Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #27681

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Merhaba gidona monte edilebilen saat bulabilen varmı acaba ilgili sitede var ama ellerinde mevcut değil başkada bulamadım. http://www.motogiyim.com/main/motosi...-353-0-99.html


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #27682
    baycall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2012
    Motosikleti
    Yamaha Nmax 155
    Alıntı jackal_64 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim 2. vitestede sorun var yaa aslında sorun demiyorum bence bi sorun teşkil etmiyor ama tabi 1 den 2 ye atınce kemikli bises geliyor. Birazda sert servis normaldir dedi arada boşta var kemikli olması normalmiş.. Motoru da arabayıda gayet devirli kullanırım..
    Aynen benim 2. vites de öyle..
    AS 150 T, Pars, 100 UKH, Ybr, Cbf150, Fazer, 600F, CB125F, Nmax 155

  3. #27683
    gky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2011
    Alıntı unsaloc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kullanıyorum bunları MT serisiyle karıştırmamak lazım.
    Michelin kullanmadığım için kıyaslayamam ama durolarla da kıyaslanacak lastik değil.
    Michelin alma imkanım varken deseni için bunları seçtim zaman zaman çamura girdiğim oluyor diye , pişman değilim.
    Şu ana kadar ön lastiği kitleyebilmiş değilim. Durolarla sürekli kitlediğim için 1 yılda 2 gidon değiştirdim
    Asvaltta da bana hiç cesaret edemeyeceğim hızlarda , hiç cesaret edemeyeceğim virajlar aldırdı , ıslakta da bir falsosunu görmedim ama ıslakta her ihtimale karşı kuruda olduğu gibi zorlamıyorum limitlerimi.

    İleride çabuk sertleşir mi veya çabuk desen kaybeder mi , şimdilik bu konular muamma , Michelin ise denenmiş herşeyi ortada bir seçim.
    Bence bunlar Michelinden sonra alınacak lastikler , zira hiç Michelin kullanmadan bunları alırsan aklında sürekli Michelinler kalacak )))

    http://img696.imageshack.us/img696/7625/img1145tl.jpg
    ya usta o sisleri nerden buldun cok guzel olmus bende bulabilsem bi tane takicam

  4. #27684

    Üyelik
    29 Nisan 2012
    Merhaba arkdaşlar Benim iki tane sıkıntım var.
    1) Malum motorun orjinal lastikleri Duro Kullanımda sıkıntı oluşturuyor kayma yapıyor. Bu yüzden ben michelin sport lastiği ve kış lastiği arasında kararsızım.
    Micheline alma düşüncemin nedeni virajlara girerken yol tutuş bakımından kendimi daha emniyetli hissedeceğimden. Ancak yağışlı hava da fren mesafesi duro ile ne derece farklıdır. Yağışlı havalarda fren mesafesi ni düşürmek için-de kış lastiği düşünmekteyim. Kış lastiği aldığımda yol tutuş olacağı kesin ancak dişli olduğundan titreşim de olur. Sonuç olarak kış lastiğinin motora bi sıkıntısı olur mu SİZLER HANGİSİNİ NEDEN ÖNERİRSİNİZ. ? ? ?

    2 ) Benim sinyal tuşu örneğin sağa atıyorum normalde ortaya gelip üstüne bastığımda sönmesi gerekirken ortaya gelmiyor acaba yay vardı da o mu düştü. Değiştirme nasıl oluyor değiştirme işleminde malum sağ kolda aynı zamanda korna jikle selektör uzun lara ait düğmeler de var. Bu konuda bilgi olanlardan yardım bekliyorum Teşekkürler. .

  5. #27685

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    Alıntı ümit_150_zc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi duvara yaslanan ön teker digeri arka..
    http://b1205.hizliresim.com/x/v/6vy06.jpg
    http://b1205.hizliresim.com/x/v/6vy3c.jpg
    http://b1205.hizliresim.com/x/v/6vy8n.jpg

    ben arka tekerle ön teker arasında fazla bi fark görünmüo sanki..
    ama sayısal olarak degişik

    ---------- Post added at 12:11 ---------- Previous post was at 12:07 ----------

    abi eger tam arkadan istiyosan resimi çekip yükleyebilirim...
    Saolasın umitcim hızır gibi yetişmişsin valla Lastiklerin desenleri çok güzelmiş,traktör lastiği diyenlerin boynuna kolye niyetine asmak lazım Benim durolar yazı çıkartsın michlen yada pirelli alacağım kararımı verdim lastik konusunda.

    Alıntı yunuscicek16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkdaşlar Benim iki tane sıkıntım var.
    1) Malum motorun orjinal lastikleri Duro Kullanımda sıkıntı oluşturuyor kayma yapıyor. Bu yüzden ben michelin sport lastiği ve kış lastiği arasında kararsızım.
    Micheline alma düşüncemin nedeni virajlara girerken yol tutuş bakımından kendimi daha emniyetli hissedeceğimden. Ancak yağışlı hava da fren mesafesi duro ile ne derece farklıdır. Yağışlı havalarda fren mesafesi ni düşürmek için-de kış lastiği düşünmekteyim. Kış lastiği aldığımda yol tutuş olacağı kesin ancak dişli olduğundan titreşim de olur. Sonuç olarak kış lastiğinin motora bi sıkıntısı olur mu SİZLER HANGİSİNİ NEDEN ÖNERİRSİNİZ. ? ? ?

    2 ) Benim sinyal tuşu örneğin sağa atıyorum normalde ortaya gelip üstüne bastığımda sönmesi gerekirken ortaya gelmiyor acaba yay vardı da o mu düştü. Değiştirme nasıl oluyor değiştirme işleminde malum sağ kolda aynı zamanda korna jikle selektör uzun lara ait düğmeler de var. Bu konuda bilgi olanlardan yardım bekliyorum Teşekkürler. .
    Bizde lastik konusunu konuşuytorduk zaten,michelin kuruda,ıslakta,frende virajda tam aradığın lastiktir...Pirelli kullanan arkadaslar var onunda çok iyi olduğu söyleniyor,hangisini tercih edersen et üzerindeki durolardan kurtulduğuna dua edersin.

  6. #27686
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Beyler, dayımın oğlu, motorunu satıyor, 2009 model siyah, 23 binde, üzerinde 1500-2000 km seviyelerinde yeni sayılabilecek michalen takım lastik var. 33 lt Shad marka arka çanta var. 3100 tl fiyat istiyor. Km sine ve bakımına göre fiyat makul. Kocaeli, Yalova, Karamürsel, Gölcük, Değirmendere ve civarlarından talip çıkarsa ilgilenir, fiyat haric her şekilde yardımcı olurum. Motor hakkında ayrıntılı bilgiye sahibim, bakımlarını vb biliyorum. Ayrıntılı bilgi almak isteyen, talip olan varsa, özelden mesaj ile ulaşabilir. Motor, (yabancıya gitmesin) diyedileceğim seviyede temizdir. Henüz sahibinden e falan ilan vermedik. İlk buraya yazmak istedim. Buradan talip çıkarsa sağa sola ilan vermeye çalışmayacağız. Her şekilde servise falan gösterilebilir. Her şekilde konuşulur. Satma amacı satıcının Suzuki Dl 650 almak istemesidir. Motorun yamuğu kırığı ödenmemiş borcu, hacizi bilmemnesi yoktur. Fiyat 3100 diyoruz, fakat servise gösterildi. Servis (Abi şusu değişecek busu değişcek dedi), çünki kullanım ömrünün kontrol edilmesi gereken bi kaç sarf malzemesi var. Değişme ihtiyacı olabilir. Pazarlık yok fakat şöyle bişley düşündük. 100 tl bizden ikram. Yani 100 tl lik servis bakım maliyuetini üstleniyoruz ve 3000 tl ye bırakıyoruz. Daha yüksek bi servis maliyeti çıkacağını kesinlikle sanmıyorum. Alıcı, yeni servis elinden geçmiş, yeni michalen lastikli ve bakımlı bi motora sahip olacak.

    Motor İstanbul trafiğinde vb ezilmiş motor değildir. Henüz ön arka fren balatası ve deb. balatası orjinal olarak üzerindedir. Devamlı İstanbul şehir içi trafiğinde kullanılmış motorların 10-12 bin km seviylerinde fren balatası ve deb. balatası bitebildiği düşünülürse taktir sizin. Motorun ne seviyede sağlıklı olduğunu buradan anlayabilirsiniz. İstanbul trafiğinde ezilmiş belki 10 binde 15 bindeki herhangi bi motordan durumu çok daha iyidir. Benim 2011 15 bindeki motorum bile yağ yakarken bu motorda yağ yakma benim motordan çok daha düşüktür. Hatta zaman zaman yağ serviye kontrollerinde yağ yakmaya rastlanmamaktadır. (Buna ben kefilim, benim takibimde idi) Yağmurda ve kışın binilmemiştir. Motorun grenajlarında ve fiziki görüntüsünde deformasyan olmayıp, güneşte bırakılmamış, üstü kapalı, yarı kapalı garaj diyebileceğimiz güvenli bir ortamda muhafaza edilmektedir. Motorun temizliği gelinip görüldüğü taktirde gidilip görülmeye değer bi motor olduğu konusunda garanti verebileceğim bi temizliktedir. 7ay önce muayenesi yapılmış olup, 1.5 sene kadar daha muayenesi devam etmektedir.

    Motoru geçen sene eylül ekim kasım gibi, buı sıralar, tam hatırlayamadım şimdi, satmaya karar vermiş fakat vazgeçmişti. O tarihlerde motorun çekilmiş fotoları elimde var. Zaten kışın kullanmıyor, fotolardan da anlaşılabileceği gibi fotoların çekildiği zaman motor o anda 22 bin küsürde. (Gösterge panelinin çekilmiş fotoğrafıda mevcut) Şimdi ise 23 bin küsürde. Ciddi düşünen arkadaş özelden ulaştığı taktirde motorla ilgili daha ayrıntılı bilgi ve fotoları kendisine ulaştırabilirim. Bu kadar yeter herhalde :=)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------

    Alıntı jackal_64 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim 2. vitestede sorun var yaa aslında sorun demiyorum bence bi sorun teşkil etmiyor ama tabi 1 den 2 ye atınce kemikli bises geliyor. Birazda sert servis normaldir dedi arada boşta var kemikli olması normalmiş.. Motoru da arabayıda gayet devirli kullanırım..
    İkiden bire düşerken yeteri kadar yavaşlamassanız zaten çok sert ve sesli geçiyor vites. Hızı biraz daha düşük tutarak bire takmayı deneyin. Aynı sesli ve kemikli geçişi 1 sen 2 ye geçerkende, 1 viteste fazla devir yapıp normal aralığından daha hızlı iken 2 ye takma girişimide 1 den 2 ye geçişin daha gürültülü olmasına sebep olabilir. Bu sıkıntının tamamen ortadan kalkması için veya servisin dediği gibi (abi bi normal) seviyelerine inebilmesi için, doğru devir aralığında vites değişimi ve doğru yağ.

  7. #27687
    cd0345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2011
    Şehir
    İSTANBUL-KARTAL
    Motosikleti
    12" CBF 150
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba gidona monte edilebilen saat bulabilen varmı acaba ilgili sitede var ama ellerinde mevcut değil başkada bulamadım. http://www.motogiyim.com/main/motosi...-353-0-99.html
    iyi günler aziz abi hudsodna var chopperler için bizimkilerede uyum sağlar ama bana biraz tuzlu geldi =) lastik parasını buraya yatırma derim =)

    http://www.hudsonderi.com/?kategori-184-SAAT.html

  8. #27688

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı cd0345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi günler aziz abi hudsodna var chopperler için bizimkilerede uyum sağlar ama bana biraz tuzlu geldi =) lastik parasını buraya yatırma derim =)

    http://www.hudsonderi.com/?kategori-184-SAAT.html
    Haklısin. Cihatım o biraz tuzlu onun yerine casio takariz hem ucuz hemde dayanikli,aslinda cok gerekli motorda saat zamaninda torpido gozüne ışık koymayan sahin dogan gibi bunu bile maliyetini hesaplayan zihniyetle benzer,ikiside ne kadar tutarki?konulmuyor

  9. #27689
    cd0345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2011
    Şehir
    İSTANBUL-KARTAL
    Motosikleti
    12" CBF 150
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısin. Cihatım o biraz tuzlu onun yerine casio takariz hem ucuz hemde dayanikli,aslinda cok gerekli motorda saat zamaninda torpido gozüne ışık koymayan sahin dogan gibi bunu bile maliyetini hesaplayan zihniyetle benzer,ikiside ne kadar tutarki?konulmuyor
    abi su geçirmez minibüsçülerle hakemlerin kullandığı kronometre tarzı büyük harfli saatler var casio nun

  10. #27690
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150-2022 HondaGL1800-2023 PCX
    Öncelikle herkese merhaba arakdaslar bugun bişey farkettim motosikletimde orta sehpaya alıp debriyaj sıkılıyken viteslerde teker dönüyor bunu 1den 5inci vitese kadar yaptıgımda teker hızlanıyo acaba motosikletimin bir sorunu mu debriyajında yada şanzımanında felan..? Ethemm abiden ve de onun gibi cbf konusunda tecrübeli üye arkadaslardan rica etsem bi yardımcı olup aydınlatabilirler mi acaba beni..?

  11. #27691

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    Alıntı harun27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese merhaba arakdaslar bugun bişey farkettim motosikletimde orta sehpaya alıp debriyaj sıkılıyken viteslerde teker dönüyor bunu 1den 5inci vitese kadar yaptıgımda teker hızlanıyo acaba motosikletimin bir sorunu mu debriyajında yada şanzımanında felan..? Ethemm abiden ve de onun gibi cbf konusunda tecrübeli üye arkadaslardan rica etsem bi yardımcı olup aydınlatabilirler mi acaba beni..?
    Debriyaj telinin biraz gerilmesi lazım,tam ayırmıyor demekki senin debriyaj, ayar yapılması lazım.

  12. #27692
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150-2022 HondaGL1800-2023 PCX
    sadece telinden kaynaklanan bi problem diyosun yani kardes sanzıman kısmında bi problem yoktur öyle mi..?

  13. #27693

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    Alıntı harun27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sadece telinden kaynaklanan bi problem diyosun yani kardes sanzıman kısmında bi problem yoktur öyle mi..?
    Sıfır km motorun debriyajında problem olacağını sanmıyorum,sen telini azcık gerdir sorunun hallolacak.

  14. #27694
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı harun27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sadece telinden kaynaklanan bi problem diyosun yani kardes sanzıman kısmında bi problem yoktur öyle mi..?
    Şanzıman kısmında bi sorun yoktur, tamamiyle debriyaj telinin gerginlik ayarı, sanırım debriyajın biraz erken kavrıyor. Debriyaj manetinin hemen deb. teli çıkışında plastik bi kılıf var. O kılıfı çekince altında deb. boşluğunu ayarlayabileceğin bi arar vidası mevcut. Elinden geliyorsa deneme yanılma şeklinde oradan ayarlayabilirsin. Bu ayar vidasını saat yönünün tersine bir tur çevir ve sık. Bir de böyle dene bakalım. Böylece debriyajın biraz daha geç kavrayacak ama deb. sıktığında balatan eskisinden daha iyi ayırmış olacak, eğer deb. ayarın kaynaklı ise bu şekilde önüne geçersin. Ama halen devam ediyorsa bence bi sorun yok. Zaten kesinlikle şanzıman arızası falan değil, rahat ol. Bunu birde motor sıcakken dene, tahmin ediyorum aynı şekilde tekerlek hareketi olmayacaktır. Her halde bunu motoru ilk çalıştırma anında deniyorsun. Yağ ideal çalışma sıcaklığına ulaştığında bu olumsuz gözlemin büyük ölçüde iyileşmiş olacaktır. Yağ daha soğuk ve ideal çalışma sıcaklığına ulaşmış yağa nazaran viz.. si daha kalın olduğu için deb sıksanda, daha yoğun olan malzeme balataya ufak çaplıda olsa kuvvet uygulamaya devam ediyor ve teker dönmesi gözlemliyorsun.

    Mesela benim motorda aynı olumsuzluğu şöyle yaşıyorum. Motor soğuk ilk çalıştırma anında 1. vitesteylen deb. basıp çalıştırdığımda, ilk marş anında motor hafif bi ileri gitme eğilimi ile çalışıyor ve sıklıkla stop ediyor. İlk çalıştırmada rölanti düşük oluyor, motorda soğuk. Yağ hala kalın deb. sıkılıda olsa vitesteki motorda kalın yağ hafif bi baskı yapıyor. Ve bu yüzden motor sıkça stop ediyor. Ama 2-3 dk sonra bu olumsuzluk ortadan kalkıyor. İşte motoru ısıtmadan yola çıkmayın derler ya, belkide cbf 150 için bu konudaki en güzel örneklerden biri du. Debriyaj yarım güzel. Bi sıkıntı yok. Debi ayarını ve bu olumsuzluğu motor sıcakken gözlemle. Motorun üstündeyken düz yolda 1. viteste motor sıcakken motor gitmek istiyormu gitmek istemiyormu. Buna göre hareket et. Gitmek istemiyorsa sorun yok. Birde deb.. tam ayırmıyorsa birden boşa atmakta zorlanırsın. Hiçbi ayarsızlık yoksa en kötü 1-2 yarım deb. da 1 den boşa geçer. Ama deb. iyi ayırmıyorsa, ayarsızsa, 1 den boşla atmak için baya uğraşman gerekebiliyor. Beneski ayarına getiremekce bu testleri yapmadan debriyajım ayarsız düşüncesine kapılma ve ayarı ile oynama. Bence geç kavrayan deb. sürüş konforunu olumsuz etkiliyor. Ufak parmak hareketleri ile deb.. oynayabilmek hem sürüş için daha konforlu, hem daha pratik, hem daha güvenli. Çok ayırsın diye ayarlamaya çalışırsın. Bu sefer geç kavrar. Hoşuna gitmez. Sonra eski ayarına getirmek için uğraşırsın.

    Birde yağın 10-50 veya 15-50 ise motor soğukken bunu daha fazla yaşarsın. Yani orta sehpada deb. sıkılıyken vitesteki motorun tekerinin dönmesi, vites büyüttükçede tekerin hızlanması olayını.

    Benim motorda soğukken bahsettiğin şeyi yapıyor ama sıcakken neredeyse hiç bi teker dönmesi falan olmuyor orta sehpadaylen. Her hangi bi yolculuktan sonra dene. Bakalım nasıl gözlemleyeceksin.

  15. #27695

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şanzıman kısmında bi sorun yoktur, tamamiyle debriyaj telinin gerginlik ayarı, sanırım debriyajın biraz erken kavrıyor. Debriyaj manetinin hemen deb. teli çıkışında plastik bi kılıf var. O kılıfı çekince altında deb. boşluğunu ayarlayabileceğin bi arar vidası mevcut. Elinden geliyorsa deneme yanılma şeklinde oradan ayarlayabilirsin. Bu ayar vidasını saat yönünün tersine bir tur çevir ve sık. Bir de böyle dene bakalım. Böylece debriyajın biraz daha geç kavrayacak ama deb. sıktığında balatan eskisinden daha iyi ayırmış olacak, eğer deb. ayarın kaynaklı ise bu şekilde önüne geçersin. Ama halen devam ediyorsa bence bi sorun yok. Zaten kesinlikle şanzıman arızası falan değil, rahat ol. Bunu birde motor sıcakken dene, tahmin ediyorum aynı şekilde tekerlek hareketi olmayacaktır. Her halde bunu motoru ilk çalıştırma anında deniyorsun. Yağ ideal çalışma sıcaklığına ulaştığında bu olumsuz gözlemin büyük ölçüde iyileşmiş olacaktır. Yağ daha soğuk ve ideal çalışma sıcaklığına ulaşmış yağa nazaran viz.. si daha kalın olduğu için deb sıksanda, daha yoğun olan malzeme balataya ufak çaplıda olsa kuvvet uygulamaya devam ediyor ve teker dönmesi gözlemliyorsun.

    Mesela benim motorda aynı olumsuzluğu şöyle yaşıyorum. Motor soğuk ilk çalıştırma anında 1. vitesteylen deb. basıp çalıştırdığımda, ilk marş anında motor hafif bi ileri gitme eğilimi ile çalışıyor ve sıklıkla stop ediyor. İlk çalıştırmada rölanti düşük oluyor, motorda soğuk. Yağ hala kalın deb. sıkılıda olsa vitesteki motorda kalın yağ hafif bi baskı yapıyor. Ve bu yüzden motor sıkça stop ediyor. Ama 2-3 dk sonra bu olumsuzluk ortadan kalkıyor. İşte motoru ısıtmadan yola çıkmayın derler ya, belkide cbf 150 için bu konudaki en güzel örneklerden biri du. Debriyaj yarım güzel. Bi sıkıntı yok. Debi ayarını ve bu olumsuzluğu motor sıcakken gözlemle. Motorun üstündeyken düz yolda 1. viteste motor sıcakken motor gitmek istiyormu gitmek istemiyormu. Buna göre hareket et. Gitmek istemiyorsa sorun yok. Birde deb.. tam ayırmıyorsa birden boşa atmakta zorlanırsın. Hiçbi ayarsızlık yoksa en kötü 1-2 yarım deb. da 1 den boşa geçer. Ama deb. iyi ayırmıyorsa, ayarsızsa, 1 den boşla atmak için baya uğraşman gerekebiliyor. Beneski ayarına getiremekce bu testleri yapmadan debriyajım ayarsız düşüncesine kapılma ve ayarı ile oynama. Bence geç kavrayan deb. sürüş konforunu olumsuz etkiliyor. Ufak parmak hareketleri ile deb.. oynayabilmek hem sürüş için daha konforlu, hem daha pratik, hem daha güvenli. Çok ayırsın diye ayarlamaya çalışırsın. Bu sefer geç kavrar. Hoşuna gitmez. Sonra eski ayarına getirmek için uğraşırsın.

    Birde yağın 10-50 veya 15-50 ise motor soğukken bunu daha fazla yaşarsın. Yani orta sehpada deb. sıkılıyken vitesteki motorun tekerinin dönmesi, vites büyüttükçede tekerin hızlanması olayını.

    Benim motorda soğukken bahsettiğin şeyi yapıyor ama sıcakken neredeyse hiç bi teker dönmesi falan olmuyor orta sehpadaylen. Her hangi bi yolculuktan sonra dene. Bakalım nasıl gözlemleyeceksin.
    Hoşgeldin Hızır Acillll Harun arkadasımız ethem diyor başka bişi demiyor

  16. #27696
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    Alıntı Ahmet N. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hoşgeldin Hızır Acillll Harun arkadasımız ethem diyor başka bişi demiyor
    Her başlığa en az bir bilinçli-teknik kullanıcı şart Aydoğan vardı bir zamanlar bayrağı ethem devraldı..

  17. #27697
    jackal_64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı Ahmet N. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hoşgeldin Hızır Acillll Harun arkadasımız ethem diyor başka bişi demiyor
    Ee ahmet biliyosun ethemimız bu cbf işinin ehli hızır gibi yetişiyor mübarek..

  18. #27698
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı cbr125cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her başlığa en az bir bilinçli-teknik kullanıcı şart Aydoğan vardı bir zamanlar bayrağı ethem devraldı..
    Aydoğan ı bende merak ediyorum. Sıklıkla aklıma geliyor bu günlerde. Ne yapıyor acaba. Her halde cbf i sattı. Ortamdan uzaklaştı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:51 ----------

    Alıntı Ahmet N. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hoşgeldin Hızır Acillll Harun arkadasımız ethem diyor başka bişi demiyor
    Yazmaktan keyif alıyorum. Ayrıca fazla ince detayları gözlemlemeyi severim. Aslında çok eski kullanıcı yok genelde yeni arkadaşlar ve km ler düşük, bu yüzden her halde. Çok şeyi gözlemleyebilecek, çok şeyle karşılaşabilecek kadar çok cbf kullandım. Bunun biraz payı var sanırım. Yoksa ne mühendislik var, nede üstün bi zeka Mühim olan dostluk, birilerine faydalı olmak.

    Yanarım yanarımda, İrfanın düzenlediği Karamürsel gezisinde İst..dan genel çok cbf gördüğüm halde hiç kimseyle tanışma imkanı bulamadığıma yanarım. Belki o gezide forumdan İstanbul lu bi çok arkadaş vardı. İnşallah bi gün şöyle bi cbf buluşması yapmak kısmet olur ortak bi noktada.

  19. #27699
    jackal_64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnşallah bi gün şöyle bi cbf buluşması yapmak kısmet olur ortak bi noktada.
    Gerçekten böyle bi buluşma olsa iyi olur ethem bende seninle görüşemedim..İrfanın gezide

  20. #27700
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150-2022 HondaGL1800-2023 PCX
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şanzıman kısmında bi sorun yoktur, tamamiyle debriyaj telinin gerginlik ayarı, sanırım debriyajın biraz erken kavrıyor. Debriyaj manetinin hemen deb. teli çıkışında plastik bi kılıf var. O kılıfı çekince altında deb. boşluğunu ayarlayabileceğin bi arar vidası mevcut. Elinden geliyorsa deneme yanılma şeklinde oradan ayarlayabilirsin. Bu ayar vidasını saat yönünün tersine bir tur çevir ve sık. Bir de böyle dene bakalım. Böylece debriyajın biraz daha geç kavrayacak ama deb. sıktığında balatan eskisinden daha iyi ayırmış olacak, eğer deb. ayarın kaynaklı ise bu şekilde önüne geçersin. Ama halen devam ediyorsa bence bi sorun yok. Zaten kesinlikle şanzıman arızası falan değil, rahat ol. Bunu birde motor sıcakken dene, tahmin ediyorum aynı şekilde tekerlek hareketi olmayacaktır. Her halde bunu motoru ilk çalıştırma anında deniyorsun. Yağ ideal çalışma sıcaklığına ulaştığında bu olumsuz gözlemin büyük ölçüde iyileşmiş olacaktır. Yağ daha soğuk ve ideal çalışma sıcaklığına ulaşmış yağa nazaran viz.. si daha kalın olduğu için deb sıksanda, daha yoğun olan malzeme balataya ufak çaplıda olsa kuvvet uygulamaya devam ediyor ve teker dönmesi gözlemliyorsun.

    Mesela benim motorda aynı olumsuzluğu şöyle yaşıyorum. Motor soğuk ilk çalıştırma anında 1. vitesteylen deb. basıp çalıştırdığımda, ilk marş anında motor hafif bi ileri gitme eğilimi ile çalışıyor ve sıklıkla stop ediyor. İlk çalıştırmada rölanti düşük oluyor, motorda soğuk. Yağ hala kalın deb. sıkılıda olsa vitesteki motorda kalın yağ hafif bi baskı yapıyor. Ve bu yüzden motor sıkça stop ediyor. Ama 2-3 dk sonra bu olumsuzluk ortadan kalkıyor. İşte motoru ısıtmadan yola çıkmayın derler ya, belkide cbf 150 için bu konudaki en güzel örneklerden biri du. Debriyaj yarım güzel. Bi sıkıntı yok. Debi ayarını ve bu olumsuzluğu motor sıcakken gözlemle. Motorun üstündeyken düz yolda 1. viteste motor sıcakken motor gitmek istiyormu gitmek istemiyormu. Buna göre hareket et. Gitmek istemiyorsa sorun yok. Birde deb.. tam ayırmıyorsa birden boşa atmakta zorlanırsın. Hiçbi ayarsızlık yoksa en kötü 1-2 yarım deb. da 1 den boşa geçer. Ama deb. iyi ayırmıyorsa, ayarsızsa, 1 den boşla atmak için baya uğraşman gerekebiliyor. Beneski ayarına getiremekce bu testleri yapmadan debriyajım ayarsız düşüncesine kapılma ve ayarı ile oynama. Bence geç kavrayan deb. sürüş konforunu olumsuz etkiliyor. Ufak parmak hareketleri ile deb.. oynayabilmek hem sürüş için daha konforlu, hem daha pratik, hem daha güvenli. Çok ayırsın diye ayarlamaya çalışırsın. Bu sefer geç kavrar. Hoşuna gitmez. Sonra eski ayarına getirmek için uğraşırsın.

    Birde yağın 10-50 veya 15-50 ise motor soğukken bunu daha fazla yaşarsın. Yani orta sehpada deb. sıkılıyken vitesteki motorun tekerinin dönmesi, vites büyüttükçede tekerin hızlanması olayını.

    Benim motorda soğukken bahsettiğin şeyi yapıyor ama sıcakken neredeyse hiç bi teker dönmesi falan olmuyor orta sehpadaylen. Her hangi bi yolculuktan sonra dene. Bakalım nasıl gözlemleyeceksin.
    Abi durum tamamen dediğin gibi... Geçen gün vites biraz sert geçiyo gibiydi dun gece arabanın arkasına aldım motoru garajda 1-2 dk çalıstı o o arada arabayı çekerkende bende debriyaj manetindeki ayar vidasından gerdim debriyaj telini ama hala vitese takıp debriyajı sıktıgımda dönüyordu teker... Bugun okula gidicem birazdan birde orda bakarım motor sıcakken umarım dediğin gibi olur ve debriyaj sıkılıyken teker dönmez... Okuldan sonrada küçük bi servis ziyareti tabi çünkü daha motorum 1800 kmde bende pek birşey olacagını sanmıyorum... Çok teşekkürler bu arada


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)

Bu Konudaki Etiketler