan yine elinde hiç kalmayacak, motorunun ne kadar yağ yaktığını bilmiyorum ama, görünene göre baya yakıyor, senin belki 600-700 km sonra yine ilavelik yağ alman gerekecek. En azından eksileni tamamlarsan elinin altında yine ilavelik yağın kalmış olur, mesela 500-600 km sonra bakarsın yağına, 100 gram mı yakmış 200 gram mı, ona göre ilave yaparsın elindeki yağ ile. 20 binde de komple değişim yaparsın veya servise girersin zaten değişir. Bu periyotta gidersin. Her zaman elinin altında ilavelik yağ bulunsun. Bu arada sakın ha yukarıdaki mesajında bahsettiğin seviyede motorda yağ eksik ken (kontrolündeyağ çubuğunda yağ görmediğini yazmışsın) bırak gezmeyi, olduğu yerde marşa dahi basma. Mutlaka yağını tamamla.
4000 km de bir bakıma girmiş bi motorun kullanıcı o 4000 bin km boyunca yağına bakmadıysa ve motor yağ eskilme eğilimi olan bi motorsa ve kullanıcı yağına bakmadıysa, o motor 400-500 gram eksik yağ ile kullanılmış olabilir, dolayısıyla böyle bi durumda motorun 4000 de bir, veya yağ yakma eğilimi falza ise 2000 de bir dahi bile servise girmiş olsa, bu motoru sattırırken güzel bi reklam kimine göre ama setvis bakımına düzenli girse dahi, yağ bakımı ihmal edilmiş bi cbf söz konusu ise o bakımların bence hiç bir geçerliliği yok. Bu motorun yağına bak, başka hiç bişeyine bakma. Diğer unusurlar geç de değiştirilse, değiştirildiğinde veya yenilendiğinde olması gereken performansı alırsın. Zincir, dişli, balata, lastik, hava filtresi...Ama yağ bakımı ihmakl edildiyse bunun uzun vadede telafisi yok.
Sizin CBF'ler gerçekten yağ mı yakıyor yoksa yağ tahliyesinden keçelerden falan mı atıyor bolca yağ merak ediyorum doğrusu. Ancak bence de 150'lik bir motor için 4000km bakım süresi mantıksız. Küçük bir motor olduğu için haliyle herkes sürekli tam gaz gidiyor böyle bi durumda küçük cc bütün motorlar yağ yakıyor zaten yakmasa da biyerlerden atıyor yağı mutlaka yağ eksiltiyor.
-
13 Kasım 2012, 21:13
#30011
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
evet çantalar zaten pahallı,sanada hayrlı olsun kardeşim
cbf gibi motor yok inan 7.000 km boşyere gitmişim cb ile
İşte böyle bi tiryakilik yapıyor bu motor, 3. kez aldırtacak kadar. Samimi söylüyorum, cbf 150 den inipte emsal başka motor beğenmek gerçekten zor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:07 ----------
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Sizin CBF'ler gerçekten yağ mı yakıyor yoksa yağ tahliyesinden keçelerden falan mı atıyor bolca yağ merak ediyorum doğrusu. Ancak bence de 150'lik bir motor için 4000km bakım süresi mantıksız. Küçük bir motor olduğu için haliyle herkes sürekli tam gaz gidiyor böyle bi durumda küçük cc bütün motorlar yağ yakıyor zaten yakmasa da biyerlerden atıyor yağı mutlaka yağ eksiltiyor.
Eksoz gazı çıkış ağzını zaman zaman silerim, ve o kısım, hemen deliğin alt çevresi. 400-500 km sonra nokta nokta siyahlaşır ve eksoz ağzı çevresi biraz kararır, sanırım yanan yağ eksozdan çıkıyor. Keçelerde veya motor bloğu üzerinde kesinlikle kaçak yok. Alttaki tahliyelerde yağ atarmı atmazmı bilmiyorum ama hortum uçlarında böyle bi belirti gözlemlemedim. Yağ çıkışı ile ilgili tek gözlemim bahsettiğim gibi eksoz ağzı ile ilgili. Mavi veya gözle görülen duman yok, çekişte kayıp yok, bende diyorum ki o zaman sorun yok Yakarsa yaksın, doldurur doldurur gezeriz
Elbette ben anormal karşılamıyorum bu durumu. Sorun yok. Sorun çıkartan cbf 150 ler değil zaten, yak eksilttiği bilindiği halde yağına bakmayan kullanıcılar. Yoksa motorlarda bi sıkıntı yok. Sorun kullanıcıda.
-
13 Kasım 2012, 22:10
#30012
ethem kaç kere diyicem senin motorun ince yag kullandıgın için aşırı eksiltiyor ya allahını seversen gel istanbula vericem sana benim motoru kullan 2000 kmm bende seninkini kullanıcam.
-
13 Kasım 2012, 22:22
#30013
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Hüseyin Cihat kardeşim, motorunda yağ tüketimi nasıl, yağ tüketimin biraz fazla ise veya daha önce olmayan yağ tüketimin arttı ise motorun daha fazla benzin yakmaya başlayabilir. Yağ yakan cbf 150 ler fazla yakıt tüketiyorlar, şekil 1-a ben
Eğer elinden gelirse fren balatalarını sök, ince bi zımpara ile zımparala diskinide temiz tüğ bırakmayan bi bezle sil ve balatalarını tak, sorunun büyük ihtimalle düzelecektir. Ön frenin cilvesi bu gibi hareketler zaman zaman basınçlı su ile diskine kalipere bol bol basınçlı su tut imkan varsa ,yine düzelir. Veya balata temizleyici sprey uygula.
Gidon dönük iken gelen sesi anlayamadım. Km teli oynamış olabilire mi acaba ? Sağa çevirdiğinde geriliyor, ses yapıyor falan... Veya bide ön tekerlek rulmanını bi kontro let isrtersen, orta sehpaya al motoru, tekeri elinle tutup salla bakalım, göbekten ufak oranda tıkırtı yapıcak şekilde oynama yapacak mı =? Oynama yapıyorsa rulmandan olabilir o sağa dönük ken çıkan sesin sebebi.
ethem abi sağolasın aslında ilk 1000 bakımında yağ eksiltme yoktu
4000 bakımında şöyle bi eksilme görüldü (1000 bakımında 1,2 litre yağ koydu güngör motor ) 4000 bakımında D&B motora gitmiştik nihat abiyle onun jant ve disk değişmişti filan bende 4000 bakımı yaptırmıştım çıkan yağ ölçtürdüm tam 1 litre çıktı hatta yağ kutusundaki 1 lt çizgisinden biraz daha yukarıda idi çok az ama yani en kötü ihtimal 3000 kmde 200 gr yağ eksiltti ama orada ilgilenen usta yağı fazla koyarsan motora fazlalığı atar motordan dedi ondan yağ yakma yok senin motorunda dedi ve bende öyle tahmin ettim yaktıysada o dönem yaz dönemiydi ve istanbul kefken yapmıştım 3-4 kere ve hep 2 kişi ve bazen otobanda 100 sabitleyip gittim o sıcaklarda o yüzden sıcaktan buharlaşma filan bahsediliyordu öyledir diye tahmin ettim ama bakalım 6000 bakımına belki seni rahatsız ederim abi sezon açılmadan tamam layabilirsem =) 5000 oldu sayılır 4958 di bu gün =)
abi bi yıkatırım benzincide tuttururum diske iyice =)
-
13 Kasım 2012, 22:25
#30014
vakvak adlı üyeden alıntı
ethem kaç kere diyicem senin motorun ince yag kullandıgın için aşırı eksiltiyor
ya allahını seversen gel istanbula vericem sana benim motoru kullan 2000 kmm bende seninkini kullanıcam.
Yaw Müdürüm Yağ yakmayan motor kışın 10w-40 ilede asla yakmıyor. Yağ kalınlığı kaynaklı değil. kaynaklı değil,Dolayısıyla benim motora özgü bi durum var, ama bu kışın 10w-40 yağ kullanıyor olmam değil. Hatta bırakalım 10w-40 ı, kitapçıktaki grafikte 10w-30 bile var. 20-50 yağ koyarsam sabahları ısıtmam için baya beklemem gerekecek. Peki, tamam, 100 km de ne kadar yağ yakacağım testi yapıcaktım ya, bu testi senin kullandığın, Anes motorun koyduğu yağ ile yapayım, bakalım neler değişecek. eğer yağ tüketimim azalır veya minimuma inerse sana teşekkür edeceğim. Anes in koyduğu yağ veya senin kullandığın yağ nedir ? Marka ve numara olarak tam açılımını yazarmısın. Ben hala diyorum ki benim motora ne yağ koyarsan koy yağ yakacaktır. 15w-50 de aynı periyotta eksiliyordu. 20w-50 ne kadar değişir bilemem. Ama ok sen motorda bi sorun yaratmıyor diyorsan deneyeyim. Hatta bi link vermen mükünmü, en azından tezin doğru çıkarsa motoru yağ eksilten arkadaşlar .... yağı kullansınlar sorun ortadan kalksın deriz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:23 ----------
cd0345 adlı üyeden alıntı
ethem abi sağolasın aslında ilk 1000 bakımında yağ eksiltme yoktu
4000 bakımında şöyle bi eksilme görüldü (1000 bakımında 1,2 litre yağ koydu güngör motor ) 4000 bakımında D&B motora gitmiştik nihat abiyle onun jant ve disk değişmişti filan bende 4000 bakımı yaptırmıştım çıkan yağ ölçtürdüm tam 1 litre çıktı hatta yağ kutusundaki 1 lt çizgisinden biraz daha yukarıda idi çok az ama yani en kötü ihtimal 3000 kmde 200 gr yağ eksiltti ama orada ilgilenen usta yağı fazla koyarsan motora fazlalığı atar motordan dedi ondan yağ yakma yok senin motorunda dedi ve bende öyle tahmin ettim yaktıysada o dönem yaz dönemiydi ve istanbul kefken yapmıştım 3-4 kere ve hep 2 kişi ve bazen otobanda 100 sabitleyip gittim o sıcaklarda o yüzden sıcaktan buharlaşma filan bahsediliyordu öyledir diye tahmin ettim ama bakalım 6000 bakımına belki seni rahatsız ederim abi sezon açılmadan tamam layabilirsem =) 5000 oldu sayılır 4958 di bu gün =)
abi bi yıkatırım benzincide tuttururum diske iyice =)
Ok güzel, ama bence motora 1200 gram yağ koydurmak yerine eksilen yağı arada bi km de, mesela senin motorunun yağ yakmasına göre 1000. km de 100 gram ilave şeklinde yapsan dah doğru olur. 1200 gram yağ motoru yorar.
-
13 Kasım 2012, 22:25
#30015
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Valla ben doğru bildiğimi yazayımda, sen ister beğen ister beğenme
Sen motoru satın aldıktan sonra 120 km yol yaptın ve yağına baktığında yağ çubuğunda hiç yağ görmediysen eski kullanıcı kesinlikle yağına bakmamış ve ilavesiz Allaha emanet kullanmış diyebilirim. Dedim ya servis bakımlarının olmasının hiç bi espirisi yok. Nerde tırak orda, bırak hesabı takılmış demek. Bundan sonra, motorun eski sahibinin itinasızlığı sebebiyle, motorda aşınma, bitme eğilimi başlamadıysa, yağ yakma çok aşırı değilse, (1000 km de 300-400 gram kadar) motorun kullanım ömrünü uzatmak senin kullanımdaki ve yağ bakımındaki itinana kalmış. 1000 km de 100-200 grama kadar kabul edilebilir, ilaveli kullanılabilir. Daha fazla yağ tüketiminin takibi zorlaşır. Seni üzer, motorunda çekiş kaybıda hissettirir. 1000 km de ki yağ tüketimini tespit et derim.
Karamürsel' e de beklerim inşallah, yakın sayılırız.
az önce ilave yaptım. 450 ml yağ koydum ve çubuğun üst seviyesine geldi. (çubuğu yerine vidalamadan ölçtüm)
ne kadar sürede 450ml eksiltti bunu bilmediğim için kilometreyi not aldım ve dediğin gibi 1000km sonra tekrar eksiğini tamamlayınca anlaşılcak ne kadar yaktığı.
çok teşekkürler verdiğin cevaplar için.
ha birde far ayarı çok bozukta biraz baktım nasıl ayarlanıcak diye, önde farın altında kızaklı bir vida var onu gevşetip biraz aşağı kaydırmam yeterli olacakmı? böylemi yapılıyor far ayarı?
birde yağ filtresi yok heralde bunda? temizlenen tel bi filtre mi var
Kymco CK125 -> Kuba STR250 -> Kawasaki ER6N -> Suzuki DRZ 400SM -> Yamaha FZ6 Fazer -> RKS Titanic200 -> Honda CBF150 -> Kuba STR250 -> Ybr 125 Esd -> Hyosung GT250
-
13 Kasım 2012, 22:33
#30016
rahmi34 adlı üyeden alıntı
sağol ramazan abi, elimden geldiğince dikkatli olucam.
hüseyin eleman lazım part ta olur herhalde ilerleyen zamanlarda bilgilendiririm
hele bi kendim yerleşeyim bakalım
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------
kurye moduna geçtim
http://b1211.hizliresim.com/13/d/fvv8l.jpg
rahmi haberini bekliyorum kank =) kurye otoru olmuş harbi tam =)
kuryelik yapan bi abi bu ele takılan korumanın bağlanan kısmını koli bandıyla iyice sarmıştı rüzgar filan girmesin diye herhalde siyah koli bandıyla yap olmadı giriyosa =) kank benim yarım eldivenleri görmüştünya içinede öyle bişi giyersin hem rahat kullanması hemde koruması olur az çok =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:30 ----------
blueway2 adlı üyeden alıntı
Abi kafam karıştı benim ben soğukken bakıyorum yag seviyeme ve eksigini tamamlıyorum eklediğin kitapcıkta calıştır daha sonra diyor hangisi doğru bunların
aziz abi sen tech 90 içlik almıştın demi nasıl memnunmusun abi olumlu olumsuz yorum =)
-
13 Kasım 2012, 22:34
#30017
anes motor nerden çıktı onlara ben bisikletimi vermem be bakım için ethem efendi.Bak aç gözlerini iyi oku MOTUL 20W50 yada Castrol 20W40 bu piayasada yok bu sıralar veya ipone 20 50 benim motoruma bu üç yağ dışında yağ girmez.Motorum 16 000 km küsürde hergün 120 km yol yapar 5 dakka ısıtırım çalışmadan sorna yavaç yavaş devirlenirim.Ve 6500 devri geçmem.430 450 km kadar da yedek depoya düşerim bu benim şaşmazım bu motorda.Yağ yakıyormu evet yakıyor 2000 kmde tam 100 ile 150 ml arası bir yag eksilmesi var buda normal yani.Yap dediklerimi bir kullan 4000 km ama adam gibi kullan zorlamadan iyice ısıtarak kısa kmlerde kullanma.Bak kısa km kullanıyorsan yagın pelte olur hemen gider.20 km in altında yada 30 dakkanın altında kullanıyorsan motorun hem daha fazla yakar hemde yagın çöp olur bunu unutma
-
13 Kasım 2012, 22:38
#30018
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Yok Aziz kardeşim, kafan karışmasın, o birinci madde kafa karıştırıyor, biz gariban ülkeyiz, gelmez bize yağ ışıklı mışıklı modeller, neyse, yağ ışığı olan modellerde o şekilde de kontrol edilebilir diyor. Motoru ilk çalıştırdın rölantide çalışıyor, buna rağmen yağ ışığı sönmüyorsa yağ eksik demektir, kontrolü o şekilde yapın diyor. Bizde yağ ışığı yok, bu yüzden böyle 2-3 dk çalıştırıpta bakabileceğimiz bi ışık olmadığından dolayı, 1. madde bize hükmetmiyor. Biz 2. maddeden sonrasına göre hareket edicez ve kartere mevcut yağın tamamen inmesin ve doğru ölçüm yaptığımıza emin olabilmek için 2-3 dk dan falza bekliyicez. Klavuz o anda yağ ışığı sönmezse diye devam ederek öyle bi bilgi vermiş 2-3 dk. sonra diyor ama ben garanti olsun diye bi gün bekliyorum. Mesela evimin önünde park ettiğim zemin düz, akşam işim motorla bitiyor, bir gece geçiyor, ertesi gün motorun yanına iniyorum ve motoru hiç yerinden oynatmadan orta sehpadayken yağına bakıyorum. 3. maddedeki 2-3 dk olayı şöyle, klavuza göre motoru kapattıktan sonra motordaki yağın hepsinin kartere oturması ve doğru ölçüm yapılabilmesi için. 2-3 dk beklenmesi yeterli, ama ben bir gece bekliyorum.
Yani sen 3. maddedeki 2-3 dakika sonrasını en az 1 saat yap, yani yağın iyice kartere oturduğuna ein olabileceğin süre kadar bekle. Mümkünse benim yaptığım gibi yap, o gün motorla işin bitince bir gece beklet ertesi gün bak.
valla ethem abi ben senin dediğin gibi yapıyorum =)
ama motorcuya gidince motor ne kadar sıcak olursa olsun kapat kontağı diyo 5 dk geçmiyo ölçüyo tam çıkıyor =)
-
13 Kasım 2012, 22:52
#30019
cd0345 adlı üyeden alıntı
ethem abi sağolasın aslında ilk 1000 bakımında yağ eksiltme yoktu
4000 bakımında şöyle bi eksilme görüldü (1000 bakımında 1,2 litre yağ koydu güngör motor ) 4000 bakımında D&B motora gitmiştik nihat abiyle onun jant ve disk değişmişti filan bende 4000 bakımı yaptırmıştım çıkan yağ ölçtürdüm tam 1 litre çıktı hatta yağ kutusundaki 1 lt çizgisinden biraz daha yukarıda idi çok az ama yani en kötü ihtimal 3000 kmde 200 gr yağ eksiltti ama orada ilgilenen usta yağı fazla koyarsan motora fazlalığı atar motordan dedi ondan yağ yakma yok senin motorunda dedi ve bende öyle tahmin ettim yaktıysada o dönem yaz dönemiydi ve istanbul kefken yapmıştım 3-4 kere ve hep 2 kişi ve bazen otobanda 100 sabitleyip gittim o sıcaklarda o yüzden sıcaktan buharlaşma filan bahsediliyordu öyledir diye tahmin ettim ama bakalım 6000 bakımına belki seni rahatsız ederim abi sezon açılmadan tamam layabilirsem =) 5000 oldu sayılır 4958 di bu gün =)
abi bi yıkatırım benzincide tuttururum diske iyice =)
benimde 6.000 bakımına 200-300 km kaldı gelsin taze yağ
-
13 Kasım 2012, 23:15
#30020
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
sonunda eski mesut günlerime döndüm,yani cbfime kavuştum cb'yi sattıktan sonra bütün ilanları ara tara kafama göre motor bulamadım,sağolsun metehan abiyle beraber gecelere kadar ilanları eledik
sonunda 2011 model 3.500 kmde full koruma demirli çantalı garantili motoru aldım cbf gibisi yokmuş gerçekten gezdikce gezesi geliyo insanın
ama bi sorun var ön amortisör çok yumuşak geldi bana ufak çukurlarda nerdeyse dibe kadar geliyor tak yapıyor...amortisör keçesi garantiden yeni değişmiş...
tek foto var ama ilerde motorun cilalı resimleriyle donatırım burayı
bu arada resimdeki arkadaş
http://img827.imageshack.us/img827/2646/imag1695.jpg
hayırlı olsun allah mutlu mesut bi yastıkta kocatsın =)
şaka bi yana tekerin düz bassın nice uzun km lere =)
o çok batma işi ben hiç yaşamadım :S ama tvs lerde var deneyimle sabittir =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Yaw Müdürüm
Yağ yakmayan motor kışın 10w-40 ilede asla yakmıyor. Yağ kalınlığı kaynaklı değil. kaynaklı değil,Dolayısıyla benim motora özgü bi durum var, ama bu kışın 10w-40 yağ kullanıyor olmam değil. Hatta bırakalım 10w-40 ı, kitapçıktaki grafikte 10w-30 bile var. 20-50 yağ koyarsam sabahları ısıtmam için baya beklemem gerekecek. Peki, tamam, 100 km de ne kadar yağ yakacağım testi yapıcaktım ya, bu testi senin kullandığın, Anes motorun koyduğu yağ ile yapayım, bakalım neler değişecek. eğer yağ tüketimim azalır veya minimuma inerse sana teşekkür edeceğim. Anes in koyduğu yağ veya senin kullandığın yağ nedir ? Marka ve numara olarak tam açılımını yazarmısın. Ben hala diyorum ki benim motora ne yağ koyarsan koy yağ yakacaktır. 15w-50 de aynı periyotta eksiliyordu. 20w-50 ne kadar değişir bilemem. Ama ok sen motorda bi sorun yaratmıyor diyorsan deneyeyim. Hatta bi link vermen mükünmü, en azından tezin doğru çıkarsa motoru yağ eksilten arkadaşlar .... yağı kullansınlar sorun ortadan kalksın deriz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:23 ----------
Ok güzel, ama bence motora 1200 gram yağ koydurmak yerine eksilen yağı arada bi km de, mesela senin motorunun yağ yakmasına göre 1000. km de 100 gram ilave şeklinde yapsan dah doğru olur. 1200 gram yağ motoru yorar.
yok abi bi kere yaptım o hatayı =) 4000 de iphone 10-40 koyuldu bakalım 6000 bakımı sezona kalırsa 10-50 iphone motul yada castrol düşünüyorum hemde yağı ölçerim =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:13 ----------
rahmi34 adlı üyeden alıntı
benimde 6.000 bakımına 200-300 km kaldı gelsin taze yağ
taze yağ taze kandır vitamindir motora =)
yaw dostum al şu michelinleride duroları eriyene kadar yakalım getirde =)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)
Bu Konudaki Etiketler