Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
03 Temmuz 2007, 19:48
#2921
huseyin75 adlı üyeden alıntı
herkese iyi geceler,
geçen hafta ankaradan denizli/çameli'ne cbf imle bir yolculuk yaptım. gidiş dönüş toplam 1130 km. ama bazı arkadaşların yazdığı gibi 130-140 ları görmüyo benim motor. sadece bir defa o da çok uzun bi rampa inişi bir kaç saniyeliğine ibre 130 a değdi o kadar. onun dışında 90-110 arası. benim asıl sıkıntım yakıt sarfiyatı. son beş kez aldığım yakıtta sarfiyat düzenli olarak artıyor. rodajda 100 km.de 2,7lt olan sarfiyat son aldığım yakıtta 3,31 e çıktı. motor 4250 km oldu. ben 3000-4000 km. den sonra 2,5 lt ye düşer diye beklerken 3,31 lt. halbuki çok da fazla devirli kullanmiyorum. güzergahim ayni hizlandigim-yavasladigim yerler ayni. sizlerde yakıt sarfiyatını lt. cinsinden yazarsanız daha sağlıklı mukayese yaparız. ama sonuçta en çok yakan cbf lerden birisi benimki galiba. yine hafta içi servis yolu gözüktü. bakalım ne diyecekler.
En son yağ değişimini ne zaman yaptın? Yağ kirlenmiş/eksilmiş olmasın?
Bu arada motorumun son hızı düştüğü için Honda Efe'ye götürdüm bugün, sağolsun Okan usta onca işinin arasında baktı bi motora, naaptın buna dedi.
Karbüratörün hava ayarı kapanmış, o yüzden çocuk havasız kalmış. Hava ayar vidası rölanti vidasının yanındaki sanırsam, motorun sol tarafında (tam göremedim yaparken, sormadım da) Tam kapalı duruma getirip 2 tur açılıyormuş. Kendisi kontrol etmek isteyen olursa bi baksın.
Cloud büyük adamsın üstad.
[CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]
Reklamlar
-
03 Temmuz 2007, 19:57
#2922
st_erdogan adlı üyeden alıntı
Bu arada motorumun son hızı düştüğü için Honda Efe'ye götürdüm bugün, sağolsun Okan usta onca işinin arasında baktı bi motora, naaptın buna dedi.
Karbüratörün hava ayarı kapanmış, o yüzden çocuk havasız kalmış. Hava ayar vidası rölanti vidasının yanındaki sanırsam, motorun sol tarafında (tam göremedim yaparken, sormadım da) Tam kapalı duruma getirip 2 tur açılıyormuş. Kendisi kontrol etmek isteyen olursa bi baksın.
Cloud büyük adamsın üstad.
Estağfurullah. Ben sadece vicdanımın sesine kulak verdim. Sağol.
Bu arada verdiğin bilgi iyi oldu. Birazdan motoru kapatırken bakayım. Rölanti vidasının hemen solunda bir vida daha var o herhalde.
-
03 Temmuz 2007, 21:48
#2923
helal kardeş motorcunun halinden gene motorcu anlar biribirimize hep yardım edelim dayanışma çok önemli
st_erdogan adlı üyeden alıntı
En son yağ değişimini ne zaman yaptın? Yağ kirlenmiş/eksilmiş olmasın?
Bu arada motorumun son hızı düştüğü için Honda Efe'ye götürdüm bugün, sağolsun Okan usta onca işinin arasında baktı bi motora, naaptın buna dedi.
Karbüratörün hava ayarı kapanmış, o yüzden çocuk havasız kalmış. Hava ayar vidası rölanti vidasının yanındaki sanırsam, motorun sol tarafında (tam göremedim yaparken, sormadım da) Tam kapalı duruma getirip 2 tur açılıyormuş. Kendisi kontrol etmek isteyen olursa bi baksın.
Cloud büyük adamsın üstad.
dostum senin motorun sürati nekadar düştü tam olarak düzde kaç diyordu ayardan sonra farkettimi?
-
04 Temmuz 2007, 17:30
#2924
CİHAN adlı üyeden alıntı
metehan abi servise gitme bence benim amca oglu birol da dörtlü baglatmak için servise gitmişti,adam takarsak motor garantiden çıkar, demiş birolda olsun çıksın sen tak demiş bu seferde takamayız demiş sonra kendisi taktı,benim kinde de var iyi oluyo ya dörtlü işi valla yolda giderken arkadaki durunca belli olmuyordu durup gittigi,şimdi dörtlüyü yaptımmı demekki duruyor.
ben şahsen devir saatine gerek duymuyorum ilk fitesli motorum oldugundan ilk başlarda zordu ama şimdi alıştım,3250 km de canavar gibi,herşeyinden memnunum en son bir depo ile 400 km gittim 32 ytl doldu ama daha da giderdi,
süper motor diyebilirim,ben normal hızda 125 i görüyorum,fazla hız yapacaksak motoru degiştirelim arkadaşlar,plomige gerek yok derim,herkeze kazasız sürüşler.
cihan abi bu dörtlünün düğmesini nereye koydun merak ettim bizahmet açıklayabilirmisin? Teşekkürler...
-
04 Temmuz 2007, 17:36
#2925
bizim burada Ayazağadaki usta bi yapıyoki sormayın 4 lüyü...butonuda hani ön granajın yan plastiği var ya orayı keserek şık oturttu...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
04 Temmuz 2007, 17:46
#2926
saol metehan abi. bi ara fotoğraf makinesini elinize aldığınızda orayı da çekerseniz sevinirim...
-
04 Temmuz 2007, 18:55
#2927
yarın sabah ayvalığa doğru yola çıkıyorum cbf'imle.gezi detaylarını döndüğümde siteye yazarım...
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
-
04 Temmuz 2007, 19:03
#2928
Niyet 0070 adlı üyeden alıntı
saol metehan abi. bi ara fotoğraf makinesini elinize aldığınızda orayı da çekerseniz sevinirim...
heheh...resimler cepteymiş...biraz küçük ama dur bi yüklemeye çalışayım...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
04 Temmuz 2007, 19:14
#2929
Luxor adlı üyeden alıntı
yarın sabah ayvalığa doğru yola çıkıyorum cbf'imle.gezi detaylarını döndüğümde siteye yazarım...
hadi hayırlı yolculuklar sana umarım istediğin gibi bir gezi olur allah kaza bela vermesin döndüğünde görüşmek üzere selamlar
45km yol + 90km/h = 30dk. 45km yol 180km/h=15dk. kazancımız 15dk, peki kaybedeceklerimiz
-
04 Temmuz 2007, 19:14
#2930
-
04 Temmuz 2007, 19:18
#2931
selam hayırlı olsun 4 lü flaşorlerin beni önceki motorum mondialdi ve 4lü yeri bizim motorların marş düğmesinin üstü idi aslıda orasıda müsait cbf lerde mondial servisinden temin edilebilir diye düşündüm anahtarı benim fikrimde bu ama bilmiyorum iç kısım nasıl cbf de bişe diyemem
45km yol + 90km/h = 30dk. 45km yol 180km/h=15dk. kazancımız 15dk, peki kaybedeceklerimiz
-
04 Temmuz 2007, 19:22
#2932
ahmetnr adlı üyeden alıntı
selam hayırlı olsun 4 lü flaşorlerin beni önceki motorum mondialdi ve 4lü yeri bizim motorların marş düğmesinin üstü idi aslıda orasıda müsait cbf lerde mondial servisinden temin edilebilir diye düşündüm anahtarı benim fikrimde bu ama bilmiyorum iç kısım nasıl cbf de bişe diyemem
benim motor değil...orda tesadüfen görüp çektim...garanti dışına çıkıyo agalar...aman dikkat...fakat çok uğraştırıyo dedi...yani kazandığın 3 kuruş el emeğine değmiyo diyo...o kafa yan granajını tekrar yerine takmak çok zor beyler...ben şahidim buna...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
04 Temmuz 2007, 21:19
#2933
süper olmuş ama flaşörler kiminse artık güle güle kullansın
Luxor sanada hayırlı yolculuklar kazasız belasız inşallah keyifli bir yolculuk olur...
-
04 Temmuz 2007, 22:44
#2934
güzel olmuş olmasınada garanti işi bozuyor
-
04 Temmuz 2007, 22:59
#2935
valla benimkini servis arasa bulamaz, hemde orjınal oldu bizim ki,acil stop dügmesini iptal ettik ve o dügmeye bagladık dörtlüyü, dörtlüyü de selenin altına koydum,servise gidecegim zaman fişini çekiyorum tamam,servis sorarsa bu dügme çalışmıyo diye bende bozuldu derim ama kaç kere gittim,daha sormadı,çok ısrar ederse sana ne kardeşim derim,geçen gece şileden gelirken dinlenmek için yol kenarında durduk,yaktık amcaoglu birol ile dörtlüleri arabadan çok yanıyo,hem kontaga da baglı degil,heni olsa olmaz motordan uzaklaşamazsın,biri gelirde alır giderdiye,bizde direk bagşadık kontak kapalı iken dörtlü yanıyor,süper oldu valla herkeze tavsiye ederim zaten motor acil stop dügmesi de bi işe yaramıyorki bana bu zamana kadar hiç lazım olmadı zaten,olsa bile kontagı kaparım hemen,
herkeze hayırlı sürüşler,bu arada 22 temmuzda düzcedeki festivala giden varmı?
-
04 Temmuz 2007, 23:31
#2936
CİHAN adlı üyeden alıntı
valla benimkini servis arasa bulamaz, hemde orjınal oldu bizim ki,acil stop dügmesini iptal ettik ve o dügmeye bagladık dörtlüyü, dörtlüyü de selenin altına koydum,servise gidecegim zaman fişini çekiyorum tamam,servis sorarsa bu dügme çalışmıyo diye bende bozuldu derim ama kaç kere gittim,daha sormadı,çok ısrar ederse sana ne kardeşim derim,geçen gece şileden gelirken dinlenmek için yol kenarında durduk,yaktık amcaoglu birol ile dörtlüleri arabadan çok yanıyo,hem kontaga da baglı degil,heni olsa olmaz motordan uzaklaşamazsın,biri gelirde alır giderdiye,bizde direk bagşadık kontak kapalı iken dörtlü yanıyor,süper oldu valla herkeze tavsiye ederim zaten motor acil stop dügmesi de bi işe yaramıyorki bana bu zamana kadar hiç lazım olmadı zaten,olsa bile kontagı kaparım hemen,
herkeze hayırlı sürüşler,bu arada 22 temmuzda düzcedeki festivala giden varmı?
Ben motosikletimi Reşat Arbaş'ın Motosiklet Teorisindeki önerisi ile hep acil stoptan kapatıyorum sonra kontağı kapatıyorum. Alışkanlık haline geldi, çok da iyi oldu. Zira adı üstünde acil stop. Acil durumda direkt elimin gideceği yer.
Keşke başka bir yere bağlatsaydın. Tabii senin bileceğin iş yine de.
-
05 Temmuz 2007, 00:19
#2937
evet arkadaşlar benim motosiklette 4600. km leri geçti marmaris e gittim gelidm izmir'den kuşadasına gidicektim yağına bakayım dedim herkes şikayetçiydi ya hani eksiltiyo falan diyolardı ben de çubuğu orta sehpada bi kontrol ettim yok dencek kadar az hemen gittim castrol aldım 10/40 ve değiştirtmeye gittim yakın bi ustaya çıkan yağ tahminlerimce 700 ml falandı en fazla ve kapkaraydı neyse yağ değiştirdik motosiklet kendine geldi 10 lira verdim değiştirmeye yağ da 17 ytl 27 ytl ye patşadı ama motorun yanmasından iyidir siz siz olun yağınız kontrol edin ve 10/40 kullanmayın bence ince olduğu için bu sıcak havalrda eksilme fazla oluyor heralde ben de değiştircem 6000 km bakımında
ne sağcıyım ne solcu motorcuyum motorcu kalayım:cat:
-
05 Temmuz 2007, 01:02
#2938
egelim adlı üyeden alıntı
evet arkadaşlar benim motosiklette 4600. km leri geçti marmaris e gittim gelidm izmir'den kuşadasına gidicektim yağına bakayım dedim herkes şikayetçiydi ya hani eksiltiyo falan diyolardı ben de çubuğu orta sehpada bi kontrol ettim yok dencek kadar az hemen gittim castrol aldım 10/40 ve değiştirtmeye gittim yakın bi ustaya çıkan yağ tahminlerimce 700 ml falandı en fazla ve kapkaraydı neyse yağ değiştirdik motosiklet kendine geldi 10 lira verdim değiştirmeye yağ da 17 ytl 27 ytl ye patşadı ama motorun yanmasından iyidir siz siz olun yağınız kontrol edin ve 10/40 kullanmayın bence ince olduğu için bu sıcak havalrda eksilme fazla oluyor heralde ben de değiştircem 6000 km bakımında
dostum en son bakımı ne zaman yaptırdın motora...
Luxor adlı üyeden alıntı
arkadaşlar araya motogp falan girince 1000 bakım detaylarını yazmam gecikti.kısaca anlatmam gerekirse 1000 bakımda normal rutin bakım işlerinin yanında ben ek olarak km saatinin titremesini de söyledim ve teli yağlama olayından bahsettim.daha önce duymamışlardı.ben söyleyince sağolsun üstüner usta üşenmedi, teli söktü ve yağladı.şu anda titreme %90 azaldı diyebilirim rahatlıkla.fark etti yani.bir de benim motorda ön frende tam durma anında hafif bir titreme oluyordu.ona da baktılar, balataları falan temizlediler.titreme başta kayboldu ama 25-30 km gittikten sonra tekrar geri geldi.biraz önce kasım beyle de görüştüm servisten, bir ara uğradığımda tekrar bakacaklarını söyledi bana.
yağ olarak mobil koyuldu.şu ana dek şırı bir fark göremedim çünkü az yol yaptım ama sanki bir rahatlama ve seste toklaşma var gibi.
toplamda bana 20 ytl ye mal oldu ve en güzeli ben servisteyken motora ne yapıldığını görmek isterim, aklımdakileri sormak isterim.bu konuda bazı arkadaşların diğer servislerde şahit olduklarının aksine hiç bir zorluk çıkarmadılar sağolsunlar.buradan tekrar hüseyin beye, kasım beye, gökhan beye be üstüner usta ya teşekkür ederim.hepsi bana çok sıcak davrandılar açıkçası ve kafamdaki her soruma yanıt verdiler.
bu arada gökhan bey demişken ufak bir hatırlatma yapayım.bahsettiğim kişi gökhan konşuk.maltepedeki konşuk motorun sahibinin oğlu ve çok iyi bir mekaniker.bundan sonra kendisi dnb motorda görev alıyor.ilgilenenlere duyurulur.
servis zamanları konusundaki tartışmalara da son nokta koyuldu ben 1000 bakımı yaptırırken bu arada.aldığım haber aynen şu şekilde.cbf 150 için servis zamanları değişmiş.en kısa zamanda kitapçıklar için de zamanları gösteren çıkartmalar temin edilip yenilenecekmiş.yeni duruma göre servis olayımız şu şekilde(0 motora göre konuşuyorum).
1000- ilk bakım ve yağ değişimi.
2000- yağ değişimi
4000- 2. bakım
6000-yağ değişimi
8000-3. bakım
şeklinde gidiyor.yani 2000km de bir yağ değişimi.4000 km de bir bakıma sokulacak motor.bilginize.
egelim tahmin ediyorumki o km ye gelene kadar bu bakım kurallarına dikkat etmedin...yoksa motoru yağszı bırakmana imkan yok...
CİHAN adlı üyeden alıntı
valla benimkini servis arasa bulamaz, hemde orjınal oldu bizim ki,acil stop dügmesini iptal ettik ve o dügmeye bagladık dörtlüyü, dörtlüyü de selenin altına koydum,servise gidecegim zaman fişini çekiyorum tamam,servis sorarsa bu dügme çalışmıyo diye bende bozuldu derim ama kaç kere gittim,daha sormadı,çok ısrar ederse sana ne kardeşim derim,geçen gece şileden gelirken dinlenmek için yol kenarında durduk,yaktık amcaoglu birol ile dörtlüleri arabadan çok yanıyo,hem kontaga da baglı degil,heni olsa olmaz motordan uzaklaşamazsın,biri gelirde alır giderdiye,bizde direk bagşadık kontak kapalı iken dörtlü yanıyor,süper oldu valla herkeze tavsiye ederim zaten motor acil stop dügmesi de bi işe yaramıyorki bana bu zamana kadar hiç lazım olmadı zaten,olsa bile kontagı kaparım hemen,
herkeze hayırlı sürüşler,bu arada 22 temmuzda düzcedeki festivala giden varmı?
Cihan kardeşim sen ne yapsan motora yakıştırırım valla...40 yıl düşünsem 4 lünün orda olacağını bilemem...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
05 Temmuz 2007, 04:41
#2939
mete_han adlı üyeden alıntı
benim motor değil...orda tesadüfen görüp çektim...garanti dışına çıkıyo agalar...aman dikkat...fakat çok uğraştırıyo dedi...yani kazandığın 3 kuruş el emeğine değmiyo diyo...o kafa yan granajını tekrar yerine takmak çok zor beyler...ben şahidim buna...
Ben söktüm yapıştırdım geri taktım. Evet biraz zor ama o kadar da değil. Sadece sökerken kırmayın derim, dikkat edin.
aykan adlı üyeden alıntı
dostum senin motorun sürati nekadar düştü tam olarak düzde kaç diyordu ayardan sonra farkettimi?
Yokuş aşağı tam gaz 105 görebiliyordum, şimdi şehir içi yoğun trafikte 110a çıkabildiğime göre eski haline gelebilmiş demektir.
[CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]
-
05 Temmuz 2007, 14:38
#2940
arkadaşlar su an nette 3640 ytl tazıyor galiba peşin para ile motoru plaka içinde alabilirmiyiz sizce??
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)
Bu Konudaki Etiketler