Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
21 Mayıs 2012, 22:10
#27581
chemical adlı üyeden alıntı
bendede o ses vari gicirt gicirt yapiyor frenaj yapinca. disk yamukmus oysaki ne kaza yaptim nede sicakken su tuttum fabrikasyon bence sonucta motor2500km de diske birsey olmasi imkanksiz. muhtemelen disk yamuktur tekerin yamuk olmasi zor ihtimal. birde sunu deneyin mesela 60-70 le falan gidiyosunuz on frene basinca hafif tutup birakiyormu? cok hafifte olsa disk yamuktur ama bu ilk motorunuzsa anlamayabilirsiniz bende anlamamistim eger disk yamuksa 60 lira falandi sanirim degistirin kendinizi riske atmayin garantiden de degistirebilirler ama ben beklemedim nerden baksan 2 ay surecek ozaman zarfinda kendini 60 lira icin riske atmaya degmez. ben diski degistirdikten sonra motor daha iyi fren yapmaya basladi o seste ortadan kayboldu. ihmal etmeyin baktirin frenlerinize.
Yarın servise gidicem halledicem bu ses meselesini artık disk falan yamuksa değiştirsinler. Kıl oldum bu sese
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------
chemical adlı üyeden alıntı
bendede o ses vari gicirt gicirt yapiyor frenaj yapinca. disk yamukmus oysaki ne kaza yaptim nede sicakken su tuttum fabrikasyon bence sonucta motor2500km de diske birsey olmasi imkanksiz. muhtemelen disk yamuktur tekerin yamuk olmasi zor ihtimal. birde sunu deneyin mesela 60-70 le falan gidiyosunuz on frene basinca hafif tutup birakiyormu? cok hafifte olsa disk yamuktur ama bu ilk motorunuzsa anlamayabilirsiniz bende anlamamistim eger disk yamuksa 60 lira falandi sanirim degistirin kendinizi riske atmayin garantiden de degistirebilirler ama ben beklemedim nerden baksan 2 ay surecek ozaman zarfinda kendini 60 lira icin riske atmaya degmez. ben diski degistirdikten sonra motor daha iyi fren yapmaya basladi o seste ortadan kayboldu. ihmal etmeyin baktirin frenlerinize.
Yarın servise gidicem halledicem bu ses meselesini artık disk falan yamuksa değiştirsinler. Kıl oldum bu sese benim anlamadığım 2200 km ye kadar tık yoktu ben motoru bir yerede vurmadım nerden çıktı bu ses anlayamadım :s
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:08 ----------
Ahmet N. adlı üyeden alıntı
Haydar Dümen gelmemiş daha
Ahmet 2000 km yi geç senide görürüz o zaman ah bu ön disk vah bu ön disk diye aglarsin ama:(
Reklamlar
-
21 Mayıs 2012, 22:16
#27582
bende 2200-2300 civarinda ses gelmisti gittim degistirdim Allahtan parca ucuzda sorun yok hem subap ayari yaptirmadiysan ki 2500km deymisin onuda yaptir motorun cok farkedicek bosuna 4000km yi bekleme.subap ayarida 15lira para degil yakitinda dusucek emin ol.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
21 Mayıs 2012, 22:19
#27583
chemical adlı üyeden alıntı
bende 2200-2300 civarinda ses gelmisti gittim degistirdim Allahtan parca ucuzda sorun yok hem subap ayari yaptirmadiysan ki 2500km deymisin onuda yaptir motorun cok farkedicek bosuna 4000km yi bekleme.subap ayarida 15lira para degil yakitinda dusucek emin ol.
Ya 60 tl de garantili bi ürüne para vermek pek mantıklı gelmedi bana bi ön disk 60 tl olurmu hacı çok para çok bakalım yarın bakacak çaresine servis bakmalı :s
-
21 Mayıs 2012, 23:25
#27584
Selamlar,anlamadigim bir konu var genelde 4000 kmde subap ayari yapilmali deniyor bugun servisi aradim dedikleri bi sikayetiniz ve ses bisey yoksa yapmiyoruz 15000 li km lerde yapiyoruz dedi aklim karisti benimde bi sikinti yoksa elletmemek daha iyi degilmi cunku son yasadigim yag tapasina contasinin takilmama olayindan sonra guvenim kalmadi kimseye saglam makinayi bozarlar tamirciler cahil tapadaki contayi unutmak ne demek insanin adini unutmasi gibi birsey insan adiniunuturmu subap olayini sordugum yetkili servisti contayi unutan yetkisiz servis bilgi olarak vereyim hic birinide savunmuyorum siz siz olun yaginizi falan kendiniz degistirin yapabilirsiniz cok kolay
-
21 Mayıs 2012, 23:36
#27585
benimde ön frenim vuruntu yapıyor gibi, yani abs gibi bir his veriyor, şimdi bu bir sorun mu, sağa sola çekme yapmıyor rahatsız da etmiyor
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
-
22 Mayıs 2012, 09:26
#27586
chemical adlı üyeden alıntı
bendede o ses vari gicirt gicirt yapiyor frenaj yapinca. disk yamukmus oysaki ne kaza yaptim nede sicakken su tuttum fabrikasyon bence sonucta motor2500km de diske birsey olmasi imkanksiz. muhtemelen disk yamuktur tekerin yamuk olmasi zor ihtimal. birde sunu deneyin mesela 60-70 le falan gidiyosunuz on frene basinca hafif tutup birakiyormu? cok hafifte olsa disk yamuktur ama bu ilk motorunuzsa anlamayabilirsiniz bende anlamamistim eger disk yamuksa 60 lira falandi sanirim degistirin kendinizi riske atmayin garantiden de degistirebilirler ama ben beklemedim nerden baksan 2 ay surecek ozaman zarfinda kendini 60 lira icin riske atmaya degmez. ben diski degistirdikten sonra motor daha iyi fren yapmaya basladi o seste ortadan kayboldu. ihmal etmeyin baktirin frenlerinize.
Chemical,benim sorun 100 kmde falan başladı ve fren yapınca susuyor,frene basmayınca ses çıkıyor(özellikle yavaş giderken).Aynı sorundan mı bahsediyoruz bilmiyorum ama ben honda servisine gittim ve ustalar "Her yeni motorda olur,bir şey yok." dedi.Ben uzun yoldan bunun için geldiğimi falan söyledim.Birkaç saate döndüm ve söktük temizledik zımparaladık dedi.Ses yoktu..1 km sonra yine başladıHala da var.Ama anlayamadıgım şey şu neden bazı günler var da bazı günler yok(genelde ses var).Bu jant yamuklugundan olsa sürekli ses çıkarması falan gerekmez mi vallahi anlamadım gitti.
AS 150 T, Pars, 100 UKH, Ybr, Cbf150, Fazer, 600F, CB125F, Nmax 155
-
22 Mayıs 2012, 10:18
#27587
Ahmet N. adlı üyeden alıntı
Kandıra demişken EThem,havalar yağmur yağış delirtti beni... Sıfır motor aldık ağız tadıyla yol yapamıyoruz,tepem atıı bugün iş çıkışı verdim gazı kendime çevirdim rotayı kandıraya...
Rodajda zaten 80 km/hızı geçmemiştim,hem biraz gaz açayım dedim...Güzergahta rampa,yokuş,tatlı viraj bol olunca veryansın ettim
Dönüşte aşağı eğimli yollarda ara ara 15-20 saniyeliğine motoru 125 km/h zorladım baktım redline girmiş motor,ara ara düşürdüm hızı mecburen.9 bin devir çok az geldi bana ve mantıksız olmuş bu motora hemen redline oluyor.110-115 seviyesinde seyrederek yolculuğu tamamladım.125 ten sonra dahada yemiyor gaz zaten
üzerindeki 42 dişlilerin çevirdiği tur,mahareti o kadarmış...aldığım günden buyana ilk defa bu kadar zorladım motoru dahada zorlamam.Şunu gördümki;90-100 km/h den yukarı bir hız için tasarlanmamış bu motor.Airodinamik yapısı uygun değil,rüzgar felç ediyor adamı...
Aman dikkat Motorda devir kesici yok, eski kaslarda var. Bizimkilerde yok. Eski kasalarla basmaktan korkma, dıtdıtdıtdıt yapıyor devir kesiliyor. Ama bizimki ne yazık ki, boşta iken bi kere deneme yapayım dedim. Bakalım devir kesici varmı yok mu diye. Devir saati tersine döndü. İyiki motor kol çıkarmadı diyorum kendi kendime o zaman. Anlık olarak 11-12 bin devir çevirdi. Sonra çok üzüldüm. Keşke denemeseydim falan. Motor inanılmaz bi şekilde titremişte anlık olarak. Eski kasalarda 9000 devir seviyelerinde de devir kesiciye giriyordu. Bizim motorlar tahmin ediyorum bayır aşağı uzunca bi sallarsan 125 km-h tan yukarıda görür 42 t ile. Sen bide 43 t dişli ile bu denemeyi yapsaydın aynı devirde tahmin ediyorum 115-120 km h ı geçemezdin. Aslında dediğin gibi 42 t diş ile bile 100 ü hiç geçmemek lazım. Bu arada seni 42 t arka dişli de kesmedi galiba. Sana 40 t arka deniyelim. Veya önü 15 yapalım. tam sağlam olsun,ve işçiliği çok daha kolay
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:11 ----------
baycall adlı üyeden alıntı
Chemical,benim sorun 100 kmde falan başladı ve fren yapınca susuyor,frene basmayınca ses çıkıyor(özellikle yavaş giderken).Aynı sorundan mı bahsediyoruz bilmiyorum ama ben honda servisine gittim ve ustalar "Her yeni motorda olur,bir şey yok." dedi.Ben uzun yoldan bunun için geldiğimi falan söyledim.Birkaç saate döndüm ve söktük temizledik zımparaladık dedi.Ses yoktu..1 km sonra yine başladı
Hala da var.Ama anlayamadıgım şey şu neden bazı günler var da bazı günler yok(genelde ses var).Bu jant yamuklugundan olsa sürekli ses çıkarması falan gerekmez mi vallahi anlamadım gitti.
Motoru kullandığın ortamda stabilize tozlu, çamur vs yol fazlamı asvalt haricinde ? Yani disk ile fren balatası arasına, sen balatalarını temizletsende, pislik toz kaçabilmesi kısa bi sürede söz konusu olabiliyor ve tekrar sen o kısa süre i.in kesilen frene bastığında çıkan ve bazen tekerin dönme hızıyla aynı hızda çıkan çıyk çıyk sesini duyabiliyor olabilirsin. Diskin yamuksa frene bastığında tutup bırakır buradan anlarsın. Basınçlısu ile ön tekeri fren diskini balatanın ve kaliperin olduğu bölgeyi iyice yıkattır tekeri çevire çevire, olmadı mı, fren balata temizleyici sprey al. Oto aksesuarcılarda vardır, parçacılarda falan var. Uygula balataların arasına, ve motorun yeni ise biraz daha zaman tanı. Yani batanın aşınması tam olarak tamamlansın ki, fren sıktığında balataların diski tüm noktalarından aynı oranda sıkıştırarak kavrayabilsin. Dediğim gibi 1000-1500 km daha gez. Sonra tekrar gözlemle. Zaman zaman bende yaşıyorum çünki ve kesiyor.
-
22 Mayıs 2012, 10:22
#27588
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Aman dikkat Motorda devir kesici yok, eski kaslarda var. Bizimkilerde yok. Eski kasalarla basmaktan korkma, dıtdıtdıtdıt yapıyor devir kesiliyor. Ama bizimki ne yazık ki, boşta iken bi kere deneme yapayım dedim. Bakalım devir kesici varmı yok mu diye. Devir saati tersine döndü. İyiki motor kol çıkarmadı diyorum kendi kendime o zaman. Anlık olarak 11-12 bin devir çevirdi. Sonra çok üzüldüm. Keşke denemeseydim falan. Motor inanılmaz bi şekilde titremişte anlık olarak. Eski kasalarda 9000 devir seviyelerinde de devir kesiciye giriyordu. Bizim motorlar tahmin ediyorum bayır aşağı uzunca bi sallarsan 125 km-h tan yukarıda görür 42 t ile. Sen bide 43 t dişli ile bu denemeyi yapsaydın aynı devirde tahmin ediyorum 115-120 km h ı geçemezdin. Aslında dediğin gibi 42 t diş ile bile 100 ü hiç geçmemek lazım. Bu arada seni 42 t arka dişli de kesmedi galiba. Sana 40 t arka deniyelim. Veya önü 15 yapalım. tam sağlam olsun,ve işçiliği çok daha kolay
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:11 ----------
Motoru kullandığın ortamda stabilize tozlu, çamur vs yol fazlamı asvalt haricinde ? Yani disk ile fren balatası arasına, sen balatalarını temizletsende, pislik toz kaçabilmesi kısa bi sürede söz konusu olabiliyor ve tekrar sen o kısa süre i.in kesilen frene bastığında çıkan ve bazen tekerin dönme hızıyla aynı hızda çıkan çıyk çıyk sesini duyabiliyor olabilirsin. Diskin yamuksa frene bastığında tutup bırakır buradan anlarsın. Basınçlısu ile ön tekeri fren diskini balatanın ve kaliperin olduğu bölgeyi iyice yıkattır tekeri çevire çevire, olmadı mı, fren balata temizleyici sprey al. Oto aksesuarcılarda vardır, parçacılarda falan var. Uygula balataların arasına, ve motorun yeni ise biraz daha zaman tanı. Yani batanın aşınması tam olarak tamamlansın ki, fren sıktığında balataların diski tüm noktalarından aynı oranda sıkıştırarak kavrayabilsin. Dediğim gibi 1000-1500 km daha gez. Sonra tekrar gözlemle. Zaman zaman bende yaşıyorum çünki ve kesiyor.
Peki Ethem abi bizim gibi 43tli olanlar için motoru zorlamadan max hız nedir..Ben geçen gün düz yolda şöyle yokladım motoru 60 yaptı.Yani böyle 4500 devirde motoru zorlamadan. yaptı.
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Aman dikkat Motorda devir kesici yok, eski kaslarda var. Bizimkilerde yok. Eski kasalarla basmaktan korkma, dıtdıtdıtdıt yapıyor devir kesiliyor. Ama bizimki ne yazık ki, boşta iken bi kere deneme yapayım dedim. Bakalım devir kesici varmı yok mu diye. Devir saati tersine döndü. İyiki motor kol çıkarmadı diyorum kendi kendime o zaman. Anlık olarak 11-12 bin devir çevirdi. Sonra çok üzüldüm. Keşke denemeseydim falan. Motor inanılmaz bi şekilde titremişte anlık olarak. Eski kasalarda 9000 devir seviyelerinde de devir kesiciye giriyordu. Bizim motorlar tahmin ediyorum bayır aşağı uzunca bi sallarsan 125 km-h tan yukarıda görür 42 t ile. Sen bide 43 t dişli ile bu denemeyi yapsaydın aynı devirde tahmin ediyorum 115-120 km h ı geçemezdin. Aslında dediğin gibi 42 t diş ile bile 100 ü hiç geçmemek lazım. Bu arada seni 42 t arka dişli de kesmedi galiba. Sana 40 t arka deniyelim. Veya önü 15 yapalım. tam sağlam olsun,ve işçiliği çok daha kolay
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:11 ----------
Motoru kullandığın ortamda stabilize tozlu, çamur vs yol fazlamı asvalt haricinde ? Yani disk ile fren balatası arasına, sen balatalarını temizletsende, pislik toz kaçabilmesi kısa bi sürede söz konusu olabiliyor ve tekrar sen o kısa süre i.in kesilen frene bastığında çıkan ve bazen tekerin dönme hızıyla aynı hızda çıkan çıyk çıyk sesini duyabiliyor olabilirsin. Diskin yamuksa frene bastığında tutup bırakır buradan anlarsın. Basınçlısu ile ön tekeri fren diskini balatanın ve kaliperin olduğu bölgeyi iyice yıkattır tekeri çevire çevire, olmadı mı, fren balata temizleyici sprey al. Oto aksesuarcılarda vardır, parçacılarda falan var. Uygula balataların arasına, ve motorun yeni ise biraz daha zaman tanı. Yani batanın aşınması tam olarak tamamlansın ki, fren sıktığında balataların diski tüm noktalarından aynı oranda sıkıştırarak kavrayabilsin. Dediğim gibi 1000-1500 km daha gez. Sonra tekrar gözlemle. Zaman zaman bende yaşıyorum çünki ve kesiyor.
Tozlu ve çamurlu olan yerler de var.Su tutma ve balata spreyi olumlu sonuç veriyor ;lakin sadece birkaç saatliğine.Km 800 civarında.
AS 150 T, Pars, 100 UKH, Ybr, Cbf150, Fazer, 600F, CB125F, Nmax 155
-
22 Mayıs 2012, 11:43
#27589
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Kandıra, Kocaeli, Karamürsel ve civarları bana uyar
Kandıra' ya bizde motorlarla yazları günübirlik gidip geliyoruz zaman zaman, Kumcağız plajı falan var. Ayğa' ya falan gittik. O tarflar gerçekten güzel ve tam motosiklet sürmek için çok keyifli bi güzergah. Özellikle Kocaeli' den sonra Kandıra yönünee doğru harika. Haberleşelim. Bana uyar. Çok güzel olur.
abi kumcağız plajına 150-200 m bizim ev =) hiç motorla gitmedim bu yaz nasip olacak inşallah ancak keyifli olur bencede virajlı yollar =)
-
22 Mayıs 2012, 11:52
#27590
baycall adlı üyeden alıntı
Peki Ethem abi bizim gibi 43tli olanlar için motoru zorlamadan max hız nedir..Ben geçen gün düz yolda şöyle yokladım motoru 60 yaptı.Yani böyle 4500 devirde motoru zorlamadan. yaptı.
Tozlu ve çamurlu olan yerler de var.Su tutma ve balata spreyi olumlu sonuç veriyor ;lakin sadece birkaç saatliğine.Km 800 civarında.
Ben olsam 7000-7500 devirden yukarı sabit tutmuyorum. Yani 43 t arka diş ile uzun süreli yolculuklarda 80-90 km-h aralığından pek çıkmamak lazım. 42 t ile aynı devirlerde 85-95 km-h olabilir. Biraz önce denedim 7700 devirde 100 km-h yapıyor 42 t ile. Bu 43 t ile 8000 devir olur. 8000 devirde bence yüksek bi devir, uzun süreli pek tutmamak lazım. 7500 deviri pek geçmemeli uzun süreli sürüşlerde de, zaten daha yüksek devir ve hızlarda motorun tadı kaçıyor. Ben 42 t ile yolcusuz kullanımda 90 ı, yolculu kullanımda 80 i gerekmedikçe geçmiyorum.
İstikametinde tozlu ve çamurlu yerler varsa aslında yapılabilecek çok fazla bişey yok. Sen temizlersin kısa bi süre sessiz olur, sonra yine toz pislik kaçınca o sesi dinlemeye başlarsın. benim istikametimde hiç böyle yollar yok, ya asvalt ya temiz parke, böyle bi sorun yaşamıyorum. Eski evimde eski motor varken bu sorunu zaman zaman yaşıyordum, yol kalitesi şimdiki kullandığım istikametler kadar iyi değildi. Ama çokuzun süredir diskten gelen sesi duymuyorum. Sık sık disk ve balata temizliği yapman gerekli olabilir. Başka bi çare göremiyorum. Dediğim gibi, biraz km yap bakalım ne olacak. Şöyle 1000-1500 km daha düzenli olarak temizlik yaparak bi kullan.
-
22 Mayıs 2012, 11:57
#27591
chemical adlı üyeden alıntı
bendede o ses vari gicirt gicirt yapiyor frenaj yapinca. disk yamukmus oysaki ne kaza yaptim nede sicakken su tuttum fabrikasyon bence sonucta motor2500km de diske birsey olmasi imkanksiz. muhtemelen disk yamuktur tekerin yamuk olmasi zor ihtimal. birde sunu deneyin mesela 60-70 le falan gidiyosunuz on frene basinca hafif tutup birakiyormu? cok hafifte olsa disk yamuktur ama bu ilk motorunuzsa anlamayabilirsiniz bende anlamamistim eger disk yamuksa 60 lira falandi sanirim degistirin kendinizi riske atmayin garantiden de degistirebilirler ama ben beklemedim nerden baksan 2 ay surecek ozaman zarfinda kendini 60 lira icin riske atmaya degmez. ben diski degistirdikten sonra motor daha iyi fren yapmaya basladi o seste ortadan kayboldu. ihmal etmeyin baktirin frenlerinize.
ya bendede arada disk viyak viyak ediyo ama böyle düşük hızlarda rampa aşağı gaz vermeden inerken mesela :S 15-20 km hızlarda bu sorun teşkil edermi bu dediğim olay genedle servise girerken oluyo servis alt katta rampa inerken oldu ve ustaya sordum neden olur bu ses dedim firen yapıon ondan dedi bende tamadım :S
-
22 Mayıs 2012, 12:00
#27592
cd0345 adlı üyeden alıntı
abi kumcağız plajına 150-200 m bizim ev =) hiç motorla gitmedim bu yaz nasip olacak inşallah ancak keyifli olur bencede virajl90 km ı yollar =)
Vay be demek Kumcağız plajında eviniz. Orası çok güzel ya, pek dalga almıyor ve deniz hemen derinleşmiyor. Çok hoşumuza gitmişti ilk gittiğimizde, sonrasında bi kaç kez gitmiştik. Kandıra' da bana 70 km. Oradan 20 km kadar da Kumcağız. 90 km kadar toplam. Çok güzel bi güzergah. Bu teklifi deniz sezonda tekrar değerlendirelim derim
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:57 ----------
mondial50tt adlı üyeden alıntı
benimde ön frenim vuruntu yapıyor gibi, yani abs gibi bir his veriyor, şimdi bu bir sorun mu, sağa sola çekme yapmıyor rahatsız da etmiyor
Bence bi sorun yok, disk ve balata temizliği yap, motorun henüz yeniyse biraz zaman tanı, toz toprak çamur yollarda pek takılma, 1000-1500 km sonra falan gözlemle. Bence düzelecektir.
-
22 Mayıs 2012, 12:09
#27593
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Vay be demek Kumcağız plajında eviniz. Orası çok güzel ya, pek dalga almıyor ve deniz hemen derinleşmiyor. Çok hoşumuza gitmişti ilk gittiğimizde, sonrasında bi kaç kez gitmiştik. Kandıra' da bana 70 km. Oradan 20 km kadar da Kumcağız. 90 km kadar toplam. Çok güzel bi güzergah. Bu teklifi deniz sezonda tekrar değerlendirelim derim
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:57 ----------
Bence bi sorun yok, disk ve balata temizliği yap, motorun henüz yeniyse biraz zaman tanı, toz toprak çamur yollarda pek takılma, 1000-1500 km sonra falan gözlemle. Bence düzelecektir.
her zaman abicim =) dereyi bilirsin olajn sonundaki ( beyoplu kampının yannda ) o derenin yanındaki sitelerin arka tarafnda bizim ev =)
bencede ben çok yere gittim deniz olarak hiç biri güven vermio burası gibi =) (michelen olayı yani =) gidersek eğer kumcağızda denize gireriz pembe kayalarda mangal yaparız kerpede güneş batışı çok güzeldir =) cebecininde gecesi canlıdır =)
-
22 Mayıs 2012, 12:09
#27594
TheNightHawk adlı üyeden alıntı
Eskı kitapçıklarda hava filtresine hava tutma vardı ama 2011 lere hava tutmayın motora zarar verır yazıyor filtre tipi degişmiş sanırım.
Filtre her şeyiyle aynı aslında. Bakım kalitesi adına bi iyileştirmeye gitmişler sanırım.
-
22 Mayıs 2012, 12:21
#27595
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Ben olsam 7000-7500 devirden yukarı sabit tutmuyorum. Yani 43 t arka diş ile uzun süreli yolculuklarda 80-90 km-h aralığından pek çıkmamak lazım. 42 t ile aynı devirlerde 85-95 km-h olabilir. Biraz önce denedim 7700 devirde 100 km-h yapıyor 42 t ile. Bu 43 t ile 8000 devir olur. 8000 devirde bence yüksek bi devir, uzun süreli pek tutmamak lazım. 7500 deviri pek geçmemeli uzun süreli sürüşlerde de, zaten daha yüksek devir ve hızlarda motorun tadı kaçıyor. Ben 42 t ile yolcusuz kullanımda 90 ı, yolculu kullanımda 80 i gerekmedikçe geçmiyorum.
İstikametinde tozlu ve çamurlu yerler varsa aslında yapılabilecek çok fazla bişey yok. Sen temizlersin kısa bi süre sessiz olur, sonra yine toz pislik kaçınca o sesi dinlemeye başlarsın. benim istikametimde hiç böyle yollar yok, ya asvalt ya temiz parke, böyle bi sorun yaşamıyorum. Eski evimde eski motor varken bu sorunu zaman zaman yaşıyordum, yol kalitesi şimdiki kullandığım istikametler kadar iyi değildi. Ama çokuzun süredir diskten gelen sesi duymuyorum. Sık sık disk ve balata temizliği yapman gerekli olabilir. Başka bi çare göremiyorum. Dediğim gibi, biraz km yap bakalım ne olacak. Şöyle 1000-1500 km daha düzenli olarak temizlik yaparak bi kullan.
Tamamdır Ethem abim 7000-7500 devirin üstünde motoru sabit tutarak gitmem.
Ben genel olarak 4500'de max 60'la gidiyorum(rodajda doğal olarak).Ama sanki o tok sesi 7500lerde kaybedip sağlıklı bir iş yapmayacakmışım gibi geldi o yüzden sorma ihtiyacı duydum.Motoru sıkıştırmak istemem.
AS 150 T, Pars, 100 UKH, Ybr, Cbf150, Fazer, 600F, CB125F, Nmax 155
-
22 Mayıs 2012, 17:21
#27596
Bu gün servise gittim birde yolda giderken ne oldu dersiniz bi baktım ön fren tutmuyor kafayı yedim yaa yeni motor hemen balatami bitti dedim ama sonra anladimki bizim yeğen disk ten gelen sese uyuz olduğumu anlamış gitmiş diske balata spreyi diye zincir spreyi sıkmış ee haliyle frende yağ yüzünden tutmuyor. Gittim servise balata değişti düzeldi artık ciyak ciyak diye bi ses kalmadı. Bu arada bayinin elinde 3 tane cbf 150 kalmış artık cbf gelmiyo yetişmiyormuş hatta nc700 falan çoğu motorda sıkıntı varmış yetkili bana önümüzdeki mart ayına kadar hepi topu 12 adet cbf gelecek dedi honda yetistiremiyormuş. Yılbaşından sonra hiç gelmeyecekmis artık bilginize.....
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:19 ----------
Honda artık ya cb150 yada cbf 125 i getirir seneye artık yada cb125e ye devam adamlar baya satıyormuş yaa cb125e yi :s
-
22 Mayıs 2012, 19:34
#27597
arkadaşlar merhaba....
2009 model ybr125 im vardı dün sattım. bugün bursa da 2011 model 2.000 km de bir cbf150 buldum. 4.000 tl diyor satan arkadaş.
başka bir alternatif 2012 model 2.000 km de 4.500 tl.
ne dersiniz... 2011-2012 model farkı var mıdır teknik özellikler v.s. olarak?
500 lira 1 yıl için vermeye değer mi?
yazdığım rakamlar piyasasına göre uygun mudur sizce?
yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.......
-
22 Mayıs 2012, 19:41
#27598
pam adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merhaba....
2009 model ybr125 im vardı dün sattım. bugün bursa da 2011 model 2.000 km de bir cbf150 buldum. 4.000 tl diyor satan arkadaş.
başka bir alternatif 2012 model 2.000 km de 4.500 tl.
ne dersiniz... 2011-2012 model farkı var mıdır teknik özellikler v.s. olarak?
500 lira 1 yıl için vermeye değer mi?
yazdığım rakamlar piyasasına göre uygun mudur sizce?
yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.......
kesinlikle 2011 modeli al motorlar aynı sadece ay farkından model değişmiştir yani ikiside aynı tırla bile gelmiş olabilir hiçbi fark yok yani...ama şöyle bişey söyliyim 1 sen önce cbfin 2. elini 4.bin tlye satılcak deseler inanmazdımo zmandan 4-5 tane motor alsan şimdi altından daha çok kar etmiş olcaksıno senin alcağın motoru 2011 model olanı 3.650 ye fuardan arkadaşa almıştık sonradan fiyatlar uçtu tabi...
-
22 Mayıs 2012, 21:28
#27599
Babalar sizin yorumlardan sonra ben de kontrol ettim ön diski freni hafif sıkınca tutup bırakıyormuş gibi oluyor ufaktan . Yamuk mu dersiniz ? Yamuksa neden oluyor bu hiç bir şey yapmadığım halde?
Bir de aneste 42 dişli taktırabilir miyim? Kaça patlar ? Servis kazığı yer miyim ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:15 ----------
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...77731780/detay Az önce gördüm aklımı çeldi , sizce bir delilik yapıp alsam mı ? Kalitesi nasıldır bu tarz ürünlerin ?
Not: Apaçi değilim
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
-
22 Mayıs 2012, 23:16
#27600
.Mhmt. adlı üyeden alıntı
Babalar sizin yorumlardan sonra ben de kontrol ettim ön diski freni hafif sıkınca tutup bırakıyormuş gibi oluyor ufaktan . Yamuk mu dersiniz ? Yamuksa neden oluyor bu hiç bir şey yapmadığım halde?
Bir de aneste 42 dişli taktırabilir miyim? Kaça patlar ? Servis kazığı yer miyim ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:15 ----------
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...77731780/detay Az önce gördüm aklımı çeldi , sizce bir delilik yapıp alsam mı ? Kalitesi nasıldır bu tarz ürünlerin ?
Not: Apaçi değilim
çok güzel aslında ama muayenede sorun çıakrmı ? ilerde yedek parça sıkıntısı yaşanır :S
pam adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merhaba....
2009 model ybr125 im vardı dün sattım. bugün bursa da 2011 model 2.000 km de bir cbf150 buldum. 4.000 tl diyor satan arkadaş.
başka bir alternatif 2012 model 2.000 km de 4.500 tl.
ne dersiniz... 2011-2012 model farkı var mıdır teknik özellikler v.s. olarak?
500 lira 1 yıl için vermeye değer mi?
yazdığım rakamlar piyasasına göre uygun mudur sizce?
yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.......
iyi günler arkadaşım öncelikle kişisel bilgilerini forumdan tam doldurursan hani hangi ildesin filan daha iyi yardımcı oluruz=)
bende mücahit arkadaşıma katılıyorum ancak üretim tarihleri önemli
1. si aradaki model farkı aydan dolayıysa 1-2 ay bişi olmaz ama trafiğe çıkışını sor 1 yıl varsa eğr lastiklerde değişmemişse lastik ömrü 2 yıldır dolmuş yada dolmasına az kalmış olabilir
2. si lastiklerin markası ney? michelen mi ? duro mu ? pirellimi?
3. dişli değişikliği yapmışmı ? 40 mı 42 mi 43 mü?
4. motor koruma demiri filan hepsi aynımı birebir ? renk filan bunları göz önünde bulundur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)
Bu Konudaki Etiketler