Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #29121

    Üyelik
    23 Nisan 2009
    Merhabalar arkadaşlar.bir kaç tane cbf eledim.yardımcı olun lütfen kafam çok karışık.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...ay/?favorite=1 3,700tl
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6452829/detay/ 3700tl
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6984680/detay/ daha fiyat konusmadık.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...5559243/detay/ daha fiyat konusmadık.



    bunlar arasında seçim yapamıyorum.aslında en mantıklısı gri renkli olan gözüküyor ama içimden de siyah geçiyor çanta da lazım gri de çanta yok:SS..
    paramı hazırladım yarın birini alacagım yardım ederseniz sevinirim.teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #29122
    cd0345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2011
    Şehir
    İSTANBUL-KARTAL
    Motosikleti
    12" CBF 150
    Alıntı kerem182 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostlar selamlar,
    yüksek ön cam arıyorum, sanırım touring cam diye geçiyor. kadıköy civarında varmı bildiğiniz bir yer? vefiyatı nedir? kullanan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
    anes motor satıyor kadıköyde sradın arka tarafında mototalın olduğu cadede

    http://www.anesmotor.com/?urun-1337-...-Tur-Cami.html link bu indirim yapıyolar diye biliyorum pazarlıkla ne kadara alırsın edersin hiç bilmiyorum =)

  3. #29123
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Alıntı player77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ,devir saatinin lambası patladı sanıyorum. Garantiden değiştirmezler diye tahmin ediyorum. Nasıl değiştirileceğine dair bilginiz var mı? Tşk.
    Benim başımada geldi.Garantiden Ampülü 2 kere değiştirdiler.
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  4. #29124
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150-2022 HondaGL1800-2023 PCX
    Arkadaslar motorumu acil para htiyacımdan dolayı satıyorum ilgilenen olursa bana ulaşırsa sevinirim motorumla ilgili yazdıklarımı geçmişime bakarak görebilirsiniz...
    Bu da motorumun linki gıcır gıcır bir cbf 150 dir sizi uzun sure üzmez bakımı yeni yapıldı full garaj ve kapalı otoparkda kaldı detaylar linkte:http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6964509/detay/

  5. #29125
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    Alıntı harun27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar motorumu acil para htiyacımdan dolayı satıyorum ilgilenen olursa bana ulaşırsa sevinirim motorumla ilgili yazdıklarımı geçmişime bakarak görebilirsiniz...
    Bu da motorumun linki gıcır gıcır bir cbf 150 dir sizi uzun sure üzmez bakımı yeni yapıldı full garaj ve kapalı otoparkda kaldı detaylar linkte:http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6964509/detay/
    açıklama kısmında bakım km lerini 1 er sıfır fazla yazmışsın bilgin olsun. hayırlı satışlar

  6. #29126
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150-2022 HondaGL1800-2023 PCX
    Alıntı rahmi34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    açıklama kısmında bakım km lerini 1 er sıfır fazla yazmışsın bilgin olsun. hayırlı satışlar
    Haklısınız acele işe şeytan karışmış teşekkürler

  7. #29127
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    http://www.motosiklet.net/forum/etki...t-1750-km.html

    kendi çapımda paylaşmaya çalıştım..

    bak unuttum :( dönüşte ethem abilere de uğradık..tanıştık..İnşallah devamı gelecek..

    Gezi fotoğraflarımız..
    birGarip..

  8. #29128
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    ethem teşekkürler. acelem olduğundan dün akşam hallettim.

    Bizim motorlarda arka ve yan çantalar takılı olduğu durumda motora uyacak branda bulmak oldukça zor. yırtılan brandam xl veya xxl brandaydı. satıcılar cbf görünce medium boy veriyorlar, laf anlatana kadar canım çıkıyor.

    yine aynı şekilde dün motomax'e gittiğimde motoruma uygun branda bulamadım.

    peacetrain,

    son çare ulusan'a gittim ve orada aradığım brandayı buldum. zaten ellerinde tek model var. kumaş kalınlığı fena değil, alttan klipsli kuşağı da var. xl, motoruma tam oldu. 65 tl fiyatı var, tavsiye ederim.

    sanırım çantalı çuntalı enduro motorlar için branda piyasada pek bulunmuyor.

    ethem,

    senin branda da kaliteli duruyor ama bence motoru su damlayan yere bırakma.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  9. #29129
    peacetrain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2012
    Şehir
    Ankara
    @jr. - Hayırlı olsun branda, ben de bir ara uğrayıp alayım, motoru aldığımdan beri açık otoparkta duruyor, bir fırsat bulup yıkatamadım bile.
    Fight till the end!!!

  10. #29130
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ethem teşekkürler. acelem olduğundan dün akşam hallettim.

    Bizim motorlarda arka ve yan çantalar takılı olduğu durumda motora uyacak branda bulmak oldukça zor. yırtılan brandam xl veya xxl brandaydı. satıcılar cbf görünce medium boy veriyorlar, laf anlatana kadar canım çıkıyor.

    yine aynı şekilde dün motomax'e gittiğimde motoruma uygun branda bulamadım.

    peacetrain,

    son çare ulusan'a gittim ve orada aradığım brandayı buldum. zaten ellerinde tek model var. kumaş kalınlığı fena değil, alttan klipsli kuşağı da var. xl, motoruma tam oldu. 65 tl fiyatı var, tavsiye ederim.

    sanırım çantalı çuntalı enduro motorlar için branda piyasada pek bulunmuyor.

    ethem,

    senin branda da kaliteli duruyor ama bence motoru su damlayan yere bırakma.
    Brandan hayırlı olsun. Ya sorma, geçen kışın böyle değildi bu çatı, oluk mu hasar gördü ne, yağmur yağıp kesildikten sonra damla damla neredeyse 1 gün boyunca su geliyor. Park alanımda sınırlı. Yani sağa sola alanım dar. Hemen 50 cm kadar sol arka çaprazıma arabalar yanaşıyor. Benim giriş çıkışımı kapatmazlar hiç bir zaman ama daha da fazla sola kayamam. Araçlarada ben mani olmak istemiyorum. Sağda zati duvar var. Ne yapıcam düşünmekteyim

  11. #29131
    peacetrain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kedi bile girmek istese giremez.
    Foto çok güzel olmuş Kedi brandayı görünce vazgeçmiş dönüp geri gidiyor Deruchi bunu reklam fotosu olarak kullanabilir. Yanlış hatırlamıyorsam forumda branda içine giren kedilerle ilgili bir başlık açılmıştı.
    Fight till the end!!!

  12. #29132
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Lastik muhabbeti ile ilgili bi forum başlığına baya bi şeyler yazdım. Tam göndericem, bu bilginin yeri burası değil, ben en iyisi cbf 150 başlığı altına yazayım dedim. Aldım oradan buraya kopyaladım, herhalde iyide yaptım. Biri sormuşta race motorda ön veya arka lastik hamur yumuşaklığı farklı olursa ne olur diye. Bence race kullanıyorum ya, yazayım dedim Ammada yazmışım

    Yumuşak lastik, virajda ıslak zeminde ve frenajda yani her nevi yol tutuşta, sürüş güvenliği ve yolculuk konforunu bire bir arttıran bi etkendir. Fakat; yumuşak lastikte ivmelenme ve max hız düşer, ayrıca yumuşak lastikte, sert lastiğe nazaran ezilme ve sürtünme daha fazla olduğundan motoru bi nebze daha fazla yorar ve fazla yakıt tüketimine sebep olur. Yine yumuşak hamurlu lastik, hamur yapısının yumuşak olması nedeniyle ve sürtünmenin fazla olmasından dolayı çabuk biter. Fakat yolun pürüzlerini çok iyi emdiğinden çok harika bi sürüş konforu hissi verir. Sert hamurlu bi lastikte yolun bütün girinti ve çıkıntıları içinize işlerken, yumuşak hamurlu bi lastikle daha bi konforlu yolculuk yaparsınız. Sert hamurlu lastikte üstüne bindiğinizde ezilme ve sürtünme daha az olduğundan tabiri caizse havada gidiyormuşunuz hissi verir ama motor çok akıcı ve rahat gider. İvmelenme ve max hız yükselir. Yakıt ekonomisine ve motoru yormadığından motor ömrüne faydası olur. Yumuşak hamurlu bi lastik örneğin: 10-15 bin km de biterse, sertlik arttıkça lastik kullanım ömrü 25-30 binleri bile görebilir. Yorumlar bi cbf 150 kullanıcısı olarak bana ait olsada genel olarak doğrulardır. Ama ön arka lastik markası aynı olmasa bile en azından yumuşaklık oranları, sürüş ve can güvenliğiniz için yol tutuş kabiliyetleri aynı veya yakın olmalı. Cbf 150 de bile önde michalen arkada unilli denedim. İnan çok sakat oldu. Ön yılan gibi, kıvrak, rahat, ben yatarım korkma diyor, ee arka, yatarsan kayarım diyor. ki zaten bi kere virajı alamıyordum az kaldı. Unutmuşum arka biten michalen lastiğim yerine idare etsin diye unilli taktığımı. Az kaldı virajda yatıyordum. Böyle keyifsiz aptal aptal kullanmıştım 1000-2000 km kadar. Sonra arkayıda michalen yapınca canavar olmuştu.

    Bu bağlamda şu anda cbf 150 de kullanmakta olduğum michalen takım lastiklerle ilgili şunları yazabilirim.

    Lastik on numara, yol tutuş, viraj ve ıslak zemin performası, frenaj üstüne piyasada daha iyisi yok. Fakat.

    1-Pahalı.

    2-Çabuk bitiyor. Özellikle yolculu fazlaca yolculu kullanan biri için devamlı ağırlık yoğunluğu arka lastikte olduğundan 11-12 bin seviyelerinde arka lastik kabak oluyor. Şu an arka michalen im 10 binde ama 1 mm dişi kaldı. Yani en fazla 2000 km kadar daha giderim en fazla. Ama önce sorun yok. Ön mich. 23 binde. ama dişleri hala arka lastikten bile iyi. Yani genelde yolculu kullanıyorsanız bi ön lastik iki arka michalen eskitiyor.

    3-Arka lastik eridikçe motor aynı devirde, lastiğin çapı düştüğünden dolayı daha yüksek devirler çevirmeye başlıyor. Moralinizi bozuyor ve fazla yakıt tüketmeye başlıyorsunuz. Arka lastiğim yeni iken 80 ile 5. viteste 6100-6200 devirde seyreden motor şu anda 80 i 6500-6600 seviyelerinde yapabiliyor. Daha arka lastik 6-7 binli km lerde iken bu devir artmasını hissetmeye başlıyorsunuz. Örneğin hiç aşınmamış bir duro lastik ike 80 ile 42 t arka dişle giden cbf 6000-6100 devir kullanırken ben şu an michalenlerle 6500-6600 devir kullanıyorum. Sanki 42 t dişlimi söküp te 43 t takmışım gibi oluyor. Yani bu bağlamda arka michalen 5000-6000 km sonra motorun tadını kaçırıyor. Mesela şimdi 90 ı falan pek geçmiyorum uzun yolda. Çünki lastikte çok az diş kaldığından, düşen çaptan dolayı yüksek hızlarda motor daha da yüksek devirler çevirmeye başladı. Açıkçası can sıkıyor.

    4-Çekişi düşürüyor, motorun max hızı ve çekişi, kesinlikle bi duro veya ırc gibi iyi değil, bununda sebebi lastiğin yumuşak hamurlu yapısı sayesinde bide yolcu da varsa arkanızda, iyice ezilerek sürtünmenin hat safhaya çıkması. Yani şu mantıkla düşünün, duroların lastik havalarını 8 er 10 ar bar düşürün. Öyle sürmeye çalışın. Aynı şey oluyor. Buda uzun vadede motor yorgunluğuna ve yakıt tüketiminin artmasına sebep oluyor. Cbf 150 de yağ yakmayı çok ufak oranda da olsa tetikleyen bi etken dahi olabilir michalen lastikler.

    Dolayısıyla sonraki lastiklerimi takım olarak michalen düşünmüyorum. Muhtemelen takım olarak pirelli mt 65 alacağım. Duro traction seçeneği de var ama bu lastiğin desenleri çok kaba geliyor, o seviyede lastik desenlerine ihtiyacımız yok, ki zaten o desenlerin bile motorun sürüşünü ağırlaştıracağını düşünüyorum. Mt 65 takım olarak kullanmadım ama 2010 yılında, ön ırc, arka mt 65 kullanmıştım ve bi şikayetim yoktu. Gayet iyi idi. Michalenden bi gömlek daha sert. Irc ve durodan elbette iyi. Beni memnun edeceğini biliyorum. Zaten michalen in yumuşak hamur yapısından ötürü gözlemlediğim bu olumsuzluklardan sonra tekrar michalen alırsam pek te hoş olmayacak.
    Garip bunu beğendi.

  13. #29133
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Bence bu yazını bir konuya taşımalısın..ki herkez görsün..bilinçlensin..

    gelecekte gözlemleyeceğim sorunlarımı yazmışın walla abi.Gayet de iyi olmuş yazın çünkü çoğunlukla michelin kullanılıyor.sende 2 kişi geziyorsun bende genelde 2 kişiyim.3000 km oldu neredeyse michelin takalı, şu anda bir sorun görünmüyor..ama ilk gözlemlerimi 6000 km civarı görürüm diye düşünüyorum
    birGarip..

  14. #29134
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    1500 km de sadece 100 gram yağ eksilmiş, bide en son yağı da 10-40 tı, bu sıcaklarda nasıl böyle 10-40 ta az yağ yaktı, anlamadım. Bide koyduğum yağ P. Ofisinin 16 tl lik yağı, pahalı yağlara fazladan haybeye para vermesem mi napsam. Bundan sonra PO takılmaya devam edicem, her yerde var ve ucuz, yarı sentetik bi yağ, cbf 150 ye yetiyor gerçekten. Kullanımda viteslerde motor sesinde de hiç bi anormallik yok. Motorda castrol Power 1 varmış gibi. Sadece yağ eksilme aşırı düştü. Bu yağın bi maharetimidir bilemiyorum. Başka değişen bişey de yok ki, hava aynı su aynı, kullanım tarzım aynı, ben aynı Neyse, sevindirici bi sonuç elbette benim için

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:52 ----------

    Alıntı Garip1701 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence bu yazını bir konuya taşımalısın..ki herkez görsün..bilinçlensin..

    gelecekte gözlemleyeceğim sorunlarımı yazmışın walla abi.Gayet de iyi olmuş yazın çünkü çoğunlukla michelin kullanılıyor.sende 2 kişi geziyorsun bende genelde 2 kişiyim.3000 km oldu neredeyse michelin takalı, şu anda bir sorun görünmüyor..ama ilk gözlemlerimi 6000 km civarı görürüm diye düşünüyorum
    Bu ve benzeri gözlem ve teşhislere forumda fazla rastlamadığımdan dolayı anlamıyan etmiyen, veya farketmiyen birilerinin (ya buda ne diyo) şeklinde dalga geçercesine yorumlama ihtimaline karşı böyle bişey yapmak pek içimden gelmiyor. Cbf 150 için bile yok böyle bişeyler, yanlış düşünüyorsun diyen çıkabilir. O zaman yine burada tartışırız, ama bu kimilerine uçlarda gelen, garip gözlem ler ve sonuçlarını forum ortamına yaymak istemiyorum. Çünki michalenle ilgili benzer bi şikayet ben hiç bi cbf 150 kullanıcısından dahi duymadım. Ki bu konuyu foruma başlık açarsam, ya adama bak cbf 150 de michalen i kötülemiş, şeklinde yorumlar gelecek ve can sıkıcı olabilecektir. Bu yüzden burada kalmasını tercih ederim. Arkada unilli varken michalen alıp taktığımda viraj frenaj 10 numara olduğu halde, evimin bayırını arkamda yolcu varken 2. viteste unillide çok rahat çıkan motor artık aşağıdan biraz kaptırınca rahat çıkabliyor. Yumuşak hamurlu michalen in marifeti bu. Bende dedim ki bundan sonraki lastiğim bi numara sert olsun, tabi duro gibi taş gibi kötü, ırc dende iyi olsun dedim. Pirelli mt 65 takım almaya karar verdim.

    Ya bu vb kimsenin bi gözlemi yok. Yada kimse bu gibi gözlemlerini paylaşma gereği duymuyor. Anlayamıyorum. Bu yüzden burada kalsın, burada tartışalım. Bana yeter.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------

    Mesela benim motordan sonra arkadaşların ön arka duro lastik olan motorlarına bi biniyorum zaman zaman, tamam yol tutuş Allaha emanet vb ama, aboo, fişek fişek, sert hamur, sürtünme az, michalen gibi ezilmeyen lastik motorun altında daha rahat ve serbest dönüyor. İvmelenme çok iyi. 80-90 da gaz açınca motor kafa kaldırıyor. Fazla zorlanmadan 110-115 km/h falan. Michalen ile cbf bunu ne yazık ki yapamıyor.
    Garip bunu beğendi.

  15. #29135
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    selam ethem abi...
    yazılarında sonuna kadar haklısın.. güzel tesbit... zaten maddi olanakları yeten herkesin
    ilk tercih ettiği marka michelen oluyor.. sen lastikleri ne zman değiştireceksin

  16. #29136
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    Ethem abi, benim motor sıcakken ve soğukken düzlükte yağını kontrol ettim. yağ çubuğunun en altına çok yakın yani çubuğun çeyreğine kadar yağ vardı. 1000 km de yağı değişti ve şuan 2200 km de. düşüncen nedir acaba? yarın 2.500 bakımına götürcem motoru D&B motor a :S

  17. #29137
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam ethem abi...
    yazılarında sonuna kadar haklısın.. güzel tesbit... zaten maddi olanakları yeten herkesin
    ilk tercih ettiği marka michelen oluyor.. sen lastikleri ne zman değiştireceksin
    Koray' cım slm, özlettin kendini Ekim veya Kasım gibi düşünüyorum, kargo ile isteteceğim, Db ye giderim diyodum ama motorda bi sıkıntı yok, yani yolda benzin yakacağıma bujimi hava filtremi bilmemnemi lastiklerle birlikte kargo ile isteteyim diyorum. Arka teker hazır sökülmüşken kaplin lastiğini ve arka fren balatasınıda değiştireceğim. Bide bu parçaların ömrü 2-3 bin km sonra bitmeye yüz tuttuğunda tekrar teker sök tak uğraşmayayım diyorum. Zaten ucuz parçalar. Tahminimce km 25-26 bin falan olacak ekim kasım gibi kilometrem. Senin için de bu tarih uygunsa lastikleri birlikte istetiriz. Burda Nejat a veya fark etmez, orda senin güvendiğin herhangi bi servis varsa işçiliği neyse verir taktırırız. Ama bence senin lastikler daha gider, sen o lastikleri yaz başına kadar bence kullanabilirsin. Bence daha erken değiştirirsen fuzuli masraf olacak senin için gibi geliyor bana. Yani kullanım ömrü daha varken lastiklerin değişmiş olacak. Ama tabi yine sen bilirsin. Durumun varsa birlikte halledebiliriz. Ben dediğim gibi ekim kasım gibi düşünüyorum. O arka michalenimdeki 1 mm diş te erisin, ondan sonra

  18. #29138
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Koray' cım slm, özlettin kendini Ekim veya Kasım gibi düşünüyorum, kargo ile isteteceğim, Db ye giderim diyodum ama motorda bi sıkıntı yok, yani yolda benzin yakacağıma bujimi hava filtremi bilmemnemi lastiklerle birlikte kargo ile isteteyim diyorum. Arka teker hazır sökülmüşken kaplin lastiğini ve arka fren balatasınıda değiştireceğim. Bide bu parçaların ömrü 2-3 bin km sonra bitmeye yüz tuttuğunda tekrar teker sök tak uğraşmayayım diyorum. Zaten ucuz parçalar. Tahminimce km 25-26 bin falan olacak ekim kasım gibi kilometrem. Senin için de bu tarih uygunsa lastikleri birlikte istetiriz. Burda Nejat a veya fark etmez, orda senin güvendiğin herhangi bi servis varsa işçiliği neyse verir taktırırız. Ama bence senin lastikler daha gider, sen o lastikleri yaz başına kadar bence kullanabilirsin. Bence daha erken değiştirirsen fuzuli masraf olacak senin için gibi geliyor bana. Yani kullanım ömrü daha varken lastiklerin değişmiş olacak. Ama tabi yine sen bilirsin. Durumun varsa birlikte halledebiliriz. Ben dediğim gibi ekim kasım gibi düşünüyorum. O arka michalenimdeki 1 mm diş te erisin, ondan sonra
    benim lastiklerde sıkıntı yok ethem abi.. dediğin gibi bende baharın sonuna düşünüyorum... bu aralar yoğunum abi.. motor garajda yatıyor... geçen hafta bir defa işe gideyim dedim..
    yani şu özel işler bitince özüme döneceğim..

  19. #29139
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı rahmi34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ethem abi, benim motor sıcakken ve soğukken düzlükte yağını kontrol ettim. yağ çubuğunun en altına çok yakın yani çubuğun çeyreğine kadar yağ vardı. 1000 km de yağı değişti ve şuan 2200 km de. düşüncen nedir acaba? yarın 2.500 bakımına götürcem motoru D&B motor a :S
    Madem yarın servise gideceksin, hiç yağ ilavesi yapma, ama bu son gün motorunu pek sert ve devirli kullanma, cbf eksik yağ ile yüksek devri sevmez. Ki zaten avatarında Ümraniye' de olduğun yazılı, sanırım servise fazla uzak değilsin.

    Neyse, yarın db ye gittiğinde senin motorla ilgilenen ustana rica et. Dün yağını kontrol ettim. Çubuğun altına yakındı. Yağ eksiltmiş olduğundan şüpheleniyorum. Çıkan yağı bi ölçebilirmiyiz de. Çıkan yağı ölçerler ve 1000 bakımındaki yağ değişimden sonra bu km ne kadar ne kadar yağ yaktığını söylerler. Ve bundan sonra eksik çıkan yağ miktarına göre belirlemiş olduğun sıklıkla (500-1000 km) yağını kontrol edersin. Elinde daima ilavelik yağ bulundurur ve gerekli ilaveni yapar paşalar gibi kullanırsın. Bundan sonra 800-1000 km de bir yağına bakar, gerekli ilaveni yaparsın, motorunu sıklıkla kullandığın ve bolca uzun yol yaptığın sıcak yaz günlerinde bu sıklığı biraz daha arttır. Eğer zemin düz ve ölçümün doğru ise, 200 gram seviyelerinde yağ yakmış gibi görünüyor. Servise gitmen iptal olursa 2500 ü bekliyeyim ben dersem. 200 gram seviyelerinde yağ ilave et. İlaveni yaparken ölçümün doğru olduğuna emin olmak için şöyle yağ.

    Ölçümün doğru ise 200 gram kadar eksilmiş dedik ya, ilk önce 100 gram yağ at, motoru hiç çalıştırmadan 1 dk sonra falan yağını yine ölç. Bu sefer daha önceki ölçümün doğru ise ortalara yükseldiğini göreceksin. Ortalarda gördükten sonra 100 gram daha attığında max. seviyesine yaklaşmalı veya tam max. seviyesine gelmeli.

    Ölçümün hatalı ise, yağ çubuğundaki seviyeye göre 200 gram yakmış diyerek bi kalemde ilave edersen motorun aslında daha az yağ eksiltmişken fazla yağ koyman ile motora ilave etmen gerekenden fazla yağ koyabilirsin yanlışlıkla, buda doğru değil, fazla yağ motoru yoruyor ve çekişi düşürüyor. Ha çubukta max. seviyesini 1 mm geçsin o kadar dan bişey olmaz yani 50 gram fazla koy. Sorun olmaz. Ama bu fazla 100 gram fazlayı bulmasın.

    Bu arada yağ ölçtüğün zemin için düzlük dediğin zemin gerçekten düz olmalı, senin gözle zor ayırt edebileceğin kadar küçük bi eğim bile yağ olduğu halde eksik, yağ olmadığı halde yağ varmış gibi ölçmene sebep olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------

    Bu arada, geçmiş sayfalarda bi arkadaş 10 bin li km lerdeki garanti kapsamındaki motorunun 1000 km de 400 gram yağ yaktığını, bu yüzden garantiden motor sıfırlandığını, şimdi rodajda olduğunu yazmıştı. Yağ tüketimin hep kontrolünde olsun. Motorun daha yeni. İnşallah senin başına gelmez ama daha ilerki km lerde yağ tüketimin bu seviyelere yükselirse garantiden sıfır motor talep et.

    Anlattığın seviye ve ölçümün doğru ise 250 gram seviyesinde de yağ eksiltmiş olabilir.
    Garip bunu beğendi.

  20. #29140
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Madem yarın servise gideceksin, hiç yağ ilavesi yapma, ama bu son gün motorunu pek sert ve devirli kullanma, cbf eksik yağ ile yüksek devri sevmez. Ki zaten avatarında Ümraniye' de olduğun yazılı, sanırım servise fazla uzak değilsin.

    Neyse, yarın db ye gittiğinde senin motorla ilgilenen ustana rica et. Dün yağını kontrol ettim. Çubuğun altına yakındı. Yağ eksiltmiş olduğundan şüpheleniyorum. Çıkan yağı bi ölçebilirmiyiz de. Çıkan yağı ölçerler ve 1000 bakımındaki yağ değişimden sonra bu km ne kadar ne kadar yağ yaktığını söylerler. Ve bundan sonra eksik çıkan yağ miktarına göre belirlemiş olduğun sıklıkla (500-1000 km) yağını kontrol edersin. Elinde daima ilavelik yağ bulundurur ve gerekli ilaveni yapar paşalar gibi kullanırsın. Bundan sonra 800-1000 km de bir yağına bakar, gerekli ilaveni yaparsın, motorunu sıklıkla kullandığın ve bolca uzun yol yaptığın sıcak yaz günlerinde bu sıklığı biraz daha arttır. Eğer zemin düz ve ölçümün doğru ise, 200 gram seviyelerinde yağ yakmış gibi görünüyor. Servise gitmen iptal olursa 2500 ü bekliyeyim ben dersem. 200 gram seviyelerinde yağ ilave et. İlaveni yaparken ölçümün doğru olduğuna emin olmak için şöyle yağ.

    Ölçümün doğru ise 200 gram kadar eksilmiş dedik ya, ilk önce 100 gram yağ at, motoru hiç çalıştırmadan 1 dk sonra falan yağını yine ölç. Bu sefer daha önceki ölçümün doğru ise ortalara yükseldiğini göreceksin. Ortalarda gördükten sonra 100 gram daha attığında max. seviyesine yaklaşmalı veya tam max. seviyesine gelmeli.

    Ölçümün hatalı ise, yağ çubuğundaki seviyeye göre 200 gram yakmış diyerek bi kalemde ilave edersen motorun aslında daha az yağ eksiltmişken fazla yağ koyman ile motora ilave etmen gerekenden fazla yağ koyabilirsin yanlışlıkla, buda doğru değil, fazla yağ motoru yoruyor ve çekişi düşürüyor. Ha çubukta max. seviyesini 1 mm geçsin o kadar dan bişey olmaz yani 50 gram fazla koy. Sorun olmaz. Ama bu fazla 100 gram fazlayı bulmasın.

    Bu arada yağ ölçtüğün zemin için düzlük dediğin zemin gerçekten düz olmalı, senin gözle zor ayırt edebileceğin kadar küçük bi eğim bile yağ olduğu halde eksik, yağ olmadığı halde yağ varmış gibi ölçmene sebep olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------

    Bu arada, geçmiş sayfalarda bi arkadaş 10 bin li km lerdeki garanti kapsamındaki motorunun 1000 km de 400 gram yağ yaktığını, bu yüzden garantiden motor sıfırlandığını, şimdi rodajda olduğunu yazmıştı. Yağ tüketimin hep kontrolünde olsun. Motorun daha yeni. İnşallah senin başına gelmez ama daha ilerki km lerde yağ tüketimin bu seviyelere yükselirse garantiden sıfır motor talep et.

    Anlattığın seviye ve ölçümün doğru ise 250 gram seviyesinde de yağ eksiltmiş olabilir.
    anladım abi teşekkür ederim yorumun için. yarın kesinlikle götürmem gerek motoru bakıma, izin günüm ve günlük işe gidip geliyorum. bakımı yaparken ustanın yanında olucam ve incelicem bende. umarım sıfırlanma gibi birşey gerekmiyordur ve umarım ben yanlış ölçüyorumdur. sıfır motorun bu derecede yağ eksiltmesi mümkün olmamalı bence. yarın ola hayrola o zaman . birde 15-50 varsa ondan kullanmayı düşünüyorum bakalım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 19 kullanıcı var. (0 üye ve 19 misafir)

Bu Konudaki Etiketler