Vay... herif vay, motorun bi sıkıntısı varda kek mi arıyor ne. Sağlık olsun, sizde vesileyle Adapazarını görmüş oldunuz.
Bu gün yağımı değiştirdim. Deneme yapıcam. Şöyle ki: Yağ 16 tl ye 10w-40 P.Ofisinin yarı sentetik bi yağını aldım, vites geçişleri 15-50 gibi başarılı olmasada yağ eksiltme eğilimi bu sıcaklarda 10-40 ın daha fazla olduğundan şunu deneyeceğim, gerektiği zaman eksik yağını tamamlayarak bi yağ ile 2500-3000 km ye kadar kullanıyorum, sorun olmuyor. Şimdi sayacımı sıfırladım. 1000 km hiç yağına bakmayacağım. Normal kendim gibi kullanacağım 1000. km de çıkan yağı ölçeceğim. Yağı açmadan yağ tam 1 lt ve orjinal ambalajında iken yağın max. seviyesini kalemle işaretledim. Yine 1000 km sonra yağı huni yardımı ile direk aynı kaba alacağım. Bakalım motorumuz bu sıcaklarda 10 w-40 ile yani en kötü şartlarda 1000 km de ne kadar yağ eksiltiyor. Kendi hesaplarıma göre 1000 km de 150-200 gramı geçmediği taktirde sorun yok. Ama 300 gram eksik çıktığını görürsem bu 2000 km de 600 gram demektir. Bu testi bu yüzden 2000 km yapmıyorum, motordaki yağ seviyesinin 2000. km sonunda, motor ömrünü kritiğe sokacak seviyede yağ eksilmesi de yapması söz konusu olabilir. Yani 1000 km de 200 gram eksilme yaparsa 2000. km de motordan 600 gram yağ çıkacak ve bu sıcaklarda 400 gram eksik olan 10w-40 yarı sentetik bi yağ motoru öldürmeye yeterde artar bile. Neyse 1000 km sonra test sonucunu buraya yazacağım. Bu testi yapmamın nedeni bi yağ ile 2500-3000 km geziyorum ama bu sıralar fazlaca yağ ilave etmeye başladım. 400-500 km geziyorum bakıyorum hayda, eksilmiş, ilave yap falan. 100 gram atıyorum, bi hafta geçiyor 200 gram attım geçenlerde mesela. Bu gün motordan çıkan yağı ölçtüm. 950 gram yağ çıktı, yani destekli ilave yapıyormuşum demek, fazla veya eksik sayılmaz Neyse bakalım test sonucum ne olacak. Hep birlikte görücez. Motorumda bi yağ yakma var. ama çekişte düşme falan yok, bunuda bi türlü anlamıyorum. Bu motor bu yağı ne yapıyor. Ha, hiç yakmasaydı veya eksilmeseydi bu motor daha mı iyi kaçacaktı, onuda bilmek için sıfır motor yaptırmak lazım. Fakat bu gün şunu fark ettim. Daha doğrusu bu hep vardı aslında, çıkan kirli yağ hafif çiğ benzin kokuyordu, hiç motordan çıkan yağınızı kokladınız mı Bu aslında yağın bir miktarının yakıldığınında belirtisi olabilir mi acaba ? Yani karterle yanma odası arasında silindir içinde piston hızla aşağı yukarı çalışıyor. Segmanlardan kaçırıyorda bir miktar yağ yanarken yanamayan bir miktar benzin de aynı anda kartere mi iniyor acaba ne dersiniz ? Veya sizce neden motordan çıkan kirli yağda çiğ benzin kokusu olur ? Sizde durum nasıl =?
Yarın bi 200-300 km yol patlatıcam galiba, öyle bi havadayım. Ramazan ramazan kimseye gel güneşin altında 3-5 saat sürüş yapalım diyemiyorum, yakındaki dostlarım kardeşlerim sakın ola alınmasınlar. Tek ben yanayım, siz yanmayın Neyse, en azından denememin üçte birini falan yapmış olayım. Hem senelik izindeyim. Ramazanda pek tadı olmuyor ama, şöyle bi komple Karadeniz sahillerini bi gezeyim diyorum. Bi kaç biyerler tarif ettiler, kumcağız, cebeci pembe kayalıklar mı idi öyle bişeyler.. Bakalım, bi sabah olsun hayr olsun
Belkide daha da fazla. Sonuç böyle çıkarsa motor sıfırlama işlemi yaptırabilirim. Ondan sonra lastikleri falanda michalen sıfırlar ya 2013 sezona motorumu şimdiden hazırlamış olurum, yada yaz sonu, Ekim-Kasım gibi satarım. Ama motoru yaptırmak istediklerimi yaptırdıktan sonra satarsam alan sıfır motora binmiş olacak. Kısmet olursa da belkide rodajını kendisi yapacak. Tabi her şey kısmet, belkide ben kullanmaya devam ederim. Test sonucunu buraya yazarım.
Abi bende 1000km yağ çubuğuna bakıyorum bi değişiklik olmuyor zaten max-min arasındaysa yağ falan eklemeye gerek yok servisin dediğide bu yönde. Mesela korayın hava filitresinden benzin kokusu geliyordu sende yağda duymuşun bu kokuyu. Bizim motorlar kapalı sistem hava soğutmalı olduğu için havalar da aşırı sıcak olduğu için zaten yağ belli km den sonra su haline geliyor benzin öyle zaten buharlaşma had safhada bu yüzden heryerden benzin kokusu gelir. Senin için önemli olan yağı değiştirdiğinde yağın ne renk eğer simsiyahsa ne mutlu yağın görevini iyi yapıyor. Ben 10-40tan sonra 10-50 koydum daha 500km oldu bakmadım bende test ederim bakarım eksiltme varmı ama 10-40ta eksiltmiyorken 10-50de eksilticeğini sanmıyorum.
Edit: İlyas arkadaş için hayırlısı olsun kimse alınmasın ama izmitli olarak 54 plaka bisiklet bile almam nerde kurnaz,simsar var alayı adapazarlı milleti ayak üstü... anladınız işte. 3kuruş fazla ver başka memleketten al arkdaş adapazardan uzak duracaksın tanıdıkta olsa adadan motor almam.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
Senin motor, senin kullanımına göre yakacağı varsada yakmaz bence Ben günde, her gün 4-5 kere marş basıyorum yeri geliyor, yani yağ defalarca ısınıp soğuyor, acaba diyorum ben bundan mı çok yağ eksiltiyorum. Uzun yol şehir içi karışık olmak üzere. Bakalım bu denemem her şeyi ortaya serecek. 3000 km de yağ simsiyah oluyor zati, sorun yok, yağ görevini iyi yapıyor, bide eksilmese Bakalım bu test, her şeyi ortaya serecek.
merhaba arkadaşlar,
bilmediğimden soruyorum bağışlayın, cbf 2012 modelinde de yağ eksiltme durumu sözkonusumudur?
herkezin dilinde bi yağ sıkıntısı, alma başına bela olur diyenler çoğunlukta ama o kadarda çok varki şu güzel cbfden piyasada anlayamıyorum
alsammı almasammı karar veremedim doğrusu.
içimi rahatlatabilsem 2 hafta içinde siyah renginden almayı düşünüyorum.
iyi akşamlar.
olacak olacak...
yeni konu açmamyım bir sorum olacak.
cbf hidrolik yağı koyduğumuz haznenin cam göstergesi kırık, buraya cam yada başka bir malzeme takıp sıhhatli şekilde kullanılabilirmi?
mete sen mevzuyu biliyorsun hatta malzemeyi görmüştün,mükerremin motoruna lazımmış.
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
Aldığın motorun yağ yakıyor olması muhtemeldir. Benim motorda 2011 yeni kasa yağ yakıyor. Sıfır aldım. Şimdi 21 bindeyim. Bayiden ilk çıktığı günden beri yağyakıyordu Demek ki yağ yaktığı halde, yağına bakarsan sorun olmuyor. Birazdan çıkıyorum ve bu gün en az 250 km yol yapıcam mesela Yağ yaksada bunun önlemi bar. Yağ eksiltiyor olması kullanmaya mani değil. Eksiln yağı tamamlıyorsun, oluyo bitiyo. Bu yüzden piyasada cbf çok.
Arkadaşlar benim ön balatalar yağlandığı için serviste orjinali ile değişti fakat şu anda ön frene bastığım zaman sanki disk yamukmuş gibi bi tutuyo bi tutmuyo nedendir..
diskte yamuk değil hiçbiyere çarpmadım acaba yeniden balata takarken ayarınımı düzgün yapamadı servis....
Motorun kaç km de ? Ön balatalar yağlandığı için değişmesi gerektiğini kim söyledi ? Bence yanlış yapılmış, balata kullanımla birlikte erimek suretiyle bitmeden değişmez. Basınçlı su ile yıkardın diskini balatanı veya bi balata temizleyici sprey uygulardın. Kaliperin boşluklarına, balata aralarına ve diske, eskiye dönerdi. Hiç bi şey yapmasaydın bile zamanla o yağ uçardı ve yine fren performansın eskiye dönerdi. Neyse, olmuş bi kere.
Balatanın veya diskin çok özel bi yarı yok bu gibi bi olumsuzluk yaşatabilcek gibi. Ya balatan değişirken servis hasar verdi. Yada, bu bence daha yüksek bi ihtimal gibi, daha önceden balataların yağlı ise senin zaten diskinden yağlanmıştır. Fren diskinin bi yeri hala fazla yağlı kalmış olabilir, bi kısmı ise biraz kuru gibi ise böyle bi olumsuzluk hissettiriyor olabilir. Fren balata ve diskini bilinen yöntemlerle iyice temizle ve yağ, pislik varsa aksın gitsin, sonra tekrar deneme yap. Ama diskin çok ufak ta olsa bi hasar almış olsa gözle anlayamazsın zaten ve fren bu şekilde tutar ve bırakır. Temizlik işlemi de kurtarmazsa muhtemelen diskin değişmesi gerekecek. Ama sen yine bi iyice temizle ve dene. Düzelmezse servisine geri dön, balataları değiştirdiniz, sonra böyle oldu diye, mutlaka yol göstereceklerdir. Veya varsa bilmediğimiz bi püf noktası mutlaka yardımcı olurlar.
Biraz önce yoldan geldim bu arada :=) Karadeniz tarafına indim. 210 km yol yapmışım. Gelirken ve giderken hiç mola vermedim. Bi kaç plajı gezdim, Kerpe-Kumcağız, Kovanağzı-Cebeci, Kovanağzında denize girdim, geldim. Deniz inanılmaz sıcaktı. Ve buralara (Kocaeli ve Yalova civarı) nazaran inanılmaz temizdi. Ben Karadeniz soğuktur diye düşünürken yanıldığımı gördüm. Deniz suyu hayli sıcak. Sabah 08:00 de evden çıktım ve öğlen 12:45 te evdeydim. Fazla foto çekemedim ama bi kaç tane atayım. Yola çıktım 2-3 km oldu, ya bi km çekeyim dedim. Sonradan aklıma geldi. Bide dörtlülerin yandığı an denk gelmiş, baya fix olmuş ha
Bu fotodan sonra yola çıkıyorum. Plaja kadar durmayacağım.
Varış
Yine gölge buldum be
Son km yi çekmeyi unuttum ama 207 km de falan dı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:09 ----------
Bu arada benim ön arka lastik değişim ihtiyacı var. Bi daha da arkaya michalen almamaya bugün yemin ettim. 8000 km oldu arkada tekerde neredeyse çok az diş kaldı. Ok daha gezilirdi, tekerin çapı düştüğünden motor fazla devir çevirmeye başladı. 42 arka diş var. Buna rağmen 80 ile 6600 devir çevirmeye başladı, 100 ile giderken 8000 devirde motor. Kandıran gelirken bayır aşağı salladım. 8500 devirde 110 u bile bulmuyor. Dolayısıyla bayır aşağı 120-125 falan görürdüm çok rahat ama motor 9000 devir ve hatta üstü devir çevirecekti. Bayır aşağı bile 110 u geçmedim. Lastik baya enayileşti anlayacağınız. Motora yazık ediyor, bedavadan fazla devir yaptırıp fazla benzin yaktırıyor. Motor tek kişi bile, bas bas bağırıyor 90-95 giderken, arka lastikler yeni iken kullandığı devir 0,5 oranında daha düşüktü, lastik çabuk eriyor. Bittikçe, eridikçe devir artıyor. Buda moralimi bozmaya başladı. Bi daha arkaya IRC veye Pirelli, öne michalen alıcam. Ön Michalenden çok memnunum. Ön tekerde 21 binden fazla olmasına rağmen hala diş var ama çatlaklar oluşmaya başladı. 1000 km falan sonra ön arka değiştiricem büyük ihtimalle.
ethem abi şimdiden hayırlı yolculuklar
önce kerpeye uğra abi kerpeden orman yolu içinden kumcağıza geçersin sonrada oradan kefkenin içine merkezine geçiceksin kefkenden sonra kovanağzı gelir ondan sonra cebeci yoluna devam ederken orman içine toprak yol ayrılıyo pembe kayalara döner o yol abi ;) erim tepesinde motoru çekecek bi yer bul şöyle bi fotoğraf çekil sahil ayağının altında ;)
otarafları anlata bi site ;) http://kefken.com/
takıldığın bulamadağın bişi olursa orlarda abi saat farketmez ara =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:08 ----------
merhaba benim motor 5 aylık filan 3000 km ye geldi sayılır eksiltme yapmadı şimdiye kadar ;) sıkma canını yapmaz yapsada bi arkadaş serviste olayı çözdürmüştü diye hatırlıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------
abi yeni balataysa bildiğim kadarıyla balatalardada ilk bi rodaj aşaması oluyo ne kadar sürüyo bilmiyorum ama bi süre sonra netleşiyor benim motoru ilk aldığımda frenlerim şuanki kadar iyi tutmuyordu sonradan oturdu
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------
ethem abi ya sen gitmişin gelmişin bile geç kaldım =) abi en denize girilmicek yerde girmişsin bence =) otarafın en kötü plajıdır kovanağzı =) kumcağız şahanedir hem daha temiz hem kumu güzel (isimden belli olacağı gibi ) ama bizim oraları görmüşün beğenmişin sevindim =) inşallah beraber gitmekte nasip olur
Saol Hüseyin kardeşim Ben Kumcağızın üzerinden değilde, direk Kefken tarafına geçtim, ondan sonra Kumcağız a döndüm, bilmemek kaynaklı biraz lazlık yaptım galiba, Kumcağızın içinden de Kefken e çıkılıyormuş sanırım. Sağlık olsun, gezmiş olduk napalım
Kumcağıza çok gittim geçmiş senelerde. Orası harika, hatta sanırım üstüne yok. Bu seferde farklı bi yerde denize gireyim dedim. Kovanağzı hayli küçük bi koy, gerçi biliyosundur. Özel olarak hiç bi espirisi yok aslında, komplede taşlık denizi, ama deniz berrak tı ve harika idi, bide Karadeniz iklimi, hava serin serin, ama deniz sıcaktı Çok hoş tu. Yanarsam baya uğraşırız diyordum ama hiçte öyle olmadı. İnşallah seninlede o civarda karşılaşmak kısmet olur. Saol teklifin için
vayyy ethem abi, insan bi haber verir.. Bizde peşine takılırdık :(
güzel gezmişsin tekerine sağlık
Irmak pazarı motorsiklet yedek parça. Bu sitede bixim motorlara ithal DAR HID ANGEL MODEL 8000 K CBF150. Zenon far var fiyatta uygun bunu bi incelermisin uyarmi bize memnun kalirmiyiz.
ARKADASLA BU LAMBAYİ 2011 cbf me TAKSZM SORUN YASARMİYİM VE MRMNUN KALİRMİYİM. KUAN ARKADAS VARMİ.
BEN MOTORUMA MİCHELİN OLOT SPOTY TAKTİM ANCA HONDA KULLANDİGİMİ ANLADİM HERKEZE TAVSİYE EDERİM.
SLMLR KAZASİZ CEZASİZ SURUSLER.
Yatmaya alıştırma, ybr bu, ybr de yatarsa işimiz var valla, ybr-cbf yan gelip yatma motoru değildir Vericen çoşkuyu Hırs yaptım kendi kendime dönerken. 100 km durmıcam diye, kalçam ağrımaya başladı sonuna doğru Neyse ki eve yetiştik. Demek cbf te 100, bilemedin en fazla 150 km gittin mi çanağı dinlendirmek istiyo
-Daha gün gitmedi benim, bide iftardan sonra hanımı almaya daha İzmit' e gidicem. Yaw bide benim orjinal farlar çok güzel yaw, yani bizim orj güzemiş. Bide güzel far ayarı yaptım. Valla xenonu aramıyorum. Uzunlar zaten xenondan çok daha verimli. Belkide şimdi far komple yeni yağ, far camında hiç kararma matlaşma falan da yok. Herhalde bundan iyi performans alıyorum. Farklı ampuller denemeyi bile şimdilik düşünmüyorum. Her halde bizi sadece mercekli xenon paklar. Onada hiç bulaşmayı düşünmüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:36 ----------
Yeni kasa ise motorun bence hiç xenon işine girme, ama mutlaka istiyorsan o xenon kiti bizim motorlara oluyor, geç.miş sayfalarda aynı kiti, Honda yetkili servislerine taktıranlar foto falan atmışlardı ama kimbilir hangi sayfada, aramaklada bulunurmu bilmem. Hatta o kiti Anes motor takıyordu yanlış hatırlamıyorsam cbf lere. Olur, takılır, alınır, fakat, işçiliği çok kaliteli ve bilinçli olması şart. Aslında genel olarak düşünüldüğünde cbf lerin aküyü ve alternatörü xenon un zorladığını, fazla geldiğini düşünüyorum, çünki xenon kullandım ve orjinaline dönünce bununle ilgili gözlemlerim olmuştu. Yinede taktir kadar senin. Güzel işçilik yapılmazsa, ıslanınca bozulabilir, yanmaz, aküden direk hat çekilirse ve açık unutursan akün biter. Kabloları güzel toplamazsan sıkıştırırsan, benim motorda olduğu gibi yanabilir bile. Uzun kısa motorunun kablosu yanmıştı. (Bu montaj kusuru değil, tamami ile benim suçumdu ama seninde başına gelebilme ihtimali söz konusu). Yani bana sorarsan elbette, şu an için yeni kasa ise birde (yani farlar alternatöre bağlı değil ve sabit yanıyorsa) cbf 150 ye xenon önermiyorum.
Michalen kraldır ama yolculu kullanımın varsa arka lastik çabuk eriyor ve ortalama 7000-8000 km sonra arka michalenine sövmeye başlarsın, dediydi dersin nedenini bi çok yerde yazdım.
daha almadım dostum almaya karar verdim 2 hafta içinde alacam kısmet olursa sadece biraz rahatlamak istedim siz kullanıcıların görüşleri doğrultusunda.
kısmet artık elbette bakarım yağına tozuna herşeyine, hani sıfır almak daha mantıklı durumu olan için tabi
insanlara güven olmuyorki herkez kek arıyor neyse konuyu dağıtmıyayım tekeriniz düz bassın..
olacak olacak...
Sigortasını nereye yaptırayım motorun izmirde ? Var mı tavsiyeniz arkadaşlar ?
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)