Ethem abi maşallahın var iyi gezmişin doğru diyosun bizim motorlar 100 kmden sonra yoruyor tat vermiyor yol bitmiyo sonra.
Ethem abi maşallahın var iyi gezmişin doğru diyosun bizim motorlar 100 kmden sonra yoruyor tat vermiyor yol bitmiyo sonra.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
abi valla ben 12-13 yıldır o civara gidip geliyorum ya 1ya 2 kere denize girmişimdir kovanağızında =) taşlık olmasından sevmiyorum =) ilk girdiğimde deniz dikeni girmişti sonra zaten aramız soğudu =) abi valla öyle kumcağız bence çok şahane ve kefken tam aile tatil mekanı yani bilmeyen arkadaşlar ailesi kapalı olanlarında çok rahat edeceği bi yer ama çok aksiyon eğlence aramamak lazım tabi =) bi cebecide disko var bide kerpede var ama kefken ;) kumcağız yani çok güzel bi yer ;)
abi inşallah bi gün o tarafa giderken uyar vaktinde günübirlik yaparız gelirsen tabi abi=) hatta yengede gezmek istersen ben sözlümle gelirim sende yengeyle illa denizemi gircez gezeriz abi piknik amaç yol olsun bide tanışalım kaynaşalım =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:04 ----------
erhem abi ya sen 100 km yolu 80-100 aralığında gittin sanırım bu motoru çok ısındırmazmı ben en fazla 60-70 km arası gittim tek kontakta sonra durdum 5-10 dk motorun soğumasını bekleyip ihtiyaç molası verdim =) motordan indiğinde devir artmış oluyomu abi motor ısınınca rolanti devri artmış oluyormu abi ben sanki indiğimde biraz artmış oluyordu
Arkadaşlar hayırlı geceler. Antalyadaki arkadaşlar yeni açılacağı söylenen Honda motorsiklet bayisinden haber varmı? Eğer geçerken telefon numarası vs bilgi gören olursa paylaşabilir mi?
tamkarar verdim ybr/cbf ikilemini nihai sonuca ulaştırdım şimdi bayilerde motor yok. Ben ıspartadayım bize en yakın bayi Alanyadaki hem motor yok hem ödeme ile ilgili kampanya yok. Yeni açılan bayide belki bir güzellik olur.
0 cbf bulunmamaya basladimi iyice ya ben daha 1-1 bucuk ay sonra alicam ben alana kadar hic kalmayacak sanirim
Rölanti devri motor ilk çalıştığında biraz düşük olur ve ilk 10-15 dk lık sürüş sonrasında motor sıcaklığı ideal çalışma sıcaklığına ulaştığında sabitlernir ve öyle kalır. İdeal devir aralığı kitapçıkta yazan 1300-1500 aralığıdır. Yani bu da demek oluyor ki, kitapçığa göre en ideal devir, motor ısındıktan sonra 1400 d.dakikadır. 60-80 aralığındada gitsen motor, motor röalanti devri kısa bir süre sonra ideal, maksimum ayarlanmış olan seviyeye yükselir, 80-100 aralığında da yolculuk yapsan aynı seviyeye yükselir. Yani motoru kapatmadan 100 km de yapsan aynıdır. Devir her zaman düşük başlar, motor ideal çalışma sıcaklığına ulaştığında artar. Yani 5 saat te aralıksız 80-90 gitsen aynı kalır. 10 km de gitsen eğer motor ısındıysa aynı kalır. Ayrıca 80-90 km-h gibi hızlar motoru yormaz. Bu gün Koray kardeşimle Bursa ya gittik geldik, ben 90 kiloyum arkamda da kardeşim vardı oda 85 vardır. 80-90 gittik geldik. 90 ı hiç geçmedim. Sadece uzun bayırlar mevcuttu. O kesimlerde tapa gaz yaptım. Dolayısıyla böyle kullandığın taktirde motor yorulmayacaktır. Zaman zaman garı ve motoru mutlaka oluruna bırakacaksın. Yani ebette 100 km yolun 100 km si gazı bırakmazssan yazık edersin ama ama 5-10 km sinde ihtiyaci dip gaz yapman gerekmiştir. Sorun olmaz. Lastiklerin kabak değilse, havaları inik değilse, yeni kasa olupta 43 t dişli yoksa, 80-100 aralığı hele birde yolcusuzken cbf i yormaz. İstediğin kadar gidebilirsin. Kalça müsade ettiği kadar diyelim
Bu yazıyı "bilalancer" adlı arkadaşımız yazmış. Hoşuma gitti paylaşmak istedim. Kendisine teşekkür ediyorum. Sağlam güzel bir açıklama ve yorumlama yapmış. Eleştirilicek yada yanlış yorumlanmış bir yeri varsa düzeltitseniz sevinirim. Gerekli arkadaşlar da bilgilenmiş olur.
Merhabalar.
Arkadaşımda ve bende 2011 model 2 tane TVS Apache 150 var. Bundan öncede 2010 CBF150 kullandık.
Bir tanesi 8800km’de diğeri de 1050km’de ve maşAllah hiçbir sorunları yok. Ama ikisininde bakımlarını hiç geçirmeyiz, hor kullanmayız ve sabahları en az 3 dakika ısıtırız. (Isıtmayınca TVS’de CBF’de stop ediyor.)
TVS, Suzuki motoru kullanıyor, CBF (Honda) kendi motorunu üretip kullanıyor. CBF, Çin'de Honda Sundero adında kendi fabrikasında üretiliyor. TVS Hindistan'da TVS Motor Company adında kendi fabrikasında üretiliyor.
İkisininde servis ve yedek parça sorunu yok, TVS, TVS servisinde bakıma giriyor. Honda, Honda servisinde bakıma giriyor.
Başlamadan şunu hemen söyleyim; ikisininde üzerinde gelen lastikler gerçekten çok kötüler. Michelin Pilot Sporty taktıktan sonra kalkışta, frenlemede ve virajlarda çok daha güvenli oluyorlar. (Kesinlikle ve şiddetle can ve mal güvenliğiniz açısından tavsiye edilir.)
Görünüm olarak, herkese göre değişir ama TVS’nin tasarımı biraz daha racinge benzediği için daha çok bakış topluyor.
Motorlara dıştan bakıldığında; CBF’den farklı olarak, TVS’nin selesi daha alçak ve ayakların yola daha yakın. Kısa boylular için iyi bir avantaj. TVS’nin arka stopları LED’li, göstergeleri dijital, arka amortisörleri gazlı ve direksiyonu yarış motorlarında olduğu gibi iki parça. TVS, CBF’e göre daha kısa, alçak ama kalıplı bir motosiklet.
TVS’nin dijital göstergeleri CBF’den daha modern, daha okunaklı ve gece sürüşünde daha iyi görünüyorlar.
Kullanımlarına gelince TVS’nin CBF’den farkı; otururken biraz daha öne doğru yığılıyorsunuz (racing gibi), CBF de oturuş biraz daha dik dolayısıyla şehir içinde ve dışında oturuş olarak daha rahat ama bu yüksek hızda dezavantaj oluyor, yüksek hızda CBF daha çok rüzgar direnci alıp sizi geriye doğru itiyor ve dolayısıyla biraz yoruyor. Yüksek hızda TVS yola daha iyi oturuyor, daha çok güven veriyor.
TVS’nin arka amortisörleri gazlı ve CBF’e göre motosiklet daha az salınım yapıyor. Bir kasisten geçerken CBF biraz zıplıyor ama TVS hemen yola oturuyor. CBF’inde ön amortisörleri TVS’ye göre daha iyi. Ama her ikisinde de arada uçurumlar yok yine birbirine yakınlar.
TVS’nin vitesleri ve debriyajı CBF’den çok çok çok daha rahat bunu özellikle belirtmek istiyorum. Eğer sık vites değiştiriyorsan TVS yormuyor.
Düşük hızda (80km civarı) rüzgarsız bir günde 3 saatlik molasız yolculukta CBF sık vites değiştirmediğin sürece daha konforlu. Yani demek istediğim CBF i 3 saat kesintisiz kullanırsın ama TVS yi sadece oturuş pozisyonunun öne doğru biraz daha eğik olmasından dolayı 2-2,5 saat civarı kullanırsın.
Eğer ağırlıklı olarak gece kullanacaksan TVS’nin farları daha iyi ve far, motorun kafasıyla beraber dönüyor ama CBF’in farı sabit. Önemsiz gibi görmeyin sakın pratikte farların dönebilmesi çok işe yarıyor.
Teknik olarak; TVS, CBFden 1,9 PS daha güçlü ve 4 kg daha hafif. CBF 130kg, TVS 126kg (ruhsat bilgisidir.)
Performans olarak TVS, CBF’i geride bırakıyor. TVS gerçekten Hondaya göre kuvvetli olduğunu hemen hissettiriyor. Hem durduğu yerden kalkarken hemde 2. Vites 30km hızda sabit yan yana giderken gaz verdiğimizde sonuç değişmedi. Ama arada uçurumlar yok. TVS 100km hıza çıktığında CBF ile arasında 4 boy falan fark oluyor. (Motorların sürücüleri; TVS 172cm 76 kg, CBF 170cm 72kg. Motorların kilometreleri birbirine çok yakın ve aynı taban ebatlı Michelin Pilot Sporty F marka/model lastiklerle denenmiştir.)
Yakıt tüketimine gelince hesaplamalarıma göre CBF150 aynı güzergah uzun yolda 80/90km hız ile 100kmde/2,56 litre yakmıştı. TVS uzun yolda 80/90km hız ile 100kmde 2,68 litre yaktı.
CBF 1000km’de yağ değiştirdimizde 400 gr yağ Eksiltiyordu. TVS 150 gr yağ eksiltiyor.
Fren performansına gelince TVS’nin frenleri daha kuvvetli ancak TVS’nin ön amortisörleri ağırlığı taşımada biraz yumuşak kalmış bana göre. Frenleme esnasında motosikletin ön amortisörleri çok fazla içe batıp, motosiklet çok yumuluyor. Daha kalın bir amortisör yağı ile bu giderilebilir diye düşünüyorum. Honda bu konuda daha iyi.
Sonuç olarak çok merak edilen titreşim olayına gelince; bence,
TVS’nin arkasında oturana titreşim var, kullanana yok denecek kadar az.
CBF’nin arkasında oturana titreşim yok denecek kadar az, kullanana yok.
Honda titreşim konusunda daha iyi, ancak TVS’nin daha yüksek güç ve tork üretmesi bu titreşimin sebebi olabilir. Umarım açıklayıcı olmuştur.
Herkese kazasız, güvenli sürüşler.
ethem abi benim sorumu yanlış anladın =) bende biliyorum benim motor ilk çalıştığında 1000 devir civarı oluyo ısınınca 1300-1400 civarı oluyo ama ben kefkene giderken öğlen vaktı yaz sıcağı 2 kişi (ben 80 artçı 60 +30 da yük desen öyle işte) 80-90 arası hızlarda 70 km filan yol gittim ve indiğimde sanki rolanti deviri 1500e kavuşmuştu böyle birşey oldumu yada benmi yanlış gözlemledim?
bu arada abi sonunda bu gün zincir yağının siparişini verdim
http://www.pratikbakim.com/Repsol-Mo...-ml,PR-37.html
istanbul anadolu karko 4 tl avrupa 2tl anladığım kadarıyla ancak bankalar kapalı olduğundan eft pazartesi geçecek ellerine ve büyük ihtimal salı çarşamba elimde olur
ethem abi benim zincir en son 2100 gibi yağlandı ama 2800 oldu ben daha yağlayamadım ama toprak yol kullanmıyorum evet 200 km geçirdim periyodu ama sence bi zararı olurmu? zincirden şıngırtı sesi gelmeye başladı yağsız olduğu için ama...
Yok aslında ben senin demek istediğini anladım, motor bi kere ısınır, devir yükselir ve öyle kalır, ister sıcakta, ister soğukta, yolculu yolcusuz. 90-100 veya 60-70 km-h fark etmez. Mortor üst çalışma sıcaklığına ulaştığında daha fazla ısınmaz devir sabit kalır. Ben dün 80-90 arası ben 90 kiloyum yolcum 85 kilo 150 km yol yaptım ve bunu sıklıkla yaparım. Böyle bişey yok. Motoru şişecek, çekişi düşecek seviyede yorman için aynı şekilde, aynı şartlarda şehir içi ufak viteslerle seyahat etmen lazım. O zaman belki motor çok fazla ısınır. Ama 4 senedir böyle bişey başıma hiç gelmedi, yani motor hiç şişmedi. Motor fazla ısınır veya şişerse devir nasıl değişir bilemiyorum. Yani devri 1500 seviyelerinde motor ısınınca gördüysen 1400 e ayarlayabilirsin. Yaptığın ve tarif ettiğin sürüş sonrasında motorunun şişecek, aşırı ısınacak kadar sıkışması mümkün değil, bu bağlanmda, motor fazla ısındı diye devrin yükselmemiş olması lazım.
Yağın güzlel, iyi günlerde kullan. geçmişte kullanıp hayli memnun kalmıştım. Zincir yağının o seviyede gecikmesi sorun yaratmaz. Kargon gelince yağlarsın. İllede için rahat olsun dersen, ne yağı bulursan onunla yağla, sprey gress, wd-40, hatta kirli motor yağı, kargon gelenekadar mutlaka idare eder. Gerçi yağlamasanda idare eder.
sağol ethem abi zaten pazar günü motora binemiyorum yağ gelene kadar en fazla 10-20 km yol yaparım beklerim onu sen öyle diyorsan
bi tane sprey cam sil aldım suyunu arabanın cam suyuna boşalttım içine mazot koyacağım alıp zinciri onunla temizleyeceğim sonra yağlayacağımda abi bir sorum olacak sana ben zincir yağı bakmaya konşuk motora gitmiştim orada bi cbf in zincirini temizliyorlardı ama temizleyen servis görevlisi spreyle sıktığı mazotmuydu gazyağımıydı neydi bilmiyorum ama mazot gibi kokuyordu motorun heryerine sıktı ön tekr kısmına sıkmadı herhalde bi ama işte arka amartisör kısmına filan işte yan grenajlara filan sıktı baya sonra araba yıkama makinasıyla tanzikli suyla yıkadı
bende jantlar filan battı motor biraz kirlendi böyle o arka maşanın orlarda yapmışmış çamur gibi lekeler var suyla filan çıkmayan öyle birşey yapsam nasıl olur ? bide abi şebeke tanziği mazotu söker demi ben beklerim zaten yıkadıktan sonra 12-20 dk bide yağladıktan sonra 15-20 dk
bide benim ön sol sinyali sökmem lazım nasıl yapcaz bu işi meşakkatlimidir abi? daha önce anlatmıştım benzin alırken pompacı benzini taşırdı ve motor komple benzin altında kalmıştı işte o olaydan sonra sol sinyal böyle buhulu kaldı duruyo hala bi sıkıntı yaratmıyor ama kolaysa açıp temizlemesi temizlemek istiyorum sanırı bi yerinden içine benzin filan kaçtı
Konşuk motorun uygulamasında kullandığı % 100 mazottur, çünki diğer benzeri motosiklet temizleme ürünlerini öyle bol bol kullanamazsın, çünki baya pahalılar. Ön teker kısmana sıkmamasının nedeni ise diske bulaşmaması gerektiği içindir. Ön fren diskine bulaşırsa mazot frenin bir müddet tutmayacaktır. Temizlemeye uğraşman lazım.
Benim buradaki şebeke suyu basıncı gayet iyi, sizin orada da öyleyse rahatlıkla temizlersin, ama şu içi ve aksamı metal olan ayarlı su tabancaları varya, baumaxlarda tekzenlerde falan satılan, hortuma onlardan bağla, çok güzel iş görüyor. Yoksa performans alamayabilirsin. İlk önce tüm motoru şampuanla yıka, sonra mazot vurulması gereken her yere, zincir jant, yağlı ve çamurlu maşalar vb. mazot vur, bi kaç dk bekle ve yıka, motorun cam gibi olacaktır.
Mazottan mümkün mertebe lastikleri ve mutlaka ön fren diskini korumak suretiyle, çamurlu kirli yağlı her yere sık, korkma. Fakat şuna dikkat et; Mazot; poşet, plastik, lastik vb malzemeleri uzun vadede deforme edebileceğinden lastiğe aşırı bi şekilde gelirse pek beklemeden durulamak lazım. Bişey olmuyor elbet ama, janta sıkarken lastiğe gelmemesi için mümkün olan özeni gösterirsek daha iyi olur.
Benim ön sinyal de buhar oldu içi, en son yıkarken su aldı, bende söküp çevresine ince bi silikon çekeyim diyorum. Sökmek teknik olarak kolay, 3 adet yıldız vida söküyorsun, fakat bu yıldız vidalara sökebilmek için ön kafa grenajını sökmek gerekecekmi, şu an gözümün önüne getiremedim, gün içinde motorun başına indiğimde bakar ve tekrar yazarım. Ama sanırım kısa sağlı uygun ağızlı bi yıldız tornavida ile grenajları sökmeden de sökülebilir. Bi bakmak lazım.
ethem abi çok teşekkür ederim verdiğin bilgi için çok açıklayıcı oldu
abi şampuan derken ? ben motoru böyle sarı renkli bi bulaşık sabunu kullanıyo annem onla yıkıyorum arabayıda onla yıkıyoruz =) yumuşak bezi köpürterek heryeri siliyorum ovalıyorum sonra suyla duruluyorum tabi sabunla silmeden önce suyla ıslıyorum motoru
Piyasadaki klasik cilalı oto şampuanlarından almanı tavsiye ederim. 10 tl falan ve baya uzun gidiyor. O şampuanların cila özelliğide var. Duruladıktan sonra grenajlarında güzle parlıyor, ayrıca güneş karşı falanda cilanın özelliği bitenekadar koruma özelliği var. Bi kova suya çok ufak bi oranda karıştırıyorsun. Ama ben böyle yapmıyorum, aşağıdaki linkini verdiğim üründen aldım. Aynı ürün değil fakat, sadece markası farklı, bu ürünün içine istediğin solüsyonu koyuyorsun. Üstteki pompasından basıyorsun. ve tabancasına bastığın müddetçe içindeki solüsyonu bastığın hava bitinceye kadar istediğin yere uyguluyor. Ben bunun içine oto şampuan+su karışımını yapıyorum. motorun her yerine uyguluyor sonra, şebeke suyu basıncı ile duruluyorum. Ovalama işi grenajlara uzun vadede zararlı olabilir. Duruladıktan sonra mazotu zincir ve yağlı jant+maşa motor bloğu vb sıkıyor, bi kaç dk bekliyor ve sonra tekrar duruluyorum. Motor cam gibi oluyor. Ürün şu:
http://www.tekzen.com.tr/newsite/prd...prey_2lt_.aspx
Ürün kullanımı ile ilgili örnek video ise: Ürün bi araba yıkarken zahmetli olabilir ama bi motosikletin işini çok iyi görüyor. İçindeki basınç bitince tekrar pompasına basmaya devam ediyorsunuz ve basınç oluşunca yine tabancasına bastığınızda devamlı atmaya başlıyor. Motora şampuanlı su karışımı uygulamak için birebir bi ürün, tekzen, baumax gibi yapı marketlerin bahçe malzemeleri reyonlarında mevcuttur.
abi bu üründen bende var aynısı kefkende yazlığımızda bahçedeki fideleri ağaçları filan ilaçlıyoruz bununla ilk başta mazotuda bununla sıkayım filan dedim ama sonra babam içinde zehirli ilaç filan koymuş ilaçlama yapmış zararı olur diye bi tane camsil aldım =) suyunu arabanın cam suyuna boşalttım fısfıslı şişe bana kaldı
ot şapuanı su karışımı bu oto yıkamalar bi köpük sıkıyorya onamu benziyor abi?
Onlar aslında köpük sıkmıyorlar, o makineler oto şampuanı su veya deterjan su karışımını köpürterek atan makineler. Onların içinde de ya deterjanlı su var. Yada oto şampuanlı su var. Bendeki havalı pompaya oto şampuanlı su karışımı yaptığımda köpüklü atmıyor, o makinenin veya pompanın malzemeyi köpürten özellikte olması lazım. Malzemeyi köpürterek atan bizimkiler gibi havalı el pompalarıda varmış piyasada ama pahalı olduğunu duymuştum ve hiç araştırmadım. Bendeki şampuanlı suyu köpürtmeden atıyor, ama aynı temizlik performansını alıyorum. Bende camsil boşunda mazot, havalı pompamda oto şampuanı+su karışımı kullanıyorum.
En sonunda ben de CBF 150 ailesinin bir üyesi oldum. Herkese kasasız belasız keyifli sürüşler, hayırlı Ramazanlar olsun...
Fight till the end!!!
Motorumu satmaya karar verdim ilgilenen msj atabilir...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6459846/detay/
Yozlaşmış gençlik demeden önce arkana bak be koca adam ne yaptın bu devlet bu memleket içinde sıranı savdın gençlere...
oto yıkamacılardaki ayrı bir sistem fırçasız yıkama tozu kullanılıyor. Bunların içinde alkali maddeler var boyaya zarar veriyor boyanın verniğini uzun zaman diliminde alıyor sakın ne arabanızı nede motorunuzu yıkatın.
Oto şampuanı ayrı bir tür adı üzerinde şampuan. Ben sonaxın şampuanını kullanıyorum 1 kova suya 1 kapak şampuan döküyorsunuz tamamdır köpürtüp yıkayın hemde cilalı. Ekstra olarak yıkama işlemi bittikten sonra yine sonaxın hızlı cilası var kırmızı kutuda hızlı cila yazar onu zemin hafif nemliyken bezle sürüyorsunuz 10 numara oluyor hem boyayı besliyor hemde güneş ışınlarından korur. Markayla hiçbir bağlantım yok benimki sadece tavsiye deneyin derim. ikisi toplasan 20-25 lira falandır
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
@peacetrain
Kazasız belasız sürüşler dilerim dostum, hayırlısı olsun ;)
sağol ethem abi bakalım bi iki hafta sonra hepsi buradadan philips xenon efeckt ampülden sipariş verirken belki bide oto şampuanından alırım 5 liradan başlıyo 1ltre olanlar 7-8 liraya cilalı olanlar var
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:10 ----------
hayırlı uğurlu olsun allah kazasız belasız huzurlu mutlu sürüşler nasip eylesin tekerin düz bassın aramıza hoş geldin
Not: Canını ve yakınlarını seviyorsan tam koruma sağlamadan kontağı açmaman dileğiyle...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:16 ----------
usta dediğin sonax ürünlerinin linki varmı kendi sitesinde fiyat bulamadım yada sonax şubelerinde satılırmı? oto yıkamalarda
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)