Arkadaşlar bu anes motorda xenon takılıyomuş mercekli olandan beim çok hoşşuma gidiyo mercekli fiyatını sordum 175 tl dedi ne dersiniz taktırayımmı motoro bi zararı olurmu?
eğer garanti beni ilgilendirmez dersen, http://www.rialli.com/urunler/9954__...model-cbf-150/ bu ürünü alıp sanayide otoelektrikçi tanıdığın var ise taktırabilirsin.
Merhaba arkadaslar bu gun dun fotografini koydugum motoru aldim.
Az once sehir icinde bi deneme turuna ciktim.
Deneme derken motoru deneme degil kendimi deneme turu bi 8-10 km sehirici trafikte kullandim biraz vites karistirma 2-3 istop olayi disinda pek bi zorluk cekmedim gayet keyifliydi.
İlerleyen gunlerde ins iyice ogrenip sizleride tek tek ziyaret ederim
[QUOTE=mbuyuk;2830453]valla otobüs tipini bilmiyorum ama güzel yani sığıyorsa abicim ne güzel vatandaşın işi görülsün =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------
abi hafta sonu gelirseniz ancak bende gelebilirim ya =( öğrenci hayatı :(
ama cumartesi gelin haftasonuysada çünkü pzar günü çoğu kapalı
5-6 bin devir araliginda ki ziriltiyi kesfettim bende de var aynalarin yetersizligini ciddi sekilde hissediyorum simdilik gozlemler bu kadar
güzel ve temiz bir motor tabi görünüş herşeyi ifade etmez mekanik kısmı ayrı ama arka çanta demiride yok ve sen vitesliyi ilkkez kullanıyorsun abi allah korusun motoru devirirsen ( allah göstermesin ) arka koltuk altında kalan grenaj kısmı sakat olabilir
he bunu diyon sende varmı de =) bendede yok =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------
hayırlı olsun ramazan abicim iyi günlerde kullanman dileğiyle...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------
abi hayırlı olsun ne diyelim
ancak 4800 çok bence 4500 den sonrası kanımca sıfır motor almak için biraz diş sıkmaya bakar
Cihat ben motoru aldim sen hala 4800 cok falan yaziyosun :D 5-6 bin devirdeki zirilti ve ayna problemine geldim baslangic seviyesinde ki sikintilari yasiyorum su an
Bir de şoyle ethem abi falan bi motoruma binsin yorum yapsin nasihat versin tavsiye de bulunsun istiyorum ama kismet bakalim
rahmi telefonum servistede senin numara o telefonda şimdilik idareten bi numara kullanıyorum bana numaranı özelden yazarsan sevinirim ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------
hayırlı olsun allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin tekerin düz bassın inşallah....
kaça aldın abi ne yaptın nasıl bekliyodun nasıl çıktı uzun uzun bi yorumla o ilk aldığın zamanki heyecan farklı oluyo =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------
ilk bu motoru kullandığımda bende çok yakındım tek kişi kullanırken bile çok zorluk çekiyordum ama sonra alıştım otora ve iyi bir ayna ayarıyla şuan kör noktam çok azaldı ve çok rahat kullanıyorum ayna değiştirmek gibi bi derdim kalmadı =)
5-6 bin arasındaki zırıltı sesini bi kaç arkadaş daha yazmıştı ben karşılaşmadım ama tabi arkadaşlardan bunun hakkında bilgisi olan vardır ama sanki egzoz koruyucusunu tutan vidanın lastiklerinden biri erimişte ondan olmuş gibi yorum hatırlıyorum geriye dönük biraz okumak lazım =)
onu bende istiyorum ama bi nasip olmadı =)
abi bayadır giremiyorum malum okullar açıldı bu sene çok yoğunum o yüzden en son nerede kaldıysam ordan okumaya başlayım yorum yazıyorum evet geç kalmışım olsun =)
Bi kaç gün önce arka kabak olan michalen lastiğimi Sawallow marka aynı ölçülerde 90-90-18 lastikle değiştirdiğimi yazmıştım, bu lastiğin methini çok duymuştum ama hiç deneme imkanım olmamıştı, fakat hep merak etmiştim. Lastik ilk etapta elbette michalen gibi olmasada kaliteli demiştim. Öyle hissettirmişti. Kesinlikle durolardan iyi idi. Ama ırci pirelli mt 65 ayarında bişeydi sanki. Fakat yoldaki prüzleri emmek konusunda michalen gibi kaliteli değildi.
Neyse; Bu gün bi benzinliğe gideyim de, şu lastiği takarken sevis kaç psı hava bastı bi bakayım dedim. Abi lastiğe 45 hava basmışlar, bu hava ile zaten michalen bile yol tutmuyor, tüm yol prüzlerini tangur tungur michalen bile içinizde hissettiriyor, michalen bile 45 psı hava ile duro ile aynı oluyor, neyse ben lastiğin havasını 35 psı a düşürünce lastik inanılmaz harika oldu. Michelen kalitesinde yol tutuş ve viraj kabiliyeti ve sürüş konforunda artış hissettirdi. Michalenle girdiğim virajlara bu lastiklede aynı güvenle girebilmeye başladım. Lastiğe inanın bayıldım diyebilirim. Şimdi ön lastikte michalen. 26 binde. 2-3 bin daha gider. Ön lastik bittiğinde önede kesinlikle Slawlow takacağım. Arkayı işçilik dahil 90 tl ye taktılar. Lastik şekil olarakta oldukça gösterişli ve daha kalıplı. Lastik yanağında orjinal olarak markasını beyaz renk olarak yazmışlar. Çok hoş olmuş. Resmen michalenleri söküp Slowlow takıldığında motorun arka tarafının yükseldiğini hissettim. Birde motorda inanılmaz bi rahatlama oldu. Michalen fazla yumuşak olduğundan, yük bindiğinde aşırı ezilme yaptığından inik bi lastikle gitmek istercesine motoru sıkıyordu. Hele bide yolcu alınca motor iyice siniyordu. İvmelenme de bile iyişelme Slawlow da. Michalenlerimle 80 ile 5. viteste 6500 çeviren motor artık Swallow ile 6000 devir çevirmeye başladı. Tahmin ediyorum artık bende bi depo ile yedeğe geçmeden 380-400 km gibi yollar yapabileceğim. 90-100 km-h gibi hızlara ulaşmak konsunda motor daha başarılı olmaya başladı. Michalen varken 100 km-h ile sabitlemeye çekinirdim. Genelde 80-90 ı pek geçmezdim. çünki 5. vites 100 km-h a çıkmakta zorlanır. 8000-8200 devir seviyelerinde devir çevirirdi. Şimdi o kadar harika oldu ki, biraz hızlı olayım diyorsam 100 ile sabitlediğimde motor 7500 devirde artık 100 ile stabil sıkılmadan ilerliyebiliyor. Bu lastiği daha önce bilseydim hiç michalene o kadar para vermezdim. Yarın sabah inşallah motoru yıkamayı düşünüyorum. Lastiğide foto çeker, foruma atarım.
Ramazan kardeşim senin için de buji değişimi ile ilgili bilgi ve fotoğraf paylaşacağım inşallah. Aslında dün çekecektim, tüm malzemelerimi indirdim evin önüne. Buji filtre ve yağ değiştireceğim. Foto makinesini de yanıma aldım. Aboo, makinenin şarjlı pilleri dolu idi. 1 hafta beklemeye boşalmış, foto çekemedim. Yarın senin için veya bujisini kendi değiştirmek isteyen arkadaşlar için faydalı olması düşüncesi ile buji değişimi ile ilgili anlatımlı foto koyacağım.
Dün ayrıca, yağ, filtre ve buji değişimi yaptım bahsettiğim gibi. Motor zaten bi başka oldu. bu 3 lüyü değiştirdiğinizde motor sanki yeni doğmuş gibi oluyor. Motor eskisinden daha istekli çalışıyor, hemen anlıyorsunuz bu kaliteyi. Daha keyifli marş alıyor. Bide bizim burada bp istasyonunda Cast. power 1 10w-40 buldum SJ sınıfı, öylesine benzin ücretini k.kartı ile öderken markete girdim. Raflara bi baktım. waw. castrol Çok şaşırdım ve 25 tl ye satın aldım. Bakalım eksilmeyi gözlemleyeceğim şimdi. SJ sınıfı castrol eksilme yapacak mı. Bana kalırsa yapacak ama yinede bi umut, belki çok az eksiltir falan olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:00 ----------
Yolun bu tarflara düşerse her zaman kardeşim, seve seve.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:02 ----------
Bu zırıtltı aslında çok değişik bişey, uzun uzun yazarım inşallah. Yazın 15w-50 yağ kullandığım dönemlerde bu zırıltı % 90 vardı. Yazın 10w-40 koydum kesildi. Şimdi yeni yeni yine başladı. Sanırım 10-40 ta olsa motordaki yağ havaların soğuması ile yaz mevsiminde ki kadar incelmiyor ve motorun, gidonda o seviyede bi titreşim hissettircek seviyede sarsıntılı çalışmasına neden oluyor demiyorum, bu benim gözlemin ve motorumun değişenlerine göre titreşimin varlığının ortadan kalkıp belirmesi esnasında ne değişmiş, bu şekjilde yaptığım teşhis bu. Bu gözlemlerim doğru ise, bu mevsimde motorunuzda 15w-50 yağ varsa titreşimden yana hiç şansınız yok. Ha bazı motorlar da hiç titremiyor. Buda kısmet işi demek ki ama, belki motorundaki yağ 15w-50 olabilir. Yağ değişimi yaparsan mutlaka 10w-40 kullan ve mevcut titreşimi tekrar gözlemle. Bende de bi kaç ayrıdır olmayan titreşim yukarıda da yazdığım gibi sanırım havaların soğumasıyla yağın vizkozitesinin artması kaynaklı motordaki sarsıntı kaynaklı tekrar başladı. Bu gün yağ değiştirdim. Üstelik Castrol 10w-40 power 1. Ama yine kesmedi. Yani yağın eski olması ilede bi ilgisi yok demek ki.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:10 ----------
Ok, inşallah gelişimiz kısmet olursa sizlere ulaşmaya çalışacağım. saol.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:12 ----------
Fikri değiştimi acaba, sesi soluğu çıkmıyor bi kaç gündür. Bu gün bi sorayım bari. Apaçhi alıyodu nerdeyse, apaçhi ile sen mutlu olamazsın dedim. Biraz konuştuk. cbf e karar verdi
Slm aleyküm cbfci arkadaşlar bu hgs (hızlı geçiş sistemi) alan varmı aramızda? camın neresine yapıştıracaz kullanma kulavuzunda motosiklet ilgili bişey yazmıyor hep araba felan gösteriyor
MT-İSTANBUL Dikkatli sür, insanın yedek parçası yoktur....ÖNCE GÜVENLİK
Merhabar geçen sayfalarda bahsetmiştim benim ön fren bitutuyo bi bırakıyo diye geçen hafta honda D&B motora bizim Mete_han"a motor amlaya gittik( sıfır cbf 150 aldık ) bende o arada 8000 bakımı yaptırdım ve disk le ilgili şikayetimi söyledim garanti için form doldurdular ve bizi 2 gün sonra ara dediler bende 2 gün sonra aradım onaylanmış pazartesi veya salı günü gel jantını ve diskini garantiden değiştiricez dediler valla çok sevindim bu arada 8000 bakımda 100 tl tuttu değişenler hava filtresi,yağ,buji,yağ tapası ve pulu sibob ayarı
İyi önder gözün aydın, akşama florya buluşmasına gelcenmi
MT-İSTANBUL Dikkatli sür, insanın yedek parçası yoktur....ÖNCE GÜVENLİK
geçen hafta edirneye giderken hgs aldım bende. herhangi bir yere yapıştırmadım. ruhsatın içine koydum. gişeden geçerken ruhsatı çıkarıyorum öyle geçiyorum ve okuyor. herhangi bir sıkıntı olmadı. 35 tl para verdim. 5tl etiket 30tl de içine yüklendi.
bu arada saat 3 te kadıköy den ehliyeti alıyorum. çile bitti artık
Arkadaşlar, bugün Bismillah dedim ve detaylı temizlik için kolları sıvadım. ve temizlik yaparken an ve an fotoğrafladım. Yazımın sonunda buji değişiminide tarif edeceğim.
İlk önce temizlikte kullandığım malzemeler:
Motora 3 haftadır temizlemek adına hiçbişey yapmıyordum, bugün biraz zaman ayırayım dedim. Motor ilk fotolardan da anlaşılabileceği gibi gayet kirli, gerçi yağmurda falan gezmedim. Eğer yağmurda gezse idim sanırım çok daha kirli olacaktı.
Kirli hali:
2000-3000 km dir ön dişli kapağını açmıyordum, bi açayım dedim, bakalım ne alemde, gerçekten dişli ve yuvası temizleme ihtiyacı oluşmuş seviyede yağ başlamıştı.
İlk önce plastik camsil şişesindeki mazotu tüm arka janta, ön dişli arka dişli ve zincire bolca uyguladım. Yağ ve kaba kirlerin yumuşamasını beklerken aynı zamanda oto şampuan ve su karışımı hazırladığım spreymatiğimle motorun harici grenaj ve genel bölgelerine uyguladım.
Sonrasında şampanın motor üzerinde kurumaması için fazla beklemeden basınçlı suyu makineyle vurdum. Sonrasında motorun yüzü gözü açıldı. Bolca basınçlı suyu yağlı canta zincire ve ön ve arka dişliyede uyguladım. Dişliler ve zinciri temizlerken motoru çalıştırdım ve 1. viteste tekerin rölantide dönmesini sağladım.
Bu arada yeni swallow lastiği de yakınen fotoğrafladım. Bu gün lastiği michalenle her zaman güvenle ve fazlaca yatarak girdiğim ve sıklıkla kullandığım bi bağlantı yolu virajında michalenle yattığım kadar viraja yatarak denedim. İnanın michalende sonra michalen performansını bulamayacağımı sanıyordum ama yanılmışım, lastik harika, ayrıca arnavut kaldırımı veya parke vb yol kesimindede lastiği denedim. Lastiğin darbe emiş kalitesi michalenle aynı, hiç bi fark ve sürüşte konforsuzluk hissetmedim. Yani lastik tek kelimeyle mükemmel, 26 bin km dir michalen kullanan beni hiç üzmedi, beklentilerimin çok üstünde çıktı. Ön michalen in ömrü bittiğinde önede swallow takacağım.
Siyah plastik aksama (çamurluklar, zincir koruma, ön panel, depo kılıfı, arka çanta gibi) oto aksesuar ve parçacılarda, ayrıca büyük alışveriş merkezlerinde çokça satılan, aslında otomobiller için üretilen plastik aksam koruyucu ve parlatıcı uyguladım. Bu ürünü uyguladığımda bu kısımlar uzun süre simsiyah kalıyor ve bu ürün plastik aksamı güneş ışınlarının soldurucu kötü etkisinden de uzun süre koruduğundan bahsediliyor. Tabi bu ürünü seleye uygulamıyorum, yoksa sele üzerinde kayıyorsunuz Ayrıca her temziliğimde lastik yanaklarına (yolla ilişkide olan taban ve viraj yanaklarına değil) oto lastik koruyucu ve parlatıcı uyguluyorum. lastik yanaklarıda uzun bi süre siyah siyah parlıyor. Cila da yapacaktım grenajlara ama biraz yoruldum ve 3 hafta kadar önce zaten yapmıştım.
Motor en sonunda pırıl pırıl olmuştu.
Ve en sonunda paket yaptım, yağmur olmasada güneşin altında brandasız bırakmıyorum.
Bu arada unutmadan, sele altında orjinal bi yapıştırma etiketi var. Burada ingilizcem yok denilebilecek kadar az da olsa, hava filtresine hava tutmayınız diyordu. Dikkate almakta fayda var. Yani ömrü bittiyse değiştiricez. 4000 de hava tutalım 8000 de değiştirelim uygulamasını motor bile tasvip etmiyor
Buji değişimini dün yapmıştım ama bugün fotoğraflıyayım dedim. Ramazan kardeşim buji değiştirecekti sanırım.
Hiç bilmeyen arkadaşlar da olabileceğini ve bujilerini kendilerinin değiştirmek isteyebileceğini düşünerek hiç bilmeyene anlatırmış edasıyla yazacağım. İlk önce bujinin yeri ve buji başlığı veya buji piposu denilen parça.:
Bu siyah olan, buji piposu veya buji başlığı denilen parçanın görevi bujiye çalışması için gerekli elektriği iletmek. Bu siyah parçayı, hiç sağa sola çevirmeden ve sallamadan, aynı istikamette, prizden fişi çeker gibi dikine çekerek çıkarıyoruz. Çekerken biraz size direnir, çekmeye devam edin, prizden fişi çeker gibi kolay ve boş çıkmaz. Bujiye tam olarak sağlıklı bi biçimde oturabilmesi için içi tırnaklıdır. Bujiye dik olarak aynı istikamette çapraz, çevirmeden ve sağa sola sallamadan buji kablosunada zarar vermemeye özen göstererek buji başlığını veya piposunu çıkartın. Bu işlemi yaparken mutlaka kontak kapalı olsun ve motor soğukken yapın, buji kablosunun ve pipunun sıcak motor bloğuna değerek hasar görme ihtimali olmasın. Ayrıca sıcak çok sıcakken bujiyi fazla zorlamak buji yuvasına zarar verebilir, nihayetinde döküm malzemedir ve sıcakta şekil değiştirme direnci zayıflar. Bu yüzen buji değişimini mutlaka motor soğukken yapıyoruz.
Buji piposunu sökünce manzara bu olacak.
Sonra motorun avadanlığında buji anahtarı mevcuttur. Anahtar şu:
Bu anahtarı düzgün bi şekilde bujiye geçirin, bu anahtarla bujiyi sökücez.
Sonra yine motorun avadanlığında 14 ingiliz anahtarı var. O anahtarla buji anahtarını tutun ve saat yönünün tersine doğru çevirrek bujiyi gevşetin, bir müddet sonra elle de dönmeye başlayacaktır. Sonrasında elle çevirerek te çıkartabilirsiniz.
7000 km de çıkan buji:
Yeni buji:
Bu foto bana ait değil ama netten buldum, yeni buji ile kullanılmış buji arasındaki farkı görebilmek için. Ben bujiyi dün değiştirmiştim, tekrar sök tak yapmak istemedim.
Bu kadar, aynı işlemin tersini yaparak, yeni bujinizi takabilirsiniz. Bujinizi çok gevşek takmayın, motordaki sarsıntı ile gevşemesi söz konusuda olabilir. Aslında bunların hepsinin bi tork değeri var klavuzda, karter tapası olsun buji olsun vb. ama, tork anahtarı lazım, bizde el yordamımızla sıkıyoruz. Ne yapalım Tork anahtarı araştırdım bi arada, baya pahalı çıktı yaw Neyse.. Buji üzerinde zaten metal jonta vardır, ezilir ve kaliteli bi sıkışma, motora oturma sağlar, iyice sıkın (çokta abartmadan) ve motor bloğuna oturduğundan emin olun ve buji başlığını takın. İyice bastırın güzel oturduğuna emin olun. İşlem bu kadar, sonrasında motor sorunsuzca çalışacaktır.
İyi seyirler
ethem abi o kadar uğraşıyorsun bizimle paylaşmak için.emeğine sağlık..
birGarip..
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)