metehan abi bakımlarını zamanında yaptırdım başıma hiç böyle bi olay gelmemişti 1000 de yağ değişti 3000 de yağ değişti 4500 km yağ falan kalmadı makinada yağını aldık koyduk 6000 e kadar yolu var 6000 bakımında değişecek yağ sen sen ol kontrol et sürekli benden söylemesi ben de inanmazdım eksilteceğine ama eksiltiyormuş demek ama ustada söyledi havalar sıcak eksiltir dedi üzerine ekleme yapın dedi
ne sağcıyım ne solcu motorcuyum motorcu kalayım:cat:
bende baktırayım o zaman.................
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
ben demiştim yağ eksiltiyor diye ilk ben vardım farkına nekadar burada bana motorun hep arıza diye karşı çıksalarda bişeyler yolunda gitmiyor diyordum ve her dedigimde haklı çıktım örnegin -hiç bi sorunum yok bütün arızalar seni bulmuş demişti bi arkadaş üzülmüştüm bir sorunum oldugunda kılı dokusamda ben paylaşmaya devam edicem sizlerle..
Usta demiş ki "havalar sıcak eksiltme yapar". Yani bu durumda sorun motorda değil havalarda ve tüm motorlar için geçerli bir durum bu. Yanlış mıyım?
O halde abartacak bir şey yok gibi. Ben neredeyse her binişimde (sabah ilk binerken) yağı kontrol ediyorum. Zaten günlük bakım denilen şeyin en önemli parçası da bu sanırım.
ben kontak anahtarından başka hiç bir şey e el sürmüyorum , her gün kullanıyorum .
İnsan da kan ne kadar önemli ise motor da da yağ o kadar önemlidir ,
Bu durum da yapılacak 1500 km de bir yağ değişim periyodunu beklemeden yağ değiştirilecek buji ise normal bakım periyodun da.
Bu konu haricinde hiç bir sorunum yok zaten bu da bir sorun sayılmaz .
Bildiğim kadarıyla bugünün motorları, otomobiller dahil, bir miktar yağ eksiltir. Daha doğrusu yağı kullanır. Bir motor (motosiklet değil) ustası bunun motor ömrünü uzattığını söylemişti. Yukarıda da belirtildiği gibi zaten motora her binişte önerilen kontroller içinde yağ seviyesi kontrolüde vardır. Demekki eksiltme beklenen ve motoru üreten firmalar tarafından öngörülen bir durum. Aşırı eksiltme hariç tabii. Benimkinde belirgin bir eksiltme olmuyor. Ama her bin km de bir 150-200 cc kadar ilave ediyorum. Yağ çubuğu ile kontrol ediyorum. Hem böylece içindeki yağda, yeni yağ ile seyreltilmiş, kalitesi artmış oluyor.
Bu arada motorum satılık. Müşterisi hazır. Çok temiz durumda 35 L. Kappa top case, yan ayak ve koruma demiri dahil 3000 YTL, Piyasayı bilmediğimden fiyat nasıl bilmiyorum? Sizce fiyat iyi midir?
Merhaba Arkadaşlar..Geçen gün siyah cbf 150 mi aldım.Çok güzel motor tavsiye ederim.10 dan fazla motor değiştirmeme rağmen bunun tadi bi başka.Önceden twister 250 im vardı bi türlü ısınamadım o motora sattım.Alt devirleri çok zayıf ,titreşimli,aşırı yakıt tüketiyor ve parça fiyatları çok saçma sapan pahalı.karşılığında bi doğan şahin bile arkanıza yapışıp sizi taciz edebiliyor.Bence değmez cbf 250 ye binmeye uzun süreli ve ciddi motorcular için.onun yerine cbf 150 almak çok daha mantıklı.yaktı tüketimi çok düşük,alt devirleri güçlü,monoshock arka süspansiyon harika,frenler çok iyi,bide sınıfında hiçbir motorda olmayan gerçek aerodinamik kafa grenajı var.Hem daha yüksek hızlara çıkmasını sağlıyo motorun hemde azalan rüzgar sürtünme direnci sebebiyle daha az yakıyor.Bu sınıfta çok güzel bi motor.Eksozu açmayı düşünüyorum çünkü önceki motorum olan TVS fiero F2 nin eksozunu açtığımda çok faydasını gördüm ve acayip keyif alıyordum.Alt devirleri az zayıflatmasına rağmen üst devirleri oldukça güçleniyo ve buda son sürati arttırıyor.
Egsozu açtır 130-140 görüyorum diye gezinen bir arkadaşın sonu bir arabanın tepesinde bitti, motor pert oldu. CBF 150ye demediği laf kalmadı, sonunda nihayet forumdan atıldı (pek çoğunuz hatırlar). CBF yüksek hızları kaldıracak bir frenleme sistemine ve lastiğe sahip değil bence. Buna dikkat edin lütfen.
[CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]
beyler motor aşrı sessiz arabaların dikkatini çekmiyo bende düşünüyorum açtırmayı ama nasıl yapsak ben wavede susturucunun son ucunu kestirip boru kaynattırmıştım çok sesli olmadı ama bi arabanın yanından geçerkende kendini farkettiriyor yoksa perf. eksozmu alsak yapan veya yaptırmak isteyenler fikir beyan etsin..
egsoz borusunun ucuna tiz bir düdük kaynat tırsak nasıl olur
şaka bir yana ben hakikaten düşünüyorum bunu (alman stuka larından ilham aldım )
kankalar benim ön lastiğe cam girdi köprü çıkışı indi gidondan hissettim...2 benzinliğe uğradım hava bastım ki eve anca geldim...dubles olunca idare ediyor işte...köpüğüm var...sabah Ümraniye DB ye gidip yaptırmam lazım...sonra Pendiğe sınava akıcam...tamda ultraukala Akın ve Görkemle nargileye gidip gezcektik...böle kısmet oldu işte...pısladı bayağı lastik...ama 1 cm yarıldı dış lastik...dış lastik değişcekmi sizce...yani kaça malolur bana...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
o yarığa bir 50lik sıkışırsa bişi olmaz
bu arada yarın sabah 6000km. bakımı var, lastikleri de Temmuz sonu değiştirmeyi düşünüyorum. İzmir'de arkadaşlar Buz Motor'la alışverişe başlayacaklar; onları bekliyorum.
Arkadaşlar bu sabah 6000 bakıma gittim.
Yükseliş Honda servisi kendi alanı içindeki eski yerini düzenleyip tekrar geniş ferah bir alana geçmiş. Bu arada servis içinde yeni bir yapılanma söz konusu.Daha iyi hizmet vermek istiyorlar.
Yağ eksiltme konusunda hiçbir olumsuz şey göremedik. Normal bir eksiltme söz konusuydu ki bu ara motoru baya sıkıştırdım.
Herkese selamlar.
arkadaşlar castrol resmi sitesinde HONDA CBF 150 castrol POWER 1 4T 10W-40 olarak bu yağı tavsiye ediyor önceleri serviste bunu söylemişti ama şimdi 20w50 kullanın yağı 1000 veya 1500 kilometrede bir değiştirirsiniz diye öneriyorlar şimdilik yağ eksiltme sorununa çözüm bu ama 10w40 teknik özelliklerinde yüksek ısılara dayanabilen ve yağ eksiltmeyi kontrolde tutan bir yapıya sahip sizce hangi seçenek ???
20/50 10 ytl 1 lt dediğin yağ 20 ytl nasılsa 1000 kmde 2 side eksiltecek mantıklı olan 20/50 eksilttikçe tamamlanır sıcaktada daha yavaş incelerek makinayı korur 10/40kışın daha iyi olur.
Şu an bu konu içerisinde 24 kullanıcı var. (0 üye ve 24 misafir)