arkadaşlar merhaba
dün motorun yağına baktım..bayram öncesi servise götürmüştüm 3600 km de..şu anda 5350 km de.. ( şaka maka baya bi gezmişiz.birde size diyordum o kadar km nasıl yapılıyor diye ) toplam 1750 km olmuş.daha önce shell marka 10*40 yarı sentetik yağ almıştım.zaten servis de öyle koymuştu.azar azar yağ ekledim.ekledim daha iyi ölçüm alabilmek için 10 dk bekledim.toplam 250 ml yağ aldı..1750 km uzun yol 2 kişi dağ tepeli yollar toplam, 250 ml.bu deger sizce nasıl ?
bakıma 3600 km de girmiştim Ankaraya gidip geleceğim için..birdahaki bakımı 8000 e tamamlamak için, 7800-7900 de gitmek istiyorum..yani yağı tam 2000 km olunca değiştirmek yerine 2100-2200 km de değiştireceğim..Zaten eklemeyi de yaptım..Daha önceki yazılarda castrol power 1 10*40 yağ almamı ancak biraz pahalı olduğu yazmıştınız.Ethem abi ile telefonda görüştüğümde de söylemişti diye hatırlıyorum.Ben yağı tamamlamak için shell aldım, 24 tl. Ancak burdaki bp ye gittim castrol almaya, 10*40 power1 castrol yağ 21 tl..şaşırdım..daha pahalı beklerken daha ucuz çıktı 350-400 km sonra yağı değiştireceğim inşallah..Ama kafama şu takıldı..1750 km de 250 ml yağ eksiltmesi normal mi ? 1000 km de 145 ml yağ, 2000 km de 285 ml yağ eksiltme demektir bu..
birGarip..
Günaydın Ramazan kardeşim. Bravo, motorunun yağına bakan çok kişi yok senin gibi. Motorunun tükettiği yağı hiç sorun etme, çünki, sen tek başına bu yolu yapsaydın veya biraz daha dingin kullansaydın, motorun daha az yağ tüketecekti. Sıklıkla yolculu kullanılan motor, özellikle yazın sıcaklarda, ne kadar sakin de kullansan yağ yakar. Şimdi (benim motor hiç yakmıyor) diyenler çıkabilir. Neyse. 10 cbf ten 5 i yakıyor bi şekilde. 150 cc 11 beygir motor nihayetinde. Sen şu ana kadar yaptığın gibi eksileni tamamladığın müddetçe sorun yok. Şöyle bi deneme yapabilirsin. Kışın belki eşin binemeyecek mesela, sen tek kullanacaksın. Daha dingin kullan kışın soğuk havanın + etkisiyle, tek başına bi 1000 km gez yağ değişiminden sonra. Yağ tüketiminin düştüğünü göreceksin. Belkide hiç yakmayacak. ben 1000 km de 250 gram yaktığımı biliyorum. Kesinlikle bir sorun yok. Bu şekilde motorunu yağsız bırakmadığın sürece senelerce ekmeğini yersin. Ama o 250 gram eksik yağ ile birde yolculu, birde sıkıştırmaya devam etseydin ve hep böyle kullansaydın motorun yakın geleceği ile ilgili endişelenmen gerektiğini söyleyebilirdim. Yağına bakmasaydın ve böyle kullansaydın yakında bu yağ yakma çok daha fazla artar ve motorunda çekişten düşerdi. Motorun çekişinde zaten bi sorun yoktur. Dolayısıyla bunu problem etmeyip eksilen yağı kaçırmadan tamamlayarak kullanmaya devam. Bu arada 100-200 km aynı yağ ile fazla gezmekle hiç bişey olmaz. Yağın hem eksik değil, hemde yaptığın ilave 250 gram yeni yağ gelmiş. Yani yağın dörtte biri yenilenmiş. Ben yağ tüketiminin fazlaca olduğu dönemlerde yağ değişimini 3000 km ye kadar çıkartıyorum. Mesela 3000 km de 500 gram yağ eksiltmiş, zaten yağın yarısı yenilenmiş oluyor. 4000 de yapabilirim aslında sorun olmaz. Ama o kadar da gerek duymuyorum.
Sadece şuna dikkat et. eğer ölçümün yanlış olur ve fazla yağ koyarsan motor fazla yağı yakma veya atma eğilimi göstereceğinden fazla yağ yaktığını sanırsın. Ne kadar yağ yaktığını en güzel şöyle bulursun. Mesela 2000 veya 2200 her neyse.. km sonra yağ değişimi yaptığında 2200 km sonra motordan çıkan yağı doğru bi yöntemle ölç. Boş bi yağ ambalajında gram çizgileri vardır. Çıkan yağı buraya alırsın. Öyle görürsün. 2200 km boyunca arada yaptığın ilave miktarını 1 lt ile topla, (motora 1 lt yağ koyduğumuzdan). Sonra motordan çıkan yağ miktarından çıkart. Bu kadar basit. Örneğin:
Motorda 1 lt yağ var. Yeni yağ değiştirdik, deneme yapıyoruz. 2000 km boyunca. Bakalım matorumuz ne kadar yağ yakıyor. Eksik gördüğümüz bir veya bir kaç farklı zamanda motora toplamda 300 gram yağ koyduk diyelim bu 2000 km boyunca.
1 lt (motora konulan ilk yağ) + 300 gram (2000 km boyunca eksildiği görüldüğünde yapılan toplam ilave) 1,300 gram.
Motordan yağ değiştirirken 2000. km de 950 gram yağ çıktığını farz edelim.
1300-950 = 350 gram motorumuz 2000 km içinde yağ eksiltmiş.
Aslında çok basit bi ilk okul matematiği ve düz mantık. Motorunuzla ilgili en çok yağ eksilme eğilimi gösterebileceği çoğumuzun yolculu kullandığı yaz aylarında bu denemenin 1 kere yapılmış olması, motorumuzun en ağır şartlarda ne kadar yağ eksilltiğini bizlere gösterecek ve ne sıklıkla kontrol veya ilave yapmamız gerektiğini konusunda bize mutlak bir fikir verecektir.
Bu arada Castrol power 1 10-40 ı 25 tl ye bulduysan hemen al. Hatta durumun varsa bi kaç tane fazla al ve stokla.
Gayet iyi bi açıklama olmuş abi..bende senin gibi düşünüp yağı 2200 lerde değiştirmeyi düşünüyordum..zaten yağın birazı yenilendi, ve eksik olan yağ tamamlandı.Ne gerek var 2000 de değiştirmeye, hem 3600 de bakım yaptım, 2200 + 2200 km olunca, 8000 e tamamlarım bakıma girerim diyordum..Doğru karar vermişim..
Senin dediğin gibi ölçüm yapıcam ...
Motorumun fazla yakmamasına sevindim doğrusu..o zaman 250 ml yağ pek normal sayılmasada cbf için normal diyebiliriz yani..
Bu arada, castrol yağ power1 scooter için 19 tl , bizim motorlar için 21 tl ..Gayet uygun o zaman..Gezilere falan gittiğimizde isteyen arkadaşlar olursa alabilirim..
birGarip..
1750 km de 250 gram yağ eksilmesi, senin kullanımına göre çok normal. 5000 km deki motora yağ eksiltiyor diye motor yaptırılmaz Yağ tüketimin daha da artar. km 60-70 bin olur ve motorun çekişi düşer, o zaman motor yaptırırsın. Yinede ben dingin kullanıldığı müddetçe, yağı ve diğer bakım unsurları ihmal edilmiyorsa 80-10 bin li km leri görebileceğine inanıyorum.
Durumum olsaydı inan o yağdan senden 3-4 tane bana kargola derdim ama ilerde bütçem oluşunca senden, hala Castrtol power 1 aynı fiyat olursa yağ kargolamanı isteyebilirim Senin hesaba para gönderirim. bana yağları alır kargoya verirsin İnşallah öyle ucuz ucuz satmaya devam ederler.
"HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?
Arkadaşlar ,devir saatinin lambası patladı sanıyorum. Garantiden değiştirmezler diye tahmin ediyorum. Nasıl değiştirileceğine dair bilginiz var mı? Tşk.
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
Patlayan panel aydınlatası veya far ampulu vb garantiye girmez. O iş çok basit gibi görünsede çok hatrı sayılır bi işçiliği var aslında. Biraz zaman alır. Çünki panelin altına ulaşman gerekiyor ve bunun içinde kafayı sökmek gerekiyor. Baştan anlatayım.
1- Sağ ve sol gri kapakları sök.
2- Gösterge panelinin sağ ve solundaki siyah kapakları sök. Unutmadan kafa, far koruma demiri varsa bunuda sökmen gerekecek.
3- Grenajları depo üstüne sabitmeyen 2 tane sağ ön ve sol önde siyah yıldız vida var. Siyah kapakların arka tarafına yakın olan üstleri yukarı bakan yıldız vidalar. Bunları sök.
4- Grenajları alttan sağlam bi şekilde motora sabitliyen sağ ve solda 2 tane 11 yıldız ing anahtarı ile sökebileceğin somun var. Motorun altına doğru eğilmedne göremezsin. Bunları sök. ama içinden düşen somun ve içi delik sarı metal parça var. Bunlar sökme esnasında düşebiliyor, kaybolmamasına dikkat et.
5-Şimdi grenajları depo üstündeki tek parça kafa grenajını depodan sağ sol yani dışa hafif çekerek fitilinin çıkmasını sağla. (grenajın ön tarfından değilde, en arka tarafından sağ ve soldan aynı anda tutarak depodan birer santim dışa doğru ayır. Bundan sonra motorun önüne geçerek kafa grenajını bütünüyle öne yavaş yavaş çek. Çekerken çok sert davranma, kablo ve bağlantılara zarar vermen söz konusu olabilir. Panelin altını göreceksin. Oradan patlayan ampülü sök ve yenisi ile değiştir.
Daha önce yapmadıysan söküp takman hayli zor olacaktır. Fotoğrafsız anlatım da yeterli gelmeyebilir. Ki zaten mümkünse yanına bu işi bilsede bilmesede bi yardımcı al. Daha önce yapmış olsaydın çok iyi olurdu. Daha önce yapmamış olan birinin, sök tak esnasında grenajların bağlantı noktalarına hasar vermesi söz konusu da olabilir. Eğer cesaret edemezsen yetkili servise yaptır. Mahalle arası servisler bile yapamayabilirler. Yakında olsaydın güle oynaya yapardık.
Ethem ayrıntılı açıklama için teşekkür ederim.... Bu yazdıklarını gördükten sonra patlak kalsın diyesim geldi)) Ya da bir ara uzun vaktim olduğu zaman yaparım. Çok salakça birşey yapmışlar diyemeden de edemedim.:(
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
Arkadaşlar benim ucuz brandada ufak bir yırtık vardı, bugün rüzgarda oradan almış yürümüş, boydan boya yırtılmış.
Arka çanta takılı halde kullandığınız ve memnun kaldığınız sağlam brandanız varsa önerilerinizi bekliyorum.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Yağ alacaksanız ben madeniyağ dan alış veriş yaptım 1 ay kadar önce 4 litre 10 40 almıştım 62 TL ydi daha kullanmadım. Şimdi 75 TL olmuş kardayım Dendiği gibi kargo alınmıyor.. Birde benim motor 3600km de arka taraftan bir ses geliyor tıs tıs diye giderken. Sanki tekerlek giderken sürtüyormuş gibi. Bir bilginiz var mı ?
*İyi gelişmiş refleksler şanstan daha hızlıdır.
*Ön sezilerini dikkate almayı öğren.Bir gün hayatını kurtarabilir.
dostlar selamlar,
yüksek ön cam arıyorum, sanırım touring cam diye geçiyor. kadıköy civarında varmı bildiğiniz bir yer? vefiyatı nedir? kullanan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
arkadaşım gösterge ampullerini değiştirmek için onca granajı sökmene gerek yok.benim cbf150de de patlamıştı.servis bana "şu an çok meşgulüz,bu meşakkatli bir iş sonra gel hallederiz" demişti.kafası çalışan bir arkadaşım sayesinde sadece ön camı ve altındaki lastiği çıkartarak kargaburnu ile DUYunu kablosundan çekerek çıkarttık.uzun ömürlü olması için de LEDli olanlarından taktık.(çifti 5tl.)ancak, göstergenin ortasındaki duya ulaşamadık.o da patlarsa yukarıda arkadaşların tarif ettikleri gibi yapmaktan başka çare kalmıyor doğal olarak.
saygılarımla hepinize keyifli sürüşler.
---------- Post added at 17:33 ---------- Previous post was at 17:29 ----------
unutmadan,üst sağlı sollu siyah plastikleri de sökmek gerekiyor.
peacetrain, ben bu akşam motomax'e uğrayıp alacağım. . En azından iyi bir şey bulursam öneririm.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Müdür bravo, güzel ve çok faydalı bi bilgi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:05 ----------
Daha önce olmayan sübap sesi oluşmaya başlamış olabilir ve bu km ler de gayet normal veya yağına bakmıyorsan ve motorun 1000 km boyunca yağ eksilttiyse yağı 200-300 gram kadar yağı eksik olan bi cbf tam olana nazaran daha ince ve tiz bir sesle, tabiri caizse arı gibi çalışıyor. Sert ve yolculu kullanıyorsan eksiltmiş olabilir. Yağ eksilttiyse tok değilde sesi daha tiz ve ince çıkmaya başlıyor, çekişin biraz da olsa artar. Eğer yağına bakmadıysan ve yağ eksildikçe değişen ses bu şekilde bi değişimse yağına bakmanı tavsiye ederim. Tarif ettiğim bu ses yağ eksilmenin habercisi olabilir ve böyle kullanman hoş olmayabilir. Yağ seviyeni kontrol et, eksildiyse tamamla, gerisi sorun değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:11 ----------
Kappa 33 ve 46 ile cbf i kullandım. Bi türlü çanta ile tamamiyle motoru kapatabileceğim bi branda bulamadım piyasada bi türlü, ama şu anda kullandığım branda ile çantasız kapattığımda ön teker hiç görünüyor, arka teker 1 parmak görünüyor sadece. Yazın zaten tamamen kapatma ihtiyacı duymadığımda çanta sabit kullandım hep, ama kışın yağmur çamur kapatmam gerektiğinde çantayı çıkartıyorum. Birde alttan kelepçeleri var. Onlarıda bağlıyorum. Çok güzle oluyor. Piyasadaki bi kaç kaliteli markanın en büyük bedenlerini denedim, buna rağmen çanta ile ful kapatmıyor.
Şu anda kullandığım branda. Hatta dur bakıyim. Foto makinesinin şarjı varsa bi foto çekip te atayım.
Damdan tepesine su damlıyor, biraz yer değiştirmem gerekecek galiba Ürün bu:
http://www.deruchi.net/Aksesuar/acce...ge=satis_nokta
70-75 tl gibi bi fiyatı vardı. En büyük boyunu almıştım, bende çanta ile kapatsın istedim ama olmadı. Feyizoğlundan aldım ama sanırım şu anda ellerinde yok. Brandadan çok menunum. Çanta işinide halledebilirsen tavsiye ederim. Held de gayet kaliteli fakat Tr de m bedenden büyüğünü bulamamıştım o zaman. M beden Held, bırak çantalıyı, çantasız bile böyle kapatamıyor. Held de alttaki bağlantı kemerleri yok, bunda 3 tane bağlantı kemeri var. Kedi bile girmek istese giremez. Rüzgarda falan da savrulmasına imkan yok. kemerlerini takmasan bile oluyor, aslında lastikimsi özelliği çok güzel. Ama uzun süre kullanmayacaksam veya çok yağmur çamur ise hava kemerlerini bağlıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:31 ----------
Şu ürün çok ucuz, neden bu kadar ucuz bilmiyorum, bi enayiliği yoksa fiyat olarak gayet güzel, tabi Kadiköyde değil Hatay' da. 10 tl de kargosu tutar. Rialliden bu camı alan varsa yorum yapacaktır.
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)