Selamlar iyi bayramlar arkadaşlar,
Bayramın 1.günü tek başıma bir gezi yaptım CBF150 ile.
Raporu şuradan okuyabilirsiniz
http://www.motosiklet.net/forum/etki...oy-podima.html
İyi günler
Selamlar iyi bayramlar arkadaşlar,
Bayramın 1.günü tek başıma bir gezi yaptım CBF150 ile.
Raporu şuradan okuyabilirsiniz
http://www.motosiklet.net/forum/etki...oy-podima.html
İyi günler
herkesin bayramı mubarek olsun sonunda istanbuldan kastamunuya vardım arife günü cıktım malum trafik cok kötü idi herkes seni nasıl etkiledi diye soruyor her yer araç emniyet şeridi dahil bu arada yolda karşılaştıgım tanıstığım mucahıt arkadaşıma teşekkürler bana eşlik ettik motosikletnet kardeşliği bu işte 7 de cıktım yola akşam 8.30 köyümdeyim toplam 635 km zor geçti trafikten dolayı ufakta tatsızlık yaşadım kastamonuya 20 km kala cok yoruldum saga cekeyım durayım dedım dınleneyım yol mıcırlı fites küçülterekten saga yanaştım tam bire taktım fren yaptım yapmamla yerde kendimi bulmam bir oldu yol cok mıcırlı altımdan nasıl kaydıgını anlayamadım allah cok şükür ediyorum bununla atlattık motorda koruma demiri ezildi depoda mıcır izleri var istanbula dönünce ilgilenecem pastay gidecek gibi depo üstünde çizilmiş allah cok şükür olsun bunula atlattık izlenimleri yazacaktım ama trafik ten dolayı çok zorlandım malum 13bucuk saat dinlenemedim geç saate kalmayım diye popom da felaket arılar oluştu inşallah dönüşte yazacağım allah kımet ederse...
Arkadaşlar hafta sonu 2 kişi izmirden bodruma gideceğim, hangi rotayı tavsiye edersiniz yolları bilmiyorum güvenli mi değil mi diye. Birde bordumda kalacak yer tavsiyesi de alabilirim ;)
Arkadaşlar, bu gün saat 15:00 da, eşi ile birlikte Anakara' dan gelirken Garip1701 Ramazan kardeşim Karamürsel' e uğrayacak ve saat 15:00 da eşimle birlikte karşılaşacağız inşallah. Çok hoş bir buluşma olacağından eminim.
zincirimi pas çözücü ile bir güzel zemizledim, sonra bir kaç damla araba yağı ile de yağladım , şıngırtı vs kalmadı... ama biraz enduro yapınca dağılması bollaşmasını önlemek için orginli olan zincirlerden takmak lazımmış sanırım 60-70 tl gibi bir şey... ömrü daha uzunmuş, pek sık da yağlamak temizlemek gerekmiyormuş sanırım...
neyse , bir sorun da vites geçişlerinin motor ısındıktan sonra çok sertleşmesi.. mesala 20-30 km lik bir sürüş sonrası bir kırmızı ışığa geldiğimde, kalkışta resmen birinci vitesten 2 ye atamıyorum, şırakkk diye sorla geçiriyorum... veya bir yerde durayım mümkün değil boşa girmiyor, kemik gibi sertleşiyor, ancak soğuduktan sonra vitesler kuş gibi oluyor... serviste 15-50 castrol yağ koyuyorlar... şikayet ettim, hatta iyice ısıtıp motoru götürdüm ustaya buyur bak dedim, harbiden çok sert dedi ,ama çözüm yok... acaba kaliteli yağ koysak bu dertten kurtulut muyum? mesala serviste 10-40 yarı sentetik yağ var , 15-50 13 tl iken 10-40 sanırm 25 tl ... değer mi?
selamlar, iyi bayramlar...
Arkadaşlar, Ankara - Tekirdağ dönüşü eşi ile birlikte Karamürsel' e uğrayan ve bizleri çok memnun eden, ziyaretlerinden dolayı onur duyduyduğumuz Garip1701 Ramazan kardeşim ve eşine buradan teşekkürlerimi sunuyor, şu anda yolda olan kardeşlerime iyi yolculuklar dileyerek çekmiş olduğumuz bi kaç kare fotoğrafı paylaşmak istiyorum. Buyrun fotolar.
Ramazan kardeşim ve eşi:
Ben ve hanım:
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------
Oringli zincir eğer piyasada cbf ler için satılan oringli zincirlerdense aslında pek tavsiye etmiyorum. Kullandım denedim. Hiç esnemiyordu ama devamlı dişlilere tam oturmayan bi zincir en sonunda 20 bin km de kilidinden koptu ve yolda bıraktı.. Demekki zamanla dişlilere tam oturmayan yapısı ile zincir hasar almıştı. Tek artısı, esneme çok az yapması ve yağlama ihtiyacının normal zincir gibi fazla olmaması. Ama zincir sesi çok fazla, çünki ağır zincir ve kalın baklalı bi zincir. Ve şöyle bi olumsuzluk gözlemledim. Piyasadaki hiç bi oringli zincir bizin orjinal dişli dişleri ile bire bir örtüşmüyor. Yani dişlilere tam oturmuyor. Ve bu yüzden sesli çalışmanın yanı sıra, motoru yoruyor. Oringli zincir varken orta sehpada elle arka tekeri çevirdiğimde sadece serbest bi halde 2-3 tur atabilen arka teker, orjinal zincirle 7-8 tura kadar serbest dönebiliyor. Normal zincirle bile kaliteli bi zincir yağı kullanıldığında 500-600 km seviyelerinde sorunsuz kullanabilirsin. Ben bu deneyimimden sonra bir daha cbf e oringli zincir zor takarım. Oringli zincirin son dönemlerine doğru eşim bile, arkadan çok kötü sesler geliyor falan diyordu. Tabiki zincir sesi idi bu ses. Orj zincire geçtim. zincirde yağlı ve temiz iken hiç ses kalmadı.
Vites geçişleri soğukken çok kaliteli ve rahat, ısınınca problemli olması, muhtemelen yağ kaynaklı bi problemdir. Bunu en çok ince yağda yani 10w-40 ta hissedersin. Ayrıca Castrolün Motosiklet için 15-50 yağı yok diye biliyorum. Eğer servis motoruna Castrolün 15-50 bi araba yağı varsa ve bunu koyduysa, yağ 15-50 bile olsa, vites geçişlerinde belirli bi ısınma seviyesinden sonra veya yağın daha yarı kullanım km ömrü bitmeden bi takım kalitesizlikler başlıyacaktır. Çünki araba yağı uygun viz. değerlerinde olsa vites geçiş kalitesini arttıracak şekilde formüle edilmemiş ve üretilmemiş yağlardır. Bu yağlar arabalarda sadece motoru yağlar, motosiklet yağı olmasının en büyük ayrıcalığı, motosiklet yağlarının şanzıman ve dişli vites sisteminide en verimli yağlayabilcek mahiyette daha farklı bi formülle imal edilmeleridir. Bu sorunun yağ kaynaklı değilde motor veya şanzıman kaynaklı olduğundan emin olmak için bence ilk etapta kaliteli bi tam sentetik 15-50 motosiklet yağı ile yağ değişimi yağ ve sonra tekrar gözlemle. Sen Hatay' ın ikliminde 10-40 yağ ile viteslerde her zaman motor ısınınca tarif ettiğin sorunları yaşayabilirsin.
Ayrıca bu sorununun bir sebebide debriyajının iyi ayırmıyor olmasıda olabilir. Debriyajın çok erken kavrıyorsa bo sorunu yaşarsın.Debriyajın en az 2-3 cm deb manetini bırakmaya başladıktan sonra kavramaya başlamalı, eğer böyle değilse deb. boşluğunu debriyaj maneti üzerindeki siyah plastiği açarak oradaki ayar vidasından deb. telini biraz daha gerdirmek suretiyle yapabilirsin. Ayrıca motor genelde 1 den boşa geçmek konusunda sorun olabilir. O zamanlarda durduğun yerde motor 1. vitete iken hafif yarım deb. yaparsan sonrasında 1 den boşa geçecektir. Ayrıca aşırı sert kullanım, şanzımana uzun vadede zarar verebileceğinden bence cbf 150 nin yumruk kadar şanzıman ve dişli sisteminide pek zorlamamak lazım. Bu sorun tüm müdahalalere rağmen düzelmezse kullanım hatasından dolayıda şansıman ve dişliler hasar alma eğilimine girmiş olabilir. İnşallah bahsetmiş olduğum önlem ve çalışmalarla sıkıntın ortadan kalkar. Yine buraya yazarsan bizler içinde güzel bi deneyim olacaktır.
Ethem Bey açıklamalar için çok teşekkürler...
Öncelikle orginli zincir eğer daha ağır ise zaten baştan vazgeçerim ondan... ona vereceğim para ile bir zincir yağlayıcı sprey alırım daha iyi... hatta sizlerden zincir spreyi hakkında öneri alayım fiyat performans açısından hangisi iyidir , hangi siteden temin edeyim? zinciri bir pas çözücü sprey ve diş fırçası ile temizlesem sizce zararı olur mu?
İkinci konu şanzuman... aldığımdan beri ısınınca çok sertleşiyor , bunu ısrarla servise söyledim, debriyajı ayarladılar ne bileyim işte yağı değiştirdiler vs... en son dediler ki 4000 km olsun bakıma gel , motor 4000 den sonra açılır zaten, parçalar birbirine alışır, vites de yumuşar dediler... ama şuan 5000 e yaklaştı en son dediğiniz gibi 15-50 değil de 20-50 diye bir yağ koymuşlar castrolun , daha kalın bir yağ yok serviste... ama hala kırmızıda 1 ile kalkışı yapıyorum , 2 ye atarken resmen ayağımla vitesi zorlayarak yukarı çekiyorum ve taaakkk diye giriyor... yani ben tüm cbf ler böyle zannettim, 4000 liralık motorun vitesinden ne olacak böyle takır tukur sert olur diyordum, servis de normal dediği için şüphelenmedim ama 5000 km oldu artık düzelmeyecekse, şikayette bulunup garantiden vites sisteminin bir şekilde değişmesini isteyeceğim honda merkezden... (ha ben aldığımdan beri normal kullanıyorum, sadece ara sıra ışıklarda arabalardan bir an önce uzaklaşmak yani tehlikeden kaçmak için ani kalkışlar yapıyorum, ama bunu herkes yapıyordur eminim...)
selamlar...
ubuntu67 kardeşim, 20-50 Castrol sanırım mineral, yani yarı sentetik veya tam sentetik olmayan bir yağ. Birde yağın vitesli motosikletler için olduğuna emin olun derim.
Ama yinede bu seviyede bi şanzıman vites sıkıntısı bana yağ harici başka bi şey varmış gibi geliyor. Ayrıca en kalın madeni yağı değil, en iyi tam sentetik 15w-50 yağ koyun ve ilk gözlemlerinizi böyle yapın. Madeni yağ, birde vitesli motosiklet için imal edilmemişse, üstüne motor ısınınca tüm vites geçiş kalitsini yitirmesine sebep olabilir. Siz tam sentetik 15w-50 bi motosiklet yağı ile bi yağ değişimi yapın ve gözlemleyin. Sonrasında düzelme eğilimi olmazsa deb. ayarını kontrol edin. Yine düzelme olmazsa diğer seçenekler bi kullanıcı deneyimini aşar, servise bu şikayetinizi tekrar iletin. Sıfır bi motorun vitesleri zaten ilk etapta oldukça sert ve sesli oluyor ama ilk 3-4 bin km şanzımanı ve debriyajı zorlamadan kullanırsanız vitesler yumuşamaya başlıyor. 4000-5000 km seviyelerinde vitesler kendini buluyor ve bi daha dingin kullanımla her zaman aynı kalite ve konforla vitesler size hizmet etmeye devam ediyor. Rodajda viteslere sert davranılmış olabilir mi ? Daha önce kalitesi düşük özellikle Hatay gibi sıcak bi yerde 10w-40 yağlar kullanılmış olabilir mi ? Vites değiştirirken vites kolunu ayağınızla vurmak yerine özellikle rodajda vites geçenekadar sadece aşağı veya yukarı vites koluna gerekli minimum kuvveti uygulayarak vites değiştirmek lazım.
tüm bakımları serviste yapıldı, yani hep 20-50 castrol motosiklet yağı konuldu... arabayağı ne arar motosiklet servisinde , o konuda bir şüphem yok... ama rodajda vites sıkıntısı çekmedim , çok iyiydi vitesler çünkü motor ısınmıyordu, hep kısa gezintiler yaptım ve kışın tam ortasıydı... hiç zorlamadım makineyi, 6000 devrin üstüne asla çıkmadım 1000 km ye kadar... vites değişimlerini 5000 devirde yaptım... hiç tam gaz vermedim... onran sonra 1000-4000 km arası ara sıra tam gaz gittiğim oldu ama en fazla 10-15dk lık gidişler... genelde sakin 80-85 km hıza sabitlerim motoru öyle giderim...
benden daha itinalı bir kullanıcı daha yoktur emin olun , hala vites değişimlerini eğer ani hızlanmam bir arabadan kaçmam gerekmiyorsa 6000 devir civarı yaparım, ilk 2 vitesi hatta 5000 devirde ... yani daha nasıl kullanayım ki? motor dediğin biraz sağlam olmalı öyle bisiklet kıvamında da kullacaksak , ne zevki kalır ki?
6000 km bakımında dediğiniz gibi yapıp dışarıdan bir 15-50 yarı sentetik bir yağ alacam shell ve benzeri bir kaliteli marka... eğer kabul ederse servis tabi... etmezse de kendileri bilir , dışarıda değiştirtirim... 8000 bakımını servise yaptırır, sonra da zaten satarım cbf yi... seneye Allah nasip ederse bir F650 ve yanında şehir içi kullanmak üzere innova alacağım... cbf ye ihtiyacım kalmayacak...
İlk sahibi sen olmayabilirsin diye düşünmüştüm fakat ilk sahibi sanırım sensin. Dolayısıyla kullanımda bi sorun olmadığına eminsin. Bence güzel bi 15w-50 tam sentetik yağ ile dene, düzelmezse sanırım motorun garanti kapsamındadır. Garantiden sorununu halletsinler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------
Arkadaşlar, google de gezerken İstanbul' da şöyle bi işletme buldum.
http://motosiklettamircisi.blogspot....mu-burada.html
Buraya giden, burayı bilen, gidip te memnun kalan, yağ yakan cbf ine işlem yaptıran var mı ?
Selamlar herkese.22:30 itibariyle evdeydik şükür.yedeğe geçti
cook erken anlamadım nasıl oldu.neyse köprüyü geçtik ha benzinlik ha benzinlik çıkacak derken silivriye kadar geldik.artık yeter dedim çıktım silivriden.benzinlikte durduk tam 12 lt aldım.dahada gidermiş yani..
Bugün tanışmak istediğim ethem abimle tanıştım şükür. Ailece tanıştık.motorun yagina baktık.anlayamadik motor yakiomu yakmiomu.tiyolari aldım ama daha sonraları bakacam insallah. Telefondan yaziyorum daha detaya inemeyecem şimdi yorgunum da hem.toplam 1050 km yapmışız dile kolay...herkeze iyi geceler.az resim var daha sonra paylasirm
birGarip..
Öncelikle İyi Geceler Herkesin Mübarek Ramazan Bayramı kutlu olsun.
Bu arada benim motorun şamandırada mı bir problem var anlamadım.
Benzin göstergesi ''E'' yazısının altındaki kırmızı kısmın da altında ama hala yedeğe geçirmedim.Arada stop etti anladım.Fakat yeniden çalıştırdım devam ettim.
Bugün baktım epey stop etmeye başladı.(Motora işkence değil deneme yaptığımdan)Yedeğe aldım.Üstüne 5 Tl lik benzin aldım. Malum Öğrenciyiz sonuçta.
Babamın her ay 1 kez depo fulleme sözü vardı(Bitirdikten sonrası bana ait ) aldığından beri yapıyordu.Son üç 3 ay çok gezdiğimden onu da kesti
Aldığı gün bitiyordu sölemesi ayıp.Ben kendi paramla alıyorum yine aynısını yapıyorum.Şimdi ise 5 tl 5 tl damlaya damlaya göl olur
2020 'Tracer 900 İcon Blue
teşekkürler ethem abi.trafik yoğunluğu çok yoktu.Köprüye girmeden 500 600 mt kala sıkıştı sadece.biz çok oyalandık yine.dinlene dinlene gittik.o yüzden geç gittik.Eskisarda oturduk keyif yapa yapa gittik.o yüzden geç kaldık.
birGarip..
Arkadaşlar yakıt ve genel izlenimim ile ilgili bilgi vermek istiyorum..999.8 km yaptım
Arife günü sabah saat 09:00 da Çerkezköyden yola çıktım..o gün arife günü olmasına ragmen niyetlenmedik 60 km sonra yarım
saatliğine durup simit falan yedik su içtik.Sonra koyulduk yola..İstanbul yol durumuna telefondan bakmak için gişelerde
durdum.Köprüde hiç trafik görünmüyor.Şaşırdım sanırım güncellenmiyor dedim.Köprü tarafı boomboştu..kimseler yok.geçtik rahatca
köprüden sonra durduk..fotograf çektik eşimle.tam yanımıza tırcı dayı geldi.nereye falan derken ankara dedim bende ankaraya
gidiyorum dedi.gel bak motorla gidilmez birşey olur atalımm tıra bn sizi götürürüm falan dedi. ama gerçekten iyi niyetli konuştu
gibi geldi bana..neyse yanımda eşim var işim olmaz.tekrar atladık motora, trafik dilovasında bastırdı.resmen 1-2 de
gidiliyor.aralara giriyorum eşim kızıyor.en sonunda o a yoruldu aralardan 4-5 motorun peşine takıldık geçtik.mola yerleri tıklım
tıklım..su yok benzin yok..hiçbişey yok..aşırı kalabalık..Devam ettik sakarya akyazı kavşagından döndük.Oraya kadar sıkıntıdan ve
sıcaktan 7.5-8 bin devirde gaz kesmeden geldik.akyazıda petrolde benzin aldık.mola verdik.EŞimin surat bi karış.uzun yola ilk
çıkışımız ve bilinçsiz gittik açıkcası.her 100 km de mola verecektik ama trafiğe girince çok yorulduk kendimizi kasmaktan..birde bir
an önce gitmemiz gerekiyordu otobüsle gideceğimizi biliyorlardı ailelerimiz..Aslında bindik geliyoruz dediğimiz otobüs varmak
üzereydi.biraz da o yüzden dinlenemedik..2 yüksek rakımlı geçit vardı. 1250 ve 800 mt..buralar bizi zorladı.yolu kötüydü.motor
çekişten çok yükseklerde düştü.vites düşürüp bağırtmak da istemedim..ne de olsa 2 kişiyiz.ben zatn ağırım..o yüzden yavaşca çıktık
yükseklere.son 20 km yide 7.5-8 bin devirde gaz kesmeden bitirdim.Sıkıldık artık bunaldık.yorulduk..Elim uyuştu titreşimen.Avcumun
içi karıncalar basmıs gibi kıpraşıyor, sızlıyordu..eşim bana sarıldı bi ara çukura girdik sıçradı...Uyumuş resmen babamı görüyordum
diyor bana...Öfff elim ayağım kesildi bunu derken..hemen durdum..biraz konuştuk açıldı devam ettik..sonunda vardık şükür..hemen
önünde resim çektik devam ettik..Annem babam şok oldular bizi görünce..Annem düz yere oturdu kaldı resmen..ayağında terlik yoktu
Allah tan yoksa fırlatırdı kesin..Sen delisin kızıda ayarttın diyip durdu bana kaldık o gün Sonra hanımköye, Beypazarına
gittik.Gezdik dolaştık..59 plaka ile gezmek baya b dikkat çekiyor.çok liseden arkadaşımı gördüm ama duramadım.zaten onlar da
tanımadı bende siyah vizör de vardı hem.hem eşim varken de çarsı ortasında durmak istemedim.neyse, orda gezdik köylere gittik
köpekler kovaladı falan derken bayram bitti..son günü, sabah 7.30 da yola çıktık.tabi çıkmadan benzini fulledik..çıkar çıkmaz
yolumuzun ilk zamanları o bahsettiğim geçitler var.Aşırı üşüdük..her 10 km de bir durmak zorunda kaldık.Aslında ben giderdim ama
eşim üşüyordu dayanamıyorudm..Güneşe durup ısınıp gidiyorduk..bi 50-60 km böyle gittik.neyse, yüksekleri aştık.akyazı tarafları
gayet sıcaktı..durduk.bi yemek yedik..Bu arada bi önceki gün ethem abiye özel msj atmıştım.görüşelim bayramlaşalım tanışalım
diye..Sağolsun beni aradı, buluşma zamanımızı konuştuk..Benim önce karamürseldeki amcamlara gitmem gerekiyordu.Gittik onlardan da
erken kalktık, Ethem abiye telefon açtık geldi aldı bizi sahile, çay içmeye..tanıştık konuştuk.Eşlerle beraber..sonra sahilde
yürüyüş yaptık..Motora baktık.Yağ yakıp yakmadığını anlayamadık ama..Tahminler 150-200 gram yaktı oldu..yinede yağ alıp ekleyecem
biraz.Ethem abi gibi 2 tane alcam birini değiştirmek için bekletcem diğerini eksilttikce koymak için..her güzelin kusuru vardır..o
kadar yol yaptım tık demedi.hemde iki kişi + eşyalar ( hanım eşyası, düşünün ) Bırak da yaksın... sonra çıktık, kilometrelerce
kuyruk..biz aralardan geçtik..motosiklet gişesinden 12 tl verip ilk vapura girdik..ama ben nasıl şişiyorum kendi kendime
görmelisiniz..hatta bi ara fazla abartmışım şişmekle, geçiyoruz ya..eşim hayırdır belin mi ağrıdı dedi..hıım evet belim dedim o
derece neyse, geçtik karşıya eskisar'da biraz oyalandık..Amcam aradı yerimizi söyledik köfte yemeden gitmeyin dedi.Yedik..yola
koyulduk..22:30 da evdeydik şükür..
Motora gelirsek...
CBF 150 diyince akla sadece yolculuk geliyor artık..Tam yol motoru..hem uzun yol hem şehir içi..Bakım yaptır bin..Giderken de
gelirken de benim popo ağrıması hariç sıkıntımız olmadı..gelirken sorun bulduk, bi minder gibi birşey ayarladık..o biraz
rahatlattı..100 km de bir mola şart..hem bizler yoruluyorz hemde motor için çok iyi geliyor.7.5-8 bin devirde rahat rahat gidiliyor
30-40 km.hemde iki kişi ve çanta agırlığı da dahil gaz kesmeden..trafiğe çok rahat ayak uydurdum, Ama yolda tır kamyon olmamasının
da avantajı çok büyüktü.Hızlandığım zaman bazen 5. vitest debriaja basıp vites yükselmeye çalıştığım da olmadı değil..yetmiyor..bi
6. vites olsaymış eger süper olurmuş Lastiklerin verdiği güven mükemmel..otobana giderken çıkarken o yolu güzel tatlı virajlar
varıdr ya, orda resmen yana yattık mükemmel zevkli.ben tek başıma yapmak için sabırsızlanıyorum açıkcası..Michelin lastikler
gerçekten güven verici..40 km hızla giderken yoldaki çimenleri sulayan araçlardan akan sular yolu ıslatmış, arka frene dokundum
kaymadı..çok aşırı basıldığı zaman kayıyor sadece..döndüm sonra önü sıktım sadece önü sert sıkmak tehlike..hiç denemedim..ama
ikisini bir basınca gerçekden ıslak zeminde etkileyici şekilde duruyor..Lastiklere verilen para iyi para ama değer bence....motora
verilen para, iyi para ama unutmamak lazım ki lastik üstünde gidiyor o motor Daha fazla yazmak isterdim ama acemiyim daha
ben..zamanla inşallah.
Gelelim yakıta..
şehir içi de çok gezdim aslında..200 km. Toplamda 1000 km yapmışım..tam 999.8
karışık yakıtım (1000 km ) = 29,9 Lt
= 100 km de 2.99 yani 3 litre..Biraz çok gibi geldi bana ama hep 2 kişi ve motoru yüksek devirli kullanırım..ama yine çok..2.8 lt
falan olsaydı o zaman normal derdim...
ama şu var, dönüşte ölçtüm..435 km 2,68 Lt yakmışım..yine hızlı geldim..yine bastığım halde.Dağlar bayırlar aşa aşa..işte bu içime
sindi..Gayet iyi.Cuma günü inşallah erikliye gitcez.180-200 km civarı..zamanımız bol olcak bakalım basmadan 6-6.5 devirde gidiş
geliş ne kadar yakacak..Çok merak ediyorum..
Resimler sonra..evde net yok komşu tatilde fişi çekmiş..iyide yapmış..Geldiğinde eklerim artık..çok az var zatenn...
birGarip..
Çok güzel bi anlatım olmuş, cbf bu konuda Tr de bulunan diğer emsal modeller arasında sınıfının bir numarasıdır. Yani yolculu uzun yol konusunda mükemmel.
Yalnız motorun yağ eksiltmemiş olabilir. Bizim burada kontrol ettiğimizde zeminde hafif bi eğim söz konusu ide ya, motoru çevirdiğimizde farklı sonuç verdi. Yani bence ölçümünü tekrar düz olduğuna kesinlikle emin olduğun bi zeminde, kendi park yerin olur tamiyle düz ise,(mesela bi alışveriş merk. otoparkı olur vb.) motor en az yarım saat dinlendikten sonra gösterdiğim şekilde yap. Yani motorun yağ eksilttiğine doğru bi ölçümle emin olmadan yağ ilavesi yapma. Yoksa fazla yağ koyarsan eksilmemiş olduğu halde yanlış bi ölçümden sonra, motorun çekişten düşecek ve keyifsiz çalışacaktır. Yağın ortalarda olduğunu doğru ölçümden sonra gördün diyelim. 100 gram ilave et. gösterdiğim gibi tekrar bak. Hala max. seviyeye gelmediyse 100 gram daha at, yine bak, muhtemelen max. seviyesine gelmiş olacaktır ve işlem tamamdır. 200 gram takviye ortalarda veya ortanın biraz altında ise yağ çubuğundaki seviyi max. seviyesine getirmiş olacaktır.
tamamdır ethem abi.bakalım yakında büyük marketlere gideriz.kapı önünde düz bi yere park eder dönüşte de bakarım yağına..ama senin taktik mi bakcaz ?
doğrusu o sanırım..saat yönü tersine çevirerek bakılacak galiba..motoru 180 derece çevirdiğimizde baya bir fark etmişti aslında.ben tam tersini düşünüyordum, aşağı yukarı olduğu zaman yağına bakmak fark eder diyordum hep..ama sağa sola eğimli olduğu zaman değişiyormuş demekki.ama ben yinede yağını alıcam.düz bi yerde koyup bakıcam.yağı eksiltmemişse de yinede dursun ne olur ne olmaz.Daha yeni bakım yaptırdım ama şunun şurasında 1000 km kaldı..Zaten servisteki usta da demişti yağına sürekli bak diye..takip et demişti.8.000 bakıma kadar mutlaka eksiltir, yağına bak tamamla 2000 de değiştir birdahaki 2000 de zaten servise geleceksin vs demişti.Burdaki onur honda ya uyuz oluyorum aslında, sıfır fiyatını plaka dahil 5050 tl istemişler bi kuruş aşağı vermemişlerdi.50 tl de alma ne var sanki ama...ama yinede satmış 10 tane 1 ayda..belki daha çok...2. el aldım zaten ben iyide yapmışım..navigasyonuna kadar verdi eleman..yedek hava filtresi yedek buji..hepsini verdi..çanta givi 52 lt..iyi de oldu...neyse.Onur hondayı sevmiyorum ama Usta kalender..
Sıra geldi temizlik malzemelerine..Jant temizliği cila teker temizliği vs vs..Bunlara yöneltecem ilgimi..Oyalanmak için..biliyorum bunlarla ilgili birsürü yazı var ama hiç araştırmadım daha..Araştırma yaptıkdan sonra karar verdiklerimi sizlere sorarım..Zincir yağı da almadım..Mazotla temizleyip yağlıyacam..hepsiburada.com dan 30 tl üzeri yaparım hepsi gelir sanırım.Bulabilirsek.kargo da bedavaya gelir..
birGarip..
Civatayı buldum. İstanbul'dan yarın gelecekmiş. Fiyat 2 TL.
Kontrol edin, gevşekse sıkın. Daha önce de benzin musluğunun göbeğindeki vida düşmüştü. Ona da bakar olun.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)