Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
31 Ağustos 2012, 20:57
#29161
rahmi34 adlı üyeden alıntı
abi sabah gittim servise, yağını ölçtüler 600gr yağ çıktı 400gr uçmuş yani. normal olup olmadığını sordum " yeni motor parçalar daha yeni alışıyor" felan dedi bende peki dedim. ipone 15-50 tam sentetik yağ koydurdum. motorun sesi felan kendine geldi şimdilik bir sıkıntı yok. sürekli yağını kontrol etmemi söyledi usta öyle yapıcam artık.
eve yeni geldim, yazdığını yeni gördüm. görseydim sorardım kusura bakmayasın :(
önemli değil rahmi kardeş ben daha fazla beklemeyip 3500 de mi gitsem bakıma diyorum arkadaşlar sizce ? sanki yağın etkisi azaldı performans sanki düştü ve vites geçişleri sertleşti ethem abi 10-50 hangi arka iyi servisler benim götürdüğüm yağı koyarmı işçilik alırımı 1000 bakımında 1,2 ltre koydular ama bu sefer 1 litre koydurmak istiyorum ne dersiniz?
Reklamlar
-
31 Ağustos 2012, 21:07
#29162
rahmi34 adlı üyeden alıntı
abi sabah gittim servise, yağını ölçtüler 600gr yağ çıktı 400gr uçmuş yani. normal olup olmadığını sordum " yeni motor parçalar daha yeni alışıyor" felan dedi bende peki dedim. ipone 15-50 tam sentetik yağ koydurdum. motorun sesi felan kendine geldi şimdilik bir sıkıntı yok. sürekli yağını kontrol etmemi söyledi usta öyle yapıcam artık.
eve yeni geldim, yazdığını yeni gördüm. görseydim sorardım kusura bakmayasın :(
400 gram eksik yağ ile motoru kullanma çok yanlış. Birde bu şekilde 90 ın üzerinde ki süratler motorun sıkıştırılması, motor için iyi değil. Böyle kullanmaya devam edersen 15-20 binde motorun çekişten düşer, yağ tüketimin azalacağına dahada artar. Motor yaptırmak zorunda kalırsın. Benden söylemesi. Motorun yağ boşaltılırken motor soğuk ise içinde bir miktar yağ kalmılş ta olabilir, veya yağı ilk önce normal bi kaba alarak, sonra ölçerli kaba boşalttılarsa ilk alınan kabın yüzeyine yapışan yağıda sayarsan ben 600 gram değilde, toplamda motorundan 700 gram yağ çıkmış olabileceğini düşünüyorum. Çünki 600 gram yağ, yani 400 gram eksik yağ motor için çok riskli ve zaten 600 gram yağ yağ çubuğu ile ölçtüğünde çubukta görünmüyor. Yağı 650-700 gram seviyelerinde çubukta görmeye başlıyorsun. Dolayısıyla sen dünki mesajında yağ çubunun min seviyesin de yağı gördüğünü söylediğinden dolayı böyle düşünüyorum. Ama bu şekilde kesinlikle kullanma, kendine bi periyot çiz, senin motorunun yağ eksiltme eğilimine göre düşünürsek 500 km de bir yağını kontrol et ve tamamla. Rodaj motoru çok dingin kullıyorsan uzun sürer, yağ tüketimin geç kesilir. Ama biraz devirli 90-100 seviyelerinde kullanımla yağ tüketiminin 8-10 bin seviyelerinde azalmaya başlayacağını düşünüyorum. Ben 23 bindeyim. Yağ tüketimim yeni yeni azalmaya başladı. Eski cbf imde yağ tüketimini 25 binde kesmişti. Rodajın bu kadar geç bitmesi ve yağ tüketiminin geç kesilmesi dingin kullanım tarzımla ilgili.
Cbf iki aşamada yağ yakıyor.1. Rodajda, 2 ise motor ömrünü tamamlamaya başladığında. Sen rodajdasın. Önemli olan yağını bu seviyelere kadar düşmeden tamamlaman. Dediğim gibi elinde bi takviyelik yağ mutlaka bulundur. Mesela bu gün keşke servisten ilavelik yağ da satın alsaydın. Belkide almışsındır, bilemiyorum. 500 km sonra ihtiyacın olacak. Mesela kitapçıkta yazdığı gibi 4000 km de bir yağ değişimi yapayım diyerek bide yağına bakmasaydın, motorun 4000. km yi kesinlikle görmeden şu anki mevcut yağ tüketimi ile yatak saracaktı. Bu yüzden yağına bakman önemli.
Eğer senin çubuktan ölçtüğünde hata var ve servisin ölçtüğü 400 gram eksilttiğini söylediği ölçüm doğru ise çok ince bi çizgide kurtarmışsın diyeyim. 200 gram daha eksiltmiş olsa idi motorun yüksek ihtimal yatak sarabilirdi.
Ustanın söylediği, sürekli yağını kontrol et, bilgisini ustadan duymana gerek yoktu, aslında bence buradan edindiğin deneyimlerle yağ seviyeni o denli düşürmeden kontrol ederek ilavesini yapman gerektiğini biliyor olmalıydın. Çok yerde yazılı, bi çok kez üşenmeden yazdım. Bu platform bunun için var. Allahtan bi sıkıntı olmamış, bu sevindirici elbette.
-
31 Ağustos 2012, 21:35
#29163
ethemm76 adlı üyeden alıntı
400 gram eksik yağ ile motoru kullanma çok yanlış. Birde bu şekilde 90 ın üzerinde ki süratler motorun sıkıştırılması, motor için iyi değil. Böyle kullanmaya devam edersen 15-20 binde motorun çekişten düşer, yağ tüketimin azalacağına dahada artar. Motor yaptırmak zorunda kalırsın. Benden söylemesi. Motorun yağ boşaltılırken motor soğuk ise içinde bir miktar yağ kalmılş ta olabilir, veya yağı ilk önce normal bi kaba alarak, sonra ölçerli kaba boşalttılarsa ilk alınan kabın yüzeyine yapışan yağıda sayarsan ben 600 gram değilde, toplamda motorundan 700 gram yağ çıkmış olabileceğini düşünüyorum. Çünki 600 gram yağ, yani 400 gram eksik yağ motor için çok riskli ve zaten 600 gram yağ yağ çubuğu ile ölçtüğünde çubukta görünmüyor. Yağı 650-700 gram seviyelerinde çubukta görmeye başlıyorsun. Dolayısıyla sen dünki mesajında yağ çubunun min seviyesin de yağı gördüğünü söylediğinden dolayı böyle düşünüyorum. Ama bu şekilde kesinlikle kullanma, kendine bi periyot çiz, senin motorunun yağ eksiltme eğilimine göre düşünürsek 500 km de bir yağını kontrol et ve tamamla. Rodaj motoru çok dingin kullıyorsan uzun sürer, yağ tüketimin geç kesilir. Ama biraz devirli 90-100 seviyelerinde kullanımla yağ tüketiminin 8-10 bin seviyelerinde azalmaya başlayacağını düşünüyorum. Ben 23 bindeyim. Yağ tüketimim yeni yeni azalmaya başladı. Eski cbf imde yağ tüketimini 25 binde kesmişti. Rodajın bu kadar geç bitmesi ve yağ tüketiminin geç kesilmesi dingin kullanım tarzımla ilgili.
Cbf iki aşamada yağ yakıyor.1. Rodajda, 2 ise motor ömrünü tamamlamaya başladığında. Sen rodajdasın. Önemli olan yağını bu seviyelere kadar düşmeden tamamlaman. Dediğim gibi elinde bi takviyelik yağ mutlaka bulundur. Mesela bu gün keşke servisten ilavelik yağ da satın alsaydın. Belkide almışsındır, bilemiyorum. 500 km sonra ihtiyacın olacak. Mesela kitapçıkta yazdığı gibi 4000 km de bir yağ değişimi yapayım diyerek bide yağına bakmasaydın, motorun 4000. km yi kesinlikle görmeden şu anki mevcut yağ tüketimi ile yatak saracaktı. Bu yüzden yağına bakman önemli.
Eğer senin çubuktan ölçtüğünde hata var ve servisin ölçtüğü 400 gram eksilttiğini söylediği ölçüm doğru ise çok ince bi çizgide kurtarmışsın diyeyim. 200 gram daha eksiltmiş olsa idi motorun yüksek ihtimal yatak sarabilirdi.
Ustanın söylediği, sürekli yağını kontrol et, bilgisini ustadan duymana gerek yoktu, aslında bence buradan edindiğin deneyimlerle yağ seviyeni o denli düşürmeden kontrol ederek ilavesini yapman gerektiğini biliyor olmalıydın. Çok yerde yazılı, bi çok kez üşenmeden yazdım. Bu platform bunun için var. Allahtan bi sıkıntı olmamış, bu sevindirici elbette.
biliyorum abi bende o yüzden kontrol etmiştim. bundan sonra 500km de bir kontrol ederim yağ seviyesini. şuan almadım ama daha sonra alırım yedek olarak yağ. verdiğin bilgileri her zaman okuyup takip ediyorum bende pek yazmasamda
-
01 Eylül 2012, 01:00
#29164
Garip1701 adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar..Yarın inşallah istanbula çok gitmememe ragmen sadece bir kez araba ile arkadaşımın geçirdiği yoldan gitmeye karar verdik.Çerkezköy Gebze yapacaz eşimle ve aşağıdaki rotayı kullanacaz.ordan amcamlarla beraber Hereke'ye gidecez inşallah..istanbul içi rotam şu şekilde...
http://d1208.hizliresim.com/10/z/cgv21.jpg
Pazar gün dönüşte esenler otogara uğrayıp.kardeşimi karşılayıp otobüse bindirip çerkezköye dönüş yapacaz.plan bu şekilde..
Kafama takılan bir soru var.Esenler otogarında veya yakınında motoru en güvenli nereye park edebilirim ?
gebze yönüne giderken, avrupa yakasında ki otobandan o-3 ve o-1 i takip edip boğaz köprüsünden anadoluya geçseniz baya bir yolu kısaltmış olursunuz bence
-
01 Eylül 2012, 15:16
#29165
Arkadaşlar Merhabalar.Bugün biraz şok oldum aslında şok oldum da diyemem çünkü iyi mi kötü onu da bilmiyorum.2500 km de 400 gr yağ eksilmiş.yani.Kaba kalan yağı boşalttığımda 600 Gr gösteriyordu.Ama simsiyah.Yağ çubuğu en dibi gösteriyordu.O yüzden korktum değiştirdim.Shell Advance 15 50.
2020 'Tracer 900 İcon Blue
-
01 Eylül 2012, 16:12
#29166
sercan2667 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Merhabalar.Bugün biraz şok oldum aslında şok oldum da diyemem çünkü iyi mi kötü onu da bilmiyorum.2500 km de 400 gr yağ eksilmiş.yani.Kaba kalan yağı boşalttığımda 600 Gr gösteriyordu.Ama simsiyah.Yağ çubuğu en dibi gösteriyordu.O yüzden korktum değiştirdim.Shell Advance 15 50.
Motor çubuğunda 600-650 gram seviyelerinden sonra yağ görülmeye başlıyor. Ysağ değişiminde kontrollü olarak denemiştim. Yani ölçümün ve teşhisin doğru. Çubukta yağ görmeseydin bil ki yağın 400 gramdan da daha eksikti. Böyle bi eksilme ile daha erken km lerde karşılaşırsan değiştirmene gerek yok. İlave yapıp kullanabilirdin de. Bu sıcaklarda normal, ama üzgünüm, yinede yağına bakmamışsın, böyle kullanmaya devam edersen 15-20 bin km sonra motor sıfırlama masrafı yapar, üzülürsün. Değiştirmen iyi olmuş. Ama 2000 km dolmadan yağ tüketimi görürsen boş yere değiştirme ilave et ve kullanmaya devam et. -200 den aşağı motor yağını kesinlikle düşürmeden gerekli ilaveni yap. Ben -100 den aşağı dahi düşürmüyorum. Yağ kullanım km si dolmadan eksildiğini görürsen değiştirmene gerek yok. Yağ çubuğunda ortalarda görürsen yağ durumun ortalama -200 gramdır. 200 gram ilave edersin. Babalar gibi gezmeye devam edersin. Şu anda bile 400 gram yeni yağ ilave edip değişim yapmadan kullanabilirdin, çünki böyle yapsaydın zaten yağın yarısına yakın kısmınıda yenilemiş olacaktın. Sen motorunun şu anki yağ tüketim eğilimine göre düşünürsek 1000 km de bir yağına bakmalı ve gerekli ilaveni yapmalısın. 2500 km boyunca yağına bakmamak kusura bakma ama kullanıcı hatasıdır. 200 gram daha eksilseydi, servise motor yaptırmaya gidecektin ve bu ihmalinin cezası sana, oda krankın hasar görmezse ortalama 350-400 tl ye mal olacaktı. Bakma aslında emsal markalarla karşılaştırınca motor sıfırlama masrafımız yine ucuz sayılır ama ne gerek var.
Yağ bu seviyelere kadar eksilmeye başladığında, motor bu seviyede fazlaca yağ yaktığı dönemlerde eksoz bozusunun gaz çıkış ağzı nın altına doğru olan kısımda siyah siyah noktacıklar oluşuyor. Eksoz ağzını temizle ve buradan da kontrol et. Kısa dönemde fazlaca eksoz ağzı kirlenmesi yağ tüketimini işaret eder. Böyle bi gözlemin olduğunda motorun mutlaka yağ eksiltmiştir, bu durumda yağ seviye kontrol ve ilaveni 500 km ye kadar çekebilirsin. Ayrıca eksilen yağ motor performansında altıivmelenme ve max. hızın artmasına sebep oluyor. Bu durup dururken artan motor performansından da şüphelenebilirsin. Kullanma klavuzunda bu durumdan bahsedilmiş, hatta, yeni kasaların kullanma klavuzuna (yağ seviyenizi hergün kontrol edin) ibaresi ilave edilmiştir. Ama ben hergün yağ seviyesine bakılmasına gerek görmüyorum. Yapılan km ye ve motorun yağ yakma eğilimine göre hareket edilmesi yeterli bence.
Bence bu konuyu ihmal etme, yarın öbürgün motorunu satmaya niyetlenirsen alan kişide motorunun ekmeğini yıllarca yesin veya satmam kullanırım ben daha dersen sende masraf etmeden senelerce bin inşallah. Birde Shell Advance 15w-50 yağ ne koydun ? Sx olanı sarı etiketli ambalajı olan madeni, vsx olanı beyaz yani beyaz etiketlisi yarı sentetik, umarım vsx olanını koymuşsundur.
-
01 Eylül 2012, 19:37
#29167
Haklısın Ethem abi..Ama çubukta göremeyince.Dedim şimdi motor kitlenir yolda fln diye.Vsx olanından aldım.Ama açıkcası böyle 1500 km yi fln geçince çubuğa bakıyorum.
2020 'Tracer 900 İcon Blue
-
01 Eylül 2012, 22:27
#29168
sercan2667 adlı üyeden alıntı
Haklısın Ethem abi..Ama çubukta göremeyince.Dedim şimdi motor kitlenir yolda fln diye.Vsx olanından aldım.Ama açıkcası böyle 1500 km yi fln geçince çubuğa bakıyorum.
1500 km yağ çubuğundan kontrol ve gerekli ilavesini 500-1000 km de bir gibi bi aralığa kadar düşürmelisin. Yoksa motorunun geleceği çok ta parlak olmayacaktır. Nerdeyse yağın yarısı olmadan, bu sıcaklarda devirli bi şekilde kullanılması, motorun canını alan ve aşınmayı hızlandıran en büyük olumsuzluktur.
-
01 Eylül 2012, 23:59
#29169
Garip1701 adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar..Yarın inşallah istanbula çok gitmememe ragmen sadece bir kez araba ile arkadaşımın geçirdiği yoldan gitmeye karar verdik.Çerkezköy Gebze yapacaz eşimle ve aşağıdaki rotayı kullanacaz.ordan amcamlarla beraber Hereke'ye gidecez inşallah..istanbul içi rotam şu şekilde...
http://d1208.hizliresim.com/10/z/cgv21.jpg
Pazar gün dönüşte esenler otogara uğrayıp.kardeşimi karşılayıp otobüse bindirip çerkezköye dönüş yapacaz.plan bu şekilde..
Kafama takılan bir soru var.Esenler otogarında veya yakınında motoru en güvenli nereye park edebilirim ?
esenler otogarının hemen yanında forum ve ikea var onların otoparkına güvenli bi şekilde bırakabilirsin,istersen otogara motorlada girebilirsin yolcu edip motoruna atlayıp çıkabilirsin motorlara giriş ücretsiz...işin uzun motorunu bırakabilcek bi yer arıyosan pazar sabahı 11 e kadar işte olucam ikeada çalışıyorum motorunu güvenlik parkınada koyabiliriz yarıdımcı olabilirim
-
02 Eylül 2012, 01:08
#29170
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
esenler otogarının hemen yanında forum ve ikea var onların otoparkına güvenli bi şekilde bırakabilirsin,istersen otogara motorlada girebilirsin yolcu edip motoruna atlayıp çıkabilirsin motorlara giriş ücretsiz...işin uzun motorunu bırakabilcek bi yer arıyosan pazar sabahı 11 e kadar işte olucam ikeada çalışıyorum motorunu güvenlik parkınada koyabiliriz yarıdımcı olabilirim
Forum ortamında gördüğüm bu ve benzeri dayanışma, yardımlaşma örneklerine bayılıyorum. Ne mutlu, yardım edenede, yardım alanada.
-
02 Eylül 2012, 23:33
#29171
selam arkadaşlar.Cbf150 den kalkışlarda şangırti alıp götürüyo ortalığı ses şanzuman dan geliyo.debriaj balata değişti ses devam.honda ci ya anlamıyo yada para için sallıyo.motor kalkışları yapınca bir devir sonra ses kayboluyo.tüm vites yükselt melerde yapıyo.deneyimli bilgiler lütfen.
-
03 Eylül 2012, 00:23
#29172
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Forum ortamında gördüğüm bu ve benzeri dayanışma, yardımlaşma örneklerine bayılıyorum. Ne mutlu, yardım edenede, yardım alanada.
ethem abi valla sen 500-1000 km de bir kontrol et diyorsun ama ben o kadar bekleyemiyorum içimde bi kıllanma oluyor bana masraf çıkar motoruma bişi olur çok kıymetli kendime ait ilk motor olduğu için =)
ve ya ben öyle 100 km de bi filan kontrol ediyorum sanırım uzun yol yapmadıkça ama 200 km yi geçmedi sanırım kontrol periyodum
1000 km bakımında 1,2 litre 10-40 koymuşlardı ve sürekli çift kişi kullanımda bu bakımın ardından 3 kere filan uzun yol (135+135:270) yaptım ve bu yollarda ortalama 90 la buda 7bin devirden fazlaya denk geliyor sanırım 8 bin civarı oluyo
ve 1000 bakımında çubukta max ın üstünde gözüküyodu 3300 seviyelerindeyim max seviyelerinde gözüküyor belki çok çok az üstündedir buda100-150 ml gbi bi eksilme olabileceği şüphesi uyandırdı egzoza bakıcam yarın motoru çalıştırınca varmı siyah nokta filan ama şöylede bi şüphe oldu içimde abi ben çubuğu çekiyorum çubuk komple vidalama yerine kadar ıslak oluyo ve her seferinde siliyorum ve ölçme yapıyorum 1000 bakımından sonra 2300 km geçti 200 km de bi baktığımı varsaysak bu sürede 11-12 kere kontrol etmiş oluyorum ama benim tahminim 20 ye yakındır ve her seferinde 5 ml yağ eksilse 100 l eksiltmiş olur 100 ml de sıcaklar filan uçmuş olabilirmi abi ?
tahminlerim saçmamı?
-
03 Eylül 2012, 01:20
#29173
s.a arkadaşlar benide motor tutkusu aldı fazla uzatmıcam bende motor almayı düşünüyorum daha önce hiç vitesli kullanmadım scooter tarzı kullandım ve 15 yıl bisiklet kullandım ben 3 motor arasında kaldım tvs apache ybr 125 ve cbf 150 benim istediklerim şehir içinde seri olsun gazı verdim mi hemen hızlansın şehir dışındaki hızı o kadar önemli değil ama kalkışları iyi olsun ne tavsiye edersiniz
-
03 Eylül 2012, 02:20
#29174
aslanaslan adlı üyeden alıntı
selam arkadaşlar.Cbf150 den kalkışlarda şangırti alıp götürüyo ortalığı ses şanzuman dan geliyo.debriaj balata değişti ses devam.honda ci ya anlamıyo yada para için sallıyo.motor kalkışları yapınca bir devir sonra ses kayboluyo.tüm vites yükselt melerde yapıyo.deneyimli bilgiler lütfen.
Dostum kimse yazmamış bari ben yazayım. Eğer 1,2,3,4,5 ci viteslerde atlama, sarsılma yoksa şanzumanda bi problem yoktur. Şangırtı derken 1 ci aklıma gelen yer krank, piston kolu. Boşluk oluşmuş, bi devirden sonra şangırtıyı kesiyo, keser. 2 ci aklıma gelen uğultu gibi geliyosa ses, krank bilyaları aşınmış, 3 cü aklıma gelen son yer ise, egzantrik aksamı komple. Dişliler ve zinciri. Bunlara baktırmalısın. Kolay gelsin.
Ek
rektefe yaptırdığını söylemişsin. Krank kolu, mili değiştimi?
-
03 Eylül 2012, 09:59
#29175
öncelikle ilgi ve alakanız için teşekkür ederimkrank kolu mil değişmedi.kalkışlarda dediğim gibi her vites te:kalkışı biraz devirli yaparsam ses,sanki bir şeyler de boşluk var da aynen çok rahatsız edecek kadar şangır diyo valla milletten utanıyorum.ama kalkışı çok az kademeli yaparsam ses yok yada belli bi seviyede ses kesiliyo/4.Sn/ayrıca kalkış ta zıplama yok ses hariç mükemmel yakıt yağ tork güç süper.tamirciler sorun biladerim başka birini denicem selam
-
03 Eylül 2012, 10:05
#29176
mücahit26 adlı üyeden alıntı
s.a arkadaşlar benide motor tutkusu aldı fazla uzatmıcam bende motor almayı düşünüyorum daha önce hiç vitesli kullanmadım scooter tarzı kullandım ve 15 yıl bisiklet kullandım ben 3 motor arasında kaldım tvs apache ybr 125 ve cbf 150 benim istediklerim şehir içinde seri olsun gazı verdim mi hemen hızlansın şehir dışındaki hızı o kadar önemli değil ama kalkışları iyi olsun ne tavsiye edersiniz
tvs ve ybr kullanmadım ama, cbf 150 nin torku yeterince tatmin edicidir
-
03 Eylül 2012, 10:17
#29177
arkadaşlar, ön camdaki zırıltının kaynağını bulabilen veya sesi kesebilen var mı?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
03 Eylül 2012, 12:31
#29178
jr. adlı üyeden alıntı
arkadaşlar, ön camdaki zırıltının kaynağını bulabilen veya sesi kesebilen var mı?
4-5-6 bin devir arası zırıltı yapıyor dimi. benimde dikkatimi çekti, çözmeye çalışcam.
-
03 Eylül 2012, 12:40
#29179
[QUOTE=jr.;2795209]on granej sök,tüm vidaları sıkıştırbiter
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------
arkadaşlar antalya merkezde sağlam honda tamirci öneri si olan varmi
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------
[QUOTE=rahmi.evet o da var o ,motor sıcakken yüksek devirde yaparmış bu makina ,dediler.benimki başka şangırti sanırım krank kolu[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------
[/COLOR]o zaman YBR 125 Lazım sana
-
03 Eylül 2012, 14:03
#29180
cd0345 adlı üyeden alıntı
ethem abi valla sen 500-1000 km de bir kontrol et diyorsun ama ben o kadar bekleyemiyorum içimde bi kıllanma oluyor bana masraf çıkar motoruma bişi olur çok kıymetli kendime ait ilk motor olduğu için =)
ve ya ben öyle 100 km de bi filan kontrol ediyorum sanırım uzun yol yapmadıkça ama 200 km yi geçmedi sanırım kontrol periyodum
1000 km bakımında 1,2 litre 10-40 koymuşlardı ve sürekli çift kişi kullanımda bu bakımın ardından 3 kere filan uzun yol (135+135:270) yaptım ve bu yollarda ortalama 90 la buda 7bin devirden fazlaya denk geliyor sanırım 8 bin civarı oluyo
ve 1000 bakımında çubukta max ın üstünde gözüküyodu 3300 seviyelerindeyim max seviyelerinde gözüküyor belki çok çok az üstündedir buda100-150 ml gbi bi eksilme olabileceği şüphesi uyandırdı egzoza bakıcam yarın motoru çalıştırınca varmı siyah nokta filan ama şöylede bi şüphe oldu içimde abi ben çubuğu çekiyorum çubuk komple vidalama yerine kadar ıslak oluyo ve her seferinde siliyorum ve ölçme yapıyorum 1000 bakımından sonra 2300 km geçti 200 km de bi baktığımı varsaysak bu sürede 11-12 kere kontrol etmiş oluyorum ama benim tahminim 20 ye yakındır ve her seferinde 5 ml yağ eksilse 100 l eksiltmiş olur 100 ml de sıcaklar filan uçmuş olabilirmi abi ?
tahminlerim saçmamı?
Aslında klavuza göre yanlış yapmıyorsun, klavuzda yağ seviyenizi her gün kontrol edin diyor, fakat sen bence olması gerekenden fazla sık kontrol edererek bencde zaten motorunun kaç km de ne kadar yağ eksilttiğini tespit etmişsindir. Bu tespitlerine göre bence kontrol periyotlarını biraz daha uzatabilirsin. Senin motorun için her 200-300 km de bir yağ seviye kontrolü gerekli olsaydı bu sıklıkla yaptığın ölçümlerde yağ ilave ihtiyacı olduğunu görmen gerekir ve yağ ilavesi gerekirdi. Demekki motorunu yağ tüketimi bu sıklıkla kontrol etmeni gerektirmiyor. Ayrıca bahsettiğin endişeye hep bende kapılmışımdır. Yağına bakarken çubukta sildiğimiz yağda duman oluyor. Senin yaptığın sıklıkla yağ kontolü bahsettiğin çuktan silinen yağdan kaynaklı kayıpta olabilir. 20 kontrol çok çok abartı. 500 km de bir kontrol etmen, eksilme varsa tamamlaman yeterli. Yağ çubuğunun max. min. seviyesinin 4 te üçünden aşağı düştüğünü görürsen kontrollü olarak max. seviyesine kadar tamamla. Yani ilave et ölç, ilave et ölç. Max. seviyesinde kes ve keyfine bak.
Motoruna 1200 gram yağ koymana gerek yok ki. Bu uygulamayı servisler, motoru yağ eksittiği halde kullanıcı kontrol edip ilave etmezse motor zarar görmesin diye yapıyor. Sen zaten yağını kontrol ediyorsun ve gerektiğinde ilaveni yapıyorsun. Senin için böyle bi fazla yağ uygulamasına gerek yok. Hadi fazla yağ olsunda 50 gram olsun. Hatta senin gibi yağına önem veren bi kullanıcı için hiç fazla yağ koydurma. 1 lt koydur. Zaten belirli aralıklarla ölçümün yapıp eksileni tamamlayacaksın. Ayrıca o seviyede 200 gram fazla yağ motoru yorar, çekişin ve seriliğin azalır, yağ eksilmeye normal hacmine dönmeye başladıkça çekişte ve serilikte artma hissedersin. Hatta fazla yağ, motor çalışırken karter içinde daha yüksek basınç oluşmasına, çalkalanma esnasında iç yüzeye daha sert ve kuvvetli çarpma eğilimi göstereceğinden motor fazla yağı zaten daha hızlı yakma, eksiltme eğilimi, hatta keçelerden dahi atma eğilimi gösterebilecektir. Yani 1200 gram yağın 200 gramı eksildiyse, bu motor ... km de 200 gram yağ yaktı diyemeyiz. Bu suç motorun değil, ona 200 gram fazla yağ koyan servisin veya kullanıcınındır. Bu teşhiste yanlış bi teşhistir. Motora 1 lt yağ koyu7can ve ne kadar eksilttiğini 1 lt yağ üzerinden hesaplayacaksın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------
jr. adlı üyeden alıntı
arkadaşlar, ön camdaki zırıltının kaynağını bulabilen veya sesi kesebilen var mı?
Problem şu ise düzelir. Bu zırıltı sürüş anında camı tuttuğunda kesiliyorsa, bıraktığında yine başlıyorsa çaresi var. Benimde geçmiş tarihlerde böyle bi şikayetim vardı ve servise söylediğimde böyle halletti.
Ön camını sök, 4 adet yıldız vida sökünce kolayca çıkar. Gösterge paneli ile grenajın arasına baktığında, panelin ön sağ ve sol kısımlarına denk gelen farın ortasındaki ufak grenaj parçasının ana büyük grenaja temas ettiği 2 adet çentik var sağ ve solda. Orayı dikkatlice bi tornavida veya ne ile daha kolay olur dersen kastırarak, temas ettiği yüzeylerin arasına ufak çamrel parçası, lastik vb. bi izolasyon malzemesi ne olursa, en iyisi şamrel oluyor, sıkıştır ve camını tak. Ses kesilecektir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)
Bu Konudaki Etiketler