Yetkili servise gidip yaptırman daha makul... Servis nerden bilsin ki senin belki yanlıs müdahele yaptıgını..?
1800 km de motorun yağı bitti.Ne yapıyor yağmı yakıyor anlamadım.Kaçak felanda sağında solunda yok .10 40 koymuştum.
2020 'Tracer 900 İcon Blue
Ahmet kardeşim, bunu düşünme, benim yağ değişimim geliyor falan diye sakın sakın bütçen uygun değilken yağ alıp yollamaya falan kalkma. Ne zaman olsa hallederiz. Sezon uzun, daha çok yağ değiştiririz nede olsa. 2500 km de bi değişim daha yap. Sonra 4000-6000-8000...her ikibinde bir devam edersin. Dost tavsiyesi
Sofuoğlu motor ne tarafta ? Bulvar caddesinde mi ? Hava filtreside değiştiricem 1000 km sonra yağ ile birlikte. Ellerinde varsa kargo firmalarına para yedirmeyelim boş yere.
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:39 ----------
Nasıl yani ? Motorun kaç model ve kaç km de ? sıfır motora 1800. km ye kadar bakım yapılmadı mı ? Yağ değiştirdikten sonra 1800 km de değişim yaptın da çok eksik yağ mı çıktı ? 1800. km de yağ seviyeni kontrol ettiğinde çubukta çok az veya hiç mi yağ göremedin ? Veya 1800. km de çıkan yağı ölçtün ve kaç gram eksik yağ çıktı mesela ? 10w-40 yağ cbf 150 için bu, yani sıcaklarda eksilme eğilimi göstermesi muhtemel yağ numarasıdır ama senin durum nasıl oldu ? Açıklarsan çok güzel olur. Sanırım bi çok arkadaş faydalanacak, bizede güzel bi fikir vermiş olacaktır. Neden yakmış olabileceğini yorumlarız. 1800. km de fakat mesela 1800 km 8-10 ay veya daha uzun bi sürede yapıldı da motorun yağına hiç bakılmamı mı ? Böyle özel bi durumu mu var. Durum nedir ? Güzel fikirler çıkacağına eminim. Km çok mu yüksek ? Kaç km de ? 10w-40 madeni bi araba yağı veya motosiklet yağıda olsa çok düşük kalite bi yağ falanmıydı acaba ? Yağın markası neydi ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:48 ----------
Garantiden çıkmaması için sonraki yetkili servis bakımın 4000 km de. Ama aradaki 2500. km de bi yağ değişimi daha yapmanı öneririm. Her 4000. km de bir servis bakıma girmen garantinin devam etmesi için yeterli. Gerçi bunuda sormak lazım. 2000 km de bir servise çağıran servis noktalarıda var diye biliyorum. Yani yağ değişimi içinde seni bağlamak istiyorlar. Ben 4000 bakımına girdiğimde verilen faturanın sağ altında (2000 km sonra yağ değişiminiz vardır) yazılıydı. Tabi ben gitmedim kendim değiştiriyorum ama böyle yazılıydı.
Aradaki 2000. km de de sen servise gitmeden yağ değişimini kendin yapabilirsin. Yani 4000 de bir servise gitsen 2000. km de yağını sen değiştirerek garantinin devam etmesini sağlamış olursun. Yani mesela 2500 de sen yağ değşimi yaparsın servise gitmeden. 4000 de servise girersin zaten yağ değişecek ve diğer bakımlar yapılacak. 6000 de yağını kendin değiştirirsin. 8000 km de servise girersin yağ değişir ve diğer bakımları yapılır ve böyle devam eder. 10 binde yağ..12000 km de servis......
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:56 ----------
Ben garantideki motorumu bile servise elletmiyorum. Benim motoruma yaptığım müdahale veya işçiliğin kalitesi hiç bir servisi ilgilendirmez. Özellikle elinden geliyorsa ve yet. servis noktaları sana uzaksa servise bence hiç gitme. Motor garantiden çıkmasın diye her 2000 veya 4000 km de bir 200 km yol yapıp yolda 10 larca lira para yiyemem.
ethemm abi Gaziantep servisi gayet iyi hepsi zamanında Kocaeli fabrikasında eğitim görmüş kişiler... Kaldı ki bu servise sayısız buyuk motor geliyo her gun en basitinden cbf 600ler varaderolar cbr 600f ler cbr 250 ler ve de bir sürü spacyler cbf 150 ler... Gaziantepte olmasa bende kendim yaparım ama extra 3-5 tl den kaçmak mantıksız kaldı ki servis 10 km zaten evime...
Ethem abi
Yaz:15w-50
Kış:10w-40
yağ demişsin abi.15w-50yi nereden bulabiliriz tavsiyen nedir
AS 150 T, Pars, 100 UKH, Ybr, Cbf150, Fazer, 600F, CB125F, Nmax 155
Sağol ethem yardımların için birde sana sorıum senin anlatatığına göre ben şöylemi anladım şimdi ben her 2000 kmd birmi yağ değiştiricem yoksa 1000 km de birmi değiştiricem ben 1000 biliyorum ama ne diyosun ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:08 ----------
Bencede servis iyi ama ne diyim pahala aga benim servis 1000 bakımda 36 tl aldı neyaptıki sadece yağ değişimi..
15w-50 yi bulmak aslında 10w-50 den daha kolay bu taraflarda, ben burada Shell Advance Vsx 15w-50 yi shell benzinliklerinden temin edebiliyorum. Bulamadığım zamanlarda olsa zaman zaman genelde denk oluyor. Benzinliklerin market kısımlarına bak. Veya büyük marketlerin oto aksesuar kısımlarına da bakabilirsin. Carrefour, real, kipa vb. bazen denk geliyor. Olmazsa internetten alırsın. Bi çok sitede satılmakta. İlk aklıma gelen linki kopyalıyim.
http://www.feyizoglu.com/Sprey-Temizleyici-Yag-242
ilk sayfada repsol ve elf var. 2. sayfada motul var. İstediğini al. Cbf e bu 3 seçenekte uygun olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:14 ----------
Hayır. Yağ değişimi 2000 de bir. Önerilen zaten budur. 1000 km de bir yağ değişimi ihtiyacı yok. Ama 2000. km yi 6 ayda yapamazsan 2000. km nin dolmasını beklemeden değiştir. 2000 km veya 6 ay. Hangisi önce dolarsa. 2000 km de bir yağ değiştirirsin. 1000. km de yağ seviyeni kontrol edersin ve ilave ihtiyacı varsa tamamlarsın. İlk 2-3 yağ değişiminde çıkan yağı mutlaka doğru biçimde ölç veya ölçtür bence. Eğer eksilme yapıyorsa motorun, motorun kendi sürüş karakterine göre hangi yağı ne kadar eksilttiğini bilirsen, gelecekte yağ bakımını eksildiği zaman ka km de ne kadar eksilmiştir. Ne kadar ilave yapsam uygun olur sorularını cevaplamakta zorlanmazsın. Sıfır alınan her cbf in ilk 2-3 yağ değişiminde çıkan yağ bence doğru olarak ölçülmeli ve buna göre hareket edilmeli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:21 ----------
Senin içi sıkıntı yok. Bana yetkili servis noktaları baya uzak. Bana en yakın yet servis 70 km Adapazarı. Orasıda kaliteli bi servis değil. Gitmek istemiyorum. Sonraki en yakın servis 100 km. İstanbul da gitmek sıkıntı ve gitmiyorum.
İnsallah 15w-50 buralarda da vardır.Bakacağım artık.Gideceğim serviste yoksa şayet ne yapmam gerek.Yanıma yağımı alıp mı gitmeliyim.Çünkü yaz geldi sayılır.
AS 150 T, Pars, 100 UKH, Ybr, Cbf150, Fazer, 600F, CB125F, Nmax 155
Yani şimdi ben 1000 bakımda serviste yağ değişti bundan sonra 3000 de kendim degistirebilirim demi ? Ve 4000 km dede garantimin ölmemesi için servise gitmem gerekli bu arada ben bu yağı şimdi degistirsem nolur daha iyi olmazmı sonuçta yağ tazelenmis olacak ama dediğin gibi önemli bir durum olmuyorsa 3000 i bekliyim ben tekrar çok sağol ethem yardımların için...
ethem abi sana bir soru sormak istiyorum
2012 cbf'im var.Ne yazıkki üzerinde 43t dişli var ben bunu senin deneyimlerine güvendiğim için 42 t ile değiştirmek istiyorum bunu servistemi yaptırmalıyım yoksa rialli.com dan sipariş edip kendim mi değiştirmeliyim.Motor garantili oldugundan dişliyi değiştirirsem garantide sıkıntı olurmu.Son bir sorum serviste değiştirirsek maliyeti bize ne olur.
Adana da servislerin zaten 15-50 koyması lazım. Burada bile servisler yazın 15-50 ye dönüyor. Hepsini bilmem ama bi çoğu böyle. Adana sıcaklarında 15-50 zaten şart. Servise yağ değişimine geldim dediğinde ne yağ kullanıyorlar cbf 150 ye ? 15w-50 yoksa ellerinde al istediğin güzel bi yağı git servise.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------
Garanitiden çıkacağınmı hiç sanmıyorum. Zaten 42 t daha öncede yazdığım gibi eski kasaların orjinal dişlisi. Ama emin olmak istiyorsan sen yine sor. Ki zaten servisin elinde arka dişli değiştirecem dediğinde zaten 43 t yoktur ellerinde tahmin ediyorum. Ben rialli den aldım. Kendim değiştirdim. Adamına göre, yani servisine göre 5-10 tl işçilik alabilirler. Dişli, rialliden alırsan kargo ücreti, işçilik falan toplamda sana 25-30 tl ye mal olabilir. Kendin yaparım dersen 15-20 tl ye düşer. Kendin yapabilmen için dişliyi mengeneye yatırma ihtiyacı var. Yani arka tekeri söktükten sonra dişli ile dişli göbeğini sağlamca sabitlemeden somunları sökemiyorsun. Tezgahında sabit bi mengenesi olan her hangi bi tamir atölyesine vb götürerek tanıdık bildikte bedavaya söker, yeni dişlini takar. Böylece işçiliğin de bedavaya gelir. Zaten mengene işçiliği ufak bi olay. Zaman almıyor 2 dk. da sökülür takılır havalı tabanca ile.
Taktırırsan burada deneyimlerini ve farkı paylaşırsın. Memnun kalacağına eminim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------
1000 den sonraki yağ değişimini 3000 dedğilde, 2500 km de yap. İlk bi kaç yağ değişiminin arasının uzun olmaması makbul olur. Hem 1000 le 4000 km nin tam ortasında, hemde iki yağ değişimi arasında 1500 km varken yağ değişimi yapmış olursun, güzel olur. Sonra 4000 de servise gidersin. 4000 de yağ zaten servis değiştirir, haricen diğer bakım işlemleride yapılacak. Hava filtresi, sübap ayarı, kıyı köşe yağlamalar falan.
Yağın ihtiyaç fazlası erken değişme ihtiyacı yok. 2000 km veya 6 ay. Hangisi önce dolarsa. Gerekli sıklıktan fazla değişmesi, ilerki zamanlarda karter tapasının sıklıkla devamlı açılıp sıkıldığından karterin içinin fazla deforme olması diş sıyırması ihtimalini kuvvetlendirmiş oluyor. Başımıza geldi. Sonra karter içine diş açtırmakla falan filanla uğraşırsın. 2-3 yağ değişiminde bir karter tapa jontasınıda mutlaka değiştir veya değiştirt. Motor aşırı sıcakken yağ değişimi yapma. Motoru kapattıktan sonra en az 10 dk bekle. Sonra yağ değişimi yap.Karter tapasına motor sıcakken yüklenilmesi, diş aşınmasını uzun vadede hızlandırabileceğinden ilerki zamanlarda normal ömründen daha erken diş sıyırması gibi bi problemle karşılaşmana sebep olabilir. Döküm malzemeye de çok sıcakken müdahale edersen şeklini değiştirebilirsin. Direnci düşük olur. Bu bağlamda ful sıcak motorun yağ karter tapasını aç kapa yapmak bence riskli, aynı şekilde diş sıyırma ihtimalinden de uzak olmak için belirli km gelmeden gereksiz yağ değişimi yapmamak, karter tapasını ihtiyaç fazlası gerekenden sık açıp kapatmamak lazım. Sık yağ değiştireceğine yağını eksik etme yeter. Bunun motor ömrüne daha büyük katkısı olacaktır. 2000 km veya 6 ayda bir değişim. 2000. km içerisinde eksilttiğini gördüğünde gerektiği kadar takviye. Hepsi bu. Ama tabi şimdi 2500 de bi yağ değişimi yaparsan çok hoş olur.
Ethem supersin tavsiyelerini aynen uygulayacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------
Sende olmasan biz cbf cilerin vay haline sakin ha başka motor alma baska forumlara kaymayasın
Parmaklarına sağlık
Arkadaşlar Motosikletim Hala Satılık.
Temiz, Güvenilir ,Michelin lastik ve büyük Çantalı CBF isteyenlere duyurulur.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...3360379/detay/
Yok ya estafirullah, mutlaka deneyimli arkadaşlar vardır. Belkide ben fırsat vermiyorum yazmalarına kimbilir. Ben yanıtlamasam sorularını cevaplayan bi başka arkadaş mutlaka olacaktır. Şimdilik motoru değiştirmeyi düşünmüyorum. Çok memnunum. En az bi sene daha binerim. Bu sezon kesin.
Arka dişliyi değiştirmeyi bende ciddi ciddi düşünmeye başladım , son hiz da bir düşüş olur mu Ethem hocam
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
kendim değiştirmeyi düşünüyorum.Servisteki işçiliği çok fazla beğenmiyorum keza 1000 km bakımına gittiğimde hiç ilgi alaka görmedim servisten yağı değiştirdiler zinciri yağlamayın dememe rağmen yağlamışlar 15-50 yağ koyalım dediğimde bunlar performans motorları değil diyip kestirip attılar açıkçası garantisi olmasa servise uğramayı düşünmüyorum.Çin malı scooterımın 7 yıl boyunca yagını servisini kendim yaptım hala da babam kullanıyor.En azından için rahattı.
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)