Koraycım yaw, içime bi sıkıntı düştü şu konuda, kontaktan geçmiyecek ya sistem, alışkın değiliz ya, ben farları kesin açık unuturum ve akünün bitmesine sebep olurum gibi geliyor, xenon un elektriğini direk orjinal far duyunun bağlı olduğu kablolardan çekemezmiyiz acaba ? Böylece kontaktan sonra bağlamış oluruz. Ne dersin ? Böyle yapabilirmiyiz ? Yapabilirsek işleyişte bi sıkıntı oluşma ihtimali var mı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:09 ----------
Fara giden ve kontakla açılıp kapatılabilen bi 35 watt akım var far duyunda aslında, ama bunu yapmaya teknik bilgi ve becerimiz yetermi acaba ? Ne dersin ?
Ya bu almanya daki model gelir mi Türkiye'ye cbf 125ler?
2012 model cbf lerde bir sorun var mıdır 0 km alınca uğraştırır mı?
ben şubatta aldım 4 aylık motor hiç bi sıkıntı yaşamadım inşallah yaşamamda :d
Sigortayı aslında yine takabiliriz, orjinal far duyuna bağlı kablolar zaten aküden çıkan ve kontak tan geçen kablolar. Burayı akü olarak algılıyıcaz ve gerekli tüm bağlantıları yapmaya akü kutup başlarından değil de bu noktadan (Orjinal far duyunun bağlı olduğu 35 watt akım gelen kablolardan) başlıyıcaz. Yani tek fark bu olucak aslında. Far duyuna giden 2-3 tane kablo var. Bu kablolar arasından doğru olanları teşhis edebilirsek fazla zorlanmayız gibime geliyor. Bir tek olurmu olmazmı, veya nasıl olur şuna mantık yürütemedim. Böyle yaparsak gidondan uzun kısa yine yapılabilecekmi. Buna mantık yürütemedim şimdi. Neyse yarın konuşuruz. Eğer kontaktan sonra bağlıyabilirsek bence çok kaliteli bi çalışma çıkartmış oluruz. Yarın ola hayr ola diyelim. Size iyi eğlenceler. Bene işe gidiyorum. Yarın saat 17:00 da ide olucam. Görüşmek üzere.
Koray, 1 numarasın kardeşim. İşteyim şu an, çaktırma Koray cım, sen nasıl (Abi bu iş en sağlıklı böyle olur) diyorsan öyle yapıcaz zaten. Olmazsa direk bağlarız, baktım açık unutuyorum akü bitiyor falan durumları yaşarsak, daha sonra tesisata zarar vermeyecek bi şekilde nasıl kontaktan geçirebilirizin formüllerini ararız. Aslında kontağın altına ulaşabilsek oradan bi kutup kablo xenona, kontakla birlikte açsın kapasın (tamamen bi yorum, bilgi yok) Koraycım, dediğim gibi sen ne dersen o. Ben kendi açımdan nasıl olursa iyi olurdan bahsediyorum, sen teknik açıdan. Dolayısıyla benim istediğim, teknik olarak uygunluğa aykırı ise ben susuyorum, zaten böyle ise susmalıyımda Halada online sın, piknik ne zaman Hanım da (tün ya, çalışmasaydın giderdik, bende kız ark..ıyla iyice tanışıp kaynaşırdım) dedi ama bi dahaki sefere inşallah. Yarın görüşmek üzere.
Ya para tamam da, fiyat bir anda 500 lira artınca insan düşünüyor;değer mi diye. fiyat düşer mi tahmini olan var mı? Düşmezse motor alınır da aksesuar la yeni lastik biraz geç alabilirim.
Sıfır alma, sıfır parasına, hatta çok daha ucuza ful aksesuarlı ikici el çok temiz motor alırsın. Hele bide 1 iki sene binip te satacaksan sıfır işi zarardır. Bunlara ilaveten hele birede ilk motorun olacaksa, sıfır cbf kesinlikle tavsiye etmiyorum. 1.1-5 sen sonra satmaya kalkarsan 1000-1500 tl zarar edersin, biraz binip satacaksan ikinci el al. Ama (yok kardeşim, ben evladiyelik binecem, cc falan yükseltmem, bu benim son motorum olur) diyorsan sıfır al gönlünce aksesuar ne istiyorsan tak. Senelerce keyfine bak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------
İki gündür işe maturla gidip geliyorum, çok fazla rüzgarlı bi kaç gündür hava, İzmit yönünden aşırı şiddetli rüzgar esiyor ve Karamürsel den Gölcüğe işe giderken motor tek kişi düzde 80 km/h ı geçmiyor yaw Daha önce bi kaç kere daha bu seviyede rüzgara denk gelmiştim. Ama dönerken o kadar tatlı ki. O rüzgarı arkanıza alıyorsunuz. Motorun hiç sesi çıkmıyor, hiç kasılma yok. Boşa atsanız kendi kapatıp gidecek gibi. Keşke hep rüzgarlar arkadan esse, Koray cım yarında böyle olursa dönerken baya kasılıcan haberin olsun Ama gelirken tadını çıkar. Zaten yarında rüzgarlı olursa dalgalara bak. Dalgalar da Karamürsel e doğru gidiyor
Burada bi Turkuaz benzin istasyonu var. Her yerde litresi 4,19-4,20 tl iken burada 3,99 tl. Aylardır buradan benzin alıyorum. Bi sıkıntı yok. Bu gün de 15 tl lik benzin aldım 3,75 litre oldu. Uzun zamandan sonra neredeyse 20 tl ye rezervi saymazsak yarım depo benzin alabilmeye başladık. Aslında bu bile güzel. Koray cım. Yarın dönerken buradan bi fulle deponu, tavsiye ederim. Çekişte gidişte hiç bir olumsuzluk yok. Pislik mislik bişey yaşamadım. Ereğeli çıkışında sağda. Karamürsel' den İzmit yönüne giderken 3, bilemedin 5. km de. Biraz önce işe gelirken aldım 15 tl lik. İbre baya yukarı kalktı. Hoşuma gitti.
Bakıcaz ben okula gidip gelmede biraz da gezip tozmaya kullanıcam. İkinci el düşünmüyorum uzun süre kullanır sonrada bağ evine atarım düye düşünüyorum. İlk motor olacak ama işte uzun süreli rahat bir şey istiyorum, cc yide ileride yükseltirim öyle hız,beygir,görüntü isteğim yok fazla ;)
daha önceden cg 125 kullanmıştım. şu anda pcx kullanıyorum. geçen gün cbf 150 kullandım. herhalde bir daha enduro olmadığı sürece bu sınıf motorlara el atmam. tamamen külfet.
şehiriçinde 110-120'ya çıkmak için o viteslerle ayak freniyle uğraşılmaz. evet alışılıyor tecrübeliyim ama ne gerek var o kadar mekanizmaya titreşime...
Vitesli keyifli, scooter konforludur. Bende scooter kullandım geçmişimde, ama viteslerle oynayabilmek gerçekten eylenceli. Motosiklet kullanmak cbf le hayli keyifli. pcx i, kullanan bir arkadaşım da, (cbf 150 nin otomatik viteslisi olarak düşün) şeklinde tarif etmişti. Cbf 150 ye bu açıdan alternatif olabilir. Ayrıca pcx ile ilgili olumsuz hiç bir şey duymadım.
abi pendikte motoru bin bakımına götürdüğümde bi arkadaşla tanıştım onunda motor 8bin bakımındaydı sanırım çocuk zenon yaptırmış o baya kaliteli philips xtreme zenon taktırmışda sistem şöyle zenon için ayrı bi duy yapılmışdüğmeyle zenon yanıyo diğer düğmeye basınca normal far devreye giriyor sanırım muayene olayı için 2 side duruyodu yani çalışabiliyo gösterdide bu muayeneden neden geçmiyor zenon ya bide abi zenon için ayrı hat çekilmesi daha iyi demişti o çocukta garantisi devam ediyomuş ayrı hat olduğu için garantiyi bozmuyomuş bi sıkıntı yaratmıyormuşlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:25 ----------
merhaba bende üni öğrencisiyim alırken bende öyle dedim sıfır aldım ki hız tutkum hiç yoktur en fazla yapacağım uzun yol otoban 120 olsun yeter ama kendi adıma konuşayım yetmiyor 2 kişihiç zorlamadan 60-70 değişiyor rüzgara göre ki artçım 60 kg ben 75kg tek olursan yetiyor ama ben eylülden sonra eğer parttime işe girersem motoru değiştirmeyi düşünüyorum 250cc bi motor yeterli olacak benim için ondan sonrası zaten fanteziye giriyor zaten bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:29 ----------
öncelikle şöyle birşey var siz atla eşeği karşılaştırıyorsunuz
biri motorsiklet biri scooter sakın kimse yanlış anlamasın scooter karşıtı değilim aksine maxiscooter seviyorum ancak şöyle birşey var
pcx kayış aktarmalı ve motor bloğu yatay bildiğim kadarıyla ve motor selenin altında ufak bağajında altına titreşim olsa bile hissedemezsin çünkü titreşim bacağının arasında olan motorda motoru dizlerle tutma tekniği uygulanırken kesin hissedilir (bence)
hani böyle şeyler tarz meselsidir kimi scooter kimi enduro kimi cruiser kimide bizim gibi commuter sever
çünkü oturuş pozisyonu sürüş karakteri yatış açısı verdiği zevk değişiyor
maddi teknik yada yakıt konularına girmiyorum motor alırken herşeyden önemlisi senin tarzın olan motoru bulman lazım
250cc bi commuter ile 250cc bi racing motor arasında bile dünya kadar fark var lütfen kıyaslama yaparken dikkat edelim yeni alacak arkadaşlar yanlış bilgileniyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:40 ----------
abi senide sym gts250 evo sahibi olmak istediğini öğrendim =) benim arkadaşa alcağız inşallah yaz sonuna bi ikikerede bindim şahane motor =) ama benim scooter almam için 500 cc filan olması gerek ancak sevenine şahane araba gibi çok heybetli konforlu ve şekil bi motor =)
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)