bayramınız cümleten mübarek olsun sevgili iki teker dostlarım...
bayramınız cümleten mübarek olsun sevgili iki teker dostlarım...
Kurban bayramınızı kutlarım
Cümleten kurban bayramınız mübarek olsun.
2020 'Tracer 900 İcon Blue
cümleten bayramımız mübarek olsun
Hayırlı bayramlar arkadaslar
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
Tüm Honda kullanıcıların Bayramı'nı kutlar inşallah bayaramı kazasız belanız sürüşler dilerim
Tüm cbf cilerin kurban bayramını.kutlar esenlikler dilerim...
50 ml sırınga aldım medicalciden yag eklemek artik cok pratik ve kolay ayrıca miktarıda kontrol altında fiyatıda 1 tl tavsiye ederim
Gayet mantıklı.. Bende yağ eklerken orjinal yağ amabalajları üzerinde bulunan çizgilerden faydalanıyorum. Mesela shell yağ ambalajlarında her 100 ml için çizgi var. Castrollerde falan 250 ml de bir çizgi vardı sanırım ama 100 ml yi bu çizgilerden de anlayabiliyorum. Aslında ben ben ml yi pek önemsemeden yağ çubuğunun max. seviyesine kadar takviye yapıyorum. 150 ml ise 150 ml. 100 ml ise 100 ml. Kimi zaman 100 gram kimi zaman 150 gram olabiliyor yaptığım ilave. Bide motorumun yağ yakma eğilimini biliyorum artık, zorlanmıyorum. Mesela..
Yağ değiştiriyorum. 700. km ye ulaştığımda ortalama 100 gram falan tüketmiş oluyor. 100 ml ilave ediyorum. 700 km sonra bi 100 gram daha, sonra zaten takip eden 600 km sonra 2000 km de değişim yapıyorum. Motorunun yağ eksiltme eğilimini biliyorsan hiç zorlanmazsın. Kullandığın şartlara, mevsime ve yağa göre motorunun yağ eksiltme eğilimini biliyorsan yağ takibi çok çok kolay. Birde şunu fark ettim, kronik yağ eksilten cbf, yağ eksitmyen bi cbf e göre bir miktar fazla benzin tüketiyor olabilir. Zaten diğer araçlarda klasik bilinen bir bilgidir bu. Yağ ve su eksilten araçlar fazla yakıt tüketirler. Bu bağlamda bu orantı sanırım cbf 150 de doğru. Hiç yağ yakmayan bi cbf 150 nin yakıt tüketimi daha düşük.
Bugün Koray ben ve kardeşim, 1 cbf 150, bir Suzuki dl-650 Sapanca' ya gittik geldik, çok güzel bir gündü, göl kıyısında bi yere oturduk, yüklendik çaya, kaçar tane içtiğimi bilmiyorum inan, hava çok güzeldi ve tertemizdi. Mt net in bol bol kulaklarını çınlattık, eee.. o kadar yaz çiz, bir araya gelince de hiç söz konusu etme den yapamadık Yalnız foto çekmedik. Eve geldiğimde keşke makinemi alsaymışım dedim ama iş işten geçmişti. Hepinize güzel günler.
Bugün bizim buralarda da hava çok güzeldi tatili fırsat bilip epey asindirdim yolları ,
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
Çok sayfa olduğu, gerekli bilgilerin arada kaynadığı bu başlıkta, CBF kullanıcılarına gerekli olan bilgileri nasıl bir demet halinde toplayabiliriz, bilmiyorum. Sürekli okumama rağmen net bilgiye hızlıca ulaşılamıyor. Bu alttaki başlıkta bazı sorularıma çok sağolsun ethemm76 nickli arkadaş çok ayrıntılı cevap vermiş, kendisine buradan da teşekkür ediyorum.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-nelerdir.html
Bu alttaki merak ettiğim sorulara da gelecek cevaplar bir çok kişiye ışık tutacaktır.
-- Eski kasaya sahip olanlar far aydınlatması konusunda nasıl çözüm buluyorlar?
-- Hangi yağı kaç km. periyotlarında değiştireceğiz?
-- Lastik hava basınçları kaç olmalı?
-- Memnuniyet sıralamasına göre lastik markaları neler ve kaç liralarda? (Takım)
-- Sürekli dip gazda, 100 km hızda, 90, 80, 70 km. hızlarda 100 km. de kaç litre yakıt yakıyor?
-- Eski kasayı yeni görünüme çevirmek için hangi parçaları değiştirmeli, orijinal veya yan sanayi masrafı ne olur?
-- Yağ yaktığını nasıl anlarız?
-- 150 CC motora 200CC silindir konulduğunu duydum, hız, güç artıyor mu?, gereksiz bir uğraşı mı?
Şimdiden yardımcı olacaklara teşekkür ediyorum.
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
1- Fart aydınlatmanı, farlın elektriğini direk sele altında mevcut olan sigortadan veya aküden çekerek, arayada bi açma kapama anahtarı koymak surtiyle yeni kasalar gibi sabit yanan hale getirebilirsin. Veya xenon yaptırabilirsin.
2- Yağ konusu kesinlikle madeni olmayan, en az yarı sentetik, tercihen temin imkanı varsa 1. öncelikli tam sentetik bi yağ, Türkiye' nin tüm bölgelerindeki farklı iklim (sıcaklık) koşulları düşünüldüğünde 10w-50 tam sentetik kaliteli bi motosiklet yağı 4 mevsim gönül rahatlığı ile kullanılabilir. Veya kış sıcaklık ortalamalarının çok düşük olmadığı güney illerinde aynı özellikli 15w-50 yağ 4 mevsim kullanılabilir. Veya kışın bu bölgelerde daha kolay ilk çalıştırma, motorun daha kısa sürede ısıunması için aynı özellikli 10w-40 ta tercih edilebilir. Çok özel bi marka yok. P. Ofisinin Maxi moto yağından sonra Castrol Power 1 10w-40 ile değişim yaptım. Motorun çalışma karakterinde, viteslerde, yağın ömründe hiç bi fark gözlemedim. Bizim motor aslında yağ konusunda marka seçmez. Sadece yarı sentetik veya tam sentetik, motosiklet için üretilmiş, motorun kullanıldığı iklim (sıcaklık) koşullarına uygun cizkozite de olması yeterli. Şimdi (4 mevsim 10-40 kullanılabilir her yerde, ne varmış canım, klavuzda böyle yazıyor) diyen ark..lar olabilir. Onlara bişey demiyorum, onlar 4 mevsim kullanabilirler.
Yağ değişim periyodu, kitapçıkta yazan 4000 de bir. Ama buda çok karmaşık bi durum. Motorun kronik olarak yağ eksiltmesi varsa ve sen 4000 km boyunca yağına bakmayıp kullanırsan motor kesinlikle yatak saracaktır. Dolayısıyla bi çok servis 2000 de bir yağ değişimi öneriyor. Hatta bakıma gittiğinde faturanın altına yazıyorlar (2000 km sonra yağ değişiminiz vardır) Hani 2000 km içinde kullanıcı yağına bakmaz, bu sürede 200-300 gram da yakarsada, motoru yemesin. Ok. bu seviyede eksik yağ ile kullanmakta uzun vadede motorun ömrünü azaltan bi etken ama, o anda motoru yemiyor, toplam kullanım ömründen yiyorsun. Aynı yağ ile 4000 km kullanabilirsin fakat yağ eksiltiyorsa kontrol edip gerekli ilaveni yapmak zorundasın. Ben yinede yağ eksiltmeyen bi cbf 150 nin bile aynı yağ ile 4000 km gezmesini doğru bulmuyorum. Çünki yağ değişimi ile motorun ve viteslerin ne kadar rahatladığı aşikar. En az 3000 km seviyelerine çekilebilir diye düşünüyorum. Ama motorun yağ yakıyorsa, yağ ilaveli kullanıyorsan 400 km de gider. Çünki ortalama 4000 km de 300-500 gram arası yaü tüketimi söz konusu olabilir, sende bu yağı tamanladığından yağın zaten yarısı yenilenmiştir bu 4000 km içersinde. Yağ eksilten bi cbf, yağı takip ediliyor ve tamamlanıyorsa 4000 km de bir yağ değişimi yaparak ta kullanılabilir.
3- Lastik hava basınçları ile ilgili yolculu yolcusuz ayrımına ben gerek duymadan ön 30. Arka 33 yapıyorum. Bu arada yolculu kullanımım çok fazla.
4- Duro yu hiç saymıyorum. Fakat verdiğim fiyatlar değişir. Ama mutlak bi fikir verecekir. Şu ana kadar duro, prelli mt 65, IRC, Michalen, Swallow kullandım.
Durunun zaten fiyatı lazım değil, 5 para etmez.
Bundan bi gömlek kaliteli IRC var. Her halde takım olarak 150-160 tl seviyelerine değişim yapar servisler.
Sonra Pirelli MT 65. Buda takım olarak 170-190 tl arası olsa.
Swallow kullanıyorum şu anda arkada. Lastiği çok beğendim. Pirelli den iyi Michalenden bi gömlek düşük diyebilirim. Ama michalenden sonra beni üzmedi diyebilirim. Bu lastiği internet te 65 tl ye gördüm. Takım olarak swallow satın alsan kargo ile mesela benim gödüğüm siteden 55 ön teker + 65 arka teker + 10 tl de kargoya versen = 130 tl. Orada da 10-15 tl taktırmaya versen. en fazla 150 tl ye gelir sana swallow takım olarak. Michalen ise 220-230 tl den aşağı takım olarak değiştirmiyorlar. Pahalı, ok hakkını veriyor ama yumuşak hamurlu lastik, çabuk ediyor. Sawallow ile 25-30 bin gidebilirken michalen 10-15 bin gibi (özellikle yolculu kullanım fazla ise arka) çabuk eriyor. Buda motorunu yıl/km oranı olarak fazla kullanan bi kullanıcının toplam kullanım maliyetini hayli yükseltiyor. Bu yüzden micahalen bir daha özellikle arkaya kullanmayı düşünmüyorum. Biraz mola
Emeğini, bilgisini esirgemeyen insanların yetişmesinde katkıda bulunan naçiz büyüklerine çok teşekkür ediyorum sevgili ethemm76 arkadaş.
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
5- Ekonomik kullanımda 2,2-2,5 lt seviyelerinde olan ortalama yakıt tüketimi, sürekli dipgazda bu değerlerin 1 tl daha üzerine çıkabilmekte.
6- Eski kasayı yeni kasa görünümüne çevirmek için eski kasa-yeni kasa arasındaki farkları yazmış olduğum link altındaki, görsel unsurları değiştirmen lazım. Hangisi kalsa olur, hangisini değiştireyim olayı sana kalmış tabiki. Ama bence böyle bi çalışmaya hiç gerek yok. Boşuna masraf. Ha devir göstergeli gösterge panelim olsun dersen onu anlarım. Ama sadece grenajların stickerları farklı diyede grenaj değiştirmeyi düşünmüyorsundur herhalde, hem böyle doğan görünümlü şahin gibi bişey olur, yarın öbürgün satmak istersin, hertarafı değişmiş kazalı motor gözü ile bakarlar satamazsında. Bırak eski kasa ise eski kasa hali ile orjinal temiz temiz kullan, satarkende zorlanmazsın. Gereksiz yere masrafa da ayrıca girmemiş olursun.
7- En kolay cevap bu, kullanmış olduğun motorun yağ yaktığını yağ çubuğunun gösterdiği seviyeden anlayabilirsin. Motorda hiç eksilmemiş olan 1 lt yağ doğru bi ölçümde yağ çubuğunun max. seviyesinde görünür. 200 gram seviylerinde bi eksilmeyi yağ çubuğunda max-min aralığının tam ortasında görüyorsun. Eğer 300 gram eksik ise. Yağ çubuğunun aşağı yukarı 1-2 mm ucuna değiyor. 600 gram yağıda yağ çubuğunda göremiyorsun. Bu çok sakat bi durum. Ben bu seviyeleri teşhis ederken elbette yağı bu seviyelere düşürmedim. Garanti olsun diye yağ değiştirirken sürekli çubukla ölçüm yaptım. Karter kompla boşken. 500 gram koydum. çubukta görünmüyor. 600 gram koydum. 1 mm ucu deydi diyebilirim. 800 gram koydum tam ortaya geldi. 1 lt koydum, tam max. seviyesine ulaştı. Ayrıca motorunu tanıyorsan, sık sık kullanıyorsan, özellikle motor ısınınca vites geçişleri sertleşmeye başlar, çekişte dikkatini çeken bi artış hissedersen bu motorun müdahale edilmesini gerektirecek serviyede yağ eksilttiğine işaret olabilir. Motorda eksilen yağ, motor bloğu içindeki yağ popasının, ayrıca pistonun daha serbest hareket etmesine sebep olduğundan çekişte artma eğilimi gösteriyor. (Hey maşşallah be, motorunda çekişi nede arttı be. böyle gitmezdi bu motor ...) gibi bi gözlemin olursa yağını yine kontrol etmeni öneririm.
Tabi sen cbf 150 alıcaksın. Yağ yakıyormu yakmıyormu anlaman gerekiyor. Eğer almayı düşündüğün motorunun eksoz çeperinde, eksoz deliğinin hemen yakın çeresinde aşırı siyahlaşma, nokta nokta eksoz deliğinin hemen altına konuşlanmış siyah lekecikler (motor kısa bi süre önce temizlenmediyse ve burası da özellikle silinmediyse yağ yakan cbf te mutlaka bu işaret vardır). Genelde kullanıcı bilinçsiz veya yağ yaktığından bi haber olabilir. Bilerek veya gerçekten bilmeyerek motorun yağ yakmyorda diyebilir. Neyse, Bu durumda yağının ne zaman değiştiğini sor. .... km önce değişti abi. Ok. Motorun her şeyini beğendin, yağ da yakmıyorsa veya .... km deki yağ tüketimi kabul edilebilir değerlerde düşükse ve motoru alacaksan, bi servise yağ değişimi yaptırt ve çıkan yağı ölçtürt. Veya bu imkan yoksa üstte yazdığım yağ seviye ve yağ çubuğunda görülen yer ile ilgili, yağ çubuğundan yardım al.
8- 200 cc yapma işine hiç girme çünki bu işi zincirleme yapman lazım. Silindir piston gömlek değiştirmekle iş bitmiyor. O motoru bzleyecek olan karbratör değişecek. 200 cc bi motorun çalışması için gerekli olan akımı ve diğer elekrik aksamı aynı anda çalıştırabilmek için enerji üreten, aküye şarj eden, alternatör. Yani sadece silindire piston segman değiştir. Hadi yallah sana 200 cc. Değişmesi gereken çok parça var. Dolayısıyla zincirleme olarak arıza yapmaya, can sıkmaya gebede çok parça mevcut. Ne yazıkki çok kısa bi süre performans alırsın. Çok büyük zarar edersin. Bence böyle. Ama inan kenarda bu iş için gözden çıkarabilceğin bi param olsaydı denemek isterdim. Yani bütçe var. 200 cc modifiyesini girdim. dikiş tutmadı, yine bütçe var. Orjinal motora döndüm. Ne yazık ki bu seviyede gözden çıkarabileceğim bi param olacak ki deneybileyim. Ama ne yazık ki böyle bi imkanım yok. Olmayan da denemsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:46 ----------
Saol kardeşim, zevkle yazdım. Okuyna olursa ne mutlu. Canım sıkılıyordu zaten, iyi oldu, zaman geçirdim bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:49 ----------
Abi, sanırım yaşça büyüksünüz, sizin gibi deneyimli, kültürlü abilerimizi ortamımızda görmek çok keyifli. Saygılar. İyi geceler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:52 ----------
Hocam, kardeşimde de 2011 DL-650 V-Strom var. 11 bin km de. Bi kaç kere servis bakımına girdi. Fakat hem motoru ile kendi ilgilenmesini seviyor, hemde daha ekonomik olabilmesi açısından, buji yağ yağ filtresi ve hava filtresi gibi sarf malzemelerini kendi değiştirebilmek istiyor. Avatarınızda gördüğüm kadarıyla sizdede 2005 DL var veya daha önce olmuş. Bakımlarını kendiniz mi yapıyordunuz, servise mi gidiyorsunuz ? Buji değişimi için deponun falan kalkması gerekiyormuş, radyatörün biraz öne alınması falan gerekiyormuş sanırım. Bu işlem zor veya sıkıntıl ımı ? DL-650 nin bahsettiğim parça değişimlerini kendimiz yapabilirmiyiz ?
ethemm76 Yaşım ve motorculuğum yönüyle biraz eskiyim. Benim 3 motorun da servis işlemlerini, motosiklet tamircisi gençler, adeta garajımdan alır, bakımlarını yapar, getirirler benzetmesini yapsam haksız sayılmam. Kısacası, bakımlarını sizin yazdığınız şekilde olduğunu biliyorum ama, hiç iş başa düşmedi.
Vstromda ön silindir bujisi sökülüp takılırken su radyatörü civatalarından üsttekiler çıkarılıyor, üstten öne doğru eğdiriliyor.
Hava filtresi için depo sökülüyor, yan grenajlar biraz açtırılıyor.
Söküp takılması eli anahtar tutan kişiler için çok eğlenceli ve zor değil. Depodan benzin borusunu sökerken benzin akacak diye düşünmeyin, akmaz. Depoyu takarken borunun kıvrık olmamasına ve sökme - takma yaparken boyasına zarar vermemeye gayret edin.
Vstrom için çok güncel ve samimi bir sitemiz var. Arzu ederseniz; orada görsel, yazısal, deneyimsel, ... bilgilere rastlayacaksınız.
Kazasız ve keyif dolu uzun motorculuk yaşam dileklerimle.
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
-- Eski kasaya sahip olanlar far aydınlatması konusunda nasıl çözüm buluyorlar?
yeni kasanın farları beş para etmezki bu işin eskisi olsa. night breaker osram ampülü kullanmanı öneririm. xenon olayına girme kimse acımaz yoldan atıverirler. bi xenon olabilir.
bu efe mut'lu
Merceksiz xenon kullandım, aslında sanıldığı gibi kimseyi rahatsız etmiyor. Karşıdan akan trafik veya hemen önünde seyreden araçlar olsun, hiç tepki almamıştım. Arabların ışıklarda 1-2 merte dibine girsem dahi kısalar önümdeki aracın tampon seviyesinden yukarı göstermiyor ve şoförün gözünü almıyordu. Tabi xenon taktıktan sonra far yükseklik ayarını güncellemek gerekiyor bu şekilde tehlikesiz ayarlayabilmek için. Neyse, Sonra başka bi teknik sıkıntıdan dolayı sökmüştüm ama kullandığım dönemlerde performansından gayet emnundum. Elbette mercekli xenon 1. tercih. Kitapa uygun olanda bu zaten, merceksizin zaten muayeneden geçmeyebileceğinden falan bahsediliyor.
Bu arada S2 duy uyumlu Osram Night Breaker varmı piyasada 35-35. Kardeşimin motorunda var fakat H4 ve 55 wat. Ben hiç rastlamadım. 35-35 ine ama. Varsa bildiğin bi link atabilirmisin ?
Merhaba arkadaşlar, bayramın 2. günü çanakkaleye gezmeye gittik, 3 motor 4 kafadar bugün akşam üstü geri döndük. Cbf'im kesinlikle hiç bir sorun yaşatmadı 750km lik yolculuğumuzda. 1 depo ile daha önceden 392 km yaptığımı söylemiştim ama artık değişti, dün 420 km yaptım 1 depo ile sanırım bu fark 2 benzinin aldındığı yerin farklı olmasından yada motorun km sinin 5000 e gelmiş olmasından. 392 km yaptığımda Full den almıştım benzini, fakat 420 likte PetrolOfisinden aldım. Yakıt tüketimi beni oldukça mutlu etti, cbf imi seviyorum ama uzun yolda sıkıcı olabiliyor. yol bitmiyormuş gibi sanki :( ama motor neredeyse hiç yormadı diyebilirim 3 günlük gezide 2 gece konakladık. istanbul - çanakkale, çanakkale - istanbul yolculuğu yaptık, gezi hakkında sormak istedikleriniz var ise cevaplayabilirim.
rahmi çok istediğim ama hepp bi aksilik çıkan sürekli planlarını kurduğum bi gezi çanakkale beni detaylı bi aydınlatırmısın =) gidişi geliş yollar nasıl kaç km yol ? nerede kaldın ne içtin ne yedin nerede denize girilir vs...
ayrıca bence o 420 km olayı sürekli uzun yol kullanmandandır ben şehir içi kullanımda ve 2 kişi 390-400 o civarda oluyor sakin kullanırsam ama agresfide düşüyor aşırı fark ediyor ;) sende gördüğüm kadrıyla agresif kullanan birisin =)
Şu an bu konu içerisinde 47 kullanıcı var. (0 üye ve 47 misafir)