Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
07 Eylül 2012, 14:04
#29241
cd0345 adlı üyeden alıntı
ben bu zincir gerginlik olayını çözemedim biri resimli olarak anlatabilirmi nasıl olması gerekiyo bol hali nasıl nasıl geriliyo büyük ihtimal bollaştı ve onunda etkisi vardır heralde çok yakmasına.
ethem abi senin 42dişlinin bi etkisi olabilirmi ? yada lastiklerin bitmeye filan yaklaştı demiştin ondan filan ? (teknik bir bilgi yok tahminyürütüyorum)
abi 42 dişliyi 4000 bakımında d&b takarmı 65-70 dedi bakıma dişliyi taksa kaça gelir ? yakıt tüketimini nasıl etkiler ?
Zincir gerdirme ile ilgili güzel bi video var.
http://www.youtube.com/watch?v=86OqCTOntSM
Orta sehpada tekerleği çevire çevire zincirin tam ortasından kontrol ettiğinde ortalama 2-3 cm esneme yapıyorsa zincirin ayarı normal demektir. Daha fazla esneme yapıyorsa zincirin gerilmesi gerekir. Zincirin bollaşmış olmasının yakıt tüketimini arttıracağını sanmıyorum.
42 t dişli yakıt tüketimini arttıran bi etken değil, benim genel ortalamamın yakıt tüketimi açısından yüksek olması, en az yakıt tüketimi için gerekli şartların bi çoğunu genellikle % 100 oranına yaklaştıramamamdan kaynaklanıyor. Evet arka tekerim kabak olmak üzere, 1mm kadar dişi kaldı. Bunun da tabi yakıt tüketiminde bi olumsuzluğu var. Motorun fazla devir çevirmesine sebep oluyor.
42 t dişli sanırım serviste taktırırsan 20-30 tl kadar bakım maliyetin yükselir gibime geliyor. riallide yan sanayisi 12-13 lira gibi idi sanırım. Serviste orjinali vardır. Oda 20-30 tl arası bi şey olabilir fiyat olarak. 42 t taktırıpta şikayet eden yok. Bence ekonomin uygunsa mutlaka taktır.
Reklamlar
-
07 Eylül 2012, 14:09
#29242
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Bendeki sıkıntı 90 kilo olmam
Vede genelde yolculu kullanmam ve michalen lastiklerin olumsuzluğu sayesinde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------
Ramazan, maşşallah, cbf in hakkını gerçekten veriyorsun. Bende önümüzdeki sezona cc büyelteyim diyordum (oda 250 cc) ama vazgeçtim şimdilerde, cbf ile devam edicem en azından önümüzdeki sezonda kesin. 250 cc bi motor bile cbf 150 nin yakıt ve toplam kullanım maliyetlerinin ekonomisini bize mumla aratır.
Bide benzin olmuş 4,6 tl. Durmak yok cbf ile devam
ethem abi ondandır doğru =)
bende aşağı kalmıyorum 85 oldum =) arçım 65
abi ama benim düşüncem çokta fazla yakmıcak 250 cc sınıfı buna göre çift silindir oladığı sürece
mesela benim aklımda cbr250r var max yakıt tüketimi 3.8 filan oluyormuş sıkıştırırsan filan öyle yani
3 e kadar düşüyo demiş biri ne kadar doğru bilmem ama 2 kişi kullanırken bayırda dağda zaten motor 150 cc olunca biraz zorlanıyo ve daha çok yakıyo 250 cc bi motor alıp aynı sürüş tarzıyla kullanırsan abi bundan en fazla 0.5-0.75 litre fazla yakacağını düşünüyorum 1 litreyi bulmaz fark bnce
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:04 ----------
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Zincir gerdirme ile ilgili güzel bi video var.
http://www.youtube.com/watch?v=86OqCTOntSM
Orta sehpada tekerleği çevire çevire zincirin tam ortasından kontrol ettiğinde ortalama 2-3 cm esneme yapıyorsa zincirin ayarı normal demektir. Daha fazla esneme yapıyorsa zincirin gerilmesi gerekir. Zincirin bollaşmış olmasının yakıt tüketimini arttıracağını sanmıyorum.
sağl ethem abi tahmin yürüttüm sadece
peki abi bu zincir bollaşmasının ne gibi zararı var ne gibi dez avantajı vardır abi? tahminimce zincire zarar veriyordur ama bilen brinden alınan bilgi kadar önemlisi yoktur =)
-
07 Eylül 2012, 14:23
#29243
cd0345 adlı üyeden alıntı
peki abi bu zincir bollaşmasının ne gibi zararı var ne gibi dez avantajı vardır abi? tahminimce zincire zarar veriyordur ama bilen brinden alınan bilgi kadar önemlisi yoktur =)
Zincir bollaşması, aşırı bol ise sürüş esnasında kopma riski dahi taşır, geçmişte böyle vakkalar olmuş, kopan zincirin ayak bileğine hatta sol el bileğine kadar savrularak hasar verdiği, kazaya sebep verdiği olmuş. Çok aşırı bol ise ama yinede gerdirilme ihtiyacı var ve ihmal ediliyorsa, sürüş anında zincir devamlı hızla bollaşıp kasılacak, esnek olan zincirin daha hızlı esnemesine ve ömrünün bitmesine sebep olacaktır. Fazla esnek zincir vites değiştirirken ani kompreyson, ani hızlanma gibi durumlarda da gergisi ayarlı zincire nazaran, bu anlarda dişlilere daha şiddetli darbe vuracağından dişlilerin de aşınma sürecini hızlandıracağını düşünüyorum. Zincir gergin her zaman ayarlı, bakım lı yaglı ve temiz olsun, orjinal zincirle motorunu satmazsan ilerde 30-35 binleri görmen mümkün. Ama bakımsızlık ve mevcut esneme ile kullanılması zincir ömrünü 15-20 bin li km lere kadar kısaltabilir.
-
07 Eylül 2012, 14:42
#29244
-
07 Eylül 2012, 15:35
#29245
Rahmi, motorun gayet temiz ve diri görünüyor, iyi günlerde kullan. Önümüz kış, yanlış hatırlamıyorsam işe gidip geliyorsun yani her gün kullanıyorsun. Uzun tur camı tavsiye ederim, göğsüne rüzgar almazsın.
-
07 Eylül 2012, 15:56
#29246
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Rahmi, motorun gayet temiz ve diri görünüyor, iyi günlerde kullan. Önümüz kış, yanlış hatırlamıyorsam işe gidip geliyorsun yani her gün kullanıyorsun. Uzun tur camı tavsiye ederim, göğsüne rüzgar almazsın.
evet abi düşünüyorum bende tur camını. ama şuan şoför olarak çalışıyorum, patron arabayı verebilir kışın (ki umarım verir) çocuklarını okula götürüp getirecem sabahın 6 sında ya otobüse binicem ya arabayı bana vericekler ki son ihtimal umarım olmaz soğukta motorla gidip gelmek zorunda kalıcam
-
07 Eylül 2012, 16:59
#29247
Dün bir arkadaşımın apache'sini kullandım.
Beni çekişi gidişi göstergesi falan değil de en çok kullanıcıya gelen sesi cezbetti.
Sesi insanda daha pahalı, üst sınıf bir spor motosiklet hissi uyandırıyor. oturuş pozisyonu da bunu pekiştiriyor. Gerçekten bütük keyif aldım.
Kıyaslama yaparsak, öğrenci adama, işe git gele, hafif şık spor durayım diyene hitap eden, cıbıfa göre rahatsız, cadde motoru karakterinde çok keyifli bir motor.
Çarşı pazar gezerim, çantaları doldururum, otomobil gibi her işe kullanırım, yeri gelir artçı alır güzel güzel yayla gibi gezerim diyorsanız cıbıf.
3,5 yıllık cbf kullanıcısı olan beni etkiledi.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
07 Eylül 2012, 19:33
#29248
Arkdaşlar motorumu satıyorum bi gv 250 buldum onu alabilirim gidip görüşeceğim motoru açtığm sayfalarda görebilirsiniz ilan numarası #96797969 onay sürecinde olabilir fiyatı çok düşürdüm 3000 tl istiyorum alacak olan arkadaş olursa özel mesaj ile ulaşabilir...
-
07 Eylül 2012, 23:55
#29249
jr. adlı üyeden alıntı
Dün bir arkadaşımın apache'sini kullandım.
Beni çekişi gidişi göstergesi falan değil de en çok kullanıcıya gelen sesi cezbetti.
Sesi insanda daha pahalı, üst sınıf bir spor motosiklet hissi uyandırıyor. oturuş pozisyonu da bunu pekiştiriyor. Gerçekten bütük keyif aldım.
Kıyaslama yaparsak, öğrenci adama, işe git gele, hafif şık spor durayım diyene hitap eden, cıbıfa göre rahatsız, cadde motoru karakterinde çok keyifli bir motor.
Çarşı pazar gezerim, çantaları doldururum, otomobil gibi her işe kullanırım, yeri gelir artçı alır güzel güzel yayla gibi gezerim diyorsanız cıbıf.
3,5 yıllık cbf kullanıcısı olan beni etkiledi.
Titreşimi nasıl hissettin ? Hiç rahatsız olmadın mı ? Veya hissetmedin mi ? Her şeyi 10 numara olsa da o titreşim varken o motor bence alınmaz. Bende 150-200 metre kadar kısa bi deneme yapma imkanı bulmuştum tvs ile, o bahsedilen titreşimi gerçekten rahatsız edici seviyede hissetmiştim. Durduğun yerde boş vitreste gaz verince bile belirli bi devirden sonra motor sesine (zıııııır) şeklinde bi ses ekleniyor ve gidonla aynalar şiddetle titriyordu ve oldukça rahatsız ediciydi.
-
07 Eylül 2012, 23:56
#29250
2013 model cbf 150 ne zaman çıkar bilen var mı arkadaşlar?
Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.
-
08 Eylül 2012, 11:48
#29251
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Titreşimi nasıl hissettin ? Hiç rahatsız olmadın mı ? Veya hissetmedin mi ? Her şeyi 10 numara olsa da o titreşim varken o motor bence alınmaz. Bende 150-200 metre kadar kısa bi deneme yapma imkanı bulmuştum tvs ile, o bahsedilen titreşimi gerçekten rahatsız edici seviyede hissetmiştim. Durduğun yerde boş vitreste gaz verince bile belirli bi devirden sonra motor sesine (zıııııır) şeklinde bi ses ekleniyor ve gidonla aynalar şiddetle titriyordu ve oldukça rahatsız ediciydi.
ethem titreşim falan hissetmedim. arkadaşımın söylediğine göre artçı hissediyormuş. gerçi ben titreşime alışığım diğer motordan. yani özellikle titreşim var mı diye bakmadım. belki vardı bana normal geldi.
cruiserdan gelme bi alışkanlığım oldu. motor titreyecek, eksozdan 4 silindirin vızıltısı yerine 2 veya 1 silindirin pata küte sesi gelecek. biraz lambur lumbur olacak ki motora bindiğimi anlayayım
bana sym wolf tarzında bir motora biniyormuşum hissi verdi. çok keyif aldım, özellikle sesi çok hoş.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
08 Eylül 2012, 13:39
#29252
mali_181 adlı üyeden alıntı
Arkdaşlar motorumu satıyorum bi gv 250 buldum onu alabilirim gidip görüşeceğim motoru açtığm sayfalarda görebilirsiniz ilan numarası #96797969 onay sürecinde olabilir fiyatı çok düşürdüm 3000 tl istiyorum alacak olan arkadaş olursa özel mesaj ile ulaşabilir...
sahibinde eskiden detaylı arama kısmında ilan numarasıyla arama vardı ancak artık çıkmıyor ilan numarasıyla aram bence link verirsen kimse uğraşmaz=)
gv 250 çok güzel motor bende cbf almadan önce çok baktım ancak eski kasası hoşuma gitmedi yeni kasasıda tuzlu geldi =)
baktığın gv 250 ye ne kadar bi meblağ ayırdın bilmiyorum ama alternatif olarak regal raptor 250 spider i öneririm kullandım ve hem çok şık hemde çok güzel bi motor =) yani tarz olarak cruiser seviyorsan gv daha çok hoşuna gidebilir ama RR spider daha modifiyeye el verişli chopper yapılabilir bi motor ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------
sarıdev adlı üyeden alıntı
2013 model cbf 150 ne zaman çıkar bilen var mı arkadaşlar?
çıkarmı bilmiyorum ama bu ay içinde gelmiş olması gerek 2013 modellerin
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:21 ----------
jr. adlı üyeden alıntı
ethem titreşim falan hissetmedim. arkadaşımın söylediğine göre artçı hissediyormuş. gerçi ben titreşime alışığım diğer motordan. yani özellikle titreşim var mı diye bakmadım. belki vardı bana normal geldi.
cruiserdan gelme bi alışkanlığım oldu. motor titreyecek, eksozdan 4 silindirin vızıltısı yerine 2 veya 1 silindirin pata küte sesi gelecek. biraz lambur lumbur olacak ki motora bindiğimi anlayayım
bana sym wolf tarzında bir motora biniyormuşum hissi verdi. çok keyif aldım, özellikle sesi çok hoş.
ben bu motoru alırken çok araştırdım bu olayı hem tvs hem cbf kullanmış kuryelerle konuştu bireysel kullanıcılarla konuştum kendim tvs kullandım bi yakının ve en önemli etkende barkın abinin (altın elbiseli adam) test videolarını karşılaştırmak oldu
titreşim konusunda barkı abinin söyledikleri ve benimde en azından sürücü için olan kısmını onaylayacağım kısım
"CBF te kullanana titreşim yok , artçıya yok denecek kadar az"
"TVS de kullanana yok denecek kadar az , artçıya var ve rahatsız edici"
tvs ile uzun yolda artçı çok rahatsız olur demişti sanırım bide
bu sonuca bakarak yeni alan arkadaşlara kesinlikle barkın abiyi takip etmelerini tavsiye ederim cbf de apachede ybr de test videosu var
bu arada evet tvs nin sesi cbf e göre daha tok
ama sadece güç için tvs alanları anlamıyorum bunlar şehir içi kullanım için rahat konforlu ekonomik olması gereken makineler commuter sınıfı makineler 1.5 beygir yada 10 km max hız için neden konfordan vaz geçeyimki pistemi çıkcam bu makineyle yarışamı gireceğim öyle olsa cbr sınıfına bakmam lazım =)
-
08 Eylül 2012, 13:51
#29253
ya adam işe okula arkadaş toplantılarına gidip geliyorsa biraz motorun üzerinde şık görünmek ister. azcık piyasa durur. o tip adama hitap ediyor.
zaten poposunun keyfini bilen cbf alır sopa gibi rahat rahat oturur.
her tarafına çanta döşedim paşalar gibi geziyorum, yüklüyorum, işe gidiyorum.
ankara'da bayisi ve servisi yok. olsaydı bir sonraki olası ufak motosiklet ihtiyacım için düşünürdüm.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
08 Eylül 2012, 13:58
#29254
jr. adlı üyeden alıntı
ya adam işe okula arkadaş toplantılarına gidip geliyorsa biraz motorun üzerinde şık görünmek ister. azcık piyasa durur. o tip adama hitap ediyor.
zaten poposunun keyfini bilen cbf alır sopa gibi rahat rahat oturur.
her tarafına çanta döşedim paşalar gibi geziyorum, yüklüyorum, işe gidiyorum.
ankara'da bayisi ve servisi yok. olsaydı bir sonraki olası ufak motosiklet ihtiyacım için düşünürdüm.
tabi abi öyle senin için konuşmadım =) cbr 125 çok pahalı aslında daha ucuz olsa tvs ye yer bırakmazdı sanırım
bu arada 250 cc ye geçecek arkadaşlar için HONDA VTR 250 ler varmış ben yeni gördüm hasta oldum çok şahane makine v 2 silindir ve 32 beygir naked sıfır satışı olsa inazumaya yer bırakmaz bence ve ducati monsterin 250 cc kasası gbi birebir sanki =)
ama türkiyeye çok az gelmiş satan çok az ve deli para istiyolar
-
08 Eylül 2012, 13:59
#29255
2012 cbf 150mi satmıs bulunmaktayım arkadaslar... sağolsun beni hiç üzmedi tabiri caizse katır gibi motordu ama bende çok temiz kullandım... tek sevmediğim yanı frenleri ve lastikleriydi 4 binde lastik değişmek bana mantıklı gelmedi ama yinede değişsem iyiymiş son günlerde sinyal-ayna kullanma özürlülerin gazabına uğrayabilirdim... onun dışında süper bi yakıtı vardı canım sıkıldıgında çıkar dolasırdım 10 km öteye yemeğe giderdim hiç yakıtı önemsemezdim çünkü kolay kolay bitmiyordu... Kısacası CBF 150 kullanmaktan hiçbir pişmanlık duymadım iykide almısım sağolsun satarkende zarar etmedim... Kullananlar için Allah kaza bela vermesin derim tadını çıkarın CBF'nin
-
08 Eylül 2012, 14:33
#29256
cd0345 adlı üyeden alıntı
sahibinde eskiden detaylı arama kısmında ilan numarasıyla arama vardı ancak artık çıkmıyor ilan numarasıyla aram bence link verirsen kimse uğraşmaz=)
gv 250 çok güzel motor bende cbf almadan önce çok baktım ancak eski kasası hoşuma gitmedi yeni kasasıda tuzlu geldi =)
baktığın gv 250 ye ne kadar bi meblağ ayırdın bilmiyorum ama alternatif olarak regal raptor 250 spider i öneririm kullandım ve hem çok şık hemde çok güzel bi motor =) yani tarz olarak cruiser seviyorsan gv daha çok hoşuna gidebilir ama RR spider daha modifiyeye el verişli chopper yapılabilir bi motor ;)[COLOR="Silver"]
İşte ilanım gerçekten fiyatı çok düşürdüm
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6797969/detay/
Regal raptor spider gerçekten göz alıcı ama gv 250 kadar rahat olurmu ben çoğunluk uzun yol yaptığım için gv ye yöneldim
-
08 Eylül 2012, 14:47
#29257
mali_181 adlı üyeden alıntı
regal raptor dd250e-9 var bi konuştuğum abide istanbul pendikten çanakkale kaç km bilmiyorum vapur hariç 2 sefer molayla gitmiş konforu çok rahat diyor ancak şöyle bi şey söyleyeyim cbf in 2 katı yakıtla max 130 görebilirsin 2 motordada zorlamadan 110
-
08 Eylül 2012, 15:16
#29258
cd0345 adlı üyeden alıntı
regal raptor dd250e-9 var bi konuştuğum abide istanbul pendikten çanakkale kaç km bilmiyorum vapur hariç 2 sefer molayla gitmiş konforu çok rahat diyor ancak şöyle bi şey söyleyeyim cbf in 2 katı yakıtla max 130 görebilirsin 2 motordada zorlamadan 110
Şöyle söyliyim beni gv 250 ye iten yönleri v motor oluşu,kalıplı oluşu,kullanıcıların olumlu yorumları ,regalde ise titreşim olduğunu söyleyen kullanıcıları
-
08 Eylül 2012, 15:25
#29259
mali_181 adlı üyeden alıntı
Şöyle söyliyim beni gv 250 ye iten yönleri v motor oluşu,kalıplı oluşu,kullanıcıların olumlu yorumları ,regalde ise titreşim olduğunu söyleyen kullanıcıları
valla titreşim yönünü hiç bilemicem ancak sana şöyle birşey var cruiser ve chopper tarz motor seviyorsan titreşimi düşünmemelisin çünkü dragstarlar shadowlar suzukinin v 800 leri ve bu sınıfın kralı harleylerin hepsinde titreşim vardır bu tarz motorlarda vibrasyonsuz makine çok nadir ama bence o tarz makineye binen biri o titreşimi dert etmez =) şahsen bundan sonra cbr ardından dragstar yada shadow düşünüyorum =)
-
08 Eylül 2012, 15:30
#29260
Gv 250 kullandım çok güçlü bi makine ama hiç regal kullanmadım bi kullanmak lazım aslında denemek lazım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 39 kullanıcı var. (0 üye ve 39 misafir)
Bu Konudaki Etiketler