Fren lambası sürekli yanması bende de oldu. motora sağdan gelirken arka tekerleğin önünde içerilerde bir aparat var lambayı yakıp söndüren. Ona giren teli çek bırak yaparak hareketi tıkanmışsa açabilir, gerekiyorsa ayar yerinden çevirerek ayar yapabilirsiniz.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Arkadaşlar bugün 4000 bakımına gittim a...s motora 4bin bakım 72 tl eymiş,km aydınlatma ampulleri yanmış aksarayda orj osram ampul aldım 30 tl de işçilik istediler bende garantiden çıksa nolur çıkmasa ne olur deyip kızdım ve vazgeçip geri döndüm,bu ücretler doğrumu 4000 bakıma giren arkadaşlar ne ücret ödediniz bana çok pahalı geldi.
Selam arkadaşım bu servis takıntısından kurtul yağını zamanında değiştir hava filtreni temiz tut servise gidip düdüklenme motorunun bakımını kendin yap periyodik bakımlarını aksatma zaten sorun yaşamayacaksın 2011 model benim cbf daha servis yüzü görmedi allahta göstermesin 21500 km oldu
1.000 bakımından sonra 2.500 de gel dediler bana yağ değişimi için, bu bakımda işçilik alınıyormu? 4.000 bakımına kadar alınmıyor diye duymuştum ama?
benimde 4 bin bakımım var bakalım ne kadar masraf çıkacak gerçi ayda toplasan 100 km bile yapmıyorum bazen,, kapalı dükkanda duruyor 4 aydırda yıkamıyom
MT-İSTANBUL Dikkatli sür, insanın yedek parçası yoktur....ÖNCE GÜVENLİK
abi 1 yılda nasıl 20000 km yapıyorsun motorla hayret.sürekli geziyorsun sanırım
birGarip..
Benim motor şu an 6000 km de bakıma şimdimi gitmek lazım yoksa 8000 demi ?
Benim 4000 dahil ve sonrasında her 2000'de bir yağ değişimi, 4000'de bir subap ayarı vs., 8000'de bir de hava filtresi ve buji değişimi şeklinde oldu bakımlarım. En son 20.000 de de subap ayarı, yağ değişimi ıvır zıvır yapıldı, 53 tl ödedim.
ethem abi
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...90803323/detay
http://www.feyizoglu.com/Zincir-Spre...l_46976.html#0
sence hangisi ?
Ayda ortalama 2200 km yapıyorum servise gitmiyorum 2 bin km de bir yağını değiştiriyorum hava filtresini temiz tutuyorum buji orjınal daha değiştirmedim ampülüm bile patlamadı yav aman daha fazla konuşmayım yoksa nazar edecez motora bugünlerde lastikleri yenileyeceğim ama manisada ırc pirelli hariç lastik yok
mıchelın almak istiyorum izmire gitmem gerekiyor oda bize ters bakalım fırsatım olursa lastikleri en kısa zamanda değiştireceğim allah nasip ederse servisler arkadaşımızında söylediği gibi motorun çıkaracağı en büyük masrafı taksit taksit alıyorlar bana göre servislere gitmek iş değil bakımlarını kendiniz yapın tabi herkezin kendi tercihi
Kucuk motorda elinden geliyorsa bakimini kendinin yapmanda fayda var hangi servise gidersen git hemen bitirmenin pesinde. mesela yagi degistirdiginde yap tipasinin altinda aluminyum conta var normalde onu degistirmesi gerekiyor ama degistirmiyor maliyeti 50 kurus yok sonra ordan yag damliyor iyi sikilmiyor vs vs en basiti... serviste zaten 4000den sonra bir espirisi yok para kesiyolar sadece. Ilk km lerde sikinti varsa garantiden degistirirler zaten 4000e kadar sikinti cikmazsa ondan sonra zor zaten. 4000 bakiminda yada daha once subap ayarini iyi yaptirdiysan gerisi onemli degil yagini hava filitreni degistir devam et. hem servis istedigin yagi bulamayabiliyorsun ben surekli castrol power1 kullaniyorum ama cogu serviste yok motoru hangi yagla kullaniyosan onunla devam etmelisiniz surekli farkli marka yag tavsiye edilmez birde zaten motorda sikinti ciksa sifir motoru 300 liraya topluyosun yani tamam az para degil ama verilemeyecek bir para degil. litrelik 600 cc makina olsa servis harici el surmem ama ufak makinada gerek yok bence yagini hava filitreni degistir cok zor bir sey degil zincirinide temizle yagla mis..
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
Sende bendensin İlk 3-5 bin km bi arıza vermezse, sonrasından korkmamak lazım. Ne arızası varsa fabrikasyon zaten ilk km lerde görüyorsun, bi arıza yapacağı varsa da ilk 5000 km nin içinde kendini belli ediyor. Ondan sonra yağ, yağ seviye takibi ve gerekirse ilavesi, hava filtresi, buji değişimi, zincir temizlik yağlanması ve gergi bakımı, sağının solunun wd-40 ile yağlanması harici hiç bir ihtiyacı yok. Ben böyle yaptım. 20 bin km boyunca harici hiç bir şey yapmadım. 20 binde ön fren balatası bitti. Kendin değiştirdim. Yani rutin bakımdan sonra genelde sırayı fren balataları alıyor, kontrol etmekte fayda var. 25-30 bin seviyelerinde de arka fren balatası değişimi yapabilirim.
Neyse, motorlarımız aslında oldukça ekonomik, birazda elimizden geliyorsa 10 numara.
Michalenleri internetten satın al, çek bi oto lastikçinin önüne, tekerleri sen sök tak, lastikçi sana eski jantlardan lastikleri söküp michalenlerini taksın. Atarsın 5 lira 10 lira, işlem tamam. Ben böyle yapıyorum. Kocaeli' de de michalen yok. Bi michalen taktırmak içinde İstanbul a gitmem lazım. Yüzü astarını geçiyor böyle yaparsam, 30-40 tl benzin yakıyorum en az.
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)