Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
29 Mayıs 2012, 08:26
#27701
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Aydoğan ı bende merak ediyorum. Sıklıkla aklıma geliyor bu günlerde. Ne yapıyor acaba. Her halde cbf i sattı. Ortamdan uzaklaştı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:51 ----------
Yazmaktan keyif alıyorum. Ayrıca fazla ince detayları gözlemlemeyi severim. Aslında çok eski kullanıcı yok genelde yeni arkadaşlar ve km ler düşük, bu yüzden her halde. Çok şeyi gözlemleyebilecek, çok şeyle karşılaşabilecek kadar çok cbf kullandım. Bunun biraz payı var sanırım. Yoksa ne mühendislik var, nede üstün bi zeka
Mühim olan dostluk, birilerine faydalı olmak.
Yanarım yanarımda, İrfanın düzenlediği Karamürsel gezisinde İst..dan genel çok cbf gördüğüm halde hiç kimseyle tanışma imkanı bulamadığıma yanarım. Belki o gezide forumdan İstanbul lu bi çok arkadaş vardı. İnşallah bi gün şöyle bi cbf buluşması yapmak kısmet olur ortak bi noktada.
Bir cbf buluşması benimde hayalimde hep , ne kadar istanbulda olmasam ve gezi olmuş olsa katılamayacak olsamda ... Ben 2005 den uyeyim siteye fakat cbf yeni olduğu icin cbf de oldukça acemiym, kOnunun bilirkişisi olmandan dolayı teşekkürler
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
Reklamlar
-
29 Mayıs 2012, 12:44
#27702
42 t dişliyi an itibari ile taktırmış bulunmaktayım , hadi hayırlısı bakalım
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
-
29 Mayıs 2012, 13:03
#27703
mondial50tt adlı üyeden alıntı
42 t dişliyi an itibari ile taktırmış bulunmaktayım , hadi hayırlısı bakalım
bize gözlemlerini yazarsan mutlu oluruz keza bende bu hafta taktırmayı düşünüyorum
-
29 Mayıs 2012, 13:08
#27704
Hayırlı olsun eğirdir festivaline giden yokmu bu hafta sonu?
-
29 Mayıs 2012, 16:40
#27705
arkadaşlar motor viteste,debriyaj sıkılı motor sehpadayken teker döner.tekeri elinizle tutmaya çalıştığınızda rahatlıkla duruyorsa debryaj ayarıyla alakası yok.ama eğer tutamıyosanız ki bunu motorun üzerinde iken 1 e taktığınızda silkeleme olarak algılarsınız,işte bu durumda ayar gerekiyor yani debriyajınız ayırmıyor anlamına gelir.boş yere ayarlarınızla oynamayın. gözlem sırasına göre giderseniz arızayı veya sorunu daha rahat yakalarsınız.birde lütfen elinizle tekeri dış kısımda hafifçe durdurmaya çalışın ve sakın o anda debriyajı bırakmayın eliniz yanlışlıkla cantın arasına girip tehlikeli bi hal alabilir.teker dönme esnasında barmaklarınızı sürtmeniz dahi tekeri durduracaktır aksi taktirde sorun var demektir
-
29 Mayıs 2012, 17:09
#27706
mrtdem adlı üyeden alıntı
arkadaşlar motor viteste,debriyaj sıkılı motor sehpadayken teker döner.tekeri elinizle tutmaya çalıştığınızda rahatlıkla duruyorsa debryaj ayarıyla alakası yok.ama eğer tutamıyosanız ki bunu motorun üzerinde iken 1 e taktığınızda silkeleme olarak algılarsınız,işte bu durumda ayar gerekiyor yani debriyajınız ayırmıyor anlamına gelir.boş yere ayarlarınızla oynamayın. gözlem sırasına göre giderseniz arızayı veya sorunu daha rahat yakalarsınız.birde lütfen elinizle tekeri dış kısımda hafifçe durdurmaya çalışın ve sakın o anda debriyajı bırakmayın eliniz yanlışlıkla cantın arasına girip tehlikeli bi hal alabilir.teker dönme esnasında barmaklarınızı sürtmeniz dahi tekeri durduracaktır aksi taktirde sorun var demektir
Hiç dikkat etmemiştim,dediklerini uygulayacağım.
AS 150 T, Pars, 100 UKH, Ybr, Cbf150, Fazer, 600F, CB125F, Nmax 155
-
29 Mayıs 2012, 18:09
#27707
mkaptan adlı üyeden alıntı
bize gözlemlerini yazarsan mutlu oluruz keza bende bu hafta taktırmayı düşünüyorum
forumdan değiştiren Arkadaşların da yorumları mevcut , bende farkettigim yorumları yazarım değiştirirken belli beklentilerim var dü inşallah bu degisiklikleri karşılar
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
-
29 Mayıs 2012, 20:20
#27708
Selam beyler bu yeni kasalardaki tekleme problemi çözüldümü formu takip etmiyorumda bugünlerde benim motorda teklemeye başladı ama öyle herkesinki gibi değil bu durumla karşılaşan arkadaşların çoğu 5000 5500 devirle sabit hızla giderken arasıra yaşanan birşey diye bahsediyorlar ama benim motorda düşük devirlerde oluyor genelde ilk kalkış esnasında ve vites farketmeksizin 2000 ila 5000 devir aralığında oluyor gaza yüklenince tekleme yok yada 5. vites 6000 devirden sonra hiç sorun yok sadece düşük devirlerde ve kalkışlarda yapıyor hava flitresi buji ve yağını yeni değiştirdim benzinide sürekli aynı yerden alıyorum bugün yakın görüştüğüm bir usta var ona bahsettim motoru denedi ve emme sübabından kaynaklandığını söyledi sübap sıkı açmıyor soğukken getir halledelim dedi nedenli doğrudur bilmiyorum ama usta işin erbabı biri böyle bir sorunla karşılaşıpta sorunu çözen bana yardımcı olabilecek arkadaşların yorumlarını bekliyorum hayırlı günler
-
29 Mayıs 2012, 20:34
#27709
Cazador45 adlı üyeden alıntı
Selam beyler bu yeni kasalardaki tekleme problemi çözüldümü formu takip etmiyorumda bugünlerde benim motorda teklemeye başladı ama öyle herkesinki gibi değil bu durumla karşılaşan arkadaşların çoğu 5000 5500 devirle sabit hızla giderken arasıra yaşanan birşey diye bahsediyorlar ama benim motorda düşük devirlerde oluyor genelde ilk kalkış esnasında ve vites farketmeksizin 2000 ila 5000 devir aralığında oluyor gaza yüklenince tekleme yok yada 5. vites 6000 devirden sonra hiç sorun yok sadece düşük devirlerde ve kalkışlarda yapıyor hava flitresi buji ve yağını yeni değiştirdim benzinide sürekli aynı yerden alıyorum bugün yakın görüştüğüm bir usta var ona bahsettim motoru denedi ve emme sübabından kaynaklandığını söyledi sübap sıkı açmıyor soğukken getir halledelim dedi nedenli doğrudur bilmiyorum ama usta işin erbabı biri böyle bir sorunla karşılaşıpta sorunu çözen bana yardımcı olabilecek arkadaşların yorumlarını bekliyorum hayırlı günler
sorunu çözdüler.. eğer problem yaşıyorsan servis karbüratörünü değiştiriyor.. bu yönde sıkıntı yok..servis tüm sorunlarını halledecektir
-
29 Mayıs 2012, 21:00
#27710
mrtdem adlı üyeden alıntı
arkadaşlar motor viteste,debriyaj sıkılı motor sehpadayken teker döner.tekeri elinizle tutmaya çalıştığınızda rahatlıkla duruyorsa debryaj ayarıyla alakası yok.ama eğer tutamıyosanız ki bunu motorun üzerinde iken 1 e taktığınızda silkeleme olarak algılarsınız,işte bu durumda ayar gerekiyor yani debriyajınız ayırmıyor anlamına gelir.boş yere ayarlarınızla oynamayın. gözlem sırasına göre giderseniz arızayı veya sorunu daha rahat yakalarsınız.birde lütfen elinizle tekeri dış kısımda hafifçe durdurmaya çalışın ve sakın o anda debriyajı bırakmayın eliniz yanlışlıkla cantın arasına girip tehlikeli bi hal alabilir.teker dönme esnasında barmaklarınızı sürtmeniz dahi tekeri durduracaktır aksi taktirde sorun var demektir
Kardeş dogru söylüyosun bugun servise gittigimde eleman ne kadar orta sehbalı tekeri dönebilecek motor varsa calıstırdı gosterdi bu normal dedi eger sni motor goturmeye çalısıyorsa sorun var demektir dedi....
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Şanzıman kısmında bi sorun yoktur, tamamiyle debriyaj telinin gerginlik ayarı, sanırım debriyajın biraz erken kavrıyor. Debriyaj manetinin hemen deb. teli çıkışında plastik bi kılıf var. O kılıfı çekince altında deb. boşluğunu ayarlayabileceğin bi arar vidası mevcut. Elinden geliyorsa deneme yanılma şeklinde oradan ayarlayabilirsin. Bu ayar vidasını saat yönünün tersine bir tur çevir ve sık. Bir de böyle dene bakalım. Böylece debriyajın biraz daha geç kavrayacak ama deb. sıktığında balatan eskisinden daha iyi ayırmış olacak, eğer deb. ayarın kaynaklı ise bu şekilde önüne geçersin. Ama halen devam ediyorsa bence bi sorun yok. Zaten kesinlikle şanzıman arızası falan değil, rahat ol. Bunu birde motor sıcakken dene, tahmin ediyorum aynı şekilde tekerlek hareketi olmayacaktır. Her halde bunu motoru ilk çalıştırma anında deniyorsun. Yağ ideal çalışma sıcaklığına ulaştığında bu olumsuz gözlemin büyük ölçüde iyileşmiş olacaktır. Yağ daha soğuk ve ideal çalışma sıcaklığına ulaşmış yağa nazaran viz.. si daha kalın olduğu için deb sıksanda, daha yoğun olan malzeme balataya ufak çaplıda olsa kuvvet uygulamaya devam ediyor ve teker dönmesi gözlemliyorsun.
Mesela benim motorda aynı olumsuzluğu şöyle yaşıyorum. Motor soğuk ilk çalıştırma anında 1. vitesteylen deb. basıp çalıştırdığımda, ilk marş anında motor hafif bi ileri gitme eğilimi ile çalışıyor ve sıklıkla stop ediyor. İlk çalıştırmada rölanti düşük oluyor, motorda soğuk. Yağ hala kalın deb. sıkılıda olsa vitesteki motorda kalın yağ hafif bi baskı yapıyor. Ve bu yüzden motor sıkça stop ediyor. Ama 2-3 dk sonra bu olumsuzluk ortadan kalkıyor. İşte motoru ısıtmadan yola çıkmayın derler ya, belkide cbf 150 için bu konudaki en güzel örneklerden biri du. Debriyaj yarım güzel. Bi sıkıntı yok. Debi ayarını ve bu olumsuzluğu motor sıcakken gözlemle. Motorun üstündeyken düz yolda 1. viteste motor sıcakken motor gitmek istiyormu gitmek istemiyormu. Buna göre hareket et. Gitmek istemiyorsa sorun yok. Birde deb.. tam ayırmıyorsa birden boşa atmakta zorlanırsın. Hiçbi ayarsızlık yoksa en kötü 1-2 yarım deb. da 1 den boşa geçer. Ama deb. iyi ayırmıyorsa, ayarsızsa, 1 den boşla atmak için baya uğraşman gerekebiliyor. Beneski ayarına getiremekce bu testleri yapmadan debriyajım ayarsız düşüncesine kapılma ve ayarı ile oynama. Bence geç kavrayan deb. sürüş konforunu olumsuz etkiliyor. Ufak parmak hareketleri ile deb.. oynayabilmek hem sürüş için daha konforlu, hem daha pratik, hem daha güvenli. Çok ayırsın diye ayarlamaya çalışırsın. Bu sefer geç kavrar. Hoşuna gitmez. Sonra eski ayarına getirmek için uğraşırsın.
Birde yağın 10-50 veya 15-50 ise motor soğukken bunu daha fazla yaşarsın. Yani orta sehpada deb. sıkılıyken vitesteki motorun tekerinin dönmesi, vites büyüttükçede tekerin hızlanması olayını.
Benim motorda soğukken bahsettiğin şeyi yapıyor ama sıcakken neredeyse hiç bi teker dönmesi falan olmuyor orta sehpadaylen. Her hangi bi yolculuktan sonra dene. Bakalım nasıl gözlemleyeceksin.
Abi ısınınca çok az bi değişiklik oldu ya 13-14 km yol gittikten sonra ama bu durum normalmiş çok şükür bişey yokmus motorumda
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------
birde yagım 10-40 castrol tek sorunum sanki biraz çabuk ısınıyo onun dısında gayet memnunum yagımdan
-
29 Mayıs 2012, 21:23
#27711
Selam arkadaşlar iki hafta önce gaziantep - Diyarbakır yaklaşık 700 km. yaptım. ve geldikten sonra 1000 bakımını yaptım ve 10-50 yağ koydurdum servise...Arkadaşlar hava kapalı ve rüzgarlı olmasına karşın beni yormadı.Yanlız arka çanta bağlantıları rüzgardan olsa gerek gevşedi.Urfada biraz sağlamlaştırdım.Serviste ise kalıcı ve sağlam bir duruma getirdiler.Birde arkadaşlar koruma giysi si şart olduğunu anladım.Çünkü üşüdüm Çok seviyorum motorumu ve iyiki cbf almışım dedim...
-
29 Mayıs 2012, 21:39
#27712
Kardeş koruma şart üşümemek için değil olası (olmaması temennimiz tabi) bi kaza durumunda bize zarar gelmemesi açısından
-
29 Mayıs 2012, 21:52
#27713
K o r @ y adlı üyeden alıntı
sorunu çözdüler.. eğer problem yaşıyorsan servis karbüratörünü değiştiriyor.. bu yönde sıkıntı yok..servis tüm sorunlarını halledecektir
Biraz araştırdım karbüratörün tahliye hortumuna ORİFİS diye bir parça takıyorlarmış küçücük birşey sadece o parçayla halledebilirsek sorunu ne mutlu bize en azından motoru açtırmak zorunda kalmıcaz desene bizim usta fıs :S
-
29 Mayıs 2012, 21:59
#27714
Ben rüzgar için mont ve rüzgar geçirmez pantolondan bahsetmiştim.Koruma ayrıca alınıyor değilmi?
-
29 Mayıs 2012, 22:25
#27715
arkadaşlar ben diyorumki istanbulda pek güzel yer yok böyle güzel birşey yapabileceğimiz benim bildiğim kocaeli tarafında haziran ayında bi etkinlik düzenleyelim herkes gelebilir olsun cbf almayı düşünen başka motoru olan arkadaşlarda gelir iyi olur hemde eski cbf çiler filan ve bakarsınız bu geziyi "geleneksel CBF şenliği" gibi birşeye çeviririz gelecek yıllarda? (kocaeli dememin sebebi anadoludan belki uzun yol yapıp gelcek arkadaşlar için rahatlık olur
arkadaşlar birde bir sorum olacak size dizlik arıyorum ama içten giyilen tarzda kullanan varmı yada gören?
http://www.tech90.com.tr/u-tech90_pro_dizlik-2199.html
buna benzer
-
29 Mayıs 2012, 22:50
#27716
cd0345 adlı üyeden alıntı
Dizlik çok güzel,şık ve kullanışlı birşeye benziyor..Ne amaçlı kullanılan bir dizlik bu acaba?
Motosiklet içinse ben alırım bundan.
-
29 Mayıs 2012, 23:16
#27717
Yaa benim fren lambası yanmiyor büyük ihtimal ampul patladı servisemi gideyim yoksa normal bi tamirciyemi yada kendimmi takayim...
-
29 Mayıs 2012, 23:20
#27718
Ahmet N. adlı üyeden alıntı
Dizlik çok güzel,şık ve kullanışlı birşeye benziyor..Ne amaçlı kullanılan bir dizlik bu acaba?
Motosiklet içinse ben alırım bundan.
knox koruma Ahmet abi motosiklettede kullanabilirsin. Zaten bunu genelde kevlar pantolonların içine giyiyolar zaten linkteki sitede kevlar pantolon satıyor.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
29 Mayıs 2012, 23:33
#27719
chemical adlı üyeden alıntı
knox koruma Ahmet abi motosiklettede kullanabilirsin. Zaten bunu genelde kevlar pantolonların içine giyiyolar zaten linkteki sitede kevlar pantolon satıyor.
Nihat;Korayın aldığı H4 zenon dan 1 takım sipariş verip 50-50 paylaşacak birini arıyorum...Çift satılıyor 100 tl den. düşünmezmisin zenon ampul takmayı motora.
Dün motorun yakıtını ölçtüm 100 km de 12 Tl benzin yakmış.90-100 km/h kullanımla.
-
29 Mayıs 2012, 23:51
#27720
jackal_64 adlı üyeden alıntı
Yaa benim fren lambası yanmiyor büyük ihtimal ampul patladı servisemi gideyim yoksa normal bi tamirciyemi yada kendimmi takayim...
Yahu benim sorum cevaplanmazmi yahu :(:(
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 42 kullanıcı var. (0 üye ve 42 misafir)
Bu Konudaki Etiketler