herkesin Ramazan bayramı mubarek olsun, ben geçen haftalarda 4000 bakımı icin 90 tl vermiştim artı olarak bujim değişmişti ve yağ motul 15*50 koydurmuştum, ve performans ta artış olmuştu o yuzden verdiğim 90 tl gözüme gözükmedi pek[COLOR="Silver"]
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
Arkadaşlar, bende bayramınızı kutluyorum. Vay Koray kardeşim Yok be ya, senede 20 bin km yapan birinin sym gts evo 250 de ocağına incir ağacı dikmeye yeter. Şu anki kullanım yoğunluğumu azaltmadan evo bile beni batırır. Ama tabiki cbf 150 yi sattığımda 250 cc ye binek istiyorum dersem, şu an için alacağım tek motordur.
Bu gün bi bayram temizliği yapmışım, ah ah,cilalı oto şampuanı ile yıkama, yıkamadan sonra harici cila, lastik parlatıcı ve koruyucu, Oto araç içi ön konsol bakım sütü (siyah plastik aksamlar, çanta, siyah çamurluklar, zincir koruma, için ve ön konsol, gösterge paneli vb.. Motorun siyah yerleri simsiyah oldu), grenajları cam gibi oldu, şimdi yarın yağmur yağarsa motora binmemeyi bile düşünüyorum. 23 bindeki motoru, bayiye koysan km yi sıfırlasan sıfır diye satarsın, gerçi bi çarşı turu attım ama, toz konmuştur üstüne Sabah yinede bi foto atayım olmazsa
Tüm dostların bayramı kutlu olsun
@ethemm76
Çok güzel bir temizlik olmuş ağabey ;)
Bakım için 90 tl çok vermişsiniz. 70-80 tl lerden söz ediliyordu, Gerçi motul yağın fiyat farkını bakım maliyetine yansıtmış olabilirler. Fakat: Buji 8000 de değişmesi gerekirken değişmiş fakat hava filtresi daha ihtiyaci, buji değiştirilmeden hava filtresi değişimi yapılsaymış daha iyi olurmuş. Hava filtresinden söz etmemişsin. Bence 10 tl verip birde h. filtresini değiştirseymişsin çok hoş olurmuş. Ayrıca 15-50 yağ performansı arttırmaz, 10-40 ve 10-50 ye nazaran daha kalın yağ olduğu için, daha kalın yağ içinde hareket etmek için direnç gösteren yağ pompası ve krank, motorun çalışmasını ağırlaştırır. Motor daha geçi ısınıyor. 15-50 Performansı ufak oranda düşürür. Ama sıcak mevsim de özellikle güney illerinde, tam sewntetik bi 15-50 yağın motoru koruma özelliği bi 10-40 a nazaran daha kalitelidir. Yazın 15-50 kullanırken motora 10-40 koy bak ne oluyor, motor roket oluyor roket Ama ben yazın da 10-40 kullanmak istiyorum diyen yağ eksilme eğilimini kontrol etmeli. Yazın 10-40 kullanımı, 15-50 ye nazaran daha fazla yağ eksilme eğilimi gösterebiliyor. Özellikle güney illerinde de sıcak iklimlerde mümkünse 10-40 kullanılmalı. Özelikle mevsim sıcak, yağ 10-40 ve eksilmiş halde motor sıkıştırlıyorsa bu motor için kıyamet, 20-25 binli km lerde, belkide daha erken otor sıfırlama yaptırmak zorunda kalmak demektir. Kullanım hayatı boyunca diyelim ki (10-15 bin km) bu şekilde kullanılmış bir cbf satıldığında. 2. sahibinde muhtemelen 20-25 binli km dolaylarında patlayacaktır. Cbf 150 2. el satın alırken, kim kullanmış nasıl kullanmış, yağına bakmışmı. bilgileri yok balatasıdır, zinciri dişlisidir lastiğidir, hepsinden çok daha önemlidir.
bana da biraz çok geldi fakat 1 saat işçilik 35 tl levhası var yani işçilik den 35 tl artı 20 tl buji 5 tl yağ tıpası 30 tl de yağdan aldılar, öncei yağımda 15-50 ydi performansın yağdan çziyade değişen bujiden olduğunu düşünüyorum, 6000 km de yağ değiştirirken ahva filtresini de değiştireceğim, bizim buralar sıcak 10-40 intihar olur gibi geliyor zaten. bundan sonra bulması zor olsa da 10-50 düşünüyorum
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
Arkadaşlar üstteki mesajımda bi sözcük hatası yapmışım, kardeşlerimi yanlış yönlendirmiş olmayayım. Bir cümlenin sonundaki (kullanılmalı) sözcüğü (kullanılmamalı) olarak değişmesi gerekli. Aşağıdaki mesajımda işaretleyip değiştiriyorum.
Bakım için 90 tl çok vermişsiniz. 70-80 tl lerden söz ediliyordu, Gerçi motul yağın fiyat farkını bakım maliyetine yansıtmış olabilirler. Fakat: Buji 8000 de değişmesi gerekirken değişmiş fakat hava filtresi daha ihtiyaci, buji değiştirilmeden hava filtresi değişimi yapılsaymış daha iyi olurmuş. Hava filtresinden söz etmemişsin. Bence 10 tl verip birde h. filtresini değiştirseymişsin çok hoş olurmuş. Ayrıca 15-50 yağ performansı arttırmaz, daha önceki yağ da 15-50 ise performans artışı yeni yağ ile ilgili olabilir. 10-40 ve 10-50 ye nazaran daha kalın yağ olduğu için, daha kalın yağ içinde hareket etmek için direnç gösteren yağ pompası ve krank, motorun çalışmasını ağırlaştırır. Motor daha geç ısınıyor. 15-50 Performansı ufak oranda düşürür. Ama sıcak mevsim de özellikle güney illerinde, tam sewntetik bi 15-50 yağın motoru koruma özelliği bi 10-40 a nazaran daha kalitelidir. Yazın 15-50 kullanırken motora 10-40 koy bak ne oluyor, motor roket oluyor roket Ama ben yazın da 10-40 kullanmak istiyorum diyen yağ eksilme eğilimini kontrol etmeli. Yazın 10-40 kullanımı, 15-50 ye nazaran daha fazla yağ eksilme eğilimi gösterebiliyor. Özellikle güney illerinde de sıcak iklimlerde mümkünse 10-40 kullanılmamalı. Özelikle mevsim sıcak, yağ 10-40 ve eksilmiş halde motor sıkıştırlıyorsa bu motor için kıyamet, 20-25 binli km lerde, belkide daha erken otor sıfırlama yaptırmak zorunda kalmak demektir. Kullanım hayatı boyunca diyelim ki (10-15 bin km) bu şekilde kullanılmış bir cbf satıldığında. 2. sahibinde bu motor muhtemelen 20-25 binli km dolaylarında patlayacaktır. Cbf 150 2. el satın alırken, kim kullanmış nasıl kullanmış, yağına bakmışmı. bilgileri yok balatasıdır, zinciri dişlisidir lastiğidir, hepsinden çok daha önemlidir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------
4000 km sonra buji değişmesi gerekecek seviyede performans düşüşü göstermez, dolayısıyla hissettiğin performansa farkı buji değişiminden dolayı olmamalı. Yukarıdaki mesajımda da bahsettiğim gibi buji yerine 15 tl. bence 10 tl ye hava filtresi değişmeli idi. Hem bakımın 5 tl ucuza gelir, hemde periyoduna uygun bi bakım yapılmış olurdu. Hava filtresi değişiminde performans artışı ile ilgili daha da olumlu gözlemlerin olabilirdi. Hissettiğin performans farkı, muhtemelen, daha önceki yağın da 15-50 dahi olsa, yenilenen yağın etkisi birde motul kalitesi, o yağ ya ful sentetiktir, yada en az yarı sentetiktir. Yani hem yeni yağ (Soğuk motor ve sıcak motor çalışma performansında iyileşme ve rahatlama eğilimi gösterir). Hemde motul olması işi bitirmiş olmalı. Yani daha iyi performaslı hissetmene sebep olmalı.
Ethem abi ,hava filtesini değiştirirken veya temizlerken hava filtresinin kutusunda yağ oluyor mu..
örneğin ;
Koray cım, ben cbf in hava filtresinde veya filtre yuvasında hiç böyle bi durumla karşılaşmadım. Teknik olarak buna ne sebep olur ? Bu yüzden de araştırma gereği duymadım. Olması gerekenden daha fazla hava emişimi söz konusu acaba, sadece yorum yapıyorum, daha farklı bi sebebi de olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------
Koray cım. Hava filtresinin veya yuvasının yağlanması ile ilgili açılmış bi kaç forum başlığı buldum. Okumanı tavsiye ederim. İlgili linkleri kopyalıyim. Motosikletin hava filtresinin yağlanması ile ilgili bi link bulamadım ama ortak, genel motor çalışma prensibi düşünüldüğünde, net bi cevaba ulaşamasakta bi fikir verebileceğini düşünüyorum.
http://www.vwturk.com/forum/showthre...n-ya%F0lan%FDr
http://www.vwtr.net/forum/polo-6n/yn....html;msg43898
http://www.techturkey.com/forum/gene...-yaglanir.html
http://www.fordclubtr.com/forum/topi...esi-yaglanmis/
Arkadaslar 4000 km deki motorum satılıktır bilginize http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6342736/detay/
Bu arada sen bence bu durumu Şişman motorun ustasına falan sor istersen. Veya daha deneyimle olduğunu bildiğin başka bi motor ustasına sor. Veya belkide daha güzeli, bu foto ile birlikte bi forum başlığı açarsan güzel yorumlar geleceğini düşünüyorum.
tamam ethem abi, kitapçığı okudum.. olay aynen şu...
bu motosiklette katalitik konvektör olduğu için euro 3 normlarına uygun olsun diye türkçe tabiri ile geri dönüşüm olayı var...
sebep bundanmış.. hatta alttaki fotoda işaretlediğim yerde tıpa var.. ben fark etmemiştim.. bu tıpa dolduğu zaman hava filtresini temizleyin veya değiştirin diyor.. sorun yok
kısaca geri kazanım, tasarruf ve çevre kirlenmesi ile oluşan durum.. biraz daha açıklık getirirsek ; motosiklet bu yağ buharını egzost aracılığı ile dışarı atmıyor.. hava filtresi kutusunda biriktiriyor.sebebi ise çevre koruması...
---------- Post added at 00:08 ---------- Previous post was at 00:03 ----------
Ethem abi senin verdiğin linklerdeki sorun hava filtresinin yağ olması.. benim soru ise kutusunun yağ olması... benimhava filtresinde nokta yağ yok..zaten kitapçığını okudum olayı çözdüm sağol
Bi sorun olmamasına sevindim. Bizde katalitik konvektör falan yok,tam eski usul, kara düzen
Cbf in altında da ağzı kapalı, klavuzda dolunca boşaltın şeklinde geçen bi hortum var. Yeni kasa klavuz, sayfa 70. Karter havalandırması, klavuzda yazdığına göre, yağmurda tam gaz kullanım yapıldığında, motor yıkandığı zaman veya devrilirse daha sık kontrol edin diyor. Ama daha hiç dolduğunu görmedim.
Sol üst köşedeki büyük anahtar, 4 lü flaşör
Hemen altındaki kısa farları açıp kapıyor. Bu anahtarı sadece kısalara bağladık. Böylece bu anahtar kapalıyken ve far uzun kısa konumu kısa konumdayken farlar kapalı oluyor. Ama selektör anahtarına bastığımızda uzunlar yanıp sönüyor. Veya uzunu açtığımızda yine uzunlar yanıyor, kısaya geçtiğimizde kapanıyor. (Bu konuda da kısalar yanmıyor anahtardan kapalı ise) Dolayısıyla gündüz bu anahtar kapalı kullanıyor, yani farların kapalı iken, istediğim zaman selektör yapabiliyorum. Selektör bu şekilde bi arabadaki sistem gibi ve inanılmaz fark edilir oldu. Yani uzun kısa şeklinde değil de. Uzunu aç kapa şeklinde gündüz selektör yapıyorum. Eğer anahtarı açarsam tüm kontrol orjinal ile aynı hale geliyor. Tavsiye ederim. Bahsettiğim gibi bu far anahtarını gündüz kapalı kullanıyorum, (orjinal selektör ahantarı devrede) yani normal seyirde gündüz yaptığım selektör ile motosiklet çok daha fark edilir oldu.
Sağdaki anahtar ise park lambasını açıp kapıyor.
Yani tüm kontrol bende
Şu an bu konu içerisinde 44 kullanıcı var. (0 üye ve 44 misafir)