ilk hatası anes motorda bakım yaptırmak olmuş vatandaşın,tabi nerden bilsin orası yetkili bayii...
benim motoru 4.000 bakmında sadece yağ değiştirip yolladılar onuda yanlış koydular...
bu durum herkesin başna gelebilir ama sorunun %80'i servisle alakalı,gerisi kullanıcı yağ kontrolu yapması gerekirdi...
bilader Mıchelın pilot sporty tek kelime mükemmel yat yatabildigin kadar hayat bu
% 100 kullanıcı 4000 de bir bakıma giriyor, 150 tl gibi rakamlardan bahsedildiğine göre ve motor yağsız kaldığından yatak sardığına göre bu kesinlikle 4000 km de bir. Yani yağıda 4000 km de bir değişiyor, bu sorun değil, ama kullanıcı bu 4000 km boyunca yağına bakmazsa, eksileni tamamlamazsa büyük sorun ve klavuza görede bu bir kullanıcı hatası.
Bu 4000 km içersinde de cbf 150 motor yağ yakan kategoride ise ve yağı kontrol edilip eksilen tamamlanmıyorsa yağı kesinlikle yatak saracak seviyeye kadar eksilecek ve kesinlikle yatak saracaktır. 600 gram ve daha az yağ yağ çubuğunda görünmüyor, bu kullanıcı muhtemelen yağı 500-600 gram eksilinceye kadar bakmadı. Motor 400-500 gram seviyelerinde yağ ile hafif sıkıştırdığınızda zaten yatak saracaktır. Kendi motorumdan örnek vereyim, hiç yağına bakmayayım. 3000-3500 km arasında benim motor yatak sarar.
Motorun yağ yakma problemi yatak sarmadan önce tespit edildiğinde yağ yakma olumsuzluğunu ortadan kaldıran silindir piston segman yenilenmesi şu anda servislerde 350-400 tl seviyelerinde yapılıyor. Bu şikayette bahsedilen 800 tl lik masraf çıktığına göre belki yağsız kalınca krank ta hasar aldı, kimbilir ekzantrik zinciri koptu, belki bi çok parça arızalndı ve fatura yükseldi. Elbet te garanti kapsamına alınmadı. Bu kullanıcı eksilen yağ miktarını teşhis ederek, yağ yaktırmadan ilaveli kullanıpta, Kullanıcı (Ya Anes motor, benim motor ... km de 300-400 500 gram her neyse yağ yakıyor, falan denildiğinde Anes motorun garantiden sıfırladığı çok cbf 150 biliyorum. Önemli olan bu kullanıcının durumuna düşmemek. Klavuzun ilgili sayfasını yüklüyorum. Her kezin okuması ve bu şikayetten ders alması, bu arkadaşın durumuna düşmemesi dileği ile.
Yalnız bizim motorlarda 1. madde de bahsedilen düşük yağ basıncı ışığı yok, yurt dışı modellerinde sanırım bu ışık var. Biz tamami ile manuel bakıyoruz
2.000tl maaş + sigorta (15 gün sonra başlıcak) + evrak başına 1 tl prim. çalışma saati evrakları bitirene kadar olucak. pazar günü izin. cumartesi de işi erken bitirirsen paydos. benzin şirketten. bakımlar benden. yemek de benden ama performansa göre şirketten olabilir. zaten prim vs yeterince dolgun olmuş olucak alacağım ücret
abi apartman boşluğu müsaitse hem daha güvenli hemde rahat olabilir
nem varsa pas yapabilir diye tahmin yürütüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------
rahmi hayırlı olsun firma ismi ne nerede =) elaman arıyorlarmı =)
Ethem bu motora sandık motor ne kadar getiriyorlarmı sandık motor?
arkadaşlar bu gün okuldan eve geldim motorla sabah böyle bi sorun yoktu mahallede kardeşimi beklerken kaskı çıkarttım vitesi boşa attım yeşil yanıyor ya N harfi oböyle ara ara gidip geliyor vites tam geçmedimi dedim geçtiğinden emin oldum yine yaptı ama sürekli değil böyle ara ara :S neden olur :S temazsızlık filanmı :S
bide ya bu 4000 bakımından sonra yakıt düşer filan gibi bişiler demişlerdi sanırım subab ayarı yapıldığından filan ama bakımdan önce 400 ün altın fazla düşmemiştim ama bakımdan sonra en fazla 350 gördüm 320 de kaldığı filan oldu :S anlamadım neden çok yakıyorum :S
bide arkadaşlar benim ön tekerden gidon hafifte olsa sağa doğru dönükse bi ciyaklama tarzı bişi geliyor firen yapıncada böyle sanki en son durmaya yakın yada fireni sert sıkınca tıkırtı yapıyor yani hissettiriyor
bende part time çalıştım ama kendi motorum ile değil.gayet iyi oluyor para konusunda.yorucu oluyor.herifin biriyle kavga ettim.sinirlendim çıkıyorum ben dedim..patron arıyor sürekli gel diye.gidiyorum çay içip geliyorum..yok arkadaş ben çalışsam kesin başımı belaya sokarım..adam hem önüme kırdı.durdum.bişey demedim.önüne baksana lan yawşak dedi.sakince indim kaskımı çıkardım tekrar boyun bölgesini kapattım elimle sıkıca kavradım sinirden ne dediğimi bilmeyerek bağıra çağıra üstüne gittim arabanın..Allahtan kaçtı..kaçmasa orda öldürebilirdim o sinirle..geri döndüğümde çocugun biri tam motora oturduğumda kaskımı geri getirdi.kaskı atmışım şehir içi çok ihmal oluyor özellikle bize.deli oluyorum..çekilmez şehir içi motor sürmek.en iyisi şehir dışı...06 plaka tırcılara selam vere vere gidiyorum
işin şakası, hayırlı ugurlu olsun..aman dikkat et..3 kuruş kazanacam diye işin gazına gelip gazlama, ihmal etme..Buna LÜTFEN DİKKAT ET...
birGarip..
Hüseyin Cihat kardeşim, motorunda yağ tüketimi nasıl, yağ tüketimin biraz fazla ise veya daha önce olmayan yağ tüketimin arttı ise motorun daha fazla benzin yakmaya başlayabilir. Yağ yakan cbf 150 ler fazla yakıt tüketiyorlar, şekil 1-a ben
Eğer elinden gelirse fren balatalarını sök, ince bi zımpara ile zımparala diskinide temiz tüğ bırakmayan bi bezle sil ve balatalarını tak, sorunun büyük ihtimalle düzelecektir. Ön frenin cilvesi bu gibi hareketler zaman zaman basınçlı su ile diskine kalipere bol bol basınçlı su tut imkan varsa ,yine düzelir. Veya balata temizleyici sprey uygula.
Gidon dönük iken gelen sesi anlayamadım. Km teli oynamış olabilire mi acaba ? Sağa çevirdiğinde geriliyor, ses yapıyor falan... Veya bide ön tekerlek rulmanını bi kontro let isrtersen, orta sehpaya al motoru, tekeri elinle tutup salla bakalım, göbekten ufak oranda tıkırtı yapıcak şekilde oynama yapacak mı =? Oynama yapıyorsa rulmandan olabilir o sağa dönük ken çıkan sesin sebebi.
sandık motor demek sıfır komple motor bölümü demek aktarma organları ile beraber.hiç silindir değişmii falan olmadam temiz sıfır motor.
Ben bu motora aşığım selesini bile ergonmik popoma göre yaptırdım.Geçen sene kar kırtınasını bilirsiniz istanbulda işte ben o fırtınada işten eve geldim boğaz köprüsünü geçtim 120 km yol yaptım ogün.Ve motor banamısın demedi.O gün bu motor testi geçti.Ve benimle yaşlanmasına karar verdim.
Ok anladım, çok canavar olur, sıfır+sıfır olur motor, fakat bu baya tuzlu olabilir ve motorun altında motor numarası yazılı olduğundan böyle bi çalışmada sıkıntı varmış. Fabrikaya yazıular, ruhsat değişecek. Nasıl olur bilmem. Bu sorunla bi cbf 150 nin karter ağzı içi yalama olunca karteri komple değiştirelim dedik, diş açtırmayalım orj.. olsun dedik ve bu aşamada karşılaşmıştık. Karter üzerinde motor numarası yazılı. Ve mecburen yeni diş açılmıştı. Çok güzel olur aslında oluru kolay olsa, ama sağlam paradır zannımca.
motor 4500tl sağlam para derken bence en fazla 1000 tl falandır.Birgünlük iş bence ruhsata tekrar işletilicek 50 tl falan tutmaz bile.Motor cam gibi tertemiz olucak.Kross motorlara çok yapıyorlar.neden sandık motor?
çünkü ben türkiyemdeki hiçbir ustaya güvenmiyorum.Daha adam gibi lastik takamıyorlar bunlara silindir segman falanmı emanet edilir.Alırsın sıfırı sadece civataları baglarsın ohh para gibi motoruna bir 5 sene daha bin.
cbf 150 türkiyeye gelmiş nimet nimet.
Bence 1000 tl den fazladır, baksana adam yağsız bırakmış, yatak sardırmış 800 tl masraf çıkmış, bence en az 1500-2000 tl vardır komple motor, bide bu gibi şeyleri parça parça alınca daha pahalıya geliyor hesabınıda düşününce, bence bi 2000 tl si vardır. Zaten krank dahil motor sıfırlama zaten 600 tl seviyelerinde tutuyor. Ama tabiki güzel olur, ama şuda var. Motoru satıp üzerine 1500-2000 tl koyunca zati sıfırını rahatlıkla alabiliyoruz.
sağol ramazan abi, elimden geldiğince dikkatli olucam.
hüseyin eleman lazım part ta olur herhalde ilerleyen zamanlarda bilgilendiririm hele bi kendim yerleşeyim bakalım
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------
kurye moduna geçtim
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)