Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Haziran 2012, 13:49
#27881
iyi günler arkadaşlar akşam yorgunluktan pc açamadım =)
dün sabah 9 da yola çık tım 135 km yol gittim kartal - kefken arası =) ( 60. km de bi ara verdim kahvaltı için =)
giderken yarım saat kahvaltı molasıyla 11:30 da oradaydımgenelde 80-90 bandında gittim 2 kişi 75 ben 65 artçım biraz sıkılmadım değil otobanda 80-90 az kalıyor =)
dönerken biraz acelem vardı ilkbaş durmadan gideyim dedim sonra 100. kmde bi su alayım diye durdum motoru boşa attığımda 1000 devir civarındaki rölanti 1500 lerde geziyordu motor çok ısındı diye tahmin ettim sonra elimdeki suyun kalanını silndirin üstüne tuttum 1,5 2 litre kadar sonra devam ettim ylculuğumu tamamladım 270 kmde bu su olayının zararı olurmu ? motordan indiğimde sanki sesinde bi zırıltı vardı ilkbaş ama sonra kayboldu :S
yola çıkarken fullemiştim geldiğimde de fullledim 29 lira benzin parası verdim ki gelirken yeri geldi 100 le gittim ve kandıra yollarını bile bilir çok bayır :p hesapladım 100 kmde ortalama 2,5 - 2,6 civarı yakmışım iyimidir? topcase ve sır çantamda toplam 20-25 kg yük varmıştır =)
Reklamlar
-
09 Haziran 2012, 16:10
#27882
Son kullandığım 15-50 mobil ve değiştirdiğim 42 t dişliden , yaptıgım yaklaşık 400 km sonucunda memnunum , özellikle uzun soluklu yollarda 10-40 in yetersiz kaldığını farkettim , 42 t içinse motoru rahatlatan ve ciddi bur performans kaybına sebep olmayan olumlu bir degisim oldu , sürekli 2 kisi dag bayır dolaşan biri olsaydım 43 t de kalirdim ama kullanım koşullarıma göre 42 t bana uygun , bir daha ki yağ degisiminde Ethem abinin kullandığı 10-50 bı yağ kullanmayı düşünüyorum
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
-
09 Haziran 2012, 19:00
#27883
chemical adlı üyeden alıntı
Herkese selamlar. Ethem abi bu akşam benzin alırken lastiklerin havalarınıda ayarlıyım diyorum. tek kişi için 27 32 mi basıyoduk tam hatırlayamadım.
Genelde tek kişi kullanım yapıyorsan duroları ön: 27 arka: 30 yap. Bide yarın sanırım baya bi uzun yol yapıcaz, ne olur ne olmaz, motor yağınada bi bak, gerçi senin motor yakmıyor sanıyorum ama önlem mahiyetinde baksan çok iyi olur, zincirede bi yağ sıkmak isteyebilir. 500 km az sayılmaz. Görüşmek üzere.
-
09 Haziran 2012, 22:59
#27884
Benzin almaya gittim en son fullediğimde depomu silme doldurmuştum 410km civarı yaptım benzinim bitmeden doldurayım dedim tekrar full yaptım 36liralık benzin aldı şok oldum. bu hesaba göre 100km de 2,11lt benzin tüketmişim motoruma tekar aşık oldum Yaz geldi herkes geziyor sanırım kimse yazmaz oldu foruma
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
09 Haziran 2012, 23:12
#27885
Ya ben 365 km de yedeğe geçtim. Öyle 400 km ler falan yapamıyorum. Bu demeyi otobanda yapmak lazım aslında, ilel şehir içine giriyorum, mutlaka yolculu kullandığım oluyor. Az benzin tüketimi için en iyi şartları oluşturamadığım için 350-360 seviyelerinde geziyorum genelde 1 depoyla. Bu arada benzin yine indirime girmiş Benim benzin aldığım benzinlikte litre fiyatı 4,05 tl
-
09 Haziran 2012, 23:20
#27886
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Ya ben 365 km de yedeğe geçtim. Öyle 400 km ler falan yapamıyorum. Bu demeyi otobanda yapmak lazım aslında, ilel şehir içine giriyorum, mutlaka yolculu kullandığım oluyor. Az benzin tüketimi için en iyi şartları oluşturamadığım için 350-360 seviyelerinde geziyorum genelde 1 depoyla. Bu arada benzin yine indirime girmiş
Benim benzin aldığım benzinlikte litre fiyatı 4,05 tl
hayırlı uğurlu olsun ben akrabamın istasyonundan aldığım için biraz ikramı oluyor saolsun az öncede aklıma zinciri yağlamak geldi tekara indim garaja yağladım bıraktım sabaha kurur abi korayla konuştum bugün 8.30 da beni alıcak 9da senin yanındayız inş karamürselde.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
09 Haziran 2012, 23:24
#27887
chemical adlı üyeden alıntı
hayırlı uğurlu olsun ben akrabamın istasyonundan aldığım için biraz ikramı oluyor saolsun
az öncede aklıma zinciri yağlamak geldi tekara indim garaja yağladım bıraktım sabaha kurur
abi korayla konuştum bugün 8.30 da beni alıcak 9da senin yanındayız inş karamürselde.
Evet o şekilde Koray la konuşmuştuk, 09:00 da Karamürsel vapur iskelesindeyiz kardeşimle. (Çay içtiğimiz yerde) iki kişi mi geliyorsunuz ? Başka gelen olacak mı ?
-
09 Haziran 2012, 23:33
#27888
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Evet o şekilde Koray la konuşmuştuk, 09:00 da Karamürsel vapur iskelesindeyiz kardeşimle. (Çay içtiğimiz yerde) iki kişi mi geliyorsunuz ? Başka gelen olacak mı ?
Ahmet abi ve yasine haber vermiş msj atmış koray gelicez demişler ama kesin değil sanırım tam bilmiyorum akşam koray msj atmış 8.30da buluşacakları yeri msj atmış geri dönen olmamış sanırım bende tam bilmiyorum en kötü ihtimal 4 kişi gideriz
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
09 Haziran 2012, 23:40
#27889
adem80 adlı üyeden alıntı
slm cbf üstatları. Küçük bi sorum olacak. Cbf 150 lerin karburatörü kaçlık? Mesela titan 22 mm, cbr 125r 28 mm, innova 18 mm cgl 20mm. Falan. Cbf 150 karbüratör kaçlık? Bişey var aklımda. Ondan soruyom.
Bu soruma cevap alamadım kaç gündür. Bilmiyomusunuz acaba? Öğrenemedik gitti bi şunu.
-
09 Haziran 2012, 23:46
#27890
chemical adlı üyeden alıntı
Ahmet abi ve yasine haber vermiş msj atmış koray gelicez demişler ama kesin değil sanırım tam bilmiyorum akşam koray msj atmış 8.30da buluşacakları yeri msj atmış geri dönen olmamış sanırım bende tam bilmiyorum en kötü ihtimal 4 kişi gideriz
Ok, aynen dediğin gibi, bende bu gün tam bi bakım ve temizlik yaptım. Ön zincir dişlisi kapağını çıkarttım. mazotla ve bi tanede fren balata spreyi aldım. Komple dişlileri zinciri temizleyip yağladım. Cila çektim. Ön fren kaliperi ile balata arasına fren balata temizleyici sprey uyguladığımda kap kara sıvı şeklinde janta fren balata tozu aktı. Bayadır fren balatasını temizlemiyordum. Demek ki ihtiyacı varmış. 300 km önce yağ değişimi yaptığım halde yağına baktım. Güzel eksilme yok. Yarına tam gaz hazırım. 30 tl likte genzin aldım. Dönüş yoluna geçenekadar yeter. Yarın yollar bizleri beklersin Görüşmek üzere.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------
adem80 adlı üyeden alıntı
Bu soruma cevap alamadım kaç gündür. Bilmiyomusunuz acaba? Öğrenemedik gitti bi şunu.
Bu çok teknik bi soru, klavuzda falan da yazacağını sanmam. Bi kullanıcının bunu bilmesini beklememek lazım. Bence işinin ehli bi yetkili servis ustasına sor. Karbratörün üzerinde yazarmı bilmiyorum, hiç dikkat etmedim.
-
10 Haziran 2012, 00:07
#27891
ben çoğunu ezbere biliyom ama şu cbf nin karburatör numarasını öğrenemedim gitti
-
10 Haziran 2012, 00:56
#27892
Merhaba arkadaşlar . Bende yağ konusunu çok araştırdım ve yazları motul 15w -50 de karar kılmıştım . Sonra castrol firmasını aradım ve 125 cc lik vitesli motosikletim için en uygun yağın 10w - 40 yarı sentetik olduğunu söyledi . Sentetik karışımli yağların yüksek sıcaklıktaki dayanıklılıklarının iyi olduğundan 10w -40 in yaz kış rahatlıkla kullanılabileceğini söyledi . 15w -50 nin yüksek cc li veya yüksek km li motorlar için uygun olduğunu anlattı . Aynı zamanda kalın yağın küçük cc li motorları zorladığını söyledi . Motulun 10w -50 yağı benim de dikkatimi çekti ama motor ustalari aradaki fark nekadar fazlaysa okadar katkı çoktur diyorlar . Fark az olsun diyolar . Tabi bunları onlar söylüyor . Benim motosiklette motulun yağını kullandığımda özellikle 15w -50 de vites geçişi harika rahat oluyo castrole göre . Bu yağ konusunu bi anlayamadım zaten .
-
10 Haziran 2012, 01:29
#27893
20w-50 koyarsan motoru zorlar elbet ama, bu sıcaklarda 15w-50 - 10w-50 cbf 150 lere çok uygun. Özelliklede ege ve güney, yani yazları çok sıcak iklimlerde. 10w-40 tam anlamıyla şansımana ve viteslere yazık ediyor yazın kullanılırsa. Motorun ömrünü yemeden, motoru eskitmeden 15-50 kullanmaya başlamak lazım. Hepsini bilmiyorum ama servise gittiğim dönemlerde gördüğüm gittiğim Honda yetkili servisleride yaz aylarında cbf lere 15-50 koyduğu şeklinde idi.. Ben bunu 4 mevsim 10-50 olarak değiştirdim. Çok memnunum 10-50 Motuldan. Bundan sonra 10-50 castrol deniyicem. Bunda da aynı olumlu gözlemlerim olursa kesinlikle 4 mevsim 10w-50 ile devam. Bu numara yağın tek dez avantajı her yerde bulunamıyor olması ve diğer numara yağlardan 5-7 tl gibi daha pahalı olması. Ama internetten kolaylıkla temin etmek mümkün. Hani derler ya pahalıysa vardır bir hikmeti. Gerçekten varmış Deneyimle sabittir.
-
10 Haziran 2012, 09:49
#27894
ethemm76 adlı üyeden alıntı
20w-50 koyarsan motoru zorlar elbet ama, bu sıcaklarda 15w-50 - 10w-50 cbf 150 lere çok uygun. Özelliklede ege ve güney, yani yazları çok sıcak iklimlerde. 10w-40 tam anlamıyla şansımana ve viteslere yazık ediyor yazın kullanılırsa. Motorun ömrünü yemeden, motoru eskitmeden 15-50 kullanmaya başlamak lazım. Hepsini bilmiyorum ama servise gittiğim dönemlerde gördüğüm gittiğim Honda yetkili servisleride yaz aylarında cbf lere 15-50 koyduğu şeklinde idi.. Ben bunu 4 mevsim 10-50 olarak değiştirdim. Çok memnunum 10-50 Motuldan. Bundan sonra 10-50 castrol deniyicem. Bunda da aynı olumlu gözlemlerim olursa kesinlikle 4 mevsim 10w-50 ile devam. Bu numara yağın tek dez avantajı her yerde bulunamıyor olması ve diğer numara yağlardan 5-7 tl gibi daha pahalı olması. Ama internetten kolaylıkla temin etmek mümkün. Hani derler ya pahalıysa vardır bir hikmeti. Gerçekten varmış
Deneyimle sabittir.
Ethem abi haklısın aslında. Ben castrol 10w - 50 kullandım yalnız memnun kalmadım vites geçişleri kemikliydi. Motul 15w -50 çok farklıydı vites geçişleri pamuk gibi . Bende internetten 2 tane 10w -40 almıştım 35 tl ye . Onları bitirirsem bende bi 10w -50 motul deneyim nasıl diye bugünde geziniz varmış galiba kazasız belasız sürüsler dilerim . Iyi günler .
-
10 Haziran 2012, 12:04
#27895
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Adana' da, o sıcaklarda cbf lere 10-40 yağ koyan servisin deneyim ve bilgisini, veya cbf motoru ne kadar tanıdığını sorgulamak lazım.
Adana' da 15w-50 yağ elbette olur. Hemde çok iyi olur. Motor ömrü ve motor sağlığı açısından mükemel olur. 10w-50 ile benim gözlemlediğim farklar zaten yazdığım gibi. Perormansa yönelik ufak tefek gözlemlerdi. Ben 15w-50 olmaz demedim. Adana' da bu mevsimde 15-50 de olur 10w-50 de olur. 10w-50 biraz pahalıdır ama yukarıdaki mesajımda bahsetmiş olduğum sürüş kalitesi ve performansını arttıran olumlu gözlemlerden sonra, ayrıca 4 mevsim kullanılabilir olması nedeniyle devamlı 10w-50 alacağım.
Vallahi buralar şu an cayır cayır yanmakta Ethem abim.Senin dediğin bir yağ alacağım hangisini tavsiye ettiğini anlamadığımdan sorumu yönelttim sana.Deneyimleine dayanarak 15w 150 mi 10w 50 mi ?
-
10 Haziran 2012, 18:20
#27896
Bizim afyon bolgesinde 10-40 in ideal oldugunu dusunuyorum hicbir olumsuz yonunu gormedim dort mevsim castrol power1 10-40 kullaniyorum
-
10 Haziran 2012, 20:20
#27897
-
10 Haziran 2012, 21:59
#27898
Arkadaşlar dün itibari ile motorumu satmış bulunmaktayım. Hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim.
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
-
10 Haziran 2012, 22:21
#27899
Çok tatlı bi gezi yaptık, sanırm koray başlık açıcak. Kuş cennetine gittik. 250+250 km yol yaptım gün içinde. Çok tatlıydı. Biraz yorulduk ama tatlı bi yorgunluk.
-
10 Haziran 2012, 23:40
#27900
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Çok tatlı bi gezi yaptık, sanırm koray başlık açıcak. Kuş cennetine gittik. 250+250 km yol yaptım gün içinde. Çok tatlıydı. Biraz yorulduk ama tatlı bi yorgunluk.
Aynen ethem abi cbf nin gözünü seveyim arada mola vererek 80-90km/h hızla çok güzel yol yaptık resimler birazdan gelir. Bu arada 28tl ile 280 km yol yaptım sonra tekrar benzin aldım bu ölçümüm ile 100kmde 10tl yani 2,3lt gibi bir değer gerçekten çok güzel bir değer 4 silindir olup gezemedikten sonra cbf olsun tepe tepe gezmek süper...
---------- Post added at 22:40 ---------- Previous post was at 22:37 ----------
yağ konusunda ise ben 4 mevsim castrol power1 10-40 kullanıyorum yağınızı yaz kış olarak değiştirmeyin tek bir yağ kullanın
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)
Bu Konudaki Etiketler