Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #28941
    Ercument - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İst./Zeytinburnu/K.Çekmece
    Motosikleti
    CBF150
    Bayram ertesi motorumu satışa çıkaracağım. 16.000 km.de (bayramda 600 km daha yapacak) ruhsat ta 2011 model, motor 2010 model 10 gün sonra 2 yıl bitecek yani. 3.500 TL. istiyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #28942
    player77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    Suzuki 2006 DL650 K6 (Satıldı) ,Honda 2011 CBF150
    Alıntı Ercument adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bayram ertesi motorumu satışa çıkaracağım. 16.000 km.de (bayramda 600 km daha yapacak) ruhsat ta 2011 model, motor 2010 model 10 gün sonra 2 yıl bitecek yani. 3.500 TL. istiyorum.
    Devir saati olmayan kasa oluyor senin ki değil mi?
    İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
    http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html

  3. #28943
    by_cunning - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul
    Herkese selamlar. Dostlar Allah kısmet ederse ben de aranıza katılacağım. Uzun zamandır kullananları yolda çevirip soruyorum. Özellikle de kurye için kullananlara. Çünkü adamlar günde neredeyse 300-350 km yol yapıyorlar. Bir tanesine sorduğumda 90,000 km yol yapmıştı ve bakımına düzenli devam edersem 20-30,000 km daha götürür demişti. Motor gerçek anlamda İstanbulda yaşıyorum İstanbul yollarına uygun bir motor. Sıfır alacağım motoru. Sizlerin tavsiye edeceği şeyler varmıdır? İyi kötü yorumlarınızı bekliyorum. Saygılar Burak.

  4. #28944
    Ercument - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İst./Zeytinburnu/K.Çekmece
    Motosikleti
    CBF150
    Alıntı player77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir saati olmayan kasa oluyor senin ki değil mi?
    Evet doğrudur.

  5. #28945

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 ve üstü gidersen hem motora hem kendine yazık edersin, 90 la sabitler gidersen kendine yazık edersin, 80 le sabitler gidersen sen de, motorunda mutlu mesut birlikte keyfini çıkara çıkara gider gelirsiniz. Ayrıca cbr125cbr arkadaşımın da dediği gibi. Benzin olmuş 4.5 tl, ben bile bazen cbf 150 motorum az yaksın diye sakin sakin gaz açarak 70 i geçmeden kullanmaya çalışıyorum durumun olmadığı zamanlarda ve gerçekten az yakıyor. Sende 70-80 takılırsan oldukça ekonomik olur ve motorun da, sende hiç sıkılmazsınız.
    Ethem abim grup olarak uzun gezilere çıkıyoruz artık (aynı gün 350 km iki haftadır en uzunları),çok şükür yalnızlığım sona erdi.Fakat gruptaki motorlar mz251,suzukı burgman 400,piaggio x8 200 ve ben cbf 150.virajlı yolda sıkıntı yok ama düz yolda hepside benimkinden hızlı gittiğinden sıkılıyorlar dolayısıyla sen en öne geç ritmi sen belirle diyorlar ve mecburen bende 100'de sabitlemek zorunda kalıyorum.Bu durum motoru nasıl etkiler nasıl sıkıntı olabilir 80 le gidersek beni geziye falan götürmezler

  6. #28946
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ethem abim grup olarak uzun gezilere çıkıyoruz artık (aynı gün 350 km iki haftadır en uzunları),çok şükür yalnızlığım sona erdi.Fakat gruptaki motorlar mz251,suzukı burgman 400,piaggio x8 200 ve ben cbf 150.virajlı yolda sıkıntı yok ama düz yolda hepside benimkinden hızlı gittiğinden sıkılıyorlar dolayısıyla sen en öne geç ritmi sen belirle diyorlar ve mecburen bende 100'de sabitlemek zorunda kalıyorum.Bu durum motoru nasıl etkiler nasıl sıkıntı olabilir 80 le gidersek beni geziye falan götürmezler
    Hiç bir sıkıntı çıkmaz.. neden çıksın ki ? mantık olarak düşünelim....
    Motorunuzda devir kesici var, dip gaz gitmiyorsunuz ee o zaman sorun yok.. 100 km gidilmesi gereken en ideal sürat...
    hıı benim yaptığım gibi istanbuldan izmite otoyoldan dip gaz 110-120 km ile gidersen ilerde sıkıntı çıkar.. çabuk yıpranır..
    malum sizde bide yağ eksiltme olayı var, kontrollu olman lazım... redline a yaklaşmadığın tüm süratlar idealdir..

  7. #28947
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Alıntı player77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    12 saat sürüş yaptım kendim yorulduğum için ara verdim. Sorun olmaz..Yani... Diğer konu ise ileri geri atma hikayesi karbüratör memesinden garantiden değiştiriyorlar.Haberin olsun...
    Çok sağol teşekkürler.Ustaya bir söleyeyim.Motorun bazı parçalarını garantiden değiştirdim.Dövecekler valla beni. : )
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  8. #28948
    baycall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2012
    Motosikleti
    Yamaha Nmax 155
    [QUOTE=ethemm76;2779160]Ben sübap ayarını motor 2500 km de iken İstanbul' da işinin ehli bi yetkili servise yaptırdım. Sentil çakısı kullanarak ayar yapmışlardı ve motordaki şıkıtrılı çalışma tamamen ortadan kalktığı gibi, motor da oldukça sessiz çalışmaya başlamıştı, rölantide kide dengesizlik düzelmüşti Tabi kaliteli bi yetkili servisin sentil çakısında, 0,02 mm lik çakı varmı sorgulama gereğide duymamıştım.[COLOR="Silver"]

    Burada öyle bir servis yok sanırım.Sentil çakısını da edinemedim.Ne yapacağım bilemedim.Hayırlısı ramazan bitsin bakıcaz çaresineç

  9. #28949

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    Çankırı
    Motosikleti
    cbf 150
    sibob ayarı konusunda sanırım bir yanlışlık var.
    Honda CBF150 Kılavuzdaki değerler;
    Emme subabı : 0,08 mm.
    Egsoz subabı : 0,12 mm.
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-degisimi.html

  10. #28950
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    [QUOTE=baycall;2779856]
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sübap ayarını motor 2500 km de iken İstanbul' da işinin ehli bi yetkili servise yaptırdım. Sentil çakısı kullanarak ayar yapmışlardı ve motordaki şıkıtrılı çalışma tamamen ortadan kalktığı gibi, motor da oldukça sessiz çalışmaya başlamıştı, rölantide kide dengesizlik düzelmüşti Tabi kaliteli bi yetkili servisin sentil çakısında, 0,02 mm lik çakı varmı sorgulama gereğide duymamıştım.[COLOR="Silver"]

    Burada öyle bir servis yok sanırım.Sentil çakısını da edinemedim.Ne yapacağım bilemedim.Hayırlısı ramazan bitsin bakıcaz çaresineç

    sizin honda servisi aramanıza gerek yok bu işlem için... işinin ehli bir usta bulup 10 dk da ayarı yaptırmak çok sıkıntı olmaması lazım... Normal bi özel serviste işinizi hayli görür

  11. #28951
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı okan y. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar arkadaşlar tekrardan,

    Ben de 1 yıldır CBF150 kullanıyorum ama foruma fazla bakamamış idim. İlk yılımda 3500 km şehir içi yol yaptım. İnşallah bayramın 3 ve 4.günü bir uzun yol düşüncem

    Bu arada Ethem abi aynaları kullanıyorum hala

    Kardeşim, aynalarda sorun olmamasına, zaman zaman yaz fotuma, bi hareket olsun

    Sevgi ve selamlar
    Aynalarda sorun olmamasına sevindim Zaman zaman yaz foruma da bi hareket olsun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:46 ----------

    [QUOTE=baycall;2779856]
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada öyle bir servis yok sanırım.Sentil çakısını da edinemedim.Ne yapacağım bilemedim.Hayırlısı ramazan bitsin bakıcaz çaresineç
    Kesinlikle filler çakısı kullanılarak ve kitapçıkta yazan sübap boşluğu değerlerine bağlı kalınarak ve motor tamami ile soğukken, her hangi bi usta tarafından yapılan süpab ayarıda sorun olmayacaktır. Bu hususlar atlanmadan yapılan bi sübap ayarı sorun olmayacaktır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:49 ----------

    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ethem abim grup olarak uzun gezilere çıkıyoruz artık (aynı gün 350 km iki haftadır en uzunları),çok şükür yalnızlığım sona erdi.Fakat gruptaki motorlar mz251,suzukı burgman 400,piaggio x8 200 ve ben cbf 150.virajlı yolda sıkıntı yok ama düz yolda hepside benimkinden hızlı gittiğinden sıkılıyorlar dolayısıyla sen en öne geç ritmi sen belirle diyorlar ve mecburen bende 100'de sabitlemek zorunda kalıyorum.Bu durum motoru nasıl etkiler nasıl sıkıntı olabilir 80 le gidersek beni geziye falan götürmezler
    Yolcusuz kullanımda 100 ile sabitlemek sıkıntı olmaz. Sadece motor yağ seviyesi, yağ yakma eğilimi kontrolünde olsun. Benim motor normal 70-80 gezilerinde çok az yağ yakarken yolculu, sıcak havalarda 90-100 gezilerinde baya bi yağ yakıyor. Yani devamlı böyle kullanır ve yağına da bakmazsan, motorun da yağ eksilttiyse sorun olabilir. Haricen sorun yaşamazsın. Hel bide 42 t arka dişli varsa, yolcun yoksa, 70-80 kg dan daha hafif değilsen, lastiklerin hala dişli ve basınçları ölçülmüş ve inik değilse 100 km/h ta tuttuğunda motora kesinlikle zarar vermeyecektir. Ha şu olur, ben motorumda 70-80 binleri görmek istiyorum sorunsuz dersen, bu şekilde devamlı kullanım motorun toplam kullanım ömrünü bi miktar düşürebilir. Yani devamlı 6-7 bin devir aralığında ve sakin kullanılan bi motorla, devamlı 8-9 bin devir aralığında kullanılan bi cbf in toplam kullanım ömrü elbette aynı olmayacaktır. Ama bu geziler çok sıklıkla olmuyorsa, zaman zaman oluyorsa, motorun yağına falan da zaten bakıyorsan sorun olmaz. Bu sıcaklarda böyle gezilere çıkarken motorunda 150-200 gram dahi eksik yağ olmasın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------

    Alıntı by_cunning adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selamlar. Dostlar Allah kısmet ederse ben de aranıza katılacağım. Uzun zamandır kullananları yolda çevirip soruyorum. Özellikle de kurye için kullananlara. Çünkü adamlar günde neredeyse 300-350 km yol yapıyorlar. Bir tanesine sorduğumda 90,000 km yol yapmıştı ve bakımına düzenli devam edersem 20-30,000 km daha götürür demişti. Motor gerçek anlamda İstanbulda yaşıyorum İstanbul yollarına uygun bir motor. Sıfır alacağım motoru. Sizlerin tavsiye edeceği şeyler varmıdır? İyi kötü yorumlarınızı bekliyorum. Saygılar Burak.
    Özellikle yağ bakımlarını ihmal etmediğin sürece ve motoru sıkıştırmadığın sürece senelerce ekmeğini yersin. Cbf 150, bi ybr ye, bi tvs ye benzemez, sıkıştırılmayı pek sevmez. Ara ara gaz kolunu bırakmayı bilmek lazım. Niyetin hayırlı olur inşallah, en kısa zamanda aramızda görmek dileği ile.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------

    Alıntı player77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir saati olmayan kasa oluyor senin ki değil mi?
    Devir saati yok ama, yeni kasalarda olmayan devir kesici var ve vites göstergesi var. Eğer motor temizse eski kasa olmasını bi yana bırakarak bu artılarını da göz önünde bulundur bence. Ben eski kasaları sanki biraz daha dayanımı, kullanım ömrü yüksek şeklinde yorumluyorum. Sanki yeni kasalar daha narin gibi, ben eski kasada hiç sorun yaşamaz ken yeni kasada büyük sayılmayacak bi kaç problemle karşılaşmıştım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:03 ----------

    Ark..lar yukarıda bahsetmiştim, sahibinden e falan lan vermeye uğraşmadan müşteri çıkarsa, buradan ihtiyacı olan bi kardeşim faydalanabilsin isterim. Evi karıştırırken poşet içinde elime geçti. Bir önceki 2009 model cbf ime ait olan komple gösterge panelini satıyorum. İlan linki:

    http://www.motosiklet.net/forum/sati...ge-paneli.html

  12. #28952
    Ercument - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İst./Zeytinburnu/K.Çekmece
    Motosikleti
    CBF150
    Abi benim motorda devir kesici yok şimdiye kadar öyle bir şeyle karşılaşmadım.

  13. #28953
    by_cunning - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul
    Özellikle yağ bakımlarını ihmal etmediğin sürece ve motoru sıkıştırmadığın sürece senelerce ekmeğini yersin. Cbf 150, bi ybr ye, bi tvs ye benzemez, sıkıştırılmayı pek sevmez. Ara ara gaz kolunu bırakmayı bilmek lazım. Niyetin hayırlı olur inşallah, en kısa zamanda aramızda görmek dileği ile.

    Teşekkürler. İnşallah hayırlı olur.

  14. #28954
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    CBF150 comutter bilincine sahip onceligi yakit ekonomisi,ucuz parca,bol servis olan bunun yaninda konfor arayan insanlarin motorudur cbf150. Adamlar comutteri race motor gibi kullaniyolar sonra yag yakiyor gitmiyor vs vs bir ton problemle ugrasiyorlar. Ulke olarak zaten okumayi sevmeyen milletiz. Su servis manuelini ALLAH rizasi icin bir okusak ozaman kimsenin sorunu kalmayacak. Adam cbf150 nin teknik kisminda tek kisi azami surati 90km/h olarak yazmis bunu bosuna yazmamis degilmi? sen bu motoru degerlerinde kullan bak bakalim kac bin km yapicaksin? hiz istiyosan git race motora bin arkadas. 1 seneden beri cbf150 kullaniyorum burada yazilan ne tekleme ne yag yakma ne eksiltme hic bir soruna rastlamadim biraz bilinclenelim ahmetin mehmetin lafina degil teknik olan yazilari kisileri dinleyelim okuyalim sonra sikinti cikinca soru soralim. Her 3-5 sayfada bir yag yakma yag eksiltme konusu aciliyor artik biktik yahu.
    Ercument bunu beğendi.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  15. #28955
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Arkadaşlar, elimde 2009 model cbf 150 den çıkma, şu anki motorumdan önce sahip olduğum cbf 150 me ait olan komple, hasarsız ve çiziksiz, sıfıra emsal gösterge paneli mevcut, paneli arızalı olan, kazalı, vb durumda olanlar için, yeni kasa motorunda vites göstergesi olmasını isteyenler için (fakat bu servise sorulmalı, teknik olarak mümkün mü diye) güzel bi fırsat olabilir. Km 33983 km de. İlan linki:

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6784913/detay/

    Saygılar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:08 ----------

    Nihat kardeşimin dediği gibi tatlı tatlı gezmesini bilmeyene cbf az gelir, veya ben cbf le basarım diyen de 15-20 bin. Hadi bilemedin 25 bin de yağ yakmaya başlar veya yağ yakma minimumsa artar. Ondan sonra kimse bu ne biçim motormuş bu demesin. Bi ybr, bi apachi gibi motor mekanik dayanımı iyi değil, bunu hep yazıyoruz. Bu gün 40 km lik yolu 70 km/h ı hiç geçmeden geldim. Hayatımın en ketifli yolculuklarından biri olduğunu söyleyebilirim. Gerçekten de benzin göstergesi oynamadı Veya 1 mm falan oynadıysa da ben fark etmemiş olabilirim.

  16. #28956
    cd0345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2011
    Şehir
    İSTANBUL-KARTAL
    Motosikleti
    12" CBF 150
    Alıntı chemical adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sonax şubelerinde bulabilirsin ama biraz pahalı satıyo olabilirler. Ancak tekzen koçtaş gibi yapı marketlerde yada büyük marketlerin oto aksesuar bölümlerinde rahatlıkla bulabilirsin.

    hızlı cila
    http://www.hepsiburada.com/liste/son...oryId=20035738

    şampuan
    cilalı olan
    http://www.hepsiburada.com/liste/son...oryId=20035761
    normal olan
    http://www.hepsiburada.com/liste/son...oryId=20035761
    ikiside güzel ürün fiyatıda uygun
    zaten uzun süre gidiyor bitmesi zor.
    sağol nihat abi güzel ürünler bu 500ml şampuan kaç yıkama dayanırki :S hepsi burada da 7-8 liralık cilalı şampuanlar var iş görürmü?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------

    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sübap ayarını motor 2500 km de iken İstanbul' da işinin ehli bi yetkili servise yaptırdım. Sentil çakısı kullanarak ayar yapmışlardı ve motordaki şıkıtrılı çalışma tamamen ortadan kalktığı gibi, motor da oldukça sessiz çalışmaya başlamıştı, rölantide kide dengesizlik düzelmüşti Tabi kaliteli bi yetkili servisin sentil çakısında, 0,02 mm lik çakı varmı sorgulama gereğide duymamıştım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:02 ----------



    Hüseyin kardeşim, senin buna benzer bi gözlemin varsa, şuda ihtimal dahilinde diyebilirim. Motor soğukken ilk çalıştığında ki rölanti ile motor max. seviyeye kadar ısındığı devir değeri arasında 0,4-0,5 d.dakika seviyelerinden daha fazla fark var ise motorun eğer yapılmadıysa sübap ayarı ihtiyacı olabilir. Sübap ayarı yanlış yapılmış veya aşırı kaçmış cbf 150 motorlar soğukken (düşük rölanti değilimi gösterdiği için zor çalışıyor, ilk çalıştığında rölanti hayli düşük iken motor tamamiyle ısınınca rölanti çok fazla yükseliyor. Taki 0,7-1, hatta 1 den bile fazla fark oluyor soğuk rölanti sıcak rölanti devri arasında. Yani 1 dediğim 1000 devir/dakika. Bu şekilde de gözlem yapman faydalı olacaktır. Benim motor ilk çalıştırmada rölanti 1000 dir. Motor tamamen ısınınca rölanti 1400 de kalır, daha fazla yükselmez. Sübap ayarı bozukken bu fark biraz daha fazlaydı. Sübap ayarı yaptırdığımdan beri bu fark aynı, 20 bin km oldu sübap ayarı yapılalı ve hala bu soğuk sıcak rölanti farkı aynı. Isınınca sesli çalışmada yok, bende sübap ayarı ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum. Sübapların motor ısındıkça boşluğunun artması sebebiyle silindir içerisinde daha serbest hareket edebilen piston, motor ısındıkça rölantinin artmasına sebep oluyor. Yani soğuk motor rölanti, sıcak motor rölanti arasındaki fark 04-05 ten fazla ise, sübap ayarının kaçmış veya motorun sübap ayarı ihtiyacı olduğundan söz edilebilir.
    ethem abi valla ben açıkcası kendime güvenmiyorum kendime ait ilk motorum o yüzden yanlış karar vermek istemiyorum biran önce sizlerle tanışıp ince detayına kadar motorumu tamamen tanımak istiyorum abi bi gün musait olduğunda o tarafa gelsem görüşsek ?

    aslında bayramda tekirdağ yolculuğunuza katılmak planım vardı ama arife hariç tüm bayram çalışıyorum

    ancak abi çalıştığım yer istanbulda tem kenarında viaport avm var oranın bahçesindeki lunapark eğer uyarsa uğrarsanız 1 saatte olsa muhabbet edip sizinle birer çay içmek beni mutlu eder

  17. #28957
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Bu sıcak günlerde.Soğuk fotolar iyi gelir diye düşündüm İyi Geceler

    By sercan2667 at 2012-08-16

    By sercan2667 at 2012-08-16
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  18. #28958
    ubuntu67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2009
    Şehir
    Hatay - İskenderun
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    500. km de yazdığım titreşim sorunu öne 16 lık dişli takılınca bitti sayılır... hala 5 bin 5500 devir arası hafif bir titreşim geliyor motora ama 6000 devirde kayboluyor... ama hafif , ani hızlanmada hissetmezsiniz bile...

    onun dışında yakıt tüketimi 2.6- 2.8 arası değişiyor benim için... 3 lt yaktıramadım şimdiye kadar...

    tek sıkıntım zincir çok çabuk bolalıyor, ne bileyim sık sık zincir gerdirmekten bıktım... hafif bir enduro yapayım zincir şakır şukur... debrajda aynı şekilde sürekli ayarı bozuluyor, usta sıcaktan diyor ama ben biraz dandik buldum , önce innovamda 2 sene hiç ayar yaptırmamıştım, bakımlarda sadece yağı değişri çıkar giderdim kesinlikle innova daha sağlamdı , ama cbf nin yol tutuşu virajlardaki kabiliyeti, oturuş pozisyonu ve 90 -100 km/s hızlardaki stabil gidişi tartışılmaz...

    seneye ilk baharda muhtemelen bir f650gs almış olurum ama cbf den vazgeçebilir miyim bilmiyorum, en kötü onu bir akrabama arkadaşıma satmaya çalışır, ara sıra kullanırım diyorum

    herkese selamlar...

  19. #28959
    baycall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2012
    Motosikleti
    Yamaha Nmax 155
    [QUOTE=K o r @ y;2779870]
    Alıntı baycall adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    sizin honda servisi aramanıza gerek yok bu işlem için... işinin ehli bir usta bulup 10 dk da ayarı yaptırmak çok sıkıntı olmaması lazım... Normal bi özel serviste işinizi hayli görür
    O ehlini bulmak inanın buralarda biraz zor (yer:osmaniye)



    Alıntı baycall adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Kesinlikle filler çakısı kullanılarak ve kitapçıkta yazan sübap boşluğu değerlerine bağlı kalınarak ve motor tamami ile soğukken, her hangi bi usta tarafından yapılan süpab ayarıda sorun olmayacaktır. Bu hususlar atlanmadan yapılan bi sübap ayarı sorun olmayacaktır.
    Ethem abi ben de dediklerini yapmaya çalışıyorum ama olumlu sonuç alamadım.Buralarda daha doğrusu internette dahi 0.02mmye sahip bir filler çakısı bulunamamakta.Buradaki ustaların eline çakıyı verip subap ayarını yaptırmayı planladım olmadı.Geçen bir ustaya gittim adam nazlanarak motoru dinledi (sürmeden) "azıcık ses var gerek yok" dedi.İyi de ben 10 km gideyim motorumla şıkır şıkır subap sesi geliyor ve yol uzadıkça şıkırtı çogalıyor.Çözemedim anlayacağın abi.

  20. #28960
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    [QUOTE=baycall;2780611]
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    O ehlini bulmak inanın buralarda biraz zor (yer:osmaniye)





    Ethem abi ben de dediklerini yapmaya çalışıyorum ama olumlu sonuç alamadım.Buralarda daha doğrusu internette dahi 0.02mmye sahip bir filler çakısı bulunamamakta.Buradaki ustaların eline çakıyı verip subap ayarını yaptırmayı planladım olmadı.Geçen bir ustaya gittim adam nazlanarak motoru dinledi (sürmeden) "azıcık ses var gerek yok" dedi.İyi de ben 10 km gideyim motorumla şıkır şıkır subap sesi geliyor ve yol uzadıkça şıkırtı çogalıyor.Çözemedim anlayacağın abi.
    Cbf 150 kullanma klavuzunun 75. sayfasında sübap ayarı ile ilgili bilgiler var. Burada sübap boşluğu ayarlanırken emme: 0,08 mm, Egsoz: 0,12 mm olmalı diyor.diyor. Yani 0,02 mm diye bi değer yok. Yani böyle bi filler çakısı ihtiyacı yok.

    Kendine günü birlik bi gezi planla, Adana da Sucular a gidersin. Osmaniye ye 86 km olarak görünüyor Adana mesafe. Biz bir günde 250+250=500 km dahi keyfi geziler yaptığımız oluyor. Rahat gider gelirsin. Bir gününü ayır, hem motor sürmüş olursun, hemde motorunun istediğin bakımı yaptırma imkanı bulmuş olursun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:01 ----------

    Alıntı ubuntu67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    500. km de yazdığım titreşim sorunu öne 16 lık dişli takılınca bitti sayılır... hala 5 bin 5500 devir arası hafif bir titreşim geliyor motora ama 6000 devirde kayboluyor... ama hafif , ani hızlanmada hissetmezsiniz bile...

    onun dışında yakıt tüketimi 2.6- 2.8 arası değişiyor benim için... 3 lt yaktıramadım şimdiye kadar...

    tek sıkıntım zincir çok çabuk bolalıyor, ne bileyim sık sık zincir gerdirmekten bıktım... hafif bir enduro yapayım zincir şakır şukur... debrajda aynı şekilde sürekli ayarı bozuluyor, usta sıcaktan diyor ama ben biraz dandik buldum , önce innovamda 2 sene hiç ayar yaptırmamıştım, bakımlarda sadece yağı değişri çıkar giderdim kesinlikle innova daha sağlamdı , ama cbf nin yol tutuşu virajlardaki kabiliyeti, oturuş pozisyonu ve 90 -100 km/s hızlardaki stabil gidişi tartışılmaz...

    seneye ilk baharda muhtemelen bir f650gs almış olurum ama cbf den vazgeçebilir miyim bilmiyorum, en kötü onu bir akrabama arkadaşıma satmaya çalışır, ara sıra kullanırım diyorum

    herkese selamlar...
    Oldukça sert kullanıyor olmalısın, sıcaktan o seviyede deb. ayarı bozmaz ve zincir o sıklıkla esnemiyor, sakin davranırsan bu olumsuzlukları muhtemelen yaşamıyacaksın. 23 bindeyim, arada hiç deb. ayarı yapmadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------

    Alıntı cd0345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sağol nihat abi güzel ürünler bu 500ml şampuan kaç yıkama dayanırki :S hepsi burada da 7-8 liralık cilalı şampuanlar var iş görürmü?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------



    ethem abi valla ben açıkcası kendime güvenmiyorum kendime ait ilk motorum o yüzden yanlış karar vermek istemiyorum biran önce sizlerle tanışıp ince detayına kadar motorumu tamamen tanımak istiyorum abi bi gün musait olduğunda o tarafa gelsem görüşsek ?

    aslında bayramda tekirdağ yolculuğunuza katılmak planım vardı ama arife hariç tüm bayram çalışıyorum

    ancak abi çalıştığım yer istanbulda tem kenarında viaport avm var oranın bahçesindeki lunapark eğer uyarsa uğrarsanız 1 saatte olsa muhabbet edip sizinle birer çay içmek beni mutlu eder
    Elbette gelirsek yanına uğramak isteriz, fakat benim bu geziye katılamam ihtimalim söz konusu oldu, ekonomik olarak o gün için cebime 100 tl koymam gerekecek. Bu bütçeyi ayıramamam söz konusu o gün için, belki ben gelemeyebilirim. Ama seni her zaman beklerim. Ne zaman istersen vardiye ve iş durumuma göre karşılarım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)

Bu Konudaki Etiketler