Arkadadşlar elimde bir adet 2012 cbf den çıkma debriyaj ve fren maneti vardır sağ maneti duvara sürttüm diye içime sinmemişti(biri kullanımdan dolayı hafif parlak diğeri mat olmasın diye) takım halinde değiştirmiştim... Geçenlerde garajda gördüm manetleri orda durmus naylonun içinde bana bakıyorlardı... Debriyaj maneti hasarsızdır fren maneti ise çok küçücük çizikdir ucundaki topuz kısmından eğer ihtiyacı olan varsa kargosunu karşılarlarsa bunları gönderebilirim... Saygılar herkese
Ethem al rialliden şu mercekli zenonu bak keyfine kesip biçmeyle, yeni far tası almayla falan uğraşacağına bir kere masraf yapsaydın daha iyi olmaz mıydı. Ben sattığım motosiklet için (2007 model olan) takmıştım da oh be dedim. Aldığım motosiklete ben önermiştim önceden. Alper Kaya tanırsın buralara yazar. Neyse aldıktan 2 ay sonra taktırmıştı. Hala öyle kullanırım. Mercekli zenon candır, hele trafikte e5 de uzun-kısa yaparak dikkat çekmek paha biçilemez, anında yol veriyorlar, yolda giderken de kimseyi rahatsız etmiyorsun.
Arkadaşlar honda yeni model çıkarmış galiba bilen var mı? honda cb 150 r diye motorsikletnetforumun videolarında gördüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------
http://www.facebook.com/photo.php?v=...type=3&theater
ZEMHERİ!
videonun 22. saniyesnde disk fren gözüküyor.bence Türkiyeye getirseler beğenilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
http://otomotif.kompas.com/read/2012...xion.Lightning
ZEMHERİ!
Benzin göstergesi ibresi sizinkilerde de oynuyor mu? Gaza basınca ibre düşüyor, frene basınca yükseliyor, ya da tersi.
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
Aslında o rialli deki angel olayını çok düşündüm, fakat daha önce xenon taktım ve başıma can sıkıcı bazı hadiseler geldi.. Tek tek yazayım neler yaşadım.
Xenon o taktım ok güzel, merceksiz di, far dan performans alamadım, sanırım merceksiz olduğundan bizim far tası yapısıyla uygun olmadı. Far yükseklik ayarı kombinasyonu ile de farklı denemeler yapsamda olmadı. Farı kısaları 15-20 metre verimli gösterecek şekilde ayarladığımda uzunlar çok dağılıyor neredeyse hiç göstermiyor, uzunlardan performans alabilmek için kafayı biraz öne eğdiğimde kısaların verimli gösterdiği mesafe 3-5 metre seviyelerine kadar düşüyordu. Arada bi far yükseklik ayarı yapamıyordum. Sonra böyle kullanayım dedim napiyim. Derken yıkarken arka duy kısmından içine su almaya başladığını far kettim. Bu sefer ne yapalım ok, arka tarafını güzelce silikonladık bu sorunu aştık. Bi kaç hafta geçti, o silikon xenon fazla ısındığından eriyerek far tasının içine aktı. Motoru söktüm, onu temizledim, temizlemeye çalışırken far tasının içindeki o silikonun aktığı yer karardı. Ok, yeni bi komple far alayım tekrar takayım, daha farklı bi yöntemle izole edeyim dedim, yeni far aldım komple, eskiyi söküp yeni farı takmaya çalışırken uzun kısa motorunun kabloları kısa devre yaptı, neredeyse motor yanacaktı, sigortayı attırdı, kablolar eridi. Neyse, zenon u kullandığım süre içinde bu yanma olayından daha önceleri far yükseklik ayarı vidası bi kaç kere yuvasından çıktı. Ben sorunları gidermeye çalışırken belki 5-6 kere kafayı komple sökmem gerekti, bilen bilir, fara müdahale edebilmek için kafayı sökmek gerekiyor. En son bu kablolar kısa devre yapınca moralim bozuldu, senmisin xenon takan dedim kendi kendime, yeni bi komple far alarak orjinale döndüm. ve 150 tl zarar ettim. Bu ve benzeri sorunlarla tekrar karşılaşma endişesi ile tekrar engel da olsa düşünmüyorum. Komple far alacağım, piyasada çok var. Sonra motoru hiç sökmeden, bu far duyunu kesip biçmeden orjinal dönüştürücü aparatı ile H4 duyu dönüştüreceğim, bizim orjinal farın duyunun arkasındaki siyah plastik parçayıda orjinal gibi far duyunun arkasına geçireceğim, böylece izole ile ilgilide bi sorun kalmayacak, orjinal gibi olacak, 50 tl ye bu farı alacağım ve elimdeki far % 100 problemsiz H4 e dönüşmeden motoru sökmeyeceğim. Ayrıca zenon u söktükten ve orj. ine döndükten sonra motorda daha istekli bi marş alma, motorun çalışmasında daha bi keyif ve istek fark ettim. Birde angel ile ilgili far tası içine su kaçma vakkası olabiliyormuş tam bilmiyorum ama böyle bişey okumuştum. Bu olumsuzluklardan sonra motorun elektrik aksamına sıfır yük ile far aydınlatmamı biraz olsun iyileştirmek için formüller aramaya başladım. Aslında orjinal aydınlatmamdan çok ta fazla şikayetim yok. % 15-20 seviyelerinde bi iyileşme sağlamayı başarsam bile benim için yeterli olacaktır. Bide angel 188 tl, alır takarım bide bi olumsuzluk gözlemlerin, sonra angel far katili olurum falan, hiç gerek yok
Hocam, konu ile ilgili benim gözlemlediğim durum şu şekilde, benzin deposu içinde bulunan benzin göstergesine benzin miktarı ile ilgili bilgi veren şamandıra benzini o anda nasıl algılarsa göstergeyede öyle yansıtıyor. Motorun eğimi ile şamandıraya temas eden benzin seviyesi değişiyor. Mesela benim motorda bayır aşağı inerken depoda az benzin bile olsa biraz daha fazla göstermeye başlıyor, düz yola çıktığımda düzeliyor. Bu bağlamda motorunuzun benzin göstergesine verdiği tepki, hareket halinde hızlanırken gaz açmalarınızda benzini biraz daha az görmenize, yavaş yavaş fren yaparken yavaşlama anında benzin göstergesinin biraz daha fazla gösterdiğini gözlemlemiş olabilirsin.
Eğer boşta gaza basınca düşme oluyor, frene basınca artma görülüyor, ikisinide bırakınca normale dönüyorsa, benzin göstergesine giden elektriğin, gaz açıldığında ufak oranda artması, rölantide iken frene basılıncada arka stop lambasının dereye girmesi ile birlikte rölantide motorun ürettiği akım zaten çok fazla olmadığından benzin göstergesine giden akımında ufak oranda düşmesi ile ilgili bi oynama olabilir. Ben benim motorda benzin göstergesinde böyle bi oynama görmedim ama, benim motorda da rölantide far hafif kısık yanıyor, hafif gaz verince % 100 e ulaşıyor, eski kasalar gibi aşırı değil tabi, çok az fark var. Benzer bi durum olabilir sizin durumunuzda.
bu moturu süren arkadaş en son kaç km yapdı :S
cbf 150 ye en cok yaktirma rekorunu kirdim herhalde.
bu gun 261 km de yedege dustum gittim tekrar fulledim hemen, gostergeyide sifirladim bu seferde sakin kullanimla deniycem bakalim ne kadar farkedecek.
Otobanda yolculu tapa gaz mı gittin % 100 yolculu şehir içimi kullandın ? Lastik hava basınçlarına aylardır bakmıyor olabilirmisin ? Bu kadar far kettirmez ama hava filtrene 7000-8000 km dir müdahale edilmemiş (değiştirilmemiş) olabilir mi ? Yoksa sele altına bez koyup hava filtresinin emiş ağzını falanh mı tıkadın.
İnanılmaz fazla yakmışsın mutlaka bi sorun var. İlgilenmelisin.
Ben istanbul aneste taktırma dahil 200tl vermiştim. Konu aydınlatma kısmında kapanmıştı 2. senesini dolduracak motosiklet ne aküde ne marşa basmamada, yani elektrik ve aküyle ilgili hiçbir sıkıntı yaşamadım. Far ayarını da güzel yaptım ne öndekini rahatsız ediyorum ne de kendimi tehlikeye sokacak kadar kısa aydınlatma yapmıyorum. Önümdeki 20mt güzel aydınlanıyor ve uzun kısa yapınca gayet görünür oluyorsunuz. Benim orjinal farım duruyor. Dolayısı ile 40-50 tlye orjinalini satsan 150 tl ye taktırma dahil ( tabi hala takılıyorsa aneste) mercekli angelli , (bu arada angel gündüz farı konumunda dikkat çekiyor) aydınlatması güzel farınız oluyor. 2 senedir zenon bozulsa da daha düşük kelvinli bir şey denesem diyorum ama daha tık demedi. Çok sık olmasa da yağmur altında da kullanıyorum ve basınçlı suyla yıkattığım oluyor, kısmet bakalım ne zaman bozulacak
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)