Yolculu kullanım olabilir mi ? Veya kiloca biraz ağır olabilirsin. Mesela michelen fazla yakıt tüketimine sebep oluyor. Michalen lastik mi var ? Veya duro haricinde başka bişey mi var ? Durolarda olabilir ama durular en iyi yakıt ekonomisi sağlayan lastik. Durolar yol güvenliği ve konforu sıfır iken yakıt ekonomisi sağlaması açısından piyasadaki tüm lastiklerden iyi. Lastik kalitesi yükseldikçe aynı oranda fiyatında yükseliyor. ,Lastik hamur sertliği yumuşamaya başlıyor. Bununla birlikte yol tutuşu ve sürüş konforu artıyor, fakat bununla berabert sürtünmede artığından, motor sürüş karakteri biraz ağırlaşıyor, yumuşak lastik daha fazla ezildiğinden motor daha fazla devir çeviriyor durulara nazaran ve daha fazla yakıt demek oluyor buda. Buda her marka için ufakta olsa farklı yakıt tüketimlerinin ortaya çıkmasına sebep olabiliyor. Elbette bi depo ile 30-40 km vb daha fazla gidicez diye tekrar duru alınmaz.
Yani durolardan sonra bi takım pirelli veya michalen aldığınızda, sürüş konforuna, firenaja, virajlara yatışına hasta olursunuz ama durolardaki yakıt ekonomisini, ivmelenme ve son sürati unutun. Çok uzun süre michalen kullandıknta sonra orj lastikleri durolar üzerinde olan bi 2011 model cbf kulladnım geçenlerde. Motor sanki havada uçuyor, yol ile hiç bi bağlantım yokmuş gibi hissiyat uyandırdı. Fren yapıcam durmaycak, viraja yatıcam dışarı atıcak vb. korkuttu. Ama gerçekten sert hamurlu lastikte hiç sürtünme yok. gazı açtığınızda motor zıplıyor. 80-90 da iken gaz açtığınızda hala tatmin edici bi ivmelenme sergileyebiliyor motor. Durolar için bu olumlu ve olumsuz gözlemler bi michalende bi pirelli de yok. Ama pirelli michalen gibi sert değil, takım olarak pirelli mt 65 te kullanılabilir durolardan sonra. Pirelli michalenden bi nebze dha sert, ama tabiki durolar kadar sert ve güvensiz değil. Ne olursa olsun durolardan bir an önce kurtulup başka formüller üretmek lazım. Bu yüzden bir daha ki lastik değişimimde ön michalen (bi olumsuzluk gözlemlemedim) ama arka ırc veya pirelli alacağım. Konuyuda nereye getirdik ya helal bize
Neyse yakıtın aslında benim de aşağı yukarı yedeğe geçtiğim seviyelerde. Bu arada arkada 43 t diş varsa zaten fazla yakmaman imkansız. Ama şöyle 60 kg adam olsaydım. % 100 yolcusuz gezseydim. Altımda da durolar olsaydı ortalama 350 km de yedeğe geçen motor rahatlıkla 400 km nin üzerine çıkabilecekti. Zaten ben zati tek 88 kiloyum, diğerlerini hiç saymaya gerek yok, baştan kaybettik işte
Bide hiç şehir içine girmemek, hiç yolculu kullanmamak, hiç devlet yolunda 70 in üzerine çıkmamak, hiç dur kalk yapmamak, hani % 100 en iyi şartları bir araya getirmemiz zaten hayli zor. Yani kendi ve motorunun kriterleri ile en iyi yakıt için 70 i hiç geçmeden bi otobana girmek lazım.