motorun yanına git.orjinal km olup olmaığını hemen analrsın zaten..belli eder motor..hemde debriaj ve fren koluna bak..siyah yer zedelenmiş mi ? silinmii mi ? el ile sürekli basa basa zedeleniyor boya..anlatabildim umarım..bide michelin lastikleri nerden almış.faturası varmı ?bunları sor..o tepkilerden yalan mı değil mi anlaşılır..een az 200 tl michelin alınacak sonra 250 km gezip satılacak..ilginç geldi bana..bide çalıştır eğil motoru dinle..çok dikkatlice..rahatsız edici ses varmı..diyeceklerim bu kadar..eger bunlarda bir sorun yoksa dedikleri doğru ise bence gayet iyi.bakma sen modeline dünyayı gezersin onunla..bu arada seneye buralara kesin bekliyorum seni de ha
birGarip..
çok tesekler..motoru kullanmıyormuş 4 yılda yaptıgı km 5 binmiş.
benim motor ustası arkadaşım var 100 bin km yakın cbf kullanmış birisi onunla gidecegim onay verirse alacagım tabi sizin dediklerinizi de dikkate alacagım..
bu sene geldim aslında daha dogrusu geçtim tekirdagdan motorla..
seneye insallah gelirim..
motor 2007 modele göre olması gerektiği gibi ama nedense benim içim 2007 modellere hiç ısınmıyor artılarıyla birlikte fiyat iyi her ihtimale karşı şasi nosundan servisede bi sor en azından ordaki geçmişini öğrenirsin...geçen bi motor baktım 2011 model motorun ağır kazadan herşeyi değişmiş adam sadece şurda ufak bişe vardı o değişti diyo servise sormasak al başına bela...
Alternatör, minimum 5000 devir/d. da 168 watt güç üretiyor. Tüm elektrikli aksam aynı anda faal iken tüketim 128 watt, yani bize 40 watt güç kalıyor extra takılabilecek elektrikili malzeme, aydınlatma vb. için. Ben 55 watt ampulü, yani + 20 watt ı daha kaldırabileceğini düşünüyorum. Ama bizim armut tip ampulün 55 watt ı varmı bilmiyorum. Eğer yoksa bunun için farı H4 e çevirmek gerekebilir. Fakat yüksek watt demek, aynı zamanda ampul çeresinde ve far tası içinde fazla ısı oluşmasıda demek, bu açıdan da fark tasının içinde erime vb olmazsa süper olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:44 ----------
Dün cbf 150 kullanan iş yerinden bi arkadaşım 2011 model 6500 km de, tel açtı, (Abi benim motordan yanık yağ kokusu geliyor, bişey mi oldu acaba) Ok bakalım, çünki anormal bi durum yoksa böyle bi koku olmaz. Ertesi gün oldu işe gidiyorum motorumla, bu arkadaşta benden bi önceki vardiyada olduğu için o anda işte ve otoparka girince direk onun motoru gördüm. Yanına çektim. Motoruna bakıyorum, motoru servis bakımlı ama kişisel bakıma adına hiç bişey yok, zinciri kurumuş paslanmış küf tutmuş, Yağına bakayım dedim. Motor düz zeminde ve 7-8 saat tir sabit park halinde, ölçümün yanıltma ihtimali yok. Yağ çubuğunda yağ çubuğun bir mm ucuna değiyor, ortalama 300 gram eksik yağ ile geziyor. Zaten ilk gözüme ilişen nede yağ kokar olayı idi, şanzımanın bulunduğu sağ kapaktan ve sübap kapağı jontasından hep yağ kaçırmış, motor ısınınca da bu sıcak motor bloğu üzerine sızan yağ da yanık yağ şeklinde kokuyor, motor 6500 de ama oraya 65 bin yazsalar inanırsın, hıı demek 65 bindeymiş dersin. Halbuki 5-6 tl ye üst sübap kapağı jontasını değiştirse, 8 lokma ile yan kapağın tüm somunlarını sıkıverse o kaçaklar düzelecek. Bide yağına bakıp takviye etse yemede yanında yat. Şimdi ben bu motoru abi yarın öbürgün satıyorum derse bu arkadaş, ben hangi vicdanla temiz motor diye ilan vericem. Satın almak isteyenlerle bire bir görüşmeler falan.. 300 gram eksik yağ ile kimbilir kaç km gezdi. Şimdi istediği kadar yağ kaçaklarını gidersin, yağını tamamlasın, 300 gram eksik yağ ile gezdi ve bana göre motorun toplam kullanım ömründen belki % 3 belki 5 gitti. 6500 km de ama alan kişi belkide 20-30 binlerde falan motor yiyecek. Motor da servis bakımı haricinde hiç bi bakım yok. En önemlisi olan yağ bakımı ve tabikibi yok, motora baktığım zaman için kan ağladı, bu ne biçim bi 6500 km dir dedim ya. Kullanıcı çok ilgisiz ve bilinsiz, servis bakımlarına gidiyor ama, Kocaeli' de adam gibi servis nerde, yokluktan gidiyor bi servise, yan kapağı bile sıkmamış servis, çıkan yağı ölçmemiş. 4000 de sübap ayarı yapmamış, bak ama servis bakımlı ha, ona sözüm yok. Böyle bi servisten servis bakımlı ise, böyle bi kullanıcıdan da kişisel bakımsız ise ben o motoru 6500 km de dahi olsa satın almam. Hatta yarın söyliyicem, benim matur 30 binde, üstüne 1000 tl ver, takas edelim Bu gibi hususlara dikkat etmek lazım. Servis sende 2 kere bakar 3 kere bakar, her neyse, gerisi sana kalmıştır. Yani şunu motorda yüksek km si ile birlikte yıpranan ömrü biten sarf malzemeleri değiştiriliyorsa, sakin ve dingin kişisel bakım unsurları ihmal edilmeden, yağsız bırakılmadan kullanılıyorsa km kavramının cbf 150 de hiç bir önemi yok. İlk sahibi olduğum cbf 150 2009 model, 3. sahibine satılırken 55 bin km de idi ve yağ yakımıyordu, motoruna deb. balatasına kadar orjinaldi, 25 binde kardeşime satmıştım, ikinci sahibi kardeşimdi, oda 3. sahibine verirken motoru DB ye göserdiler, sıkıntılı bi parça varsa değişsin masrafını üstleneyim, sattığımız kardeşimize mahçup olmayalım, demiş. Bir tek 4 veya 5 tl ye buji piposu değişti, başka bi değişim ihtiyacı yok dediler db den, yağı bile değişmedi ve 3. sahibine gitmişti. 55 bin km ye kadar 2 kere motor sıfırlatanlar var geçmiş sayfalarda. Bu size en güzel örnek olsun, cbf 150 de km nin hiç bir önemi yok, önemli olan kişisel bakım.
selam motor seçimi konusunda takdir edilesi insanlar!
burada havalar soğudu, motoru çektim kenara
herkese güzel günler diliyorum.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Feyizoğlundan toplu bi alışveriş yaptım, aldığım ürünler:
http://www.feyizoglu.com/2237-Eldive...i_44894.html#0
http://www.feyizoglu.com/Motosiklet-...i_44129.html#0
Bu arada diz örtüsü tamami ile deri imiş, fotolardan sanki deri değilmiş gibi görünüyor ama çok güzel bi ürün, rüzgar, soğuk ve yağmur geçirme ihtimali yok.
http://www.feyizoglu.com/Termal-Balaklava_46999.html#0
http://www.feyizoglu.com/Yagmurluk-A...i_45906.html#0
Ürünler gayet kaliteli, hiç bi üründe, (ulen buda beklediğimden dandik miş yaw) demedim.
Şimdi yağmur yağsada şöyle bi turalasam biraz
Arabası olmayana, motosikleti eli ayağı olana şart olan aksesuarlar aslında, yağmur yağıyordu mesela işimi görücem, dinsin diye bekliyorum veya toplu taşımayı tercih etmem gerekiyordu veya motoru kullanmamı gerektiricek mevcut işimi iptal ediyor, erteliyordum, artık bu gibi durumlara son
Ürünler çok faydalı.
Sadece, çamur damlamakta olan bu ürünleri motordan inince eve sokmak, hanımdan dayak yemek anlamına gelebilir.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Zaman zaman hamınlada gezdiğim için sıkıntı yok Hatta özellikle yağmurda yaya olarak ta motorlada gezmesini çok sever
Yaw bu arada ürünler güzel hoş, fekat diz örtüsü bedeni falan yoktu. Standart, ürün bana biraz fazla iri geldi, gittiğin yerde yanına alsan olmaz, zaten bagaja sığmaz, kullanılabilfiği taktirde soğuk rüzgar yağmur hak getire ama, durum bu, bide biraz fazla bolca, dizlerinizin üzerini örtüyor ama motor çalışırken motor bloğuna değerek erimesi söz konusu olabir, bunu kullanan kuryeler nasıl kullanıyorlar acep bilen var mı ? Ya motora sabitliyicem bi şekilde, çünki dedğim gibi gittiğin yerde yanında taşınmaz, bagaja sığmaz. Buna bi çözüm bulmam gerekecek.
diz örtüsünden bende yeni almıştım çok kullanışlı bu kuryelerdeki dandik olanlardan almak istemedim almışken en iyisini alayım dedim ve elcik korumalar ve diz örtüsünü 90 tlye aldım elciklerin içi yünlü ve diz örtüsünde altta deri ortada köpük onun üstü yine deri kesinlikle araba konforu oluyo motorda
yanma konusunda egsoz bağlantsına yanmaz bez dikmişler,silindir bloğu zaten onu yakacak kadar ısınmıyor pek sorun olmuyor...ama bendekinin dış tam deri değil değişik bi kumaş üstad...
Bir çoğumuzun bildiği bu konu ile ilgili bi video linki kopyalıyim.
http://www.uzmantv.com/hava-sartlari...il-korumaliyiz
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------
Mücahit kardeşim, saol ilgilendiğin için, diz örtüsü devamlı motorunun üzerinde sabit mi duruyor, sağa sola taşınacak gibi değil, bide benimki ful deri, oldukça kalın bi malzeme, yaniğ sağa sola taşınmaz. Diz örtüsünün tam ortasında bacak arasına gelen kısımda üstte U şeklinde bi kısım var, orasını selenin ön alt kısmına sıkıştırabilirim diye düşündüm ama..Bekide o amaçla o kısım yapıldı bilemiyorum ama. Sen nasıl sabitledin motora ?
aynen o ortadaki kısm selenin altna geliyor diz örütsünü ortada sabitliyor sonra aşağıda tam silindirin ortasından bi ip geçiyor sağ ve sol kısmı birbirine bağlıyorsun birde koruma demirine ön taraftan bağlama yerleri var bu kadar bağlamadan sonra tabi sabit kalıyo diz örtüsüzaten sürekli çıkar tak zahmetli olur kış boyunca motorda sabit kalması geren bişey bence...diz örtsüyle kullandıktan sonra eğer diz örtüsü olmadan motora binersem üşüyorumbiraz hızı düşünüyor ama dediğin gibi yağmur varm yokmu düşünmeden atlayıp motora gitmeye değer
bu cb 125'e bayılıyorum.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
bende bayılıyorum hemde okadar ki bayıldm sonra sattmabi tipi kullaşı güzel ama konfor sıfır okadar ki evden işe gidiyorum 20 km yoruluyorum,motorum kapıda aman çıkayımda şöle hafta sonu sıkılana kadar gezeyim cesaret edemiyosun 2 kişi binice ben ve babam (90+90) yorgunluk 2 katı oluyor...yani 2 sene cbf kullandıktan sonra cb yetmedi diyebilirim...köyde altında taş gibi motor olsun bozulmasın sıknıtı çıkarmasın konfurda çok olmasın motoru cb125e...7000 kmde sattım milim yağ eksiltmedi sıknıtı çıkarmadı güzel motor ama cbften sonra performans ve konfor olarak beni tatmin etmedi...
Öndercim aynı olay benim başımada geldi,servis komple kafa grenajını söktükten sonra devir saatini tabladan komle cıkradı...3 tane küçük ampul taktı 25 tl aldı...ager kafa grenajını sökebilirsen sende yapabilirsin...
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------
Acele etme ümit,sezon bitti zaten bu fiyata yakın fiyatlara daha yüksek modeller denk getirebilirsin.
merhaba arkadaşlar
2 gün önce 2010 model bir CBF ile aranıza katıldım.
farla ilgili bir şikayetim var, bu modellerde far aküden beslenmiyormuş galiba bu yüzden gaz kesince far sönüyor nerdeyse, gaz verip devir yükseltince kendine geliyor.
gece bayır aşağı giderken, köşe dönerken falan gaz vermediğimiz için far aydınlatmıyor. bunun bir çözümü varmı?
Kymco CK125 -> Kuba STR250 -> Kawasaki ER6N -> Suzuki DRZ 400SM -> Yamaha FZ6 Fazer -> RKS Titanic200 -> Honda CBF150 -> Kuba STR250 -> Ybr 125 Esd -> Hyosung GT250
Şu an bu konu içerisinde 50 kullanıcı var. (0 üye ve 50 misafir)