Yağ eksiltme, atma veya yakma olayı cbf te biraz aslında karmaşık bi durum. Kullanım tarzıyla alakalı olanlarda var, kullanım tarzı ne kadar sert olursa olsun, devirli kullanım vb. hiç ya eksiltmeyen motorlarda var. Cbf 150 alıyorsan sıfır motor alırken bile şanslı olman gerekiyor. Bir akrabamda 23 bin km de cbf var 2009. A noktasından çıkar gazı kapatır. Ulaşacağı b noktasına kadar gazı bırakmaz. İnanılmaz devirli ve dip gaz kullanır. 1 saatse 1 saat iki saat se iki saat gaz kapalı gider. Çok sabırsızdır. Motoru ısıtırken aşırı yüksek devir çevirttirir. Devir kesiciye bile sokar. Hep kendisine yaw bu motor 40-50 bini görmeyecek biraz sakin kullan falan. Nasıl olsa o zamana kadar satarız diyor. Her neyse. Bu adamın motoru yağ yakmıyor. Kendisi takip etmiyor. Baya ilgisiz. Denk geldikçe ben bakıyorum. Hiç arada yağ takviyesi yapmadan kullanıyor. Bunun gibi çok örnek biliyorum. Ha. onca sakin kullanıldığı halde yağ eksilten motorda var.
2 cbf deneyimimde de benim başıma şöyle bi şey geldi. Bunu çok söz konusu etmedim. Bi çok kişiye inandırıcı veya mantıklı gelmiyor. ilk motorum 2009 du ve 25 bin km ye kadar yağ yaktı. Eksik yağ görmüyordu. gerektiği zaman eklemesini yapıyordum. Motor 23-25 bin seviyelerinde yağ yakmayı kesti. O seviyede temiz di motor 25 binde kardeşime sattım. Oda 40 binde 3. sahibine verdi. motor 40 bininci km ye kadar yağ eksiltme yapmadı şu anda 3. sahibinde.
Şimdiki motorum 2011 model 15 binde. son bi kaç yağ seviye kontrolümden elim boş döndüm. İlave yapmam gerekmiyordu. Yağ eksilmemişti hayret. Her halde bu motorumda 15 bin km seviyelerinde yağ yakmayı kesecek gibi.
Bu örneklerden yola çıkarak şöyle bi tezim var. Bilmiyorum katılan arkadaşlar olurmu. Mekanik olarak istenildiği kadar temiz ve sakin ful bakımlıda kullanılsa yakan motor yakan kardeşim. Yakmayanda keçi gibi kullansanda yakmıyor. Yakan motorun yağ bakımını ve takibini iyi yaptığında hiç yağsız bırakmayıp kaliteli yağlar kullandığında, eğer sakin de kullanıyorsan bununla beraber motorun rodaj dönemi uzun sürdüğünden dolayı. piston silindir arasındaki sürtünme ile zamanla bilenen boşluk anca bu seviyelerde sıfırlanıyor ve kayboluyor. Yağ yakmada son buluyor.
Ben bunu iki motorumda yaşadım. Başka böyle gözlemi olan arkadaşlar varmı ? Uzun vadeli kullanan arkadaşlardan sıfır aldıklarında yağ yaktığı halde 10-20-30 binler neyse, kullanım tarzına göre daha erken veya daha geçte olabilir, yağ yakması kesilen varmı ?
Bu çıkarıma göre cbf iki sebepten dolayı yağ yakar diyebilirmiyiz ?
1. Rodajdadır. Kesinlikle problem yok. Çekişte kayıp yok. Eksozdan çıkan renkli duman yok. Yağ seviyesi belirlenen aralıklarla kontrol edildiğinde ve eksik tamamlandığında kesinlikle problem yok. Rodaj mutlaka bitecek ve yağ yakma kesilecek.
2. Motor bitme eğilimindedir. Çekiş düşmüştür. Renkli duman atma gözlenebilir.
Ahmet kardeşim, senin motorun ve Nihat ın motoru yağ yakmayacak gibi düşünüyorum, ikinizin motorunu da sürdüm. Bakalım yanılacakmıyım