''Güçlünün haklı olduğu değil, haklının güçlü olduğu bir dünya istiyorum."
YBR de gazı bir türlü sabitleyemedin mi?? gazın nesini sabitleyeceksinki?..gaz kendiliğinden artıyor derken jikle açıkkeni kastettim bu arada...Hem bence daha kötü cbf te jikle açıkken kendin gaz veriyorsun bi müddet öyle bekliyorsun sanırım.. kullananlar daha iyi bilir heralde ama ybrde jikleyi kaldırıp start'a bastığın an gaz kendiğinden çıkıyor 4bin devire yaklaştığındada tamam olmuş demektir, artık yola koyulma vakti yani cbfte nezaman ısındığını anlamadığım için açıkçası sorun yaşadım en başta çünkü bir müddet gittikten sorna durdum ve durduğum an hemen stop etti...( heralde tam ısınmadığından..)
He bir de selesi bence YBR den daha rahatsız ve sert ama genişlik bakımından cbf'inki geniş..
Ama sesi cidden hoşuma gitti motorun daha bir abi motormuş gibi :D nedeni nedir? şimdi 150 cc olmasından dolayı falan diyeceksiniz ama 25 cclik bir farkta bukadar ses fark eder mi ki??
Ayrıca son kıyaslama olarak YBR touring/enduro bebesi, CBF te sport touring/sport bebesi gibi benceee
Ben de okumuştum senin kıyaslamanı..Bende merak ettim neden sildiklerini belkide konu başlığı sadece CBF 150 olduğu içindir ne bileyim belki benimkileri de silerler
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
Vayy, bak bu rölanti işini yapmak lazım, benimki de sabahları ilk çalıştırmada aşırı düşük rölentide, her an stop edecekmiş gibi çalışıyor, sonra canavarlaşıyor.Du bakalım ben şunu bi deneyeyim. Beceremezsem burdayım, anlatırsın artık.
Bu arada 300km'leri nihayet gördüm, problem yok diyebilirim. Darısı binli km'lerin başına.
"Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)
çinlilerle karşılaştırınca demişsiniz, belki yazılmıştır ama bide ben yazayım. bu motorda çin malı, ve sadece ybr ye rakip olması için türkiyeye getirilmiş ve fiyatı ve +25 cc düşünüldüğünde başlangıç motoru olarak ybr nin yerini alır. ama açıkçası bana kullanılan plastik malzemeler biraz özensiz geldi, seleside rahat diildi. sürüşü iyi ama motoru hakkında yorum yapmak için düzgün rodaj yapılmış bi motor kullanmak lazım sanırım
bılmıyorum belkı ılk defa manuel vıteslı bır mootor kullandıgım ıcındır belkı hepsınddır belkı ama ybr ye bındım motor 1. vıteste debrıaj sıkılı hafifi gaz verdım ana bı baktım gaz artıo artıo artıo yanı benım o yuzden kafam karısmıstı
normalde traktörde otomobilde oyle degıldı gaz bellı bır yere gelır dururdu ama ybr de artıodu ıste ondan kafam karıstı hala anlams degılım olayı
''Güçlünün haklı olduğu değil, haklının güçlü olduğu bir dünya istiyorum."
""Ayrıca son kıyaslama olarak YBR touring/enduro bebesi, CBF te sport touring/sport bebesi gibi benceee"""
bende yrb 2.ellere bakıyordum ama bu benzetme aklımı karıştırdı şimdi Birde sesleri farklı demişsiniz Şunu söylemek gerekirki benim içinde ses önemli.Cbf ye baksam gene ne yapsam sıfır cbf ile 2.el yrb arasındada 1 milyar fark var en az
lezzet gider,mesuliyet kalır...
bence rahatsız tamam selesi daha geniş olabilir ama sert ve rahatsız geldi bana..
bak ybr125 ile cbf 125 kıyaslanaın bir forum varmış orada aç istersen bu ses olayını sana daha detaylı bilgi verirler benim izlenimim böyleydi ybr de vızvızzz diye ses geliyor cbf te brınnbrıınnn diye:D ne güzel açıkladım değil mi
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
YBR ile CBF kıyaslama.....
1--YBR'nin süspansiyonları daha yumşak CBF'ninki daha sert
2--YBR'nin selesi daha yumşak CBF'ninki daha sert
3--YBR'nin vitesleri daha yumşak vede kararlı geçerken CBF'nin vitesleri daha sert ve bazende vitesteyken boşa düşme olayı oluyor.
4--CBF'nin vitesini boşa geçirmek biraz sorun oluyor
5--CBF'de 1. vitesten 2.vitese geçerken sert ve trank şeklinde bir ses ile geçiyor..
6--CBF'nin Ön freni biraz zayıf sanırım çift kalıperli olması ve fren elciğine uygulanan kuvvetin ilk uygulanışında yetersiz olması..
7--CBF'nin motoru ısındıktan sonra daha kararlı ve sesiz çalışıyor..
8--CBF daha seri atak ve araçların geçilmesinde gaza tam tepki veriyor.
9--yakıt tüketimi hk.henüz bir şey söylemek dogru olmaz..
10--CBF'nin farları manyetoya baglı olarak yanması akunun saglıgı açısından olumlu ama akşamları ışklarda duruldugunda ve motor devrının düştüğü durumlarda dezavantaj sayılabılır.
11--CBF kılo bakımından agır (130 kg) olmasına karşın kullanımı çok hafif..YBR kılo bakımından hafif (109 kg) olmasına karşın daha hantal..
12--CBF manevralardan sonra çok çabuk kendisini toplama eğilimine giriyor YBR'de bu yok..
13--CBF'nin jantlarını 3 kollu yapmış olsalardı daha hafif olabilirdi..
CBF'nin devir göstergesi olmaması dezavantaj,YBR'nin devir göstergesi var
14--CBF'nin ıkı kişi ile yolda gitmesi gayet rahat..
15--CBF'nin ön frenine basıldıgında motor öne dogru yıgılıyor YBR fazla yıgılmıyor..
Benım şimdiye kadarki tespitlerim bukadar.... sorusu olan....
[B][COLOR="DarkOrange"]CBF 150 ADANA[/COLOR][/B]
Hakpek arkadaşın tespitlerine bazıları hariç katılıyorum .Fakat cbf bazı arkadaşlar ne kadar kıl dı tüy dü deselerde sınıfın da (bence) en kaliteli araç hele benim gibi bir çin liden cbf 150 cc ye geçtiyseniz.
Bugün 350km'yi devirdim ve alet giderek açılıyor, 4.viteste 80'i yine rahat gördü, 5.de daha fazlasını istedi, yapmak istemedim ama gidecem diyordu alet. Vallaha ben şu ana kadar vites geçişleri, o da sadece 1 ile 2 arasındaki zaman zaman ortaya çıkan sorun dışında bir sorun göremedim. Bu arada hala ilk depo benzindeyim ve şu an 350km yaptı bir depo ile ve hala bir 50km daha (belki de fazlasını) yapacak gibi görünüyor, çünkü henüz kırmızının bir üstündeki çubukta duruyor gözterge, üstelik ben trafikte kullandım zaman zaman. Yani aletin ekonomikliği belli oldu gibi.
Selenin rahatsız olduğuna da katılmıyorum, bence çok rahat. Bugün 90km kullandım ve bir rahatsızlık ya da vibrasyon hissetmedim.
"Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)
Arkadaşlar koruma demiri taktıranlardan biri motorun koruma demirli halinin fotosunu koyabilirse çok sevineceğiz. Benim gibi birçok arkadaş koruma demiri taktırmak istiyordur ama motorda nasıl duracağını görebilmemiz için lütfen yollayın.
Bu başka siteden bir arkadaşımızın motoru, iznini almadan resmini koydum umarım kızmaz
Bu arada Hakpek, 1 ve 15 numaralı gözlermler pek birbirini tutmuyor sanki... Ben de geçenlerde resmini koyduğum cbf'nin üzerine oturdum, selesinin biraz sert olması dışında gayt güzel ve rahat geldi..
ben şunu çok merak ettim açık çası bu 1. madde ile son madde arasında çelişki yokmu. ön süspansiyonu sert olan öne yıgılma yapmaz frenajda kendini öne atmaz. benim tecrübem bunu diyor. acaba bir yanlışlık olmasın. ön süspansiyonu yumuşak olan frene basıldıgında öne dogru salınırsınız...YBR ile CBF kıyaslama.....
1--YBR'nin süspansiyonları daha yumşak CBF'ninki daha sert
2--YBR'nin selesi daha yumşak CBF'ninki daha sert
3--YBR'nin vitesleri daha yumşak vede kararlı geçerken CBF'nin vitesleri daha sert ve bazende vitesteyken boşa düşme olayı oluyor.
4--CBF'nin vitesini boşa geçirmek biraz sorun oluyor
5--CBF'de 1. vitesten 2.vitese geçerken sert ve trank şeklinde bir ses ile geçiyor..
6--CBF'nin Ön freni biraz zayıf sanırım çift kalıperli olması ve fren elciğine uygulanan kuvvetin ilk uygulanışında yetersiz olması..
7--CBF'nin motoru ısındıktan sonra daha kararlı ve sesiz çalışıyor..
8--CBF daha seri atak ve araçların geçilmesinde gaza tam tepki veriyor.
9--yakıt tüketimi hk.henüz bir şey söylemek dogru olmaz..
10--CBF'nin farları manyetoya baglı olarak yanması akunun saglıgı açısından olumlu ama akşamları ışklarda duruldugunda ve motor devrının düştüğü durumlarda dezavantaj sayılabılır.
11--CBF kılo bakımından agır (130 kg) olmasına karşın kullanımı çok hafif..YBR kılo bakımından hafif (109 kg) olmasına karşın daha hantal..
12--CBF manevralardan sonra çok çabuk kendisini toplama eğilimine giriyor YBR'de bu yok..
13--CBF'nin jantlarını 3 kollu yapmış olsalardı daha hafif olabilirdi..
CBF'nin devir göstergesi olmaması dezavantaj,YBR'nin devir göstergesi var
14--CBF'nin ıkı kişi ile yolda gitmesi gayet rahat..
15--CBF'nin ön frenine basıldıgında motor öne dogru yıgılıyor YBR fazla yıgılmıyor..
Ben bir türlü fırsat bulup fotoğraf çekemedim. Yarın bi aksilik olmazsa tüm günümü motorumla geçiricem, koruma demiri ve yan sehpayı kırmızı cbf150'den de size yansıtmış olurum yarın akşama umarım. Benim koruma demiri de siyahtakine benziyor ama sanırım biraz değişiği. Çeşitli açılardan bir kaç poz koyarım yarın gece. Dikkatimi çeken bir şey var yan sehpada motor daha estetik görünüyor göze sanki.
"Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)
siz ne düşünüyosunuz bilmiyorum ama sanki bı koruma demiri motorun görüntüsünü fena halde bozmuş gibi.tamam belki faydalı bi aksesuar olabilir ama çok cins olmuş bence taktırmyı düşünüyodum ama görünce fikrim değişti birde şu yan sehpayı görsek en güzel bişey olcak
bu arada depoyu fulleyen arkadaşlar kaça fullediniz depoyu
ben geçen hafta fulledim 30 lira tuttu sanki bi yanlışlık var daha fazla tutması lazım deilmi 34 civarı falan değilmi depo 13 lt yakıt 2.740
13*2.740=35.62 bu arada bi depoyla max. kaç km yaptınız
herkeze iyi geceler
bişey daha motoru alırken kullanım kulavuzu yada yanında ekstra bişeyler verdilermi bana kullnım kulavuzu falan vermediler ne iş bu anlamadım yani
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
M.K.ATATÜRK
kullanma kılavuzu mutlaka vardir, cbr 125 in türkçe + 2 tane de baska dillerde olamak üzere 3 tane vardi. alet çantası da olmasi lazim ufak bi tane motorun yaninda verilen.
depoda sürekli bi miktar benzin kaliyor o yüzden 30 YTL ye dolmuştur dert etme.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)