Hadi ordan,hadi ordan görüyoruz topikte nasıl arı gibi çalıştığını,gençlere taze taze sıcacık bilgiler aşıladığını...yalanmı bunlar profcuum
Bakımı servise yaptırcam tabiki,ben o riski alamam şuanda en azından 4 periyodik bakımını,yağ değişimini yaptırıp,sisteme kaydını yaptırmayı düşünüyorum.ama yok efendim ampuldu,balataydı,bujiydi kıldı yündü ufak tefek işler,parça değişimleri,bakımlarıda elimizden geliyor hani,her şey için servise gidipte onları zenginde etmeyi düşünmüyorum
o kadarda tombik durmuyor,hatta cok yakıştı.Eğer düşünürsen uygun fiyatlı bulabilirsen kappa 35 işini görür hemde motorunda çok kibar durur..42,46 lt kuryelerde görüyorum motorun arka kısım fil kıçı gibi görünüyor arkadan Alabilirsen shad 40 lt al bence,üstünde bişiler taşıyabilmek için düz tasarlanmış,bagaj lastiği bile baglanabiliyor.
Yağsız çalışan motormu var ümit...
HAAa yağ yakma konusuna gelince,benim cbf de oyle bi durum görmedim,tahmince yağ eksiltme yok,sürekli kontrol ediyorum,1000 km olmasına ragmen yağ seviyesi aynı...illa yağ eksilttiğini sorarsan onu bana değilde motoruna yağ eksilttirenlere sorman lazım..
Yani soduğun sorunun muhattabı ben değilim.
Ahmet haklısın benimde önceki motorumdan kalma kappa 35 lik vardı cbf yede onu taktım bana yetiyor kaba da durmuyor . Çanta demiride taktirmadim cbf nin arka gayet sağlamer bencede gerek yok boşuna masraf birde sana bişey sorcam ben 1000 bakıma gittiğim zaman benim kullanma klavuzundaki kaşe yerine kaşe vurmadı servis ben tabi servisin faturasını falan aldım ni sorun olmaz demi ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:45 ----------
Valla üzüldüm ümit gelseydin iyiydi be neyse kısmet değilmiş yuvacık konusuna mazeretini yazda herkes bilsin nede olsa biz bir aileyiz değilmi
21.08.2011 tarihinde yazdığım yorumumu;mondial marka skooterin bana ettiği eziyetleri buldun okudun tekrardan demekki
Aynen yaa ne günlerdi aldığıma bin pişman etmişti beni bakıyorum ogünlerde topiğe kimler takılıyormuş;gene bizim tayfaymış hep,sen,uğur,ebubekir
maşallah sende mondial müşteri hizmetleri gibi cevap vermişsin benim avazlayışıma
Olur olur boyle şeyler
ben bilerek yazdım tabiki onları,kullandım motoru 5 ay ,hatta kullanamadım diyeyim sattım elimde patlamadan çinçançonusonra sym aldım onun masrafsızlığı,yakıt ekonomisi çok iyiydi,ama titreşimi vardı,onuda sattım cbf aldım..ama bundan gayet memnunum,sanada öneririm
bende seninle tanıştığıma memnun oldum ümit,hatta sana mevzuyu ben açmıştım,foruma ilk üye olduğum zaman direk mondial topiğine körkütük yazdığımı ve seninde savunma yaptığından bahsetmiştim...şimdi bende tekrar baktım o sayfalara komediymiş resmen..banane mondiladen,zc den,zn den diyesim geliyor
Fatura aldıysan sorun olmaz herhalde ben daha bin bakımı yaptırmadım...bilgisayardan sisteme falan işleniyormu yapılan işlemler,bende merak ediyorum.Daha önceki motorlarımda öyle bişey yapmıyorlardı kaşe basıp gönderiyorlardı..
sen orda bahsettiginde benim aklıma gelmemisti bir sürü kisi gelip böle yazıodu bügün baktımda sonradan çaktım davayı 9
şuan kullandıgım bana yetiyo tabi ilerde büyütürsek daha yüksek cc düsünürüm..
ama suan kullandigim motor harbi güzel ahmet yav bi bizim topige bi el ativer )
Yağ eksiltme, atma veya yakma olayı cbf te biraz aslında karmaşık bi durum. Kullanım tarzıyla alakalı olanlarda var, kullanım tarzı ne kadar sert olursa olsun, devirli kullanım vb. hiç ya eksiltmeyen motorlarda var. Cbf 150 alıyorsan sıfır motor alırken bile şanslı olman gerekiyor. Bir akrabamda 23 bin km de cbf var 2009. A noktasından çıkar gazı kapatır. Ulaşacağı b noktasına kadar gazı bırakmaz. İnanılmaz devirli ve dip gaz kullanır. 1 saatse 1 saat iki saat se iki saat gaz kapalı gider. Çok sabırsızdır. Motoru ısıtırken aşırı yüksek devir çevirttirir. Devir kesiciye bile sokar. Hep kendisine yaw bu motor 40-50 bini görmeyecek biraz sakin kullan falan. Nasıl olsa o zamana kadar satarız diyor. Her neyse. Bu adamın motoru yağ yakmıyor. Kendisi takip etmiyor. Baya ilgisiz. Denk geldikçe ben bakıyorum. Hiç arada yağ takviyesi yapmadan kullanıyor. Bunun gibi çok örnek biliyorum. Ha. onca sakin kullanıldığı halde yağ eksilten motorda var.
2 cbf deneyimimde de benim başıma şöyle bi şey geldi. Bunu çok söz konusu etmedim. Bi çok kişiye inandırıcı veya mantıklı gelmiyor. ilk motorum 2009 du ve 25 bin km ye kadar yağ yaktı. Eksik yağ görmüyordu. gerektiği zaman eklemesini yapıyordum. Motor 23-25 bin seviyelerinde yağ yakmayı kesti. O seviyede temiz di motor 25 binde kardeşime sattım. Oda 40 binde 3. sahibine verdi. motor 40 bininci km ye kadar yağ eksiltme yapmadı şu anda 3. sahibinde.
Şimdiki motorum 2011 model 15 binde. son bi kaç yağ seviye kontrolümden elim boş döndüm. İlave yapmam gerekmiyordu. Yağ eksilmemişti hayret. Her halde bu motorumda 15 bin km seviyelerinde yağ yakmayı kesecek gibi.
Bu örneklerden yola çıkarak şöyle bi tezim var. Bilmiyorum katılan arkadaşlar olurmu. Mekanik olarak istenildiği kadar temiz ve sakin ful bakımlıda kullanılsa yakan motor yakan kardeşim. Yakmayanda keçi gibi kullansanda yakmıyor. Yakan motorun yağ bakımını ve takibini iyi yaptığında hiç yağsız bırakmayıp kaliteli yağlar kullandığında, eğer sakin de kullanıyorsan bununla beraber motorun rodaj dönemi uzun sürdüğünden dolayı. piston silindir arasındaki sürtünme ile zamanla bilenen boşluk anca bu seviyelerde sıfırlanıyor ve kayboluyor. Yağ yakmada son buluyor.
Ben bunu iki motorumda yaşadım. Başka böyle gözlemi olan arkadaşlar varmı ? Uzun vadeli kullanan arkadaşlardan sıfır aldıklarında yağ yaktığı halde 10-20-30 binler neyse, kullanım tarzına göre daha erken veya daha geçte olabilir, yağ yakması kesilen varmı ?
Bu çıkarıma göre cbf iki sebepten dolayı yağ yakar diyebilirmiyiz ?
1. Rodajdadır. Kesinlikle problem yok. Çekişte kayıp yok. Eksozdan çıkan renkli duman yok. Yağ seviyesi belirlenen aralıklarla kontrol edildiğinde ve eksik tamamlandığında kesinlikle problem yok. Rodaj mutlaka bitecek ve yağ yakma kesilecek.
2. Motor bitme eğilimindedir. Çekiş düşmüştür. Renkli duman atma gözlenebilir.
Ahmet kardeşim, senin motorun ve Nihat ın motoru yağ yakmayacak gibi düşünüyorum, ikinizin motorunu da sürdüm. Bakalım yanılacakmıyım
Yağ yakanlar için bu tez, yaw, yağ yakanlar dikkatli kullansınlar, sen değil Senin motorun muhtemelen yağ yakmayacak. Nihatınki de öyle. Ama sıfırdan yağ yakan motora yağ yakması kesilenekadar yüklenmemek lazım. Sen normal 4000 km seviyelerine kadar pek sert kullanmazsan rodajını bitirmiş olursun. Gerçi ben mesela hep rodaj da imişim gibi sürerim. Sanırım senin sürüş karakterinde benim gibi. Sorun yok.
sen söyle bana şimdi arka dişliyi 42 yaptırayımmı..motorda ne gibi olumlu yada olumsuz etki yapar..
Gerçi azcık gaza dokunmayla 7-8 bine fırlıyor ibre,buda beni rahatsız ediyor,motor bağıra çağıra 90 km de ama icraat yok
en azından diyorum 2000 km daha kullanayım boyle rodaj tamamen bitsin oyle dğiştireyim,sen ne dersin..
Benim motorda denersin 42 dişliyi bi ara geldiğinde. Senin motoru kullandım. 43 t dişli de 1. vites ihtiyaç fazlası kısa. Hemen devre doyuyor. Abi hiç bekleme 42 t diş için. ben daha 100 lü km lerde değiştirdim. http://www.rialli.com/urunler/362_ho...i-41t-cbf-150/
ben buradan bu dişliyi aldım. Memnunum. Nihat ada buradan aldık taktık. en geç 2 günde geliyor. Vites araların hafif uzar. Nihat çok memnun. Motoru sıkmaz. sonuçta sadece 1 diş. Tavsiye ederim. Bizim Karamürsel' de ki servisin elinde bile hatta şu anda 42 diş var diye biliyorum.
Benim motorda yakmiyo herhalde ethem şu an 1900 km de yağ çubuğuna bakıyorum ortada normal yani ne dersin benimkinde yağ yakarmi bende pek zorlamiyorum gayet sakin kullanıyorum.. Yaa ben. Sizin gibi pek bilgili değilim. Motoruma gözüm gibi bakmak istiyorum onun için sizin yardiminiza ihtiyacım var. Ahmetin motoruna bende baktım bence hiç bir sorunu yok benimkide öyle ilk aldığımda bende tedirgin olmuştum bana dediler cbf şans işi sıfır bile alsan dandik çıkabiliyor( tekleme,kampana vb sesler) onun için şansına iyi bir makina çıkarsa iyisin dediler. Sansimada iyi bişey çıktı çok şükür artık en ufak bir bilgi için sizi rahatsız edicem.
Şu an bu konu içerisinde 35 kullanıcı var. (0 üye ve 35 misafir)