Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #28501
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Alıntı şentürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar bugün ilk kazamı yaptım.İnşsllah son olur.Yoğun şehiriçi trafikte sağ kenardan devam ederken bir araç yanımda dururdurmaz şöförün yanındaki şahıs kapıyı açtı. önümde giden cbf li kurye 2 saniye ile kurtulurken ben kapının çarpmasıla kapı ve kaldırım arasında sıkıştım.Yanlızca koruma olarak kask vardı.Kask vurmanın etkisiyle biraz sıyrıldı ve diz kapağım zedelendi.Şoktan çıkmaya çalışırken bir baktım adamlar hemen sivişti.Çıktığımı nasıl anladılar derseniz bir baktım sol depo üzerinde çökük olumuş.Onu söyler söylemaz kaçtı tabi bende ne plaka aldım ne birşey...Motoru çalıştırdım ve sürmeye başladım bir baktım direksiyon eğri.Neyse film çektirdim çok şükür kemiklerde kırık çıkık yok.Ama moturu nasıl yaptıracağımı bilmiyorum.Direksiyon burada ki servis 45 direksiyona,15 işcilik dedi.Onu geçelimde deponun çökügü biraz belli oluyor ve grenajta haliyle tırnağı tutmamakta...O nasıl olacak bilemiyorum.Memleket kahpe dolmuş ya!Daha diyecektim rapor dolduralım ama buhar oldular.Hakkımı onlara helal etmiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------

    Atalarımız derki "DÜŞENİN DOSTU OLMAZ"
    Geçmiş olsun. Direksiyon çok aşırı yamulmadıysa elle düzeltilebilir belki.
    Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #28502
    "Bozkurt" - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    istanbul okmeydanı
    Motosikleti
    cbf 150
    Alıntı abana1903 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün kısmetse d&b ve güngör motor bayilerini arayıp bilgi alıcam. Bizim arkadaşlar gürcistan gezisine gidiyor. arife günü gibi çıkacaklar. Sende gel karabüğe kadar birlikte gidelim grupla ordan sahile döneriz.tarihler uymassa daha önce bile çıkabiliriz. Bencede güzel olur hocam. yaralıgözde duralım şöyle içimize mis gibi hava çekelim ohh özledim memleketimi.
    kardeşim bende arife günü cıkmak istiyorum bana uyar izin artı bi hafta yıllık izin o belli deyil bayramdan bir hafta da olabilir dediler ama büyük ihtimal bayramdan sonraki hafta olacak dediler artık valla bende özledim memleketi götürürsün artık hacıveli"ye kısmetse inşallah

  3. #28503
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    sentürk geçmiş olsun..Allah daha büyüğünden esirgesin
    şentürk bunu beğendi.
    birGarip..

  4. #28504
    baycall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2012
    Motosikleti
    Yamaha Nmax 155
    Alıntı şentürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar bugün ilk kazamı yaptım.İnşsllah son olur.Yoğun şehiriçi trafikte sağ kenardan devam ederken bir araç yanımda dururdurmaz şöförün yanındaki şahıs kapıyı açtı. önümde giden cbf li kurye 2 saniye ile kurtulurken ben kapının çarpmasıla kapı ve kaldırım arasında sıkıştım.Yanlızca koruma olarak kask vardı.Kask vurmanın etkisiyle biraz sıyrıldı ve diz kapağım zedelendi.Şoktan çıkmaya çalışırken bir baktım adamlar hemen sivişti.Çıktığımı nasıl anladılar derseniz bir baktım sol depo üzerinde çökük olumuş.Onu söyler söylemaz kaçtı tabi bende ne plaka aldım ne birşey...Motoru çalıştırdım ve sürmeye başladım bir baktım direksiyon eğri.Neyse film çektirdim çok şükür kemiklerde kırık çıkık yok.Ama moturu nasıl yaptıracağımı bilmiyorum.Direksiyon burada ki servis 45 direksiyona,15 işcilik dedi.Onu geçelimde deponun çökügü biraz belli oluyor ve grenajta haliyle tırnağı tutmamakta...O nasıl olacak bilemiyorum.Memleket kahpe dolmuş ya!Daha diyecektim rapor dolduralım ama buhar oldular.Hakkımı onlara helal etmiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------

    Atalarımız derki "DÜŞENİN DOSTU OLMAZ"
    Vallahi çok üzüldüm geçmiş olsun.Bu araçtan inmeden kontrol etmeme hastalığı bir salgın.Buralarda da buna benzer kazalar olmakta.İnsan hayatına önem verilmiyor yazık.

  5. #28505

    Üyelik
    29 Nisan 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    sym gts 250
    geçmiş olsun:( o kaçanlar inş cezalarını dünyadayken bulur. motora binen arkadaşlar lütfen korumalarımız tam olsun. Görüyorsunuz ortamın ne kadar bk olduğunu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:43 ----------

    Alıntı "Bozkurt" adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim bende arife günü cıkmak istiyorum bana uyar izin artı bi hafta yıllık izin o belli deyil bayramdan bir hafta da olabilir dediler ama büyük ihtimal bayramdan sonraki hafta olacak dediler artık valla bende özledim memleketi götürürsün artık hacıveli"ye kısmetse inşallah
    tamam kardeşim. 18 ağustos günü sabah 6 gibi çıkarız bi aksilik olmassa.o günde trafik ana baba günü olur hadi hayırlısı dönüşte 25 veya 26 ağustos olur bnm.uyarsa birlikte döneriz. İstanbulda görüşelim bi gün inş

  6. #28506

    Üyelik
    25 Eylül 2005
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    '16 Z-One S Mondial
    Alıntı şentürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar bugün ilk kazamı yaptım.İnşsllah son olur.Yoğun şehiriçi trafikte sağ kenardan devam ederken bir araç yanımda dururdurmaz şöförün yanındaki şahıs kapıyı açtı. önümde giden cbf li kurye 2 saniye ile kurtulurken ben kapının çarpmasıla kapı ve kaldırım arasında sıkıştım.Yanlızca koruma olarak kask vardı.Kask vurmanın etkisiyle biraz sıyrıldı ve diz kapağım zedelendi.Şoktan çıkmaya çalışırken bir baktım adamlar hemen sivişti.Çıktığımı nasıl anladılar derseniz bir baktım sol depo üzerinde çökük olumuş.Onu söyler söylemaz kaçtı tabi bende ne plaka aldım ne birşey...Motoru çalıştırdım ve sürmeye başladım bir baktım direksiyon eğri.Neyse film çektirdim çok şükür kemiklerde kırık çıkık yok.Ama moturu nasıl yaptıracağımı bilmiyorum.Direksiyon burada ki servis 45 direksiyona,15 işcilik dedi.Onu geçelimde deponun çökügü biraz belli oluyor ve grenajta haliyle tırnağı tutmamakta...O nasıl olacak bilemiyorum.Memleket kahpe dolmuş ya!Daha diyecektim rapor dolduralım ama buhar oldular.Hakkımı onlara helal etmiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------

    Atalarımız derki "DÜŞENİN DOSTU OLMAZ"

    Gecmis olsun Allah beterinden korusun, cana gelmemiş en azından , kaçan larda nasıl bı vicdan var acaba
    Uzaklarda bir güneş doğuyor!..

  7. #28507

    Üyelik
    28 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul (gönlümüzde Bursa)
    Motosikleti
    Kymco CK125 / honda cbf 150
    şentürk kardeşim geçmiş olsun. Allah daha büyüğünden sakınsın bir daha göstermesin.
    direksiyon sadece gidondan yamuksa elle veya bir destekle düzeltilebilir, inş çok değildir.

  8. #28508

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    Çankırı
    Motosikleti
    cbf 150
    ALLAH başka kaza bela vermesin şentürk. Kazaya sebebiyet veren kişilerde ilahi adaletle hak ettiğini bulur.

  9. #28509
    jackal_64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Şentürk kardeşim geçmişte olsun önemli olan sağlık kaçanlardanda çıkar biyerlerden mereak etme

  10. #28510
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.

    Gidondaki titreşimi ortadan kaldırmak hakkında

    Arkadaşlar cbf 150 de bazı arkadaşların 5000-6000 devir seviyelerinde gidonda titreşimden bahsetitğini biliyoruz ki bundan bende muzdariptim. Uzun yol yapınca özellikle sağ elcikte bu devir aralığında uzun süre tuttuğumda maruz kaldığım titreşimden sonra sağ elimde karıncalanma, uğuşma seviyesine varan rahatsızlık söz konusu oluyordu. Bunu nasıl çözerim diye düşündüm. Gayet düz bi mantıkla çok basit bi uygulama yaptım. Ve uygulama sonrasında ki şehir içi deneyimimde, bu devirlerde hissettiğim titreşimin neredeyse tamamiyle ortadan kalktığını gördüm. O devirlerde hiç rahatsızlık hissetmedim. 2 saat sonra 40+40=80 km yol yapacağım. Akşam bu konu ile ilgili gözlemlerimi motoru uzunca test ettikten sonra eve döndüğümde paylaşacağım. Şu an için çok büyük oranda titreşimin azaldığını hatta ortadan kaktığını düşünüyorum. Uygulama şöyle, fotoğraf çekme gereği duymadım, gayet basit. Mümkün olduğunca basit ve açık anlatmaya çalışayım.

    Kontak anahtarının hemen arka sağ ve solunda 2 şertane olmak üzere toplamda 4 tane gidonu tuttan somun var. Gidonu öne arkaya eğmek veya gidonu takıp çıkartırken gevşettiğimiz 4 somun. Bu somunları 12 yıldız ing. anahtarı ile veya 12 lokma ile açıyoruz. Ağzı açık klasik ing anahtarı kullanmayalım, diş sıyırma ihtimali var. Bu 4 somunu komple çıkarıyoruz. Çıkarırken dikkat etmemiz gereken husus, bu somunları komple gevşettiğimizde gidon serbest kalıyor, motora zarar verecek biçimde motor üstüne düşmemesi için önlem alın, ugun olarak tutun. Somunları söktüğümüzde somunların altından iki tane siyah parça çıkacak. Gidonu sıkarak motora sabitleyen 2 parça.

    Bir adet japon yapıştırıcı temin ediyoruz. En ucuzlarından olsa da olur. 30-40 kuruşluklardan, sonra elinizde varsa şamrel (iç lastik), yoksa kalın deri parçası veya emsal bi malzemeden o siyah 2 parçanın altına uygun olarak dışına taşmayacak şekilde keserek yapıştırıyoruz. Daha sonra aynı parçadan motorda gidonun oturacağı kısmada uygun boyda keserek japon yapıştırıcı ile buralarada yapıştırıyoruz. Sonrasında gidonumuzu aynı işlemin tersini yaparak gidin eğimini kendimize göre ayarladıktan sonra siyah parçaları gidonun üzerine koyarak 4 somunu aynı oradan sırayla sıkarak işlemi tamamlıyoruz. Aynı oradan sıkarsak bi tarafın açık bi tarafın daha sıkı veya kapalı olmasını engellemiş oluruz. Yani bi somunu iki tur çevirin diğerini de 2 tur çevirin. veya 3 tur, yani sırayla aynı oranda 4 somunuda sıkın ve işlemi tamamlayın.

    Bahsettiğim gibi şehir içinde yaptığım kısa turda gözlemim çok olumluydu. Akşam uzun yol deneyimimi paylaşacağım.
    mücahit_89 bunu beğendi.

  11. #28511
    baycall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2012
    Motosikleti
    Yamaha Nmax 155
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar cbf 150 de bazı arkadaşların 5000-6000 devir seviyelerinde gidonda titreşimden bahsetitğini biliyoruz ki bundan bende muzdariptim. Uzun yol yapınca özellikle sağ elcikte bu devir aralığında uzun süre tuttuğumda maruz kaldığım titreşimden sonra sağ elimde karıncalanma, uğuşma seviyesine varan rahatsızlık söz konusu oluyordu. Bunu nasıl çözerim diye düşündüm. Gayet düz bi mantıkla çok basit bi uygulama yaptım. Ve uygulama sonrasında ki şehir içi deneyimimde, bu devirlerde hissettiğim titreşimin neredeyse tamamiyle ortadan kalktığını gördüm. O devirlerde hiç rahatsızlık hissetmedim. 2 saat sonra 40+40=80 km yol yapacağım. Akşam bu konu ile ilgili gözlemlerimi motoru uzunca test ettikten sonra eve döndüğümde paylaşacağım. Şu an için çok büyük oranda titreşimin azaldığını hatta ortadan kaktığını düşünüyorum. Uygulama şöyle, fotoğraf çekme gereği duymadım, gayet basit. Mümkün olduğunca basit ve açık anlatmaya çalışayım.

    Kontak anahtarının hemen arka sağ ve solunda 2 şertane olmak üzere toplamda 4 tane gidonu tuttan somun var. Gidonu öne arkaya eğmek veya gidonu takıp çıkartırken gevşettiğimiz 4 somun. Bu somunları 12 yıldız ing. anahtarı ile veya 12 lokma ile açıyoruz. Ağzı açık klasik ing anahtarı kullanmayalım, diş sıyırma ihtimali var. Bu 4 somunu komple çıkarıyoruz. Çıkarırken dikkat etmemiz gereken husus, bu somunları komple gevşettiğimizde gidon serbest kalıyor, motora zarar verecek biçimde motor üstüne düşmemesi için önlem alın, ugun olarak tutun. Somunları söktüğümüzde somunların altından iki tane siyah parça çıkacak. Gidonu sıkarak motora sabitleyen 2 parça.

    Bir adet japon yapıştırıcı temin ediyoruz. En ucuzlarından olsa da olur. 30-40 kuruşluklardan, sonra elinizde varsa şamrel (iç lastik), yoksa kalın deri parçası veya emsal bi malzemeden o siyah 2 parçanın altına uygun olarak dışına taşmayacak şekilde keserek yapıştırıyoruz. Daha sonra aynı parçadan motorda gidonun oturacağı kısmada uygun boyda keserek japon yapıştırıcı ile buralarada yapıştırıyoruz. Sonrasında gidonumuzu aynı işlemin tersini yaparak gidin eğimini kendimize göre ayarladıktan sonra siyah parçaları gidonun üzerine koyarak 4 somunu aynı oradan sırayla sıkarak işlemi tamamlıyoruz. Aynı oradan sıkarsak bi tarafın açık bi tarafın daha sıkı veya kapalı olmasını engellemiş oluruz. Yani bi somunu iki tur çevirin diğerini de 2 tur çevirin. veya 3 tur, yani sırayla aynı oranda 4 somunuda sıkın ve işlemi tamamlayın.

    Bahsettiğim gibi şehir içinde yaptığım kısa turda gözlemim çok olumluydu. Akşam uzun yol deneyimimi paylaşacağım.
    Sonucunu bekliyorum ethem abim.Teşekkürler.

  12. #28512

    Üyelik
    02 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    gsx1300r hayabusa 2010
    neyse yeni aldığım cbf 1 hafta kaldı bende, hemende satıldı yaw

  13. #28513

    Üyelik
    04 Mayıs 2012
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    cbf 150
    Allah razı olsn ramazan krdeşim
    Alıntı Garip1701 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sentürk geçmiş olsun..Allah daha büyüğünden esirgesin


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------

    Alıntı ugur1984 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ALLAH başka kaza bela vermesin şentürk. Kazaya sebebiyet veren kişilerde ilahi adaletle hak ettiğini bulur.
    amin.Allah razı olsun

  14. #28514

    Üyelik
    07 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    ARKADAŞLAR BEN SİTEDE YENİYİM DE FOTO BAPLAŞMASINI BECEREMEDİM, YARDIMCI OLUR MUSUNUZ

  15. #28515

    Üyelik
    04 Mayıs 2012
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    cbf 150
    teşekür ederim.
    Alıntı baycall adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vallahi çok üzüldüm geçmiş olsun.Bu araçtan inmeden kontrol etmeme hastalığı bir salgın.Buralarda da buna benzer kazalar olmakta.İnsan hayatına önem verilmiyor yazık.

  16. #28516
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar cbf 150 de bazı arkadaşların 5000-6000 devir seviyelerinde gidonda titreşimden bahsetitğini biliyoruz ki bundan bende muzdariptim. Uzun yol yapınca özellikle sağ elcikte bu devir aralığında uzun süre tuttuğumda maruz kaldığım titreşimden sonra sağ elimde karıncalanma, uğuşma seviyesine varan rahatsızlık söz konusu oluyordu. Bunu nasıl çözerim diye düşündüm. Gayet düz bi mantıkla çok basit bi uygulama yaptım. Ve uygulama sonrasında ki şehir içi deneyimimde, bu devirlerde hissettiğim titreşimin neredeyse tamamiyle ortadan kalktığını gördüm. O devirlerde hiç rahatsızlık hissetmedim. 2 saat sonra 40+40=80 km yol yapacağım. Akşam bu konu ile ilgili gözlemlerimi motoru uzunca test ettikten sonra eve döndüğümde paylaşacağım. Şu an için çok büyük oranda titreşimin azaldığını hatta ortadan kaktığını düşünüyorum. Uygulama şöyle, fotoğraf çekme gereği duymadım, gayet basit. Mümkün olduğunca basit ve açık anlatmaya çalışayım.

    Kontak anahtarının hemen arka sağ ve solunda 2 şertane olmak üzere toplamda 4 tane gidonu tuttan somun var. Gidonu öne arkaya eğmek veya gidonu takıp çıkartırken gevşettiğimiz 4 somun. Bu somunları 12 yıldız ing. anahtarı ile veya 12 lokma ile açıyoruz. Ağzı açık klasik ing anahtarı kullanmayalım, diş sıyırma ihtimali var. Bu 4 somunu komple çıkarıyoruz. Çıkarırken dikkat etmemiz gereken husus, bu somunları komple gevşettiğimizde gidon serbest kalıyor, motora zarar verecek biçimde motor üstüne düşmemesi için önlem alın, ugun olarak tutun. Somunları söktüğümüzde somunların altından iki tane siyah parça çıkacak. Gidonu sıkarak motora sabitleyen 2 parça.

    Bir adet japon yapıştırıcı temin ediyoruz. En ucuzlarından olsa da olur. 30-40 kuruşluklardan, sonra elinizde varsa şamrel (iç lastik), yoksa kalın deri parçası veya emsal bi malzemeden o siyah 2 parçanın altına uygun olarak dışına taşmayacak şekilde keserek yapıştırıyoruz. Daha sonra aynı parçadan motorda gidonun oturacağı kısmada uygun boyda keserek japon yapıştırıcı ile buralarada yapıştırıyoruz. Sonrasında gidonumuzu aynı işlemin tersini yaparak gidin eğimini kendimize göre ayarladıktan sonra siyah parçaları gidonun üzerine koyarak 4 somunu aynı oradan sırayla sıkarak işlemi tamamlıyoruz. Aynı oradan sıkarsak bi tarafın açık bi tarafın daha sıkı veya kapalı olmasını engellemiş oluruz. Yani bi somunu iki tur çevirin diğerini de 2 tur çevirin. veya 3 tur, yani sırayla aynı oranda 4 somunuda sıkın ve işlemi tamamlayın.

    Bahsettiğim gibi şehir içinde yaptığım kısa turda gözlemim çok olumluydu. Akşam uzun yol deneyimimi paylaşacağım.
    güzel fikir elimde altı yapışkanlı üstü keçe gibi bi madde var o olurmu acaba arasına koysan...bunu arka çantanın bağlantı yerlerine koydum sesi kesmesi için işe yaradı.. senin anlattığın iç lastikle daha mı iyi olur?

  17. #28517

    Üyelik
    04 Mayıs 2012
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    cbf 150
    Alıntı jackal_64 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şentürk kardeşim geçmişte olsun önemli olan sağlık kaçanlardanda çıkar biyerlerden mereak etme
    Arkadaşlar teşekkür ediyorum hepinize...Allah kimseye kaza bela vermesin.Zevkle motorunla gezmeyi nasip etsin.Direksiyono 50 Tl ye değiştiler yetkili serviste...Depoyuda düzeltmeye verdim.Boyası dökülmeden bir kaporta ustası düzeltecek.Ona da yaklaşık 75 tl verceğim.Ama dikkat edelim arkadaşlar yolda seyir halinde iken iyi niyetli davranım şeritin en sagında değilde bence şeridi ortalayıp o şekilde gitmek gerekiyormuş bence...Bilmem yanılıyormuyum?

  18. #28518
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı mücahit_89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel fikir elimde altı yapışkanlı üstü keçe gibi bi madde var o olurmu acaba arasına koysan...bunu arka çantanın bağlantı yerlerine koydum sesi kesmesi için işe yaradı.. senin anlattığın iç lastikle daha mı iyi olur?
    Kalın şamyel tarzı bi madde olursa sesi ve titreşimi daha iyi alır.
    Ayrıca kauççuk conta ile motorun şaseye bağlı tüm vidalarına koyarsanız , titreşim ve seside kestiği yönünde söylentiler var.
    Ama tek silindirli motordan fazla bişey beklememek lazım. Her ne kadar balansör olsada BMW F 650 bile titriyor. Silindirin tek oluşundan dolayı
    mücahit_89 bunu beğendi.

  19. #28519

    Üyelik
    04 Mayıs 2012
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    cbf 150
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar cbf 150 de bazı arkadaşların 5000-6000 devir seviyelerinde gidonda titreşimden bahsetitğini biliyoruz ki bundan bende muzdariptim. Uzun yol yapınca özellikle sağ elcikte bu devir aralığında uzun süre tuttuğumda maruz kaldığım titreşimden sonra sağ elimde karıncalanma, uğuşma seviyesine varan rahatsızlık söz konusu oluyordu. Bunu nasıl çözerim diye düşündüm. Gayet düz bi mantıkla çok basit bi uygulama yaptım. Ve uygulama sonrasında ki şehir içi deneyimimde, bu devirlerde hissettiğim titreşimin neredeyse tamamiyle ortadan kalktığını gördüm. O devirlerde hiç rahatsızlık hissetmedim. 2 saat sonra 40+40=80 km yol yapacağım. Akşam bu konu ile ilgili gözlemlerimi motoru uzunca test ettikten sonra eve döndüğümde paylaşacağım. Şu an için çok büyük oranda titreşimin azaldığını hatta ortadan kaktığını düşünüyorum. Uygulama şöyle, fotoğraf çekme gereği duymadım, gayet basit. Mümkün olduğunca basit ve açık anlatmaya çalışayım.

    Kontak anahtarının hemen arka sağ ve solunda 2 şertane olmak üzere toplamda 4 tane gidonu tuttan somun var. Gidonu öne arkaya eğmek veya gidonu takıp çıkartırken gevşettiğimiz 4 somun. Bu somunları 12 yıldız ing. anahtarı ile veya 12 lokma ile açıyoruz. Ağzı açık klasik ing anahtarı kullanmayalım, diş sıyırma ihtimali var. Bu 4 somunu komple çıkarıyoruz. Çıkarırken dikkat etmemiz gereken husus, bu somunları komple gevşettiğimizde gidon serbest kalıyor, motora zarar verecek biçimde motor üstüne düşmemesi için önlem alın, ugun olarak tutun. Somunları söktüğümüzde somunların altından iki tane siyah parça çıkacak. Gidonu sıkarak motora sabitleyen 2 parça.

    Bir adet japon yapıştırıcı temin ediyoruz. En ucuzlarından olsa da olur. 30-40 kuruşluklardan, sonra elinizde varsa şamrel (iç lastik), yoksa kalın deri parçası veya emsal bi malzemeden o siyah 2 parçanın altına uygun olarak dışına taşmayacak şekilde keserek yapıştırıyoruz. Daha sonra aynı parçadan motorda gidonun oturacağı kısmada uygun boyda keserek japon yapıştırıcı ile buralarada yapıştırıyoruz. Sonrasında gidonumuzu aynı işlemin tersini yaparak gidin eğimini kendimize göre ayarladıktan sonra siyah parçaları gidonun üzerine koyarak 4 somunu aynı oradan sırayla sıkarak işlemi tamamlıyoruz. Aynı oradan sıkarsak bi tarafın açık bi tarafın daha sıkı veya kapalı olmasını engellemiş oluruz. Yani bi somunu iki tur çevirin diğerini de 2 tur çevirin. veya 3 tur, yani sırayla aynı oranda 4 somunuda sıkın ve işlemi tamamlayın.

    Bahsettiğim gibi şehir içinde yaptığım kısa turda gözlemim çok olumluydu. Akşam uzun yol deneyimimi paylaşacağım.
    Gidonu tutan iki halka var motora sabitleyen onun altınamı tatbik ettin

  20. #28520
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı şentürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar teşekkür ediyorum hepinize...Allah kimseye kaza bela vermesin.Zevkle motorunla gezmeyi nasip etsin.Direksiyono 50 Tl ye değiştiler yetkili serviste...Depoyuda düzeltmeye verdim.Boyası dökülmeden bir kaporta ustası düzeltecek.Ona da yaklaşık 75 tl verceğim.Ama dikkat edelim arkadaşlar yolda seyir halinde iken iyi niyetli davranım şeritin en sagında değilde bence şeridi ortalayıp o şekilde gitmek gerekiyormuş bence...Bilmem yanılıyormuyum?
    Geçmiş olsun Şentürk ; şimdi okudum ve üzüldüm. Dikkatimi çeken şu oldu.. Acaba sizin deponun orjinal yedek parçası ne kadar da , düzeltmeye 75 TL aldılar.. Eğer uçurum yoksa değiştirseydin keşke


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)

Bu Konudaki Etiketler