Arkadaşlar bir sorum olacak. Ankara iklimi için 10-40 yağ uygun mudur? Bir de 8000'li km.lerdeyim, buji değişimi için orjinalinden (orjinali ngk marka sanırım) farklı tavsiye edeceğiniz bir marka var mıdır? varsa fiyat bilgisi verebilir misiniz?
Arkadaşlar bir sorum olacak. Ankara iklimi için 10-40 yağ uygun mudur? Bir de 8000'li km.lerdeyim, buji değişimi için orjinalinden (orjinali ngk marka sanırım) farklı tavsiye edeceğiniz bir marka var mıdır? varsa fiyat bilgisi verebilir misiniz?
Fight till the end!!!
Ramazancım, neredeyse motorlu taşıtların yağına bakılırken zaten yağ çubuğu yerine vidalanmadan ölçüm yapılır. İstisna motosiklet veya daha farklı bir araç varsa da ben bilmiyorum. Düz zeminde geriye yani sıkma yönünün tersine bir tur çevir bak. Zaten inşallah ilerde yağını sen değiştirirsen, motordaki yağı komple boşalltıktan sonra 1 lt yağı tamamen motora boşalttığında yağ çubuğunu kapatmadan benim gösterdiğim doğru yöntemle yağını ölçtüğünde seviyeyi max. seviyesinde göreceksin. Senin yaptığın gibi yanlış bildiğin şekilde tamamen çubuğu sıkarak ölçüm yaparsan motor yağını ortalama karterde olduğunda 200 gram fazla görürsün, 200 gram yağın eksilmiş dahi olsa yağını tam sanırsın. Buda uzun vadede hoş olmayan sonuçlarla seni karşılaştırabilir.
Şöyle bi çalışma yap. İlerde çok faydasını görürsün. Ben böyle yaptığım için, şu anda yağ seviyemi kontrol ettiğimde ne kadar eksildiğini anlayabiliyorum. Yağ değiştirirken bi gün merak ettim. Yağı tamamen boşalttım. Yeni yağı doldururken belirli aralıklarla yağ seviyesini kontrol ettim. Mesela 500 ml sini koydum yağ çubuğu ile zaten düz zeminde çubuğu vidalamadan kontrol ettim. 500 ml yağ yağ çubuğunda görünmüyor. 600 ml koydum görünmüyor. 700 ml seviyelerinde yağ, çubuğun hemen ucunda görünüyor. 800 ml konulduğunda aşağı yukarı max-min aralığının tam ortalarında, 1 lt ise max seviyesinde görünüyor. Şu anda düz zeminde yağına baktığımda ne kadar eksilmiş bu çalışmadan sonra daha da iyi anlayabiliyorum. Böyle bi çalışmayı, mümkünse motorunun devamlı park halinde olduğu ortamda yaparsan, daha sonraki zamanlarda aynı yerde yaptığın yağ ölçümünden doğru sonuçlar alırsın. Ne kadar eksildiğini veya eksilip eksilmediğini anlarsın.
Zinciri mazotla temizlersen ve o mozotu zincirden arındırmadan zincirini yağlarsa zincir mazotlu olduğundan yağı tutmuyor, bilgin olsun, zincir en kaliteli yağı dahi atar. Jantın tekrar batar. En güzeli mazotla zinciri temizledikten sonra basınçlı su ile veya en azından şebeke suyu basıncı ile (Hortuma takılmış bi su tabancasının oluşturduğu basınç dahi yetiyor) zincirdeki mazotu durulamak ve zincirden mazotu tamamen arındırmak gerekiyor. Daha sonra kurulayıp güzelce yağlarsan sorun olmayacaktır.
evet abi o şekilde yaparım bende..senin o yağı koyarak ölçme taktiğini bende yaparsam hem daha daha iyi anlamış olurum..
daha önce de yazılmıştı zaten zinciri mazotla yıkayıp tazikli suyla temizleyip öyle yağlıcam..bunun için oto yıkamacının yanında yapmam gerekiyor yakında var..aksam üstü gider, mazotla güzelce bezle siler, sonra taziği vurur kurutur yağlarım
birGarip..
Ethem Bey belki benim motor da çok yağ eksilttiğinden vitesler sertleşiyordur olabilir mi?
en son serviste yağını kontrol ettiler , uzun yola gidiyordum, şöyle bir kontrol ettireyim dedim orasını burasını , yağı çok iyi durumda dedi usta.... kontrol etmek için ama epey dinlendirdi motoru, soğumasını bekledi... orta sehpada kontrol etti...
ben de bugün bir kontrol edeyim yağı değişeli neredeyse 1000 km oldu, şimdi motor hiç çalışmadı 2 gündür... orta sehpaya alıp, 5 dk çalıştırıp , 5 dk bekleyip çubuğu söküp , silip tekrar takıp vidalamadan çıkartıp da mı kontrol ediyoruz... yöntemim doğrumudur?
Yok kesinlikle çalıştırma. Ne güzel 2 gündür motorunu çalıştırmamışsın. Hazır yağ tamami ile kartere oturmuş. Çalıştırmak yanlış, yağ kontrolüden önce doğru olan çalıştırılması değil çalıştırılmamasıdır. Yağ çubuğunu çek, bi selpak mendille falan iyice kurula, üzerinde tüğ, kağıt parçası vb olmasın. Yani çubuk temiz olsun. Motur düz zeminde ve orta sehpada iken yağ çubuğunu vidalamadan yerine tak ve tersine doğru bir iki tur çevir ve çek. Bu şekilde doğru sonuç alırsın. Ama zeminin % 100 eğimsiz olduğundan emin olmalısın. Tamamen soğuk motoru 5 dk ısıttıktan sonra kapatarak 5 dk sonra ölçersen kesinlikle yanlış sonuç alırsın. Çubukta yağı gerçekte olduğundan eksik görürsün. Yani yağ tamamen kartere oturmuşken kontrol edilir. Ben her seferinde motorum kendi park yerinde iken, ertesi günü motorla ilk işin olduğunda çalıştırmadan önce yağına bakarım. 1 gecede yağ zaten tamami ile kartere oturur. Sende zaten 2 gündür çalıştırmamışsın motoru, güzelce yağına bakabilirsin.
Evet aynen dediğin gibi yağ eksilmişse kısa bi süre motor ısınınca viteslerin sertleşmesi, gürültülü geçmeye başlaması ile karşılaşabilirsin. Eğer böyle ise eksilen yağı tamamladığında sorununun düzeleceğini düşünüyorum. Umarım böyledir ve başka bi sorun yoktur. Tekrar yazarsın buraya. Ama yinede 1000 km de bu olumsuzlukları yaşaman için baya bi yani 300-400 gram yağ eksik olması lazım. 1000 km de bu seviyede yakmış olmamalı ama yinede kontrol et elbette.
ethem abi birde şey dikkatimi çekmişti.bak söylemeyi unuttum..düz giderken arka lastiğin çok az hafif sağa doğru gidiyormuş gibi oluyor.lastiğin motor tarafını birazcık sola kaydırman gerekiyor.
2 derecelik açıyla sağa gidiyor arka tekerleğin bunu giderken anlıyorum dururken gayet düz gibi görünüyor.deneme imkanın olursa bir bak..keske dün yola çıkıp baksaydık.senin motorla ben giderdim öncen sende arkadan bakardın..çok etkilemez ama kıl olurum böyle işlere
bilgin olsun
birGarip..
Saol Ramazan cım, o tekerin milinden veya zincir gergisinden ekseninin yamuk olmasından kaynaklanmıyor, arka çamurluk fabrikasyon yamuk montajlanmış. Bu kayıklık bi çok cbf te vardır. Benim 2009 cbf te de vardı, servis düzeltmişti. Siyah kuyruğu diyorsun sen, arka teker tam arka çamurluğun hizasında değil, bunu servis arka tarafı söküp düzeltebiliyor ama gözle görülen haricinde sürüşte veya veya kullanımda bi kalitesizlik yok. Bu yüzdende pek üzerinde durmadım. Görsellik haricinde bi sorun tok. Ama 2-3 bin km sonra, tüm yağ, hava filtresi buji değişim km si aynı anda geldiğinde, zaten lastiklerde değişmesi gerekecek, yani 2-3 ay sonra Db motor Ümraniye ye giderek süpab ayarı falan da yaptırmak istiyorum. 20 bin km dir sübap ayarı yapılmıyor. Ben bi ayar kayması hissetmesemde hissedilmeyecek oranda küçük bi ayar kaçıklığıda varsa bi elden geçsin diyorum. 20 bin km oldu. O zaman o arka kuyruk kayıklığınıda servise hallettiricem. Bunun gibi tüm değişmesi gerekenlerin aynı ana geldiği bi km de. 2-3 bin km sonra servise gideceğim. Ayrıca arka fren balatası ile kaplin lastiği (arka dişli takozu) da değiştireceğim. Bi daha bu parçalar için arka tekeri sök tak uğraşmak hoş olmaz. Ben 25 binde değiştirmezsem zaten 27-28 binde bitecekler. Bi daha uğraşmayalım. 25 bin km de bir servise gidelim dimi O kadarda diil yani
yazınızı okumadan önce malesef çalıştırarak yağ ölçümü yaptım, nerede okumuştum bilmiyorum ama böyle bir yöntem aklımda kalmış... neyse ölçüm sonucu şu şekilde çıktı : 4 adet baklava dilimi varya çubuğun çizelgesinde, o baklavaların üstten üçüncüsünün yarısında yağ seviyesi... demekki çalıştırmadan kontrol etsem 4. baklavaya kadar çıkacaktı seviye... neyse yarın sabah soğukken kontrol ederim artık... ama yağı değiştireli daha 750 km olmuş şimdi baktım da... şöyle 1500 km filan olsun yağı değiştireli , o zaman yağ yakma var mı, seviyesi nedir tam ortaya çıkar sanırım...
bu arada benim motordan hiç inmeden gidebildiğim km rekoru 120 bazı arkadaşlar nasıl gitmiş hiç durmadan 200 -250 km çözemedim... demirden popo lazım... cbf 150 ile bir günde çok rahat 500km yaparım ama 100 er km ara ile mola vererek ... ayrıca ona güvenim sonsuz asla uzun yolda beni üzmedi, az yaktı çok kaçtı... yeni alacak arkadaşlara tavsiye edebilirim, en ideal başlangıç motoru hatta büyük motosikleti olanların da yakıt tasarrufu kısa gezintiler için kullandığı en ideal motosiklettir...
selamlar...
ethem abi çamrlukların yamuk olduğu aklıma geldi.okumuştum ben bi.sanki vurulmuş da plastiği eğilmiş gibi duruyor hep..ama senin lastik gerçekden yamuk gidiyor..bu bariz belli.ön tekerle hizzasına bilhassa baktım yamuk gidiyor.çamurluğa göre bakmadım da çamurluk altına dikkat ettim..hatta giderken tam arkana gçip kafamı eğdim baktım.bakabilirsen sende bir bak derim demek istediğimi anlarsın..
aklıma takılan şu oldu orda..ethem abinin motorda bile varsa kimbilir benimki nasıldı zaman olsaydı da baksaydık
birGarip..
Ben durmadan 3:00, 3:30 saatte 250 km yapıyorum popomda demirden değil mesele rahat rahat kullanabilmekte, kullanırken tedirgin hissedip kendini kasarsan kalıp gibi durursan illaki ağrı oluyor. Rahatsız etmeye başladığında selenin azıcık ilerisine- azıcık gerisine gelebilirsin. Yolun üstünde ışıklar var ise durduğunda ayaklarını yere basıp ayağa kalkabilirsin.
Son zamanlarda 5000-6000 devir arasında motosikletten nereden geldiğini anlayamadığım "kırt kırt" şeklinde bir sürtünme sesi geliyor. Fikri olan var mı?
Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.
benim Africa Single ımla bir fotoğrafım :
---------- Post added at 17:07 ---------- Previous post was at 17:03 ----------
dediklerinin hepsini yapıyorum zaten ama yine de 100-150 km arası mutlaka bir su molası vermek lazım gibi... güvenli sürüş açısından da... ama senin bünyen sağlammış
Bayramın 2. günü Gelibolu / Kömür Limanına gittim 320 km. de 5 sefer mola verdim malum tarafın sızlamasından dolayı. Dönüşte seleye bir battaniye serdim 2 kere mola verdim battaniye işe yarıyor
@ubuntu67@ Hocam ayakta yapması daha zevkli oluyor.
2020 'Tracer 900 İcon Blue
kanald ana haberde gördüğüm habere göre.
istanbul merterde cbr 150 sürücüsü 20 yaşındaki genç hız yüzünden bariyerlere çarparak yaşamını yitirmiş.
başımız sağolsun.
Merhaba arkadaşlar. Bir sorum olucak.
2. El motosiklet alırken nerelerine bakmam gerekir? Yani şurasına baktığın zaman sana şunun hakkında bilgi verir, burasına baktığında da başka birşeyi anlarsın diyebileceğiniz yerler varmıdır?
Geçen hafta İzmir-Bodrum 240 km 13 saatte gittik motor amaç mı araç mı ona göre değişir zamanı zira aynı yolu otobandan 3 saatte döndüm
Kullanıma göre motorun nabzına göre şerbet verirsen 60-70 binleride görürsün, devamlı zorlar ve limitlerde kullanırsan 20-30 binde de motoru yersin. Sahibine ve nasıl kullandığına bak, gerisi fasa fiso.
Ha yinede şöyle bi tiyo verebilirim, yağ eksilten bir cbf in eksoz deliğinin etrafı, ve genelde altına doğru olan kısım 300-400 km sonra kararmaya başlar veya siyah siyah noktacıklar belirir. Bu kısım eğer yakın bi geçmişte temizlenmediyse, silinmediyse sana bu konuda bi işaret verebilir. Silinse bile eksoz ağzının tarif ettiğim kısmı 500-600 km sonra belirgin bi şekilde siyahlaşıyor, yağ yakmıyan bir cbf ide ne kadar sıkıştırırsan sıkıştır bu kısım siyah olmuyor ve eksoz ağzı temiz oluyor. Motorun genel temizliğinin yapılıp yapılmadığına bak, çok kısa bi süre içinde motora detaylı bi temizlik yapılmadıysa o kısım sana motorun yağ yakıp yakmadığı konusunda yardımcı olacaktır. Kendi motorumdan örnek vereyim. Motorum yağ yaktığı dönemlerde eksoz ağzını temizliyorum. 300-400 km yol yaptıktan sonra eksoz ağzının özellikle alt kısmı nokta nokta siyahlaşıyor ve devamlı siliyorum. Motorumu şimdi takip ediyorum. 1000 km oldu halen yağı eksilmemiş, benim motorda kafasına göre takılıyor, bide 10-40 yağ koydum, ona rağmen yakmıyor şu anda nedense..1000 km dir 10-40 yağ eksilmedi. Birde P. Ofisinin yağı. Neyse tabiki benim için sevindirici. Ne oluyor benim motora anlamış değilim, yeniden mi doğuyor ne. Neyse, motorumun yağ eksiltmediğini gördüğüm bu 1000 km lik dönemde eksoz ağzınında kirlenmediğini, 1000 km dir gözlemlemekteyim. Ramazan ın motorunun yağına bakarken ilk önce eksoz ağzına baktım. Sonra yağ çubuğuna, eksoz ağzı tertemizdi, ve muhtemelen Ramazanın motoru yağ eksiltmiyor, ne mutlu. Deneme imkanı oluşturamadık, sesinden de anlardım. ama kısmet olmadı. Mesela nihat kardeşimim motorunun eksoz ağzı tertemiz. Koray' ın ybr nin zati ekzoz ağzını geç içi bile siyah değil mesela eksozunun. Çünki eksozdan atık yanan yağ dumanı çıkmıyor. Motorun yağ eksilttiğini eksozdaki o kirlenmeden anlıyorum. Zart zur çubuk çekmeye gerek duymuyorum artık.
Bi cbf alacaksan 2. el, eksoz ağzına bak. temiz se yağ ne zaman değiştiğinin servis kaydını iste, ve yağ seviye kontrolü yap. Çünki genelde motor yağ yaksada kullanıcı yağ takviyesi yapmaz, bu husus ihmal edilir. Sende yağına bakarak bir önceki yağ değişiminden bu güne yağ yakmış mı yakmamış mı görürsün.
Bu eksoz kirliliği fotosunu önceden foruma koyarım, pratik bi bilgi olsun diyordum. ama şimdi şimdi yağ eksiltmeyen motorum eksoz ağzınıda kirletmemeye başladı. O farkı göstermek istiyordum aslında ama kısmet olmayacak galiba, aman inş. ta kısmet olmaz diyelim
Şu an bu konu içerisinde 45 kullanıcı var. (0 üye ve 45 misafir)