ethemm76 adlı üyeden alıntı
Motoruma bayiden çıkmadan önce kulaktan dolma bilgilerle ve bi hevesla, motorumuz ful olacak ya,(aman olmazsa olamz, oringli zincir olsun) diye düşünerek o ringlli zincir taktırmıştım. 14 ay önce. Sıfır alırken bayiden çıkmadan önce, motor hazırlama aşamasında. Orjinal dişli ebatı ile bir bir örtüşmediği için ne kadar yağlasamda temizlesemde 20 bin km zincir sesi dinleyerek yol yaptım. Zincir sesli idi, çünki bakla araları bizim dişlilere ufak oradan da olsa büyük geliyor, 20 bin km boyunca belki oringli zincir nedeniyle fazla benzin bile yaktım. En sonunda bu dişliye bire bir oturmayan oringli zincir nedeniyle bi kaç hafta önce geçmiş sayfalarda bahsettiğim gibi yolda kalmıştım. Kilidi çıkmıştı ve bi baklası yamulmuştu, bu hep o-ringli zincirin dişli ile tam uyumlu olmaması kaynaklı zamanla zincirde oluşan deformasyonun bana bi armağanıydı. Çünki 20 bin km boyunca dişli ile bire bir uyumlu olmayan zincirin bakla araları açılmış ve daha gürültülü çalışmaya başlamıştı. En sonunda dayanamayıp yolda bırakmıştı. Sorasında zincir bi kaç kere çok sık aralıklarla esneme yaptı, ok, gerdirdim. Son bi kaç gündür (sıklıkla eşimi arkaya alırım) eşim, (arkadan takur tukur sesler geliyor, bak yine yolda kalırsan görürsün) falan diyor, ben sesin zincirden geldiğini biliyorum, zincir temiz ve yağlı olduğu halde gerçekten çok ses yapmaya başlamıştı yolda bıraktıktan sonraki kullanımımda. Sanırım zincir kopma anında fazlaca hasar almştı.
Neyse, dün sabah şu zincire bi alıcı gözle bakayım dedim, derdi ne imiş. Zincir inanılmaz seviyede hasar almış ve ben yolda kalma veya belkide kaza yapma riski ile 10-15 gün gezmişim. Orta sehpada tekeri elle çeviriyorum. Zincir gerginliğini kontrol ediyorum. Teker dönerken zincir bi noktada taş gibi sertleşiyor, neredeyse tekerin dönüşü duruyor, zincir kopacak gibi oluyor. Biraz daha çeviriyorum, 2-3 cm serbest esneme yapacak kadar gevşiyor, Yani zincir öyle bi hal olmuş ki, belirli bi yeri çok sıkı iken belirli bi kısmıda çok esneme yapmış. Sonra arka dişli üzerindeki baklaları inceledim, baklalar dişlilerin üzerinde aşağı yukarı çok serbest oynuyorlardı. Dişlerli tam olarak kesinlikle kapatmıyorlardı. Parmaklarımla baklaları yukarı doğru çektiğimde yarım cm e kadar baklalar zincirden ayrılıyordu. Hıı bu zincir ayvayı yemiş, sen onu bırakmazsan o seni bırakacak oğlum Ethem. Uzun ömürlü olsun, sürüş konforunu arttırsın derken, yolda dahi kaldık ki 20 bin km de işi bitti. Ki zaten bizim orjinal dişlilerle uyumlu değildi. Bide 70-80 tl mi vermiştim ne zamanında, yazık etmişim. Allahtan dişlileri yememiş, bari onlara masraf etmemiz gerekmedi.
Oringli zincirde orta sehpada tekeri elle çevirdiğimde 2-3 tur anca atan ve kütür kütür takur tukur sesler çıkaran arka teker ve zincir, (biraz önce orj zincir taktım çok şükür) orj zincirde aynı hareketi yaptığımda neredeyse sıfır ses ile 7-8 tura kadar rahat dönüyor, kasksız sürüş denemem de bile hiç zincir sesi duymuyorum. Sadece elle orta sehpada çevirdiğimde ön dişliden gelen düzenli ve aykırı olmayan, düşük seviyede bi dişli sesi var. Motor şimdi daha serbest gidiyor, resmen o-ringli zincir için motoru sıkıyormuş diyebilirim. Motora ağır geliyormuş, 5. viteste 80 ile düz yolda motorun yaptığı devir bile ortalama 0,2 seviyelerinde iyileşme kaydetti. Yani ben motoru 20 bin km boyunca çok hafif te olsa bayır çıkıyormuşum gibi kasıntı ile kullanmışım. Bedavadan fazla benzin yaktırmışım. Bende diyordum (Yaw ben bi depo ile neden yüksek km ler yapamıyorum). Belkide sebebi bu idi.
Demem o ki, orj.. zincire dişli gurubunuzun kıymetini bilin. Ömrü bitenekadar değiştirmeyin. Piyasada daha iyi performans alabileceğiniz başka bi zincir yok, hızınızda artmıyor, performansınızda, konforunuzda, bunu bilin. Oring li zincirden çok farklı beklentiler var. Açıkçası benimde vardı ama, ne yazık ki boş muş.