ethem, şimdi ön camın altı ile farın üstü arasında minik bir karenaj parçası var. o parçanın sağ ve sol karenajlara içeriden temas ettiği yerden mi bahsediyoruz?
ethem, şimdi ön camın altı ile farın üstü arasında minik bir karenaj parçası var. o parçanın sağ ve sol karenajlara içeriden temas ettiği yerden mi bahsediyoruz?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Evet aynen, tam farın üst ortasında, camında tam alt ve ortasında, far ile cam arasında üçgen (tam üçgen değil, benzetme) gibi ufak bi granaj parçası var. Tarif ettiğim yerde de o ufak granajın, ana granaja temas eden 2 tane çentik var. Mutlaka görürsün, 2 çentik te 1 er cm kadar ufak bi noktadan ana granaja temas ediyor. O çentiklerin temas eden yerlerini bişeyle kastırarak araya bi izole malz. sıkıştır. Çok büyük ihtimalle o zırıltı ortadan kalkacak.
Selam Arkadaşlar
Daha önce muhtemelen konuşulmuştur ama 1460 sayfanın hepsine bakamadım haliyle...
Ben bir cbf 150 kullanıyorum bu benim ilk motorum ve henüz 4000 km deyim ve ne zaman büyük bir motora geçmem gerektiği konusunda bana bilgi verirseniz
sevinirim. Tabi ki bu kişiden kişiye değişecektir ama bu işin bi ortalaması vardır diye umuyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
En az 2 sene, 20-30 bin deneyim yap. Trafik kuralları, sürüş güvenliği, yolculu yolcusuz, bayır, yağmur çamur, her türlü yol koşulunda motorunda % 100 deneyim ve hakimiyet seviyesine ulaş. Ondan sonra büyült, ama yani bi 250 cc ise sorun olmaz 4000 km deneyimide yeterli olabilir ama daha yükcek cc grubundan bahsediyorsan bence böyle olmalı.
camın solunu tutunca geçiyor. muhtemelen aynı şeyden bahsediyoruz. bir deneyeyim. o zırıltı kaskı delip beynimi titreştiriyor.
teşekkürler.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
.................................................. ......
bu efe mut'lu
Zaten bu motoru satmayı düşünmüyorum işe giderken ve gündelik işlerde işimi görüyor ama ileride keyif için büyük cc almayı düşünüyorm. İlginiz için teşekkürler.
---------- Post added at 19:32 ---------- Previous post was at 19:27 ----------
Ben de bi 10bin km diye düşünüyordum ama biraz daha beklesem daha iyi olacak sanırım. İlginiz için teşekkürler. Sizler gibi tecrübesini paylaşmaktan çekinmeyen insanları gördükçe
iyi ki almışım şu motoru diyorum :D
---------- Post added at 19:34 ---------- Previous post was at 19:32 ----------
Teşekkürler
https://www.facebook.com/photo.php?v=4094807641963
plaka ampülüm nasıl olmuş
yağ tamamlaması yaptıktan sonra gebze yaptık.ordan herekeye pikniğe.dönüşte istanbul haremden fsm altına kadar gittik geldik.kız kulesi karsısında bi çay.sonra sirkeciye...oradan fsm ye bu sefer avrupa yakasından gittik.ööf süperdi.motorla gezmek oraları mükemmel ötesi.geldik ortaköye kumpir yedik bide denize karşı..sonra otogara gittik.navigasyon saolsun mücahit yazını yeni gördüm çok saol bilgi için..forum istanbulun önüne geldik ama tekrar çıktım.öbür tarafın girişine park ettim otogarin.tabi içeri girmedik.ne gerek var 7 tl veröeye dedim...7 tl bi yana bırakın 50 kuruş bile olsa vermem öyle yerlere....sonra bindirdik kardeşimi o çerkezköye gelmeden bizim gelmemiz gerekiyordu...çok bastım gelirken motora.. :( 8000 devirden aşağı inmedim..içim eridi içim :( geldim eve bugun yagı değiştirdim..geçen yağı tamanmladığımda tahminen 125-150 gram eksik koymusum..yani 850 gram vardı kesin..çünkü 600 ml kadar koydum, sonrası yavaş yavaş yağ ekledim..velasıl yağı boşaltıp baktığımda 770 ml falan vardı..o kadar devirli kullanmama ragmen çok az eksiltmiş.bu muhteşemdi.söz verdim motora birdaha zorlamayacağım :( yanlız alt vidayı takarken contasını unutmuşum :( yağı boşalttıkdan sonra gördüm.inşallah birşey olmaz.
.
Bu arada...ilk fotoğrafı 11 temmuzda aldığımda çekmiştim..
bu da şimdiki kmsi.
saati ankaraya giderken düşürmüşüm yolda..nasıl çıktı anlamadım ama çıktı..iyi alışmıştım..gerçekten çok iyi oluyor orada saat..
,
birGarip..
apache gerek boyu kısa olması gerek 1-1,5 beygir sanırım cbf ten kısa olması ve motor ağırlığının cbf e göre biraz daha geride bulunması nedeniyle öyle ani gaz açmalarda anında tek teker üstüne kalıyorsun ve acemi kullanıcı için değil herkes için tehlike.
cbf konfor rahatlık ve 150 cc grubu motorların yani ekonomi motorlarının tüm özelliklerini barındırıyor KONFOR SÜRÜŞ KEYFİ EKONOMİ 1,5 beygir dediğin şey o kadar farketmiyor inan şekli için de bencede çok şık apache ama honda kalitesi parça servis rahatlığı ucuzluğu değişilmez bence
ybr ye gelince 125cc 150 cc arası baya bi fark oluyor mekanik olarak çook sağlam diye biliyorum araştırmalarıma dayanarak ama elektrik sistemi dandik diye duydum ne doğru ne yanlış bilmem ama bana sorarsan paran varsa eğer cbf candır seni üzmez kalıbına göre gayet seri ve atak bi motor vitesli kullanmaya başladığında anlarsın
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------
[QUOTE=ethemm76;2795346]Aslında klavuza göre yanlış yapmıyorsun, klavuzda yağ seviyenizi her gün kontrol edin diyor, fakat sen bence olması gerekenden fazla sık kontrol edererek bencde zaten motorunun kaç km de ne kadar yağ eksilttiğini tespit etmişsindir. Bu tespitlerine göre bence kontrol periyotlarını biraz daha uzatabilirsin. Senin motorun için her 200-300 km de bir yağ seviye kontrolü gerekli olsaydı bu sıklıkla yaptığın ölçümlerde yağ ilave ihtiyacı olduğunu görmen gerekir ve yağ ilavesi gerekirdi. Demekki motorunu yağ tüketimi bu sıklıkla kontrol etmeni gerektirmiyor. Ayrıca bahsettiğin endişeye hep bende kapılmışımdır. Yağına bakarken çubukta sildiğimiz yağda duman oluyor. Senin yaptığın sıklıkla yağ kontolü bahsettiğin çuktan silinen yağdan kaynaklı kayıpta olabilir. 20 kontrol çok çok abartı. 500 km de bir kontrol etmen, eksilme varsa tamamlaman yeterli. Yağ çubuğunun max. min. seviyesinin 4 te üçünden aşağı düştüğünü görürsen kontrollü olarak max. seviyesine kadar tamamla. Yani ilave et ölç, ilave et ölç. Max. seviyesinde kes ve keyfine bak.
Motoruna 1200 gram yağ koymana gerek yok ki. Bu uygulamayı servisler, motoru yağ eksittiği halde kullanıcı kontrol edip ilave etmezse motor zarar görmesin diye yapıyor. Sen zaten yağını kontrol ediyorsun ve gerektiğinde ilaveni yapıyorsun. Senin için böyle bi fazla yağ uygulamasına gerek yok. Hadi fazla yağ olsunda 50 gram olsun. Hatta senin gibi yağına önem veren bi kullanıcı için hiç fazla yağ koydurma. 1 lt koydur. Zaten belirli aralıklarla ölçümün yapıp eksileni tamamlayacaksın. Ayrıca o seviyede 200 gram fazla yağ motoru yorar, çekişin ve seriliğin azalır, yağ eksilmeye normal hacmine dönmeye başladıkça çekişte ve serilikte artma hissedersin. Hatta fazla yağ, motor çalışırken karter içinde daha yüksek basınç oluşmasına, çalkalanma esnasında iç yüzeye daha sert ve kuvvetli çarpma eğilimi göstereceğinden motor fazla yağı zaten daha hızlı yakma, eksiltme eğilimi, hatta keçelerden dahi atma eğilimi gösterebilecektir. Yani 1200 gram yağın 200 gramı eksildiyse, bu motor ... km de 200 gram yağ yaktı diyemeyiz. Bu suç motorun değil, ona 200 gram fazla yağ koyan servisin veya kullanıcınındır. Bu teşhiste yanlış bi teşhistir. Motora 1 lt yağ koyu7can ve ne kadar eksilttiğini 1 lt yağ üzerinden hesaplayacaksın.[COLOR="Silver"]
valla abi bende servise dedim koyarken gerek varmı filan diye daha verimli olur uzun süre yağın performans yitirmez filan dedi kandırdı beni :S
asla o zaman bu bakımda fazla koydurmucam ve sanırım artık ne 3500 ü beklicem ne 4000 bini 3350 de filanım haftasonuna kadar 3500 olmasada bakıma sokmak istiyorum inşallah bu haftasonu ramazan abinin başını ağrıtıp bi tekirdağa uğrucam =) o kadar yolu böyle gitmek istemiyorum =)
bu arada abi baktım egzozun ortasındaki büyük delik değilde ince böyle iğne deliği gibi 1 mi 2 mi ne delik varya kürdan gircek kadar işte onun altında 2 yada 3 nokta kadar öyle siyah leke var bu yağ yakma belirtisimidir yada o fazla yağı attığı içinmi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:21 ----------
bende bu konuyu çok araştırdım ilk motorum benimde ve ilk alırken 250 cc grubuyla başlamayı planlıyordum ama çok araştırdım ve şahsi kanım şu yönde
hiç motor kullanmamış yada çat pat arkadaşın mobiletini scooterini kullandım diyorsan scooterle deneyim edip tabi en fazla 150cc bi scooterle sonra vitesliye geçilmeli
tamam vitesli kullanabiliyoruz diyelim önemli olan senin deneyimin sen motorla 10.000 km yaparsın hepsini bi yazda uzun bi iki turda yaparsın tabi çok büyük tecrübe ama tamam diyemezsin
bence durma kalkma önüne biri kırdı ani firen yapman gerekti yolculu kullanım yolcun ters hareket yaptı sen rahatsızsın kolun bacağın ağrıyo yada uykulusun bu kullanımlarda yapman gerekn yani akılna motor üstünde başına gelebilecek her tür dengesizliği düşünüp en az bi kere deneyim edip öyle bi üst segmente geçmek lazım
bu deneyim 4000 km de istanbulda şehir içinde çok rahat belki edinilir ama benim düşüncem 10.000 ama 250 cc ye geçicem ve hyosung gibi sürmesi zor bi motor almıcam (gt250r sürüşü ninja ve cbr a göre aynı 600rr gibi çok yatık ve acemiye gitmez) diyorsan 5000-6000 kmde bi cbr 250 sürülebilir
ben çok karşıyım 2-3 sınıf birden atlanmasına benc herşey sırayla bakıyorsun adamlar 600rr la 1000rrla ilk vitesli motor kullanmayı öğrenmeye çalışıyor düşe kalka :S yapmayın alt gruplarda öğrenmeniz gerek dayımın önünde r1 li bi acemi devrilmiş adam motorun altından kalkamamış ve motoru dikeltememiş kaldıramamış sınıf arttıkça aletin kilosu denge kavramıda değişiyor azda olsa 150cc bi motor üstünde 60 kg sen 60 kg artçın 30 kgde motor koruma demiri çanta eşya filan olsa cbf için 140 da kendisi totalda 300 kg ya yakın oluyor sen durduğunda artçın ayağın yere indirmicek istifini bozmucak bayır yukarı tek ayağın yerde tek ayağın arka firene basılı motor dik ve sallanmadan tutabiliyormusun buna bakmak lazım sonra bi üst sınıf sonra bi üst sınıf
belki cbf de 20.000 km yapıp sonra bi nc 700s yada x e binilebilir ama bi 600rr yada 1000rr a binilmez görüşündeyim sürüş pozisyonları sürüş karakterleri çok farklı
sen bu motora istersen çok gaz ver tekere kaldırmak istemen gerekki kaldırasın ama bi üst sınıfa bile bu motoa yaptığın muameleyi yaparsan alışana kadar çok tekere kalkıp düşebilir yada tehlikesi yaşayabilirsin
bence bindiğimiz motorlar tecrübe motorudur elbet herkesin bütçesi yetse çok şahane şeyler ister ama milyoner bile olsam şuan alacağım en üst motor bu tecrübemle ninja 250 r olur ama o parayla motor üstünden inmem gezer tozar sonrada nc 700s i alırım ama ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------
güzel omuş rahmi kardeş =) nasıl yapıldığını anlatırsan malzeme temini montaj ve patlama filan gibi bi risk? polis muayene filan sıkıntısı çıkarmı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:45 ----------
ramazan abi çok iyi geziyorsun özeniyorum =) site içi gezmelerin acısı çıkıyor sanırım =)
abi bende çok istiyorum bu yıl son senem bu sene mezun olayım eğer seneye yazın altımda 250cc bi motor olursa pasaportta çıkacak bu kış yunanistan bulgaristan yapmayı düşünüyorum
çok yakın olmasada tanışlığım olan 3-4 arkadaş geçtiğimiz yaz 2 cbr 1 ninja yada 3 cbr 1 ninja gibi bi grupla yunanistan makedonya bosna filan öyle gezdiler çok özendim çok güzel yerler
ama ilk hedefim şuan çanakkale şehitliklere gitmek yanıma birini bulup ve ardından ege turu bakarsın akdenizlede birleşir =)
sonra sınırdışı =) ama yanına yol arkadaşı lazım böyle turlarda belki gelirsin abi =) istermisin? tabi bunlara var biraz daha ama olsun hayal kurmak güzel birşey =)
Ramazan kardeşim, her şey çok güzel, maşallah yağı ile, temizliği ile çok güzel ilgileniyorsun. Yağ ilave ve takibini güzel yaparsan motoruna senelerce bulursun.
Motorundaki çalışan yağ miktarını -100 gram ın aşağısına düşürmemeye çalış. Yani her yağ değişiminde mutlaka çıkan yağ en az 900 gram en fazla 1 lt veya 100 gram fazlası olabilir. Ama 200 gram fazla olmasın elbette. Yani şunu söylemek istiyorum, yağını kontrol edip gerekli ilaveni yaptığın halde, yağ değişiminde motorundan çıkan yağı ölçerek 700-800 gram yağ buluyorsan yine eksik yağ ile motoru kullanmış oluyorsun. Yaptığın yağ ölçümü ve ilavelerin hiç bir anlamı kalmıyor. Bu kontrolleri yapmamızdaki amaç motorumuzu eksik yağ ile kullanmamak. Mesela bugün bende yağ değişimi yaptım. Arada öyle destekli yağ ilavesi yapmışım ki, motordan çıkan yağ tam 950 gramdı Sonrada 1050 gram yağ koydum. Şimdi 700-800 km bakmam. Zaten 200 gram oranında bi eksilme yaptığında motor sesinden anlıyorum.
Cbf i yakmak istediği yağdan mahrum etmediğin ve devirli kullanmadığın müddetçe öldürebileceğini sanmıyorum. Fakat 8000 devir ve üstü uzun süreli aralıksız kullanım motoru çok fazla zorlar. Bunuda unutma derim. Ayrıca fotodan dikkatimi çeken bişey var. Zincirinin gerdirilmesi gerekli. Baya esneme yapmış. O şekilde zincirin hem fazla ses yapar, hemde ani kalkış ve ani kompesyona bindirme esnasında, hızlı kasılıp bollaşma anında daha fazla hazar görerek daha çabuk deforme olur. Ayrıca böyle hikayelerle çok karşılaşmasakta, fazlaca bollaşmış zincirin zamanında gerdirilmemesi, zincirin kopması, atması gibi olumsuzluklar içinde zemin hazırlar diyebiliriz.
haklısın abi.ama servis zincir konusunda bol olsun demişşti.lastikci ayarladı çok sıkı olmuş biraz bol yapalım demşşti.onu ayarlarım ben..
yağ konusunda da sunu diyebilirim.ben 1 lt ye tamamladığım sandığım olay, 850-900 ml imiş.yanı hatalı ölçüm yapmısım ki bunu 1 lt koyunca anladım.o yuzden artık hata oranım 0...biliyorsun hassas ölçüm yapmak lazım
hüseyin çanakkeleye seninle gidebilirim..hafta sonu da beklerim.hatta duruma bi bakayım, şarköye de gidebilirim..şarköye gidecektin sanırım..
ama şu var, burası trakya 2 deniz arası bool bol rüzgar var..bunu cuma günü hava durumuna bakıp ona göre davranmak lazım..ama olsun yinede gelirim
birGarip..
abim oto elektrikçi bostancı sanayi sitesinde ampülü ondan aldım tamamen ampülün özelliği renk değiştirmeler hızlanması felan, montaj basit 2 vida yı söküyosun, eski ampülü söküp yenisini takıyorsun muayene, polis felan sıkıntısı olurmu bilmiyorum ama polis beni çevirirse zaten ona değil benim ehliyetsizliğime ceza yazıp motoru alıp giderler
sakin sakin anayollarda kullanıyorum, çevirmelerin takipçisiyim. 1 eylülde sınava girdim ay sonunda direksiyon sınavı var önümüzde ki ayın 15 gibi ehliyetim elimde
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)