Yeni kasaların kullanma klavuzunun 26. sayfasında yağ bakımı ve ölçümü ile ilgili güzel bilgiler mevcut. Kısaca seni ilgilendirebileceğini ve cevap aradığın soruyada cevap olabileceğini düşündüğüm bilgileri aynen aktarıyım.
Motosikletinizi kullanmadan önce yağ seviyenizi, hergün kontrol edin. Yağ seviyesi dolum kapağı min-max seviye işaretlerinin arasında olmalıdır. Eğer gerkli ise üst seviye işaretine kadar tavsiye edilen yağ ile doldurun. Fazla yağ koymayın.
Yağ seviye ölçümünün nasıl yapıldığını da anlatmış, bunu zaten biliyoruz, yazmıyorum.
Yok, bence satıcı yağını eksik koymadı, ölçüm doğru ise bir miktar eksiltmiş olabilir. Sen şimdi bence en güzeli, bitane marka ve modeli önemli değil, 10-40 olsun benzinli motorlar için olması yeter. Temin imkanın varsa motosiklet yağı, yok ise motosiklet yağı dahi olmayabilir. Nasıl olsa değişimlik değil. Takviyelik olacak. Bi tane 1 lt yağ al. Yağ seviyen, iki işaret arasında ortalarda veya biraz aşağıda görürsen, 100-150 gram yağ takviyesi yap. Tekrar ölç, yetmediyse 50-100 gram daha ileve et. Yağı max. seviyesinde gördüğümde ok. çubuğu kapatabilirsin. Yağ eksiltmiş olabilir, bişey olur veya olmaz, motoru sıkıştırmıyorsan ve bu sıcaklarda uzun yol yapmıyorsan muhtemelen kısa vadede bişey olmaz. 10-15 bin km kullanıp satmayacaksan, özellikle uzun ömürlü olmasını istiyorsan motoruna bişey olmasını bekleme, önlemini al. Ben böyle yapıyorum. Elimde her zaman takviyelik yağım bulunur. Yağ seviyesini kontrol etmek kullanıcı sorumluluğundadır, kontrol etmemek kullanıcı hatasıdır. Sonra servise gidersin, servis cbf i tanıyan bilen bi servistir. Yağ değişimi yaparken çıkan yağı ölçerler, eksik yağ çıkar, sonra (Abi sen motorun yağına bakmamışsın hiç). Yani herhangi bi servis nazarında bilinçsiz bi kullanıcı konumuna düşmeni istemem.
Ben klavuzda yağ ölçümü ile ilgili önemli bi bilgi yok diye düşünüyordum, hatta hergün ölçünüz şeklinde bir cümle okuyunca,çok şaşırmıştım. Varmış meğersem. Adamlar cbf 150 nin klavuzunda yağ bakımı ile ilgili sayfasına gerekli bilgiyi yazmışlar zaten, daha diyecek bişey yok aslında. Bi km ye bağlı kalmaksızın her gün ölçmek pek mantıklı gelmedi ama. bi kurye olsaydım günde 300-500 km yol yapsaydım belki doğru olabilirdi ama. Yani günde 10 km yapan bi kullancınında bence hergün ölçmesine hiç gerek yok. Önemli olan ölçülmesi, buna kullanıcı kendi de kara verebilir. Ama kullanma klavuzunu kutlarım. cbf 150 için olması gerekeni yazmışlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------
İlyas kardeşim, içine sindiyse bence, 3900 de bence bişey de, bi adım sen bana gel de. bakarsın o kadar temizi denk olmaz, İstanbul' larda motor aramaya uğraşıcan, kimbilir bu aşamada kaç para zaten harcıyıcan. Git gel bilmem ne. Kaçırma bence müdür. Heves etmişsin, çek altına. Servis kayıtlarını sor, temiz ise kaçırma. Yani 250 tl de anşaşamadın diye, daha sonraki tarihlerde başka motorlara bakma aşamasında o parayı zaten bence harcayacaksın. Ha 100 tl kopar, uzat elini ya kardeşim gel: 3900 de. 100 tl kopar. 4000 dişyen adam en azından 3900 e düşer tahmin ediyorum. Hiç koparamasan bile bence dediğim gibi olacak ve ilerki tarihlerde başka motorlara bakmaya giderken ilerki tarihlerde o para senden zaten çıkacak, gidicen beyenmiyicen, bi gidicen ilanda başka karşında başka motor, vu aşamada zaten 4000 den hiç inmese bile o 250 tl senden çıkıcak bi şekilde. Biliyosun piyasa böyle. Ben böyle düşünüyorum, yinede karar senin.
Xenon u neden sökmem gerektiğini 1439. sayfada uzunca yazmıştım:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ligi-1439.html
Öyle tak demekle bu işler olmaz.İridyum buji takmak için komple ateşleme sistemininde aynı orantıda değişmesi lazım.Bunu söyleyen beyinlere öyle de sen. İridyum buji Çok yüksek seviyde ateşleme yapmak ve performans almak için takılır. Modifiyeye yönelik bir malzemedir. Bizim motor bu elektriği üretemez. Üretemeyince iridyumun hiç bir esprisi kalmaz ve 5,000 km sonra kapkara ve kurum bağlamış bi bujin olur. Sen sen ol sakın orjinalin dışına çıkma.
Orinal olmayan ne hava filtresi kullan, nede buji, iridyum miridyum hikayelerine de aldanma, en azından cbf 150 için doğru değil. Koray kardeşim de iridyum buji ile ilgili noktayı koymuş zaten.
Benim yaptığımı yap. Ara Ümraniye DB motoru. 0216 461 06 06 Yedek parça satış kısmını tuşla, açan kişiye cbf 150 orj buji fiyatını sor. Ya 15 ya 18 tl gibi bişey. Sana söyledikleri banka hesabına gerekli mevlayı havale et. Aynı gün istediğin kargo firmasına verdiğin adrese kargo çıkarsınlar. Gelen bujinin orj olduğunu bilerek gönül rahatlığı ile tak. Ben buji ve hava filtresini fix hep buradan alıyorum. Orjinal olduğundan emin olarak gönül rahatlığı ile takıyorum.
hava sogutmalı motorlarda yag eksilmesi normaldir.eğer iki çizginin arasında ise sorun yok çizgnin dibine geldiyse hafif yag ekleyin sürmeye devam edin.hava sogutmalı motorlarla yüzbinlerce km oldu korkmayın.Fazla yag koymanız keçeleri bozar daha fazla masraf demektir.
Yeni takılan michelin lastiğin ömrü ne kadardır CBF 150'de ? Bu lastik beni kaç km götürür sağlam olarak ?
Ön lastiğim 15 aylık ve 21 bin km de, hala 4-5 bin km rahat giderim, yanaklarında ince çatlaklar oluşmaya başladı. Hala dişleri var sayılır. Genelde yolculu kullanıyorum, bu yüzden aslında durumu daha da iyi olabilirdi ama, yine de iyi sayılır. Yol tutuş, frenaj hala ilk günki gibi kaliteli. Arka lastik ise yolculu kullanımın çok ise 10-12 bin seviyelerinde değişim istiyor, ama motoru tek kullanıyorsan, yani yolcusuz, arka lastiğinde ön lastik gibi uzun ömürlü olacaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------
Ybr de olur cbf te olur, ama cbr 125 tarz olarak farklıdır, race tarzı bi motordur, genelde race sınıfının başlangıç motorudur. Bence size ybr veya cbf çok daha uygun olacaktır diye düşünüyorum, iki motorun birbirinden üstün veya birbirinden daha kötü olarak tanımlanan özellikleri mevcut, forumda, ayrıca site içinde açılan bi çok başlık altında bi çok kez yazıldı ve karşılaştırıldı. Bu karşılaştırma bilgilerine ulaşmanız zor olmayacaktır. Tek olarak şunu söyliyeyim. Yolculu kullanımınız fazlaca olacaksa, eş, çoluk çocuk vb. cbr 125 i zaten listenizden silin derim ve cbf tercih etmenizi öneririm.
öncelikle merhaba ben sizinki kadar kaliteli marka olmasada bütçeme göre mondial mcx marka bildiğiniz üzere 150lik 0kilometre motor aldım ve neredeyse 1500km sonra ngk iridyum performans bujisini taktım 35tl ye ilk aldığımda 35tl biraz fazla gelmişti az bişey içim acımıştı =) şimdi motorum 11500 kilometreyi geçti ve bujiyi taktığımdan bugune kadar hiç değiştirmedim veya temizlemedim ama hala ilk günkü gibi görünüşte ve işlevde. buji ile birliktede ne komple ateşleme sistemini değiştirdim nede başka bişey yaptım hiç bi sıkıntı yaşamadım aksine arahızlanmalar biraz daha iyi oldu.
bizim motorlarımız ufak hacimli diye biraz iyi şeyler takamayacağımız anlamına gelmez bence.. saygılar tekeriniz düz bassın..
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
Bujinin tırnaklarındaki kurum durumu nasıl ? Hiç kontrol ettiniz mi =? Kitapçık orjinal buji kullan ve 8000 de bir değiştir diyorsa, 15 tl lik bi parçanın daha da uzun ömürlü olması için formüller aramayı ve uygulamaya koymayı doğru bulmuyorum. Bujiyi temizlemeye uğraşmıyorum, 8000 de bir orjinali ile değiştiriyorum, 150 cc bi motordan daha fazla bi performas beklentim yok. Motorun önü belli arkası belli. Birde şu var, orjinal olmayan bi üründen x markada performans alabilirsin belki ama y markada alamayabilirsin. Yorumunuz, gözlem ve tespitleriniz, kullanmış olduğunuz motosikletin marka ve modeline istinaden doğru olabilir ama bu bilgi cbf için doğru anlamına gelmeyeceği gibi cbf inde bu bujiye aynı olumlu tepkileri verebileceğini bize göstermez. Ama paylaştığınız bilgi elbette kullanmış olduğunuz marka ve model başlığı altında paylaşıldığında tüm kullanıcı arkadaşlara faydalı olacaktır.
tabiki düzenli aralıklarla kontrol ediyorum bujide hiç bi sorun yok ne kapkara oldu nede kurum bağladı şu ana kadarda temizlemek adına hiç birşey yapmadım ve 1500kmde taktığım buji duruyor üstünde değiştirmedim şuan 11500ü geçti. siz 8000de bir değiştiriyorsunuz benim neredeyse 11000olacak daha bujide kurum falan bi sorun yok. ben bu buji ye karşı bu kadar katı fikirle yaklaşılmaması için kendi deneyimimi paylaştım sizinle burda yada bu bujiden hiç bi kazancım yok sonuçta. buji sayesinde motorun son hızı falanda artmadı sadece ara hızlanmaları biraz daha iyi oldu zaten 150lik makinanın yapabileceği hız ortadadır ben biraz daha serilik aradım onuda buldum.şuda varki neye göre orjinal olmayan bujiden bahsedeiyoruz çakma ngk bujidenmi yoksa orjinal ngk bujidenmi? mondial in yada diğer bi markanın orjinal bujisinden eminimki ngknın bujileri daha iyidir belki dediğiniz gibi cbfte uyuşmamazlık olabilir ama ngk yıda bu kadar kötülememek gerekir bana kalırsa.
teşekkürler. tekeriniz düz bassın..
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
evet beyler bugün xenona far anahtarı taktırdım sonuç harika; bu sefer xenon yanmıyor, elimdekinden de oldum. philips ampul aldım beyaz 5 tlye, yarın xenonu beyni meyni hepsini söktürüp onu taktıracağım, anahtarıda iptal edip farımda hep açık yolumdaya geri döneceğim. xenon dışı aydınlatma önerisi olan varsa çokmakbüle geçer (:
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)