şimdi resimlere baktım kaplatınca arka taraf fazla siyah kalıyor. aradaki gri kapakları da kaplamak gerekiyor. öyle olunca motorun tipi kayıyor. yine de sadece eksozu denemek istiyorum.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Makineyi biraz önce denedim, hatta önceden arka janta ve zincire mazot sıkardım yağı iyice atsın diye, ilk etapta makineyle mazot sıkmadan denedim zincir ve jant temiziliği, şebeke suyu ile mazotla yaptığım temizliğin neredeyse aynısını basınçlı makine yapmayı başarıyor, motosiklet yıkamak için çok çok yeterli bi makine, ilerde video çekme imkanı yakalayabilirsem eklerim. Burada oto yıkamacılarda 10 tl alıyorlar bide üstüne motor nasıl yıkanır, özellikle nerelerine tutulur. 10 tl verip yıkattıktan sonra bide eve gelip evin önünde 1 saat ben uğraşıyordum. Şampuanlı, mazotlu komple yıkadım biraz önce, 15 dk da bitti. Müsait yeri olanlara şiddetle tavsiyemdir, hem daha keyifli, hem daha verimli. Benimde aslında bahçeli bi evim yok, yani ortamım % 100 müsait te sayılmaz. Ayrıca kiracıyım. Giriş katındayım, kot farkından dolayı bi tarf zemin de sayılır, bi taraf 3-4 metre yüksekte. 30 metre su hortumu aldım, banyo oto park tarafındaki pencereye biraz uzak, bu yüzden 30 metre hortum almam gerekti. Bide hemen pencerinin dibinden sallandırayım diye 10 metrede uzatma kablo yaptım. Aşağı sallandırdım. Belki bi çoğumuz çok daha müsait ortamlarda ikamet ediyorken oto yıkamacılara para yediriyoruz. Yapmayın ark.lar. Makine 159 tl, Yıkamacılar adam gibi yıkamayadıkları halde bide 10 tl alıyorlar. 16 yıkama sonra zaten kendini amorti edecek. Ki işin eğlencesi ve tatmin duygusuda size yanında hediye. Artık bi takım yağmurluk alırım yağmur yagdığında da işim olduğunda hay Allah, yağmur yağıyor, otobüsle gideyim, demem korkmadan işimi görürüm, motor ne kadar batarsa batsın. 5 dk da yıkar ve temiz temiz brandasını örterim. Eskiden yağmurlu havalarda veya hatta zemin ıslakken bile motor batıcak, sonra temizlemesi nasıl olacak diye düşünerek işimi otobüsle, minibüsle görüyordum. Artık bu dertten de kurtuldum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------
Hatay gibi Türkiye nin neredeyse en sıcak iklimine sahip bi coğrafyada vites geçişlerindeki en iyi performansı Castrol de olsa 10-40 veya 20-50 hele bide mineral yağp ile hiç alamazsın. Motordan kaynaklı bi arıza olsaydı vites geçişlerin soğukkende sıcakkende aynı seviyede problemli olurdu. Isınınca problemin oluşması bence % 100 yağ kaynaklı. Ayrıca servisin elinde bulunan yağdan kullanma zorunda değilsin ki, yağını kendin al. Bu problemi o iklimde gözlemleyeceğin en iyi yağ 15w-50 tam senetetik yağdır. Yarı sentetik bile değil, probleminin kesinlikle yağdan kaynaklamadığına emin olmak için denediğin yağ tam sentetik olucak. Sen birde mineral yağ denediğinden bahsetmişsin. Yağını sen temin et, 15w-50 tam sentetik yağ ile ya değişimi yaptır. Ayrıca eksik yağ da bunu yapabilir, yağını kontrol etmemiş olabilirmisin ? 200-300 gram eksik yağ elbette eksik olması kaynaklı ve ısınmanında etkisiyle yağın yağlama kabiliyeti de zayıflıyor. Yağını kontrol ediyorsan, eksileni de tamamlıyorsan, yağın eksik olması kaynaklı değildir. Ama bahsettiğim gibi bi 15w-50 tam sentetik yağ ile bi dene.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------
Saol Nihat çım, elbette her zaman beklerim. Biraz önce ilk defa yıkadım, sonuç harika
Evet yağı ben alayım da , iyi de o zaman servise bir de işçilik ücreti verecez... ben serviste yağ değişiminde sadece yağın parasını veriyorum, işçilik ücreti almıyorlar, üstüne motorumu cillop gibi temizliyorlar, kontrollerini yapıyorlar, zinciri yağlıyorlar, varsa bir sorun hallediyorlar (debriyaj ayarı vs) ... 10-40 sentetik BP yağ için 15 tl 20-50 madeni castrol için ise 13 tl veriyorum , ikisi de işe yaramadı... dediğiniz gibi Shell 15-50 tam sentetik yağ alacağım muhtemelen 25 tl dir, üstüne bir de servise işçilik verecez o da muhtemelen 10-15 tl olur.... bana 40 tl ye patlayabili 15 tl lik bakım...
Garantili olmasa keşke , kendim değiştirirdim motorun yağını ama, satarken insanlar garanti belgesindeki km periyot mühürlerine bakıyorlar :(
Mustafa Kara
www.facebook.com/yollarvefotograf
arkadaş akıl vermek gibi olmasın ama sadece tavsiye
ben hayatımda hiç yetkili serviste motor bakımı yaptırmadım mondial de kullandım ama yetkili servise hiç gitmedim bu motorlar yani vitesli olanlar sadece yağını değiş zamanı gelince de buji vs değiş sıkıntı yaratmaz zincir falanda kendin boşluğunu al hem zevkli olur hemde elin alışır
yetkili servisler şahsi görüşüm sinsar oluyorlar müşteri gelir motoru bırakır yaparlar gider sıkıntı olduğunda ise bu parça garanti kapsamında değil derler olan senin verdiğin paraya olur
hadi altında her hafta piste çıktığın uzun km redline da kullandığın bi motor olur o zaman servise gidersin yani parçası pahalı olmayan bi motor için servise gitmeye gerek yok bence
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Satın alma niyeti olan insanlar garanti periyotlarına bakıyolar diye servisleri kullanım hayatın boyunca 100 ler ce tl para yedireceğine, bakımlarını sen yap. İstediğin servise gösterebilirsin de alıcıya. Benimde 2011 model 25 binde daha servise bi kere gittim. Oda 2000 km de sübap ayarı için gitmiştim. Gerek yok, al yağını kendin değiştir. Buji, yağ hava filtresinden başka değişeni yok motorun, fren balataları biter, ara ara onlara bakarsın. 10 binden aşağı mümkün değil bitmez zaten. Bittiğinde onları değiştirirsin ok. Ha yinede ben garantiden çıkmıyim dersen uygun bi yağ al, bakımdan önce değişim yap. Düzeldi düzeldi, düzelmedi, servise yine periyodik bakımında gidersin. 500-600 cc motor kullanıyor olsak ok, garanti kapsamında bakımları yapılsın, yüksek cc grubu işçin bu doğru olabilir ama bence cbf 150 sıfır alınsa dahi eğer elden geliniyorsa servise gitmemek ve gerekli tüm bakımları yapabilmek mümkün. Kendi yaptığın kişisel bakım ve kalitesinden eminsen, elinden geliyorsa boş yere servislere para yedirme. Kişisel bakımlı cbf 150 de değer kaybetmez. Değişim için aldığın malzemelerini faturalarını saklarsın, alıcıya gösterirsin. Temiz motor kendini beli eder merak etme. Çok 4-5 binde cbf gördüm, sözde servis bakımlılar, benim 25 bindeki kişisel bakımlı motorumla yan yana koy o düşük km deki sözde servis bakımlı motorları, km lerini kapat, hiç binmeden önce gözle temizliğine bak, sonra sür ve viteslerine deb. frenine sürüş konforuna bak ve karşılaştır. 5 bindeki motoru benimkisi sanırsın. Cbf 150 piyasada çok olan bi motor, burada ve bi çok yerde bakımını kendin yapabilmen için bi çok bilgi mevcut. Cbf 150 ile servise gitmem için periyodik bakım haricindeki elimden gelmeyen veye bilmediğim bi arıza yapması lazım. 25 bin km dir de yapmadı şükür.
Servis ücreti gayet makul geldi bana , yağ değişimi için , yani buradaki servisle de aram çok iyidir, çoğu zaman giderim motoru basınçlı su ile temizletir zincirini yağlatırım, benden para filan almazlar bu tarz ufak işlemler için... bazen çay içmeye bile giderim, ustayla aram çok iyidir yani... Belki sizin bahsettiğiniz servisler büyük şehirlerdeki büyük şirketleşmiş servislerdir...
İnnovamı satarken alıcılar hep kitapçığındaki mühürlere ve servisten aldığım faturalara baktılar... servis bakımlı olup olmadığını hep sordular, o yüzden satarken çok rahat ettim... belki önümüzdeki dönem bir transalp alma fikrim var 98-2008 arası hangisi kısmet olursa... o zaman eski bir motor olursa alacağım, ufak tefek işlerini yapmak zorunda kalacağım, servise daha az uğrayacağım... ama sıfır aldığım daha 6 aylık motorumun garantisini bozmak istemem , makul ve iyi bir servisim varken...
Teşekkürler fikirleriniz için, yağ konusunu değerlendireceğim en azından bir seferlik 15-50 sentetik deneyip sonuca bakmak lazım.... değişen bi şey olmazsa 20-50 mineral yağ ile devam ederim sonuç değişmeyecekse en ucuzu en iyisidir
Selamlar...
Mustafa Kara
www.facebook.com/yollarvefotograf
Kendin bakım yapmak guzel ancak garanti bittikten sonra. Mesela ben gecen hafta garantiden on jant dısk balata degıstırdım cebımden tek kurus cıkmadı. Motorun garantisi var şimdi sen 10-20 liradan kacarsın Allah korusun bir aksilik oldugunda cebinden paralar ucar. Garantili olmasaydı 300-350 lira cebimden cıkacaktı. Motorumun garantisi biter ozaman kendi bakımını yaparım yoksa garanti dolmadan servisten baska yere motorumu elletmem. zaten en ucuz parcası bakımı olan motora bınıyoruz dısarda kendın bakım yapsan 30 lira tutar servise gitsen 50 lira misal 20 lira için riske girmeye gerek duymuyorum. Garanti dısı olsaydı şimdi cebimden 350tl cıkmıstı...
bu arada @ubuntu67 20-50 yag zaten cbfe uygun degıl sen yakın zamanda ya castrol power1 10*50 koy yada mobil15*50 koy motoruna.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
yapanı gördüm çokta güzel duruyor hatta üstüne kırmızı ince bi yazıda yazmışlar kan grubuydu sanırım çok şahane duruyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------
abi kırmızı karbonlar var beyaz ve gride ufak ufak parçalardan kesim kesim şekil oluşturabilirsin =)
kışın 10-40 tam sentetik yağın ne gibi bir uygunsuzluğu olur ki CBF için?
Mustafa Kara
www.facebook.com/yollarvefotograf
Üretim hatasından kaynaklı motorda bi sıkıntı çıkacaksa, genelde ilk 5-10 bin km seviyelerinde çıkıyor zaten, sonrasında, temiz ve bakımlı kullanılırsa garantiye ihtiyaç duyulması olasılığı oldukça düşük. Sadece bi ark. vardı 16 binde motoru çok yağ yakıyor diye garantiden motor sıfırlamışlardı. Bu güzel bi örnek, ama kaliteli servislerde ayağımızın dibinde değil ki, Db ye bi git gel, benim için 50 tl. 25 bindeyim. Garantiden çıkmasın diye şimdiye kadar 7 kere gitmem gerekecekti. Buda parça haric servisin aldığı işçiliği saymıyorum bile, 350 tl yapıyor, servise gitmedim ve motorum garanti kapsamında değil, ama şimdi servise gittiğimi varsayarsak, sadece yolda edeceğim masrafla istesem motor dahi sıfırlıyabiliyorum. Uzun zaman ve düşük km kullanan için garanti kapsamında olmak mantıklı, motorun bu uzun zaman diliminde km düşük te olsa garantiye ihtiyaç duyulması muhtemel olabilir, ama benim gibi motoru yakın vadede satmayı düşünmeyen ve sene / yol=km oranı yüksek ve servis noktalarına uzak bi kullanıcı için pek mantıklı değil. Elbette sen garantiden çıkartma, motorun çok temiz, km oldukça düşük. Yani bu gün benim garantiye ihtiyacım olsa hiç üzülmem. Zaten kardayım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------
Kışın bu yağ olur, uygunsuzluk olmaz, ama sen bence Hatay' da 4 mevsim 15w-50 tam sentetik veya 10w-50 tam sentetik kullanabilirsin. Bunları kullandığın halde viteslerindeki sorun düzelmezse servis yolları göründü demektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:49 ----------
Bunu ben yeni yağ ilede zaman zaman yaşıyorum, 1. vitesten boşa geçmemesi. Bunun çaresi dururken ve motor 1. vitesteyken yarım deb. yap. hafif motor bi ileri atılsın, deb. sık tekrar dene boşa geçecektir. Ben bu 1 den boşa geçmedeki zorluğu bi çok cbf te yaşadım. Yağ kaynaklı olduğunu pek sanmıyorum, yağın eski olmasının rolü de olabilir ama yağın eski olmasından ziyade yağ eğer eksildiyse daha ileri seviyede tetikleyen bi durumdur diye düşünüyorum. Benim motorunda zaman zaman 1 den boşa geçmediği oluyor, yarım deb. yapıyorum, geçiyor.
salcano wolf kullanıcısı olarak cbf 150 ye gecesım var ama forumdakı yazıları okuyunca soru ısaretlerı olustu kafamda.vites gecıslerındekı sorun acaba genelmi?yedek parca pahalı ooldugundan dem vuranlar var.28 nısanda aldıgım salcanomla mutluyum huzurluyum cbf alıpta stres yasamalımıyım.cbf kalıtesıne sozum yok ama gercekten salcanoyla hıc bı sıkıntı yasamamıs olmam cbf ıle ılgılı tedırgın edıyo.anlayan varsa berı gelsın lutfen..
KISMETTE NE VARSA;KAŞIKTA O ÇIKAR
Yedek parça pahalı evet, mondial ve Salcanoya, Asya motora göre falan baya pahalı. Şu anda kullandığın motoru aylarca kullandın, 1000 lerce km yaptın ve memnunsun, buna rağen Salcanoda olmayıpta cbf 150 de olan bazı özelliklere ihtiyaç duyuyorsan elbette cbf 150 alınır. Her model ve marka başlığı altında ufak veya büyük, sorun veya problemlerden bahsedilir, hepsinin çaresi çözümü vardır. Servisleri kalitelidir. Kuryelerin tercih etme nedenlerinden biride motora her ne olursa olsun, servislerde profesyonelce onarım yapılabilmesidir. Bu arada 2. elde olsa temiz bi motor aldıktan sonra cbf alıpta pişman olan duymadım.
paylasımın ıcın tesekkurler ethem kardesım.benım ıdealımdı zaten cbf 150.o donem 2.el 1 kactane bulmustum fakat mazılerı bıraz karanlıktı (kazaları vardı)o donemde 5150 tl sıfır fıyatıydı baslangıc olacagı ıcın bu ucret bana cok gelmıstı.1-1.5 ay motor aradıktan sonra mondıal vulturede karar kılmıs ve bayııne almaya gıdıyorken motorcu bı arkadasım aradı ne yaptıgımı sordu.bende durumu anlatıp suan vulture almaya gıdıyorum dedıgımde eger cbf almıyorsam kesınlıkle salcano wolf almam gerektıgını soyledı hemde hıc teretdutsuz bunu yapmalısın deyıp telefonu kapattı.bende salcanonun nerede satıldıgını ogrenıp hıc tereddut etmeden grı rengınden aldım.
KISMETTE NE VARSA;KAŞIKTA O ÇIKAR
cbf 150 yi gözün kulağın kapalı alın derim... ben 6 ay sonra bir T.A veya f650 almış olurum, ama cbf yi satmayı hiç düşünmüyorum gençler... özellikle T.A alırsam onun yakıtından dolayı şehir içinde kullanamam zaten
Mustafa Kara
www.facebook.com/yollarvefotograf
ethem ben 4000de bir yağ deiştiriyorum, ondan oluyor. sonuna doğru vitesler sert geçiyor. bende hala yağ eksilmiyor daha dün baktım.
bahsettiğin teknikle geçiyor. stop edince de geçiyor. artık durmaya yakın boşa alıyorum
250 km kaldı bakıma. baharda mı yaptırsam diyorum. zaten ankarada motora bineceğimiz topu topu 15 gün kaldı. yeni yağ beklemesin içinde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:53 ----------
mutlu,
cbfyi alın hiç bir sorun yaşamayacaksınız. oh be hondaya biniyorum diyeceksiniz. Bu motorun sorunu falan yok.
Ancak,
salcanodan memnunsanız dökülene kadar kullanırdım ben. para harcayıp da yakın güçlerdeki motorlar arası geçiş yapmak gereksiz.
o para kenarda dursun, vakti gelince 250cc olarak geri dönsün.
sattı mı para etmeyen sorunsuz bir motor, kullanırken 15 bin liralık araba gibi iş görür bazen.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Bide bunu debriyaj tam ayırmıyorsa fazlaca yapabiliyor. İhtimal yani. Sürüş konforunu bozmayacak şekilde deb. manetinin önündeki plastik kılıfın altındaki ayar vidasınından deb. boşluğunu biraz daha arttırarak ta deneyebilirsin. Yani deb. olması gerekenden biraz daha erken kavrıyorsa deb. boşluğunu biraz arttırıp daha geç kavrayacak şekilde ayarladığında bu sorun bi nebzede olsa ortadan kalkabilir. Tabi deb. kavraması normalse sorun deb. kaynaklı değildir. Yağın eskimiş olması kaynaklı ise zaten düzelecektir. Umarım böyledir. Ki zaten sende alışmışsın. Ben de hiç sorun etmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:03 ----------
Faruk, video çekme imkanı oluşturamayabilirim diye youtube de bulduğum bi tanıtım videosunu kopyalıyim. Benim makine bu, performansı hakkında da ufak ta olsa bi izlenim verecektir.
http://www.youtube.com/watch?v=TI7y612vGF4
İlk defa dün yıkadım, makine harika, ön fren diski ile balata aralarınada tuttum tekeri çevire çevire, aynı fren balata temizleyici spreyle ön frene yaptığım uygulamadan aldığım sonucu aldım. Zaman zaman fren balata temizleyici sprey alıyordum. Bundan da kurtuldum. Her yıkamada burayada tutsam, fren diski ve balatanın da ömrünü uzatmış olurum. Ortamın, yerin müsaitse tavsiye ederim. Ben aslında yukarıdaki mesajımda bahsettiğim gibi çok tam müsait olmayan bi ortamda kullanıyorum. Bu arada makine motosiklet için gayet yeterli.
hakkaten harikaymış,saol. harici bidondan da su alıp yıkayabiliyor mu yoksa videodaki deterjan
bidonundan deterjan mı sıkıyor. 20 lt bidondaki sudan yıkama yapabiliyorsa süper olur.
O şefaf hortum sadece deterjan çekme hortumu, o hortum, sadece namlusu sökülü iken devreye giriyor, yani yıkamak istediğin motor veya araba vb. yelpaza şeklinde düşük basınçla, o hortumdan çektiği deterjan ve şebekeden gelen suyu püskürtüyor. Daha sonra namlusunu takıp yıkıyorsun. Yani o şeffaf hortumdan yıkamak için gerekli suyu şeçmiyor, sadece şampuan emme hortumu orası, ama çeşmeye bağlı hortumu sökerek su dolu bi kovanın içine daldırırsak oradan çekebilir mi bilemiyorum, klavuzda böyle bi bilgi yok ama sanki böyle bişey duyduğumu hatırlar gibiyim. İlk fırsatta deneyip yazacağım. Benim makine böyle olmasa dahi sanırım böyle makineler piyasada mevcut, ama fiyatları biraz yüksek olabilir.
Yapı marketlerde demolar bu şekilde çalıştığına göre bidondan su çekerek yıkama yapabiliyor diye biliyorum.
Modele göre farklılık gösterebilir ya da fazladan parçalar gerektirebilir fakat şöyle bir video olduğuna göre yapabiliyor. Belki şebekeye bağlamayla aynı basıncı veremez fakat bahçe hortumundan daha basınçlı olur netice itibariyle
http://www.youtube.com/watch?v=pHr2-JriLnc
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)