Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
06 Eylül 2012, 00:28
#29221
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Uzun tur camı takan bi çok arkadaş bu olayla karşılaşmıştır. Gayet normal. Çözümü basit.
Gidonu motora sabitleyen, 12 yuvarlak yıldız veya 12 lokma ile gevşetebileceğin yukarı bakan 4 tane somun var. Kontağın hemen arkasında, yani motora bindiğinde senden tarafa kalır. O dört somunu sökmene gerek kalmadan bir iki tur gevşet. Gidon aşağı yukarı hareket etmeye başlar. Gidonun sağ ve sola sonuna kadar döndürerek bu konumda cama çarpmayacak kadar kendine doğru gidonu eğ ve o somunları tekrar sık. Bu kadar basit. Foto koyayım, gevşeteceğin 4 somunu kırmızı ile işaretledim.
http://f1209.hizliresim.com/11/5/cp5k1.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:03 ----------
Böyle bi kanun resmi gazetede yayınlanıp yürürlülüğe girmeden önce tüm motosiklet kullanıcılarına mektup veya daha farklı biçimlerde ulaşılarak bu konu hakkında bilgilendirilmeliydik. Vergini 3 ay geciktir, ödeme, yapıştırıveriyolar mektubu adresine. Demek ki olabiliyormuş.
Örneğin;.... tarihte yürürlülüğe girecek olan yeni yasaya göre.... tarihe kadar....... şekilde, tüm motosiklet kullacıları, mevcut arka çantalarını ruhsata işletmeleri gerekmektedir) gibi motosiklet kullanıcıları uyarılmalıydı. Hoş ben medyayı takip eden bi vatandaş olmayabilirdim. Ben o başlıkları gördüm ama Mt ye takılmasaydım haberim dahi olmaycaktı açıkçası.
Yanıt için teşekkürler .evet sorunumu o şekilde çözdüm aklıma gelmemişti.
Ancaaaaak gel gelelim çok ciddi bir sıkıntı çıkardı bu tur camı.takmayı düşünen arkadaşlar şiddetle takmamanızı öneriyorum.Göğsüme gelen rüzgarı süper kesti ancak olan biten bütün rüzgar kaskımı tokatlıyor.ya çıkarıp koyacam kenara eski camı takacam yada bir rüzgar difüzörü takacam.ama bir türlü nette difüzör satan yer bulamadım yardımcı olabilecek kimse varmı.nerede bulabilirim
Reklamlar
-
06 Eylül 2012, 12:38
#29222
marmarasiste adlı üyeden alıntı
Yanıt için teşekkürler .evet sorunumu o şekilde çözdüm aklıma gelmemişti.
Ancaaaaak gel gelelim çok ciddi bir sıkıntı çıkardı bu tur camı.takmayı düşünen arkadaşlar şiddetle takmamanızı öneriyorum.Göğsüme gelen rüzgarı süper kesti ancak olan biten bütün rüzgar kaskımı tokatlıyor.ya çıkarıp koyacam kenara eski camı takacam yada bir rüzgar difüzörü takacam.ama bir türlü nette difüzör satan yer bulamadım yardımcı olabilecek kimse varmı.nerede bulabilirim
O rüzgarın direk kaska vurması ile ilgili olumsuzluğu, o camı yeni taktığında bi çoğumuz fark ettik. Kısa bir süre sonra alışırsın, sonra canın yazın bile çıkartmak istemez. Zaten kışın o camsız olmuyor. Camı kışın bi kere çıkartayım dedim, göğsüm dondu, yine taktım. Zaten o camla kullnmaya alışan biri orjinal camla bi daha zor yapar, camı söktüğüm zaman motor sanki çıplakmış ve daha güvensizmiş hissi uyanıyor. Yazın bile tur camı sayesinde göğsüme rüzgar almıyor olmanın konforuna alışmışım. Rüzgar direncine karşı motoru sürerken sen direnmiyorsun, o işi tur camı yapıyor. Biraz zamana bırak, bence alışacaksın.
-
06 Eylül 2012, 12:48
#29223
ethemm76 adlı üyeden alıntı
O rüzgarın direk kaska vurması ile ilgili olumsuzluğu, o camı yeni taktığında bi çoğumuz fark ettik. Kısa bir süre sonra alışırsın, sonra canın yazın bile çıkartmak istemez. Zaten kışın o camsız olmuyor. Camı kışın bi kere çıkartayım dedim, göğsüm dondu, yine taktım. Zaten o camla kullnmaya alışan biri orjinal camla bi daha zor yapar, camı söktüğüm zaman motor sanki çıplakmış ve daha güvensizmiş hissi uyanıyor. Yazın bile tur camı sayesinde göğsüme rüzgar almıyor olmanın konforuna alışmışım. Rüzgar direncine karşı motoru sürerken sen direnmiyorsun, o işi tur camı yapıyor. Biraz zamana bırak, bence alışacaksın.
bencede öyle..ben uzun cam ile sürdüm ilk..öyle de alıştım..kaskıma o kadar rüzgar vurmuyor sanki.söksem, nasıl olur bilemem..sökmeyi de düşünmüyorum şahsen..gerçekten iğrenç görüntü olur..yolunmuş tavuğa döner
-
06 Eylül 2012, 15:36
#29224
Garip1701 adlı üyeden alıntı
bencede öyle..ben uzun cam ile sürdüm ilk..öyle de alıştım..kaskıma o kadar rüzgar vurmuyor sanki.söksem, nasıl olur bilemem..sökmeyi de düşünmüyorum şahsen..gerçekten iğrenç görüntü olur..yolunmuş tavuğa döner
hiç sürmedim tur camlı cbf ama piaggio mp3lerin tur camı kaskın hizzasında filan oluyor ve kaska rüzgar vurmuyor ve çok rahat ve güzel oluyor bizimkinede öyle bişi yapılmazmı
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...71064675/detay
bunun gibi =)
-
07 Eylül 2012, 02:08
#29225
cd0345 adlı üyeden alıntı
Bu cam, motorun rüzgara karşı direncini çok fazla arttıracağından cbf 150 için sorun olabilir. Ani rüzgar değişimleri veya rüzgarlı günlerde vb sürüş pek te güvenli olmayabilir. Mp3 öndeki iki tekerinin sayesinde o camı kullanabilmek için daha uygun, bizim motora hem yakışmaz, hemde airodinamik, hava sürtünme vb. olarak uygun olmaz. Sürüş daha güvensiz bir hal alır. Yanından bi hızla otobüs falan geçse o uzun cam aşırı rüzgar alır ve motoru dahi sallayabilir.
-
07 Eylül 2012, 11:01
#29226
10,5 litre benzinle 334 km yol yapmisim istanbul ici tek kisi dur kalk olarak 100 km de 3,1 yakmisim
ama 110 kurus gibi tahmin ediyordum
benzinin 4570 oldugu dusununce normal dedim
sizler kac yakiyirsunuz arkadaslar kissadan
-
07 Eylül 2012, 11:28
#29227
çankırı-kastamonu-inebolu gidiş geliş 485 km de yaklasık olarak 80-85tl yakıt tüketti.iki kişi
-
07 Eylül 2012, 12:06
#29228
CİHAN adlı üyeden alıntı
10,5 litre benzinle 334 km yol yapmisim istanbul ici tek kisi dur kalk olarak 100 km de 3,1 yakmisim
ama 110 kurus gibi tahmin ediyordum
benzinin 4570 oldugu dusununce normal dedim
sizler kac yakiyirsunuz arkadaslar kissadan
bende istanbul içi kullanıyorum trafikte, 392 km yaptım 10.4 lt ile
-
07 Eylül 2012, 12:12
#29229
rahmi34 adlı üyeden alıntı
bende istanbul içi kullanıyorum trafikte, 392 km yaptım 10.4 lt ile
Yaw ben bu km leri uzun yolda bile göremiyorum. Hayırlısı. En fazla 357 km gördüm.
-
07 Eylül 2012, 12:14
#29230
Toplam 3000 km yoldaki izlenimlerim, uzun yolda 2 kişi 7000-8000 devir arası 100 km de 2.9-3.1 lt arası yaktım.bunların %10 u şehir içi idi.
Devirli kullansam daha az yakacak.bundan eminim..hafta sonu bi 300 km daha düşünüyorum..onu da deneyecem bakalım kaç yakacak..düşük devirde kullanacam
-
07 Eylül 2012, 12:15
#29231
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Yaw ben bu km leri uzun yolda bile göremiyorum. Hayırlısı. En fazla 357 km gördüm.
bir yerde bir sıkıntı felan mı var acaba abi? bayramda fullemiştim, 100km yapıp tekrar fulledim 2.55 lt benzin almıştı. sonrada sıfırladım km yi 392 ye geldiğimde teklemeye başlamıştı motor yedekten devam ettim
-
07 Eylül 2012, 12:24
#29232
rahmi34 adlı üyeden alıntı
bir yerde bir sıkıntı felan mı var acaba abi? bayramda fullemiştim, 100km yapıp tekrar fulledim 2.55 lt benzin almıştı. sonrada sıfırladım km yi 392 ye geldiğimde teklemeye başlamıştı motor yedekten devam ettim
Bendeki sıkıntı 90 kilo olmam Vede genelde yolculu kullanmam ve michalen lastiklerin olumsuzluğu sayesinde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------
Garip1701 adlı üyeden alıntı
Toplam 3000 km yoldaki izlenimlerim, uzun yolda 2 kişi 7000-8000 devir arası 100 km de 2.9-3.1 lt arası yaktım.bunların %10 u şehir içi idi.
Devirli kullansam daha az yakacak.bundan eminim..hafta sonu bi 300 km daha düşünüyorum..onu da deneyecem bakalım kaç yakacak..düşük devirde kullanacam
Ramazan, maşşallah, cbf in hakkını gerçekten veriyorsun. Bende önümüzdeki sezona cc büyelteyim diyordum (oda 250 cc) ama vazgeçtim şimdilerde, cbf ile devam edicem en azından önümüzdeki sezonda kesin. 250 cc bi motor bile cbf 150 nin yakıt ve toplam kullanım maliyetlerinin ekonomisini bize mumla aratır.
Bide benzin olmuş 4,6 tl. Durmak yok cbf ile devam
-
07 Eylül 2012, 12:28
#29233
ethemm76 adlı üyeden alıntı
O rüzgarın direk kaska vurması ile ilgili olumsuzluğu, o camı yeni taktığında bi çoğumuz fark ettik. Kısa bir süre sonra alışırsın, sonra canın yazın bile çıkartmak istemez. Zaten kışın o camsız olmuyor. Camı kışın bi kere çıkartayım dedim, göğsüm dondu, yine taktım. Zaten o camla kullnmaya alışan biri orjinal camla bi daha zor yapar, camı söktüğüm zaman motor sanki çıplakmış ve daha güvensizmiş hissi uyanıyor. Yazın bile tur camı sayesinde göğsüme rüzgar almıyor olmanın konforuna alışmışım. Rüzgar direncine karşı motoru sürerken sen direnmiyorsun, o işi tur camı yapıyor. Biraz zamana bırak, bence alışacaksın.
tur camı ile kullanan arkadaşlar boy kaç cm acaba boylada ilgili olabilir yada dediğiniz gibi gerçekten alışacakmıyım bilmiyorum. boyum 1,74 öyle çok uzun da değilim ama hızımı 100-110 a çıkardığım an aşırı sarsıntıdan başım ağrıyor.Aradığım difizörü buldum ama çok para istiyorlar küçük bir pvc parçasına 180 lira verilmez.Kendim yapacağım uygun bir pvc yi hafta sonu lazer kesimle kesip tornada uygun ayaklar yaptırıp takacağım zannediyorum maliyeti 20 tl yi geçmez.başarılı olursa paylaşırım buradan.
-
07 Eylül 2012, 12:31
#29234
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Bendeki sıkıntı 90 kilo olmam
Vede genelde yolculu kullanmam ve michalen lastiklerin olumsuzluğu sayesinde.
doğrudur abi, ben %90 tek kullanıyorum ve 1,80 boy 65 kg ım
-
07 Eylül 2012, 12:39
#29235
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Bendeki sıkıntı 90 kilo olmam
Vede genelde yolculu kullanmam ve michalen lastiklerin olumsuzluğu sayesinde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------
Ramazan, maşşallah, cbf in hakkını gerçekten veriyorsun. Bende önümüzdeki sezona cc büyelteyim diyordum (oda 250 cc) ama vazgeçtim şimdilerde, cbf ile devam edicem en azından önümüzdeki sezonda kesin. 250 cc bi motor bile cbf 150 nin yakıt ve toplam kullanım maliyetlerinin ekonomisini bize mumla aratır.
Bide benzin olmuş 4,6 tl. Durmak yok cbf ile devam
yazın tam ortasında ehliyet alırsam tabi hep gezmek isterim abi.yemeyip içmiyor parayı benzine veriyorum yagı da değiştirdim geçenlerde.ooh..vites takır tukur geçiyor ama..
abi bence büyük hata yaparsın cc büyütürsen..dediğin gibi mumla ararsın cbf yi.. sonra temiz bi cbf bulamaz, alırsın bi tane 125 lik cb artık..senaryoyu çizdim sana
-
07 Eylül 2012, 12:40
#29236
marmarasiste adlı üyeden alıntı
tur camı ile kullanan arkadaşlar boy kaç cm acaba boylada ilgili olabilir yada dediğiniz gibi gerçekten alışacakmıyım bilmiyorum. boyum 1,74 öyle çok uzun da değilim ama hızımı 100-110 a çıkardığım an aşırı sarsıntıdan başım ağrıyor.Aradığım difizörü buldum ama çok para istiyorlar küçük bir pvc parçasına 180 lira verilmez.Kendim yapacağım uygun bir pvc yi hafta sonu lazer kesimle kesip tornada uygun ayaklar yaptırıp takacağım zannediyorum maliyeti 20 tl yi geçmez.başarılı olursa paylaşırım buradan.
Benim boyum 1,77 cm. Kaska rüzgarın aşıp çarpması olayına sanırım alıştım. Hissetmiyorum bile. Uzun camı çıkardığım bi kaç kez, o rüzgarın şiddetle göğsüme geldiği duygusu çok rahatsız etmiş ve uzun camı tekrar takmıştım.
Yapmayı düşündüğün ön cam çalışmasını paylaşırsın. Umarım sonuç istediğin gibi olur.
-
07 Eylül 2012, 12:42
#29237
% 95 tek kullanıyorum. Daha şehirdışı çıkmak nasip olmadı 10.5 L ile 365km yaptım en fazla. Hep istanbul içi..
*İyi gelişmiş refleksler şanstan daha hızlıdır.
*Ön sezilerini dikkate almayı öğren.Bir gün hayatını kurtarabilir.
-
07 Eylül 2012, 12:49
#29238
Garip1701 adlı üyeden alıntı
yazın tam ortasında ehliyet alırsam tabi hep gezmek isterim abi.yemeyip içmiyor parayı benzine veriyorum
yagı da değiştirdim geçenlerde.ooh..vites takır tukur geçiyor ama..
abi bence büyük hata yaparsın cc büyütürsen..dediğin gibi mumla ararsın cbf yi.. sonra temiz bi cbf bulamaz, alırsın bi tane 125 lik cb artık..senaryoyu çizdim sana
Aynen dediğin gibi, elimizdeki temiz cbf lerin kıymetini bilmek lazım. Önceden cbf kullanırken cc büyültüpte, sonrasında tekrar cbf e geri dönen bir çok arkadaşımız var. Bu ark..ların mutlaka bi bildikleri vardır. Parça bol, ucuz, tak sök, bakımını sen yap, temizle, güzel zaman geçir, eğlen. Piyasada bi motora takabileceğin tüm aksesuarlar düşünülünce cbf için her şey var. Büyük motor alıcan, açıcan kesenin ağzını, servislere gebe kalıcan. Hiç gerek yok.
Cbf adamı mal mülk sahibi yapar. Ama cbf i satarak büyük cc alayım, yok araba alayım dersem yerimde saymaya devam edeceğim. Adım gibi eminim, kısmet olursa ev alma planımız var. Hayatımda cbf ve cbf ekonomisi varken bu idealimi gerçekleştirebilirim. Aklın yolu birdir. Tek çare cbf. Siyasi parti reklamı gibi oldu
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
rahmi34 adlı üyeden alıntı
doğrudur abi, ben %90 tek kullanıyorum ve 1,80 boy 65 kg ım
Birde % 100 şehirler arası sürmek ve tamamı uzun yolda tek başıma bi deneme yapmak kısmet olmadı. % 20-30 oranında şehir içine mutlaka girmem gerekiyor. % 100 uzun yolda deneyebilsem belki 20-30 km daha yükselebilir. Ama böylede iyi sayılır. Şöyle 70 km-h sabit hızla tek başıma otobanda deneyebilsem belki 400 km yi görebilirim diye düşünüyorum.
-
07 Eylül 2012, 13:15
#29239
en iyisi abi.cbf den vazgeçme bence.çok yakıp az gezmektense, az yakıp çok gez ki, işini çok görüyor cbf senin..vazgeç
-
07 Eylül 2012, 14:00
#29240
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Bu cam, motorun rüzgara karşı direncini çok fazla arttıracağından cbf 150 için sorun olabilir. Ani rüzgar değişimleri veya rüzgarlı günlerde vb sürüş pek te güvenli olmayabilir. Mp3 öndeki iki tekerinin sayesinde o camı kullanabilmek için daha uygun, bizim motora hem yakışmaz, hemde airodinamik, hava sürtünme vb. olarak uygun olmaz. Sürüş daha güvensiz bir hal alır. Yanından bi hızla otobüs falan geçse o uzun cam aşırı rüzgar alır ve motoru dahi sallayabilir.
haklısın abi zaten ben otobanda filan çok sallıyo motor tır kamyon otobü bisi geçince rüzgar bi yapıştırıyo =) feleğim şaşıyo =) onunla asfaltı bulurum sanırım =) ama abi mp3 ler şahane motor ya =) scooter sınıfının en yakışıklılarından =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------
CİHAN adlı üyeden alıntı
10,5 litre benzinle 334 km yol yapmisim istanbul ici tek kisi dur kalk olarak 100 km de 3,1 yakmisim
ama 110 kurus gibi tahmin ediyordum
benzinin 4570 oldugu dusununce normal dedim
sizler kac yakiyirsunuz arkadaslar kissadan
ben sürekli 2 kişi kullanıyorum şehir içi 7 i geçmiyorum fazla ama gittiğim yol dağ bayır sürekli 400 km yapıyordum rahat son zamanlar hariç şimdi yakıt sarfiyatı arttı sanırım motorun bakım vakti geldiği için ve ben bu zincir gerginlik olayını çözemedim biri resimli olarak anlatabilirmi nasıl olması gerekiyo bol hali nasıl nasıl geriliyo büyük ihtimal bollaştı ve onunda etkisi vardır heralde çok yakmasına
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Yaw ben bu km leri uzun yolda bile göremiyorum. Hayırlısı. En fazla 357 km gördüm.
ethem abi senin 42dişlinin bi etkisi olabilirmi ? yada lastiklerin bitmeye filan yaklaştı demiştin ondan filan ? (teknik bir bilgi yok tahminyürütüyorum)
abi 42 dişliyi 4000 bakımında d&b takarmı 65-70 dedi bakıma dişliyi taksa kaça gelir ? yakıt tüketimini nasıl etkiler ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------
Garip1701 adlı üyeden alıntı
Toplam 3000 km yoldaki izlenimlerim, uzun yolda 2 kişi 7000-8000 devir arası 100 km de 2.9-3.1 lt arası yaktım.bunların %10 u şehir içi idi.
Devirli kullansam daha az yakacak.bundan eminim..hafta sonu bi 300 km daha düşünüyorum..onu da deneyecem bakalım kaç yakacak..düşük devirde kullanacam
yaw ramazan abi valla kıskanıyorum nazar değmesin =) cbf ile türkiye turu filanda yapacam dersen yakında hiç şaşırmam (böyle birini gördüm forumda tam değilde adam tek seferde 6000 km civarı yol yapmış tek turda çadırla madırla geze geze =)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 38 kullanıcı var. (0 üye ve 38 misafir)
Bu Konudaki Etiketler