Merhaba arkadaşlar..uzun zamandır yazmıyorum.
işim gereği hafta içi çalışıyorum.08:30-18:00
hafta sonum tatil.Bu sebepten akşamları ve hafta sonları kurye işi buldum.pek zorlamadan çalışıyorum yavaştan yavaştan.tesadüf oldu.işi de sevdim.ortam güzel.çook gezdik çok yedik ama hanım şu an okula başladı.acil paraya sıkışınca motoru satmaya kıyamadım pazartesi çarşamba cuma günleri akşam 18:00-22:00, cumartesi 14:00-22:00 arası çalışıyorum.pazar da yoğun olur ise gideceğim.. ..alacağım para asgari ücrete çok yakın.yeter.Allah tan daha ne istiyeyim..yabancı memlekette boş boş gezince hafta sonları kendimi aylak sanıyorum :(
Demem o ki, honda scooter süpermiş.gerçekden öyle..hs her bir tarafı ses yapıyordu.motor boğuluyordu.ama honda da öyle değil.otorda hiç boğulma yok.ve gerçekten az yakıyor.bide scooter a alışıp da cbf ye binince anlıyorum konforu.süper ötesi rahat.iri.. ( ki scooter da bu boyla çok komik görünüyorum bu gerçek ) ve yol tutuşu mükemmel...
tam anlamıyla depoyu full lyip yakıtı ölçme fırsatım oldu.2 hafta kadar önce full ledim.eşimle beraber kırklareli kıyıköy falan yaptık..tam gaz..60 km de tek kişi şehir içi kullandım..yedeğe 371 km de geçtim..ne az ne çok.idare eder eder de benzin pahalı..neyse benzin konusu uzun....
motor geldi 7820 km ye.8000 bakımına da az kaldı..sanırım önümüzdeki sezon başında yaptırırım bakımını..acaba kaç tl tutacak..merak ettim şimdi.neyse o zaman öğreniriz..
Dünyanın en az yakan motorunu ancaaak benzine eeen çok para ödeyen insanları, hepinize bool bol güvenli bol keyifli sürüşler..
birGarip..
arkadaslar ben gecenlerde bı araba sattım arabayı satarken sigorta yapmam gerekti kredi kartımdan çekip sigortayı yaptılar 1 gun sonra satısı verip kagıtlarını sigortacıya götürdüm o sekilde paranın geri yattıgını solediler 4-5 gün oldu daha yatmadı bu konuda bilgisi olan var mı ne zaman yatar bu para geri. O yatınca motoru alcam da hemen yatmasını bekliyom.
Eğer ödeme nakit yapıldıysa nakit, kredi kartıyla yapıldıysa kredi kartına geri ödeniyor. Kredi kartına taksit yaptıysan sana geri ödenecek tutar hesaplanıp her ay kredi kartı hesabına + para olarak iade ediliyor. Taksit durumunda alacağının hepsi hemen geri iade edilmiyor yani.
Fight till the end!!!
abi şimdi olayı anladım tam olarak bu olay tamamen sigortayı yaptırdığın sigorta acendesinin elinde onlara kalırsa 1 ay bekletirler çünkü o parayı 1 ay değerlendirecekler repoydu çek senetti borcunu kapatacak onu yapacak bunu yapacak
çünkü bu para olayı yaptırdığın acentenin elinde abi ara sıkıştır tandık fln varsa sok araya derim
Cihat bu aksam gittim acenteye konustum adamlar islemleri yaptik biz dediler yarin oglenden sonra kartina bi bak dediler yatmamissa oteki gun kesin yatar dediler hatta adam kartima yatacak tam rakami falan soyledi.
Burda ki yani c.kale deki honda bayiinde cbf falan yok getirtebilirler mi acaba eger benim istanbula gelip almam gerekirse ben canakkaleye getiremem motoru benim ilk motorum olacak onunla ogrenicem zaten vitesli kullanmayi nasi olcak bilmiyom valla.
Para elime bi gecsinde tam olarak gidip honda bayii ile falan konusucam
Ben servisten bakım için karta para çektirmiştim. TEB in pos cihazına... İlkinde iptal dedi ikincide çekti. Ama iptal dediğinide çekmiş meğerse 3 hafta içinde git gellerle telefonlarla sorup durdum onlarda bankayı sıkıştırdılar vs. 3 hafta sonra yattı sonucunda.. TEB in pos cihazınıda kaldırdılar. Bilgi vermek için yazdım.. Bence gene yatmazsa sıkıştırmaya devam et bankayı sürekli sorgulasınlar. En kısa sürede yatar umarım
*İyi gelişmiş refleksler şanstan daha hızlıdır.
*Ön sezilerini dikkate almayı öğren.Bir gün hayatını kurtarabilir.
Yağ konusunda unutulmaması gereken bir detay da kitapçıkta yazıldığı gibi SJ sınıfı yağ kullanılmasıdır. Servislerin durumdan haberi yok, basıyolar SG'yi. Acaba bunun yağ eksiltmesiyle ilgisi olabilir mi?
Ben başından beri SJ kullanıyorum. Biraz bulmak zor oluyor ama.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
bu cumartesi 8000 bakımı yaptıracağım.genel kontroller yapılır dendi ama.ne yaparlar bilemem..hava filtresi 4000 bakımda değişmişti.Bujıyı değiştirsem mi acaba..
birGarip..
ben de 12bine giricem cumartesi. bujiler 8 binde bir değişiyormuş. hava filtresini kontrol edeceklermiş.
vidası kolay düşen yerleri söyleyeyim kontrol ettir olmazsa. benzin musluğu göbeğindeki vida ile ön çamurlukta yakıt hortumunu tutan aparatın civatası. bir de arka maşanın göbeğini kontrol ettirmek gerek. boşluk yapıyormuş.
ben debriyajı sıkıp engebeli biryerden geçerken arkalardan lak lak diye ses geliyor, neredeyse 2 senedir var, pek takmadım kafaya. benzeri durumda olan var mı?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Ramazan bende bu hafta 8000 km bakıma gidicem acaba kaça çıkar birde geçen michelin lastik taktirmaya gittim lastiği takan arkadaş senin ön rulmanlar dagalmis değiştir dedi yaa 8000 kmde bilya dağılırmı bende anlamadım benim gidonun ellerimi bırakınca aşırı derecede sağa sola oynaması da daganik rulmanlar yizundenmis...
Buji değişim aralığı 8000 km de birdir. 8000 bakımında buji değişir. Buji yağ ve hava filtresi değiştir. Bakımda başka bişey yok zaten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------
Motoru orta sehpaya al, ön teker havada olsun. O şekilde ayarla, tekeri elinle tut ve salla, göbekte boşluk varsa ve teker tık tık ses yaparak göbekten çok az da olsa hareket ediyor ve oynuyorsa rullanların hazar görmüş olabilir. Ama teker çok serbest ve rahat dönüyor, elinde tekeri sallamaya çalıştığında milden hiç oynamıyor sa sorun yoktur. Toplamda 60 bin km oldu cbf 150 kullanımım. Göbek rulmanları ile hiç işim olmadı. Fazla azarlı ve bozuk yollarda sürekli ve motor sert kullanılıyorsa rulman arızası mümkün ama haricen zor, haricen arızalanırsa bu 10, belki 20 motardan birinin başına gelir, o talihsizde sen olabilirsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:58 ----------
Bidondan çok yüksek ihtimalle çekiyor ama hortumum 30 metre, bu uzunlukta bi hortumla bidondan çekmek için çok uzun süre boş çalışması gerekecek makinenin, o yüzden şimdilik deneyemiyorum. Kısa bi hortum bulduğumda ivedi denemek istiyorum. Buraya da yazarım.
Ben izmirde 8bin bakımına gittim, buji dahil herşeyi değiştirdiler 105 lira gibi bir fiyat tuttu...
Bu arada zinciri değiştireyim diyorum ? Ne tavsiye edersiniz ? Garantiden değiştirmezler herhalde değil mi ?
Bayiden sıfır aldın, eyvah yağ yakıyor, yani sana yağ yakan bi cbf kısmet olduysa yapabileceğin bişey yok, yağına bakmaz ve takviye yapmassan motor ömrün erkenden bitecek. Şunu demek istiyorum, motor kişi ve kullanım tarzina göre yağ yakmayı kesmiyor, sadece yağ yakma mevcutsa azalabiliyor. Mesela benim motoru al, istediğin gibi kullan, sakin, dingin, yağ eksiltmeyi kesemezsin. Yani ne yazık ki adamına ve kullanımına göre değil, sana kısmet olan motora göre değişiyor yağ eksiltip eksiltmemesi. Sana sıfır bayiden yağ yakan bi cbf geldiyse, o parti malın talizsizi sensin belkide. Eğer sen kısmetsiz sen ve motorun yağ yakıyorsa istediğin kadar dingin kullan, yağ eksiltmenin önüne ne yazık ki geçemiyorsun. Ha, dingin kullanırsan az yakıyor, sert kullanırsan çok yakıyor. Yağına ve vizkozitesine görede değişim gösteriyor. Yani motoru kullanmayı bilmiyorsunuz yağ yaktırıyorsunuz yorumunuza ne yazık ki katılamayacağım. Cbf 150 de yağ eksiltme gerçeği her cbf te yok, demek ki sizinkinde de yok ama, böyle bi gerçek var. Ama yağ eksiltenler de yağına baktıkları ve gerekli ilavelerini yaptıkları taktirde kesinlikle sorun yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:10 ----------
Zincir de ne var ki değiştiriceksin. Eğer 8000 km de orj. zincirin bittiyse motoru devamlı dur kalk ve çok sert kullanıyorsun demektir. Dingin ve genellikle uzun yol kullanımı ile orjinal zincirle en az 25-30 binleri görebilmen lazım. Kullanım ömrü erken bitmiş zincir ne yazık ki garantiden değişmez. Ha şunuda ekleyeyim, orjinal zincirden şaşma ve daha iyisini arama. Başına durduk yere iş alma. Neden diye sorma, yorgunum işten geldim, uzun uzun yazamıyacağım Ama beni dinle, orjinal zincir ile değiştir mevcut zincirini.
Ethem fikirlerine kısmen katılıyorum, demekki fabrikasyon rektefe hatasından dolayı o seri ,deki motorlarda yağ yakma oluyor,herhalde benim şansım 2000 de yağ değişimi yaparım ve yağım sabit eksiltme yok ,yani pekde sakin kullananlardan değilim yol boş olunca 100 e kadar basarım ama 100 ü hiç geçmedim, km 5500 de.
Yaa bu gün servise gittim. 8000 bakım için adam bana ne desin abi yağ litresi castrol alırsan 37 tl motul alırsan 27 tl dedi.Yuh dedim ne bu yaa hava filtresi buji falan değişirse fiyat artar. Birede 1 saat işcilik ücreti var dedi. Dedim herhalde bizim 8000 bakım 200 tl yi falan bulacak. Yuhh yanii ne dersiniz başka bir servise gitsem olmazmı ? ( mesela ANES MOTOR )
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------
Ramazan ne yaptın 8000 bakıma gittinmi ne kadar tuttu neler değişti?
SJ ve sonrası SK ,SL (ki sl daha kolay bulunuyor) Ben de özellikle dikkat ediyorum.
Ayrıntılı bilgiyi linkten edinebilirsiniz...
http://motorcycleinfo.calsci.com/API.html
Şu an bu konu içerisinde 32 kullanıcı var. (0 üye ve 32 misafir)