Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
23 Temmuz 2012, 15:19
#28581
kimi adlı üyeden alıntı
Yakın zamanda michelin alan var mı ? Nerede, kaça taktırdınız ? İki sene önce 180 balans dahil almıştım, durduk yerde zam yapmışlar aynı lastiğe.
dostum durduk yere değil son iki yılda petrolün varil fiyatı ne kadar değişti sen farkındamısın brent petrol fiyatı 2 yıl önce 80$ civarlarını gördü en yüksek şuan ise 107$ civarı ki en yükseği değil şuanki seans fiyat ortalamasını söylüyorum
yanlış anlaşılmasın bilmişlik taslamak istemedim borsa üzerine okuyorum ve her sektörle iç içeyim az çok petrol fiyatları tüm lastik firmaları (brissa,goodyear,vs.) üzerinde etkilidir aynı zamanda petrole bağlı her firma ile mesela THY petrole bazlı bir şirkettir çünkü bu tarz şirketlerin en yüksek maliyet kalemi petroldür ve petrol artarsa artar azalırsa azalır şirket değerleri ;) böyle düşünürsek adamın karlılık oranı her geçen gün düşerken sattığı malın fiyatının sabit kalmasını beklemek biraz acımasız olur
bu arada tüm MT ailesi ekonomi ile ilgili sorunlarınız sorularınız her konuda yardımcı olmaya çalışırım (bilgim çerçevesinde) ben bi borsa aracı kurumunda staj yapıyordum cuma bitsede 2 yıldır sürekli irtibattayım ve bende sermaye piyasası üzerine okuyorum ;)
altın almayı düşünen dostlarım bir an önce elinizi hızlı tutun alın avrupada parasal genişleme söylentileri var ve beklentilerde bu yönde ve bu söylem bi bakanın azından kaçtı kaçacak bu duyulduğu an altın fırlar ;) (not: hayatta hiç birşeye %100 olarak bakmamak lazım) ancak tüm ekonomistlerin ve teknik analizler bunu gösteriyor ;)
Reklamlar
-
23 Temmuz 2012, 15:43
#28582
cd0345 adlı üyeden alıntı
dostum durduk yere değil son iki yılda petrolün varil fiyatı ne kadar değişti sen farkındamısın brent petrol fiyatı 2 yıl önce 80$ civarlarını gördü en yüksek şuan ise 107$ civarı ki en yükseği değil şuanki seans fiyat ortalamasını söylüyorum
yanlış anlaşılmasın bilmişlik taslamak istemedim borsa üzerine okuyorum ve her sektörle iç içeyim az çok petrol fiyatları tüm lastik firmaları (brissa,goodyear,vs.) üzerinde etkilidir aynı zamanda petrole bağlı her firma ile mesela THY petrole bazlı bir şirkettir çünkü bu tarz şirketlerin en yüksek maliyet kalemi petroldür ve petrol artarsa artar azalırsa azalır şirket değerleri ;) böyle düşünürsek adamın karlılık oranı her geçen gün düşerken sattığı malın fiyatının sabit kalmasını beklemek biraz acımasız olur
bu arada tüm MT ailesi ekonomi ile ilgili sorunlarınız sorularınız her konuda yardımcı olmaya çalışırım (bilgim çerçevesinde) ben bi borsa aracı kurumunda staj yapıyordum cuma bitsede 2 yıldır sürekli irtibattayım ve bende sermaye piyasası üzerine okuyorum ;)
altın almayı düşünen dostlarım bir an önce elinizi hızlı tutun alın avrupada parasal genişleme söylentileri var ve beklentilerde bu yönde ve bu söylem bi bakanın azından kaçtı kaçacak bu duyulduğu an altın fırlar ;) (not: hayatta hiç birşeye %100 olarak bakmamak lazım) ancak tüm ekonomistlerin ve teknik analizler bunu gösteriyor ;)
Belli ki zamlara alışmışız, petrol 70 dolar olursa indirim yapacaklar yani.
-
23 Temmuz 2012, 15:57
#28583
selam arkadaşlar,
yeni almış olduğum motorumu maalesef kullanamamaktan dolayı satıyorum. ilgilenen arkadaşlar aşağıdaki linkten ilana ulaşabilirler.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...94302551/detay
umarım kıymetini bilebilecek bir arkadaşa gider.
saygılarımla
dogan avcı
-
23 Temmuz 2012, 16:20
#28584
Arkadaşlar ben sürekli site içinde,dar sokaklarda dolanıyorum.sürekli 1-2-3 viteste.sürekli alıştırma olsun diye dar sokaklara yavaşca kısa virajlara vs giriyorum.depom fulldu şimdi 175 km yaptım ama nasıl o kadar çok oldu anlamadım.sürekli geziyorum sanırım 175 km de depo taam yarıya geldi. Demem o ki, depo tam yarıda ise gercekden yakıt olarak tam yarıya mı gelmiştir.yoksa tam yedege geçmesi gerekirken 40-50 km daha gidermi.biraz yanılma payı varmıdır ? hesaplarıma göre 100 km de 2.8 litre yaktım ki bu bence gayet iyi.sürekli dur kalk vites değiştir vs.ben 3.2-3.4 lt bekliyordum şahsen.nasıl olsa rodaj bi nevze bitti diye hafif yüksek devirli de kullanmıyor değilim...Ehliyetimi sabırsızlıkla bekleyenlerdenim..10 ağustos gibi elimde..Sonra ver elini bayram tatili
-
23 Temmuz 2012, 17:29
#28585
Merhaba arkadaşlar,
CBF'lerimizin ayna sorununu 2010 yılında uzun saplı wiwi marka ybr aynasıyla çözmüştük.
Wiwi marka uzun saplı ybr aynası şuan bana tekrar lazım oldu. İnterneti biraz kurcaladım ama bulamadım.
Bu aynadan satan bildiğiniz biryer varsa paylaşırsanız çok sevinirim.
-
23 Temmuz 2012, 18:00
#28586
kimi adlı üyeden alıntı
Belli ki zamlara alışmışız, petrol 70 dolar olursa indirim yapacaklar yani.
70 dolara insede lastiği boşver benzin ucuzlasın =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:47 ----------
dohansen adlı üyeden alıntı
selam arkadaşlar,
yeni almış olduğum motorumu maalesef kullanamamaktan dolayı satıyorum. ilgilenen arkadaşlar aşağıdaki linkten ilana ulaşabilirler.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...94302551/detay
umarım kıymetini bilebilecek bir arkadaşa gider.
saygılarımla
dogan avcı
doğan bey vaz geçmeyin ilk başlar bende pes etme seviyesine gelmiştim vitesli ilk kullandığımda ama isterseniz size boş vakitlerinizde nacizane bilgilerimle elimden geldikçe eğitim verebilirim dostluk öldümü?
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------
Garip1701 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ben sürekli site içinde,dar sokaklarda dolanıyorum.sürekli 1-2-3 viteste.sürekli alıştırma olsun diye dar sokaklara yavaşca kısa virajlara vs giriyorum.depom fulldu şimdi 175 km yaptım ama nasıl o kadar çok oldu anlamadım.sürekli geziyorum sanırım
175 km de depo taam yarıya geldi. Demem o ki, depo tam yarıda ise gercekden yakıt olarak tam yarıya mı gelmiştir.yoksa tam yedege geçmesi gerekirken 40-50 km daha gidermi.biraz yanılma payı varmıdır ? hesaplarıma göre 100 km de 2.8 litre yaktım ki bu bence gayet iyi.sürekli dur kalk vites değiştir vs.ben 3.2-3.4 lt bekliyordum şahsen.nasıl olsa rodaj bi nevze bitti diye hafif yüksek devirli de kullanmıyor değilim...Ehliyetimi sabırsızlıkla bekleyenlerdenim..10 ağustos gibi elimde..Sonra ver elini bayram tatili
ramazan abi ne güzel alışıyorsun ne güzel =) abi çok yanılma payı var diyebilirim en azından benimkinde =) depo yarıya geliyor 250 km olmuş yedeğe geçiyor 350 de 375 de (rakamlar temsilidir)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:53 ----------
dohansen adlı üyeden alıntı
selam arkadaşlar,
yeni almış olduğum motorumu maalesef kullanamamaktan dolayı satıyorum. ilgilenen arkadaşlar aşağıdaki linkten ilana ulaşabilirler.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...94302551/detay
umarım kıymetini bilebilecek bir arkadaşa gider.
saygılarımla
dogan avcı
bu arada pendiğe çok yakınım yürüyerek 10-15dk kurtköydede okuyorum ama eylüle kadart bolca vaktim var sabah akşam ne zaman buluşur sohbette ederiz ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:57 ----------
seza35 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
CBF'lerimizin ayna sorununu 2010 yılında uzun saplı wiwi marka ybr aynasıyla çözmüştük.
Wiwi marka uzun saplı ybr aynası şuan bana tekrar lazım oldu. İnterneti biraz kurcaladım ama bulamadım.
Bu aynadan satan bildiğiniz biryer varsa paylaşırsanız çok sevinirim.
riallide olabilir baktınmı?
-
23 Temmuz 2012, 18:55
#28587
teşekkürler Hüseyin kardeşim. açıkçası bir yanı msat diyor, bir yanı msatma diyor. ilanı koydum. bakalım nasip kısmet. perşembeye kadar satılmazsa satmayacagım. çok teşekkürler iyi dileklerin için. ben gündüzleri orhanlı dayım. vakit bulup gelme şansın olur ise muhabbet ederiz.
-
23 Temmuz 2012, 21:56
#28588
Arkadaşlar elimizdeki CBF 150 lerin kıymetini bilelim ,çünkü artık sıfırı gelmeyecek.tıpkı activa 110 lar gibi ,seneye bu zamanlar 2011 veya 2012 cbf lerin ikinci el piyasası 6000 den aşağı olmayacak,yakıtı ,rahatlığı ve ekonomik olması nedeniyle, çünkü emsal çin motorları 4000 civarı ,benden söylemesi.
-
23 Temmuz 2012, 22:32
#28589
iyi akşamlar.
yeni üyeyim.duygularımı paylaşmak istedim.2012 cbf150 sıfır almıştım ve tekliyordu.alanya servis çözdü olayı ve bir küçük parça ile artık bu sorun kalktı.
sevincim sonsuz.
-
23 Temmuz 2012, 23:40
#28590
slm arkadaşlar cbf imin üst fren merkezi hidrolik kutusunun camı çatladı bu olaya bir çözüm sunabilecek arkadşlar varmı?? yardımcı olursanız sevinirim..
-
23 Temmuz 2012, 23:52
#28591
dohansen adlı üyeden alıntı
selam arkadaşlar,
yeni almış olduğum motorumu maalesef kullanamamaktan dolayı satıyorum. ilgilenen arkadaşlar aşağıdaki linkten ilana ulaşabilirler.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...94302551/detay
umarım kıymetini bilebilecek bir arkadaşa gider.
saygılarımla
dogan avcı
bence biraz daha dene , ama verdiğin fiyat çok iyi satılmazsa şanslısın
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
-
23 Temmuz 2012, 23:57
#28592
dohansen adlı üyeden alıntı
iyi akşamlar arkadaşlar. bugün ikinci el bir cbf 150 aldım 2012 model 2500 km de. yanlız alır almaz başıma bir iş geldi. aniden önüme bi araba çıktı yandan ve yoğun bir şekilde bisiklet kullanmaktan kalan bir alışkanlıkla debriyaj ve ön frene aynı anda basmamla kendimi asfaltta buldum. bu durumdan nasıl kurtulacağımı bilemiyorum ancak ayak frenini ani durumlarda kullanmayı tamamen atlıyorum. çok yoğun bir şekilde bisiklet de kullanıyordum. bu oradan kalan kötü bir alışknlık olsa gerek. ama bundan nasıl kurtulabilirim bu konuda bana yardımcı olabilecek arkadaşların önerilerini bekliyorum. yani moralim o kadar bozuk ki motoru sırf bu sebepten ve bu alışkanlığımı değiştiremediğim için satmayı bile düşünmeye başladım. yardımını esirgemeyip yorum yazacak arkadaşlara şimiden çok teşekkürler. saygılarımla.
Bunun aynısını bikaç gün önce sabah birisi yaptı. Bomboş kavşakta, kavşak içinde, kavşaktan yola çıkmak üzere olan kırmızı bi cbf beni görünce öyle paniklediki, resmen eli ayağına dolaştı, ön frene asılıverdi ve yatırdı motoru. Baktım kaldırıyor motoru devam ettim. Beni görünce neden o kadar tırstı anlamadım? 2 ci vites 65- 70 km gibiydi hızım. Ne benim ona, nede onun bana çarpma olasılığı vardı. Üstelik asfaltta kuruydu. Hiç anlam veremedim?
-
24 Temmuz 2012, 01:30
#28593
cd0345 adlı üyeden alıntı
dostum durduk yere değil son iki yılda petrolün varil fiyatı ne kadar değişti sen farkındamısın brent petrol fiyatı 2 yıl önce 80$ civarlarını gördü en yüksek şuan ise 107$ civarı ki en yükseği değil şuanki seans fiyat ortalamasını söylüyorum
yanlış anlaşılmasın bilmişlik taslamak istemedim borsa üzerine okuyorum ve her sektörle iç içeyim az çok petrol fiyatları tüm lastik firmaları (brissa,goodyear,vs.) üzerinde etkilidir aynı zamanda petrole bağlı her firma ile mesela THY petrole bazlı bir şirkettir çünkü bu tarz şirketlerin en yüksek maliyet kalemi petroldür ve petrol artarsa artar azalırsa azalır şirket değerleri ;) böyle düşünürsek adamın karlılık oranı her geçen gün düşerken sattığı malın fiyatının sabit kalmasını beklemek biraz acımasız olur
bu arada tüm MT ailesi ekonomi ile ilgili sorunlarınız sorularınız her konuda yardımcı olmaya çalışırım (bilgim çerçevesinde) ben bi borsa aracı kurumunda staj yapıyordum cuma bitsede 2 yıldır sürekli irtibattayım ve bende sermaye piyasası üzerine okuyorum ;)
altın almayı düşünen dostlarım bir an önce elinizi hızlı tutun alın avrupada parasal genişleme söylentileri var ve beklentilerde bu yönde ve bu söylem bi bakanın azından kaçtı kaçacak bu duyulduğu an altın fırlar ;) (not: hayatta hiç birşeye %100 olarak bakmamak lazım) ancak tüm ekonomistlerin ve teknik analizler bunu gösteriyor ;)
Napalım şimdi altınamı yatırım yapalım cbr250 parasını ufaktan biriktirmeye başlayalım. Çeyrek alıp kenaramı atalım yoksa gram altınmı alalım
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
24 Temmuz 2012, 02:09
#28594
chemical adlı üyeden alıntı
Napalım şimdi altınamı yatırım yapalım
cbr250 parasını ufaktan biriktirmeye başlayalım. Çeyrek alıp kenaramı atalım yoksa gram altınmı alalım
İnazumaya noldu be yaw Cbf 250 nereden çıktı
-
24 Temmuz 2012, 03:43
#28595
dohansen adlı üyeden alıntı
teşekkürler Hüseyin kardeşim. açıkçası bir yanı msat diyor, bir yanı msatma diyor. ilanı koydum. bakalım nasip kısmet. perşembeye kadar satılmazsa satmayacagım. çok teşekkürler iyi dileklerin için. ben gündüzleri orhanlı dayım. vakit bulup gelme şansın olur ise muhabbet ederiz.
valla abi orhanlı tarafını pek bilmiyorum =) ama sana birşey diyim ilk motorun sanırım demi?
scooter alma sarmayacak seni bi süre sonra tatmin etmiyecek ben babama otomatik olan bi önceki arabamızı bile sattırdım öyle diyim sana ve ben yiğenime 2 saatte öğrettim vitesli motoru ve şimdi 2 ay geçmedi şehirler arası yaptı ve kendi motoru yok arkadaşından alıyor ayda yılda yani
abi gel bak sen satmayı haftasonuna kadar ertele anladığım kadarıyla çalışıyorsun haftasonu tatilsindir seni 1 saatte vitesliyle barıştırır 15 dk da vitesli motorlara aşık edebilirim ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:31 ----------
chemical adlı üyeden alıntı
Napalım şimdi altınamı yatırım yapalım
cbr250 parasını ufaktan biriktirmeye başlayalım. Çeyrek alıp kenaramı atalım yoksa gram altınmı alalım
valla abi şuan veri takip ekranım yok okullar açılınca alıcam ama bu hafta içinde beklenen bi haberdi avrupayla ilgili haberleri takip etmek lazım ama ramazandan dolayı pek takip edemiyorum =)
ethemm76 adlı üyeden alıntı
İnazumaya noldu be yaw
Cbf 250 nereden çıktı
ethem abi bu repsol zincir yağı 150ml miş 7 lira kargo 17 liraya geliyor alayımmı sence başka yerde ne kadara bulurum ?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...90803323/detay
bide bunu buldum ama ikisi farklı bu nasıl abi 400 ml 30 tl + kargo iyimi
-
24 Temmuz 2012, 10:58
#28596
Hüseyin kardeşim,
ısrarlara dayanamadım ve ilanı yayından kaldırdım:) yanlış anlaşılmasın hiç kullanamıyor değilim. benimki eski bir alışkanlıktan gelme. bisiklet aşığıyım ve yıllardır kullandığım için bisikletin fren mekanizması beynime işlemiş. ani bir panik durumunda direkt ön fren kollarına ( fren ve debriyaj oluyor tabi motorda:) abanıyorum. motorsikletin farklı oldugunu ve değişik bir frenleme sistemi oldugunu ancak deneye dene ve kullanarak öğreneceğim. çok zevkli birşey gerçekten.kurtköy-orhanlı arasında 10 km kullanıyorum şimdilik arada bir de geniş yollarımızda antrenmanlar yapıyorum. sürekli dur kalklar hızlanmalar vs çalışıyorum. şimdilik satma işini askıya aldım ama umarım bir kez daha bu "panik düşüşlerden" yaşamam.
adem 80,
çok güzel özetlemişsin konuyu. o arkadaşı çok iyi anlıyorum çünkü aynı paniği ben de yaptım. bu ehliyetin olsa dahi vitesli motoru ve özellikle de fren sistemini kesinlikle bilmemekten kaynaklanıyor. eminim o arkadaş yavaşlamak istedi ama benim gibi önlere asılınca
(debriyaj ve frene aynı anda abanmıştır) ne oldugun anlamadan kendini yerde buldu.
sonuç olarak destek için çok teşekkürler arkadaşlar.çalışmaya ve kullanmaya devam. alışıyoruz birbirimize motorumla.
selamlar,
doğan avcı
-
24 Temmuz 2012, 11:36
#28597
dohansen adlı üyeden alıntı
Hüseyin kardeşim,
ısrarlara dayanamadım ve ilanı yayından kaldırdım:
) yanlış anlaşılmasın hiç kullanamıyor değilim. benimki eski bir alışkanlıktan gelme. bisiklet aşığıyım ve yıllardır kullandığım için bisikletin fren mekanizması beynime işlemiş. ani bir panik durumunda direkt ön fren kollarına ( fren ve debriyaj oluyor tabi motorda:
) abanıyorum. motorsikletin farklı oldugunu ve değişik bir frenleme sistemi oldugunu ancak deneye dene ve kullanarak öğreneceğim. çok zevkli birşey gerçekten.kurtköy-orhanlı arasında 10 km kullanıyorum şimdilik arada bir de geniş yollarımızda antrenmanlar yapıyorum. sürekli dur kalklar hızlanmalar vs çalışıyorum. şimdilik satma işini askıya aldım ama umarım bir kez daha bu "panik düşüşlerden" yaşamam.
adem 80,
çok güzel özetlemişsin konuyu. o arkadaşı çok iyi anlıyorum çünkü aynı paniği ben de yaptım. bu ehliyetin olsa dahi vitesli motoru ve özellikle de fren sistemini kesinlikle bilmemekten kaynaklanıyor. eminim o arkadaş yavaşlamak istedi ama benim gibi önlere asılınca
(debriyaj ve frene aynı anda abanmıştır) ne oldugun anlamadan kendini yerde buldu.
sonuç olarak destek için çok teşekkürler arkadaşlar.çalışmaya ve kullanmaya devam. alışıyoruz birbirimize motorumla.
selamlar,
doğan avcı
Bende ilk vitesli motorumda sol manetin deb. olduğunu unutup, otomatik vites olan eski scoterimdeki gibi ön fren zannerek, ön freni bırakıyomuşum sanarak gaz hafif açıkken debi hızla bıraktığımda çarşıda cbf le istemsiz olarak tek teker show yapmıştım 2008 de Allahtan düşmedim, bide arkdada yolcu vardı. Ön teker düz yolda 30 cm kadar yerden havalanmıştım Alışırsın, hiç panik yapma. Zamana bırak. Bol bol antreman yap.
-
24 Temmuz 2012, 12:01
#28598
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Bende ilk vitesli motorumda sol manetin deb. olduğunu unutup, otomatik vites olan eski scoterimdeki gibi ön fren zannerek, ön freni bırakıyomuşum sanarak gaz hafif açıkken debi hızla bıraktığımda çarşıda cbf le istemsiz olarak tek teker show yapmıştım 2008 de
Allahtan düşmedim, bide arkdada yolcu vardı. Ön teker düz yolda 30 cm kadar yerden havalanmıştım
Alışırsın, hiç panik yapma. Zamana bırak. Bol bol antreman yap.
Ethem abi, daha önce bu konuda konumustuk seninle..inanirmisin hic boyle birşey yaşamadımAllah dan, ki zaten pek trafiğe çıkmıyorum.Bu arada da alışıyorum araba gibi geliyor artık bana..sadece 1 kez durduğumda viteste unutmuşum öne doğru itti stop etti.Ama bu bahsettiğin olay gerçekten tehlikeli bir iş, ki o anda toparlandın toparlandın, yoksa yerde olur insan..Ki, başka birilerine de zarar verilmesse tabi.
-
24 Temmuz 2012, 12:05
#28599
Orjinal olmayan oringli zincirin motora eziyeti:
Motoruma bayiden çıkmadan önce kulaktan dolma bilgilerle ve bi hevesla, motorumuz ful olacak ya,(aman olmazsa olamz, oringli zincir olsun) diye düşünerek o ringlli zincir taktırmıştım. 14 ay önce. Sıfır alırken bayiden çıkmadan önce, motor hazırlama aşamasında. Orjinal dişli ebatı ile bir bir örtüşmediği için ne kadar yağlasamda temizlesemde 20 bin km zincir sesi dinleyerek yol yaptım. Zincir sesli idi, çünki bakla araları bizim dişlilere ufak oradan da olsa büyük geliyor, 20 bin km boyunca belki oringli zincir nedeniyle fazla benzin bile yaktım. En sonunda bu dişliye bire bir oturmayan oringli zincir nedeniyle bi kaç hafta önce geçmiş sayfalarda bahsettiğim gibi yolda kalmıştım. Kilidi çıkmıştı ve bi baklası yamulmuştu, bu hep o-ringli zincirin dişli ile tam uyumlu olmaması kaynaklı zamanla zincirde oluşan deformasyonun bana bi armağanıydı. Çünki 20 bin km boyunca dişli ile bire bir uyumlu olmayan zincirin bakla araları açılmış ve daha gürültülü çalışmaya başlamıştı. En sonunda dayanamayıp yolda bırakmıştı. Sorasında zincir bi kaç kere çok sık aralıklarla esneme yaptı, ok, gerdirdim. Son bi kaç gündür (sıklıkla eşimi arkaya alırım) eşim, (arkadan takur tukur sesler geliyor, bak yine yolda kalırsan görürsün) falan diyor, ben sesin zincirden geldiğini biliyorum, zincir temiz ve yağlı olduğu halde gerçekten çok ses yapmaya başlamıştı yolda bıraktıktan sonraki kullanımımda. Sanırım zincir kopma anında fazlaca hasar almştı.
Neyse, dün sabah şu zincire bi alıcı gözle bakayım dedim, derdi ne imiş. Zincir inanılmaz seviyede hasar almış ve ben yolda kalma veya belkide kaza yapma riski ile 10-15 gün gezmişim. Orta sehpada tekeri elle çeviriyorum. Zincir gerginliğini kontrol ediyorum. Teker dönerken zincir bi noktada taş gibi sertleşiyor, neredeyse tekerin dönüşü duruyor, zincir kopacak gibi oluyor. Biraz daha çeviriyorum, 2-3 cm serbest esneme yapacak kadar gevşiyor, Yani zincir öyle bi hal olmuş ki, belirli bi yeri çok sıkı iken belirli bi kısmıda çok esneme yapmış. Sonra arka dişli üzerindeki baklaları inceledim, baklalar dişlilerin üzerinde aşağı yukarı çok serbest oynuyorlardı. Dişlerli tam olarak kesinlikle kapatmıyorlardı. Parmaklarımla baklaları yukarı doğru çektiğimde yarım cm e kadar baklalar zincirden ayrılıyordu. Hıı bu zincir ayvayı yemiş, sen onu bırakmazsan o seni bırakacak oğlum Ethem. Uzun ömürlü olsun, sürüş konforunu arttırsın derken, yolda dahi kaldık ki 20 bin km de işi bitti. Ki zaten bizim orjinal dişlilerle uyumlu değildi. Bide 70-80 tl mi vermiştim ne zamanında, yazık etmişim. Allahtan dişlileri yememiş, bari onlara masraf etmemiz gerekmedi.
Oringli zincirde orta sehpada tekeri elle çevirdiğimde 2-3 tur anca atan ve kütür kütür takur tukur sesler çıkaran arka teker ve zincir, (biraz önce orj zincir taktım çok şükür) orj zincirde aynı hareketi yaptığımda neredeyse sıfır ses ile 7-8 tura kadar rahat dönüyor, kasksız sürüş denemem de bile hiç zincir sesi duymuyorum. Sadece elle orta sehpada çevirdiğimde ön dişliden gelen düzenli ve aykırı olmayan, düşük seviyede bi dişli sesi var. Motor şimdi daha serbest gidiyor, resmen o-ringli zincir için motoru sıkıyormuş diyebilirim. Motora ağır geliyormuş, 5. viteste 80 ile düz yolda motorun yaptığı devir bile ortalama 0,2 seviyelerinde iyileşme kaydetti. Yani ben motoru 20 bin km boyunca çok hafif te olsa bayır çıkıyormuşum gibi kasıntı ile kullanmışım. Bedavadan fazla benzin yaktırmışım. Bende diyordum (Yaw ben bi depo ile neden yüksek km ler yapamıyorum). Belkide sebebi bu idi.
Demem o ki, orj.. zincire dişli gurubunuzun kıymetini bilin. Ömrü bitenekadar değiştirmeyin. Piyasada daha iyi performans alabileceğiniz başka bi zincir yok, hızınızda artmıyor, performansınızda, konforunuzda, bunu bilin. Oring li zincirden çok farklı beklentiler var. Açıkçası benimde vardı ama, ne yazık ki boş muş.
-
24 Temmuz 2012, 12:29
#28600
eyvallah Ethem Bey. demekki herkezsin başına geliyor zaman zaman bu tip olaylar:) allah ciddi kaza bela vermesin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)
Bu Konudaki Etiketler