Lastik değişiminde balans yapılması zaruri gerekiyormu acaba bizim burada servis bulunmuyor balansı nasıl olacak sırf bu yüzden lastikleri değiştiremiyorum.
Ben yaptırmadım o şekilde kullanıyorum. Benim on tarafta bir titreşim var ama ilk aldığımda da vardı o yüzden sorun etmedim. Yinede bulursam motosiklet tekerine balans yapan bir yer bizim buralarda yaptırmak isterim haliyle...
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
Cümleten iyi akşamlar. CBF 150'nin 90 ve 100 km/s'deki motor devri nedir?
100 km-h değerini veriyim. Bu gün baktım.
42 t arka dişli ile yani eski kasalarda, 7500-7800 d/d gibi,rüzgarın karşıdan esip esmediğine göre, lastik hava basıncına göre, lastik markasına göre (yumuşak hamur sert hamur), motordaki yüke göre değişir.
43 t li yeni kasalarda da, yani 2011 ve sonrası aynı değişen etkenlerle birlikte 7900-8200 d/d aralığında geziyor.
Ben 42 t diş ile 7000 devirde 90-95 gibi gidiyorum.
cbf sahibi olmayan ne yapar ? google cbf 150 gösterge yazar..sonra görsellere tıklar.7000 devir nerede o andaki göstergeyi hesaplamaya çalışır 3-4 bin devirde bazı göstergelerde ekonomi yazıyor..gercekden böylemidir ethem abi ? albeada ben anlık tüketim ile giderim hep uzun yolda.o anda gercekden az yakar.babam km de 20 kuruş.ben gidersem 13 kuruş yakarım.şöyle söyliyeyim, 1 litre ile ( LPG ) şehir içi 16.5 km, şehir dışı 19 km hatta otoban yolu iyi ise ( yol çok etkiliyor emin olun,otobanda daha az yakıyor,yolun iyi olması sebebi ile ) 20 km bile gittiğim oluyor..ama babam uzun yolsa 16.5 km götürüyor 1 litre LGP ile..sıfırlayıp test ettim defalarca.ve albea da (1.4 motorların hepsinde geçerli ) en ideal yakıt deviri 5. vites 2,2-2,5 devir..neredeyse motosiklet kadar az yakmakta.bu yüzden ben 100 km de yaktığı litre yerine daha ince 1 litrede kaç km götürdüğüne bakarım hep ( 2011 albealarda var anlık gösterge )
konu uzadı, demem o ki aynı mantık motorlardada vardır eminim..o da gösterdiği gibi ekonomi devri 3000-4000 devirdir diye anlıyorum göstergeden..ve böyle kullanılır ise tahmin ediyorum ki 1.8 lere kadar düşebilir 100 km de..buda süper bi rakam..hem bu doğrultuda az yakıt hemde biraz daha güvenli sürüş..
ethem abi, 3000-4000 devir arası kaç km hızla gider acaba ? bakabilir misin bi ara? tahminim 70 ama..
saygılar
birGarip..
5000 devirde 70 gibi hatırlıyorum. 3000-4000 devirlerde oldukça düşük hızla seyrediyorsun. 3000-4000 devirle şehir içinde yüksek vitesler kullanarak ekonomi yapabilirsin ama uzun yolda 5. viteste 50 km-h seviyelerine gelir tahmin ediyorum bu devir arağılı. Buda hız olarak düşük olduğundan ve devirin de düşük olması kaynaklı çekiş, tork verimli olmadığından pek keyifli ve ekonomik olmayacaktır. Uzun yolda motoru sıkmadan her şekilde 70-90 aralığı kullanılarak seyahat edilebilir. Düşük hızlarda 3-4 bin devirlerde çarşı pazar geziyorum. 3. 4. vites 30-40 km-h hızla sıkıntı olmuyor ve asıl ekonomiyi şehir içinde yapıyor motor aslında. Ama ana yolda, trafiğin akışı, yolda barınabilmek, bankete inmeden seyahat edebilmek için bu seviyede düşük hızlar ve haliyle devirler kullanamıyorsun. Çünki motosikleti anayolda mesela 70-90 aralığında tutabilmek için, motorun daha yüksek devir çevirmek suretiyle daha fazla beygir gücü ve tork üretmeye ihtiyacı var. Çünki 150 cc bi motor. Zaten motor gücüne ve tork değerlerine göre dişli ve şanzıman koyulmuş. Motora 70 ile giderken 3-4000 devir kullandırabilirsin 38 t arka diş takarsın olur biter. Ama ya sonrası Dişlilerde nihayetinde motor gücüne göre şekillendirilmiş. Standartından ebat olarak pek uzaklaşmamak lazım. Yoksa dişli değşiminden sonra fayda gözlemlemeyi umarken hoş olmayan bi takım olumsuzluklarlada karşılaşmak mümkün.
Ethem abi, dün sanayide biraz dolaştım. Yağ aradım castrol bir dükkanda buldum. Üzerinde enduro resmi var. Power-1 10w-40. Uyar mı benim ufaklığa? 18 tl dedi fiyatına.
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
16t ön dişli 43t arka dişli : 6000 devirde 85 km/h yapıyor... 6000 deviri de pek geçmiyorum zaten acelem yoksa (sollama yapmıyorsam)
düz yolda çok memnunun 16t dişliden, kalkışta çekişte hiç sorun yok... ama rampa çıkarken biraz yoruluyor motor 5. viteste... mecburen 4. vitesle çıkıyorum... yani kaptırım 80-90 ile çıktığım yeri 4, viteste 70 -75 ile çıkıyorum diyebilirim... bu da benim için sorun teşkil etmiyor... 16t dişli ile çok daha rahat , sessiz ve ekonomik oldu motorum... ve sadece 5 tl bu dişli, canım sıkılırsa 15t yi takarım , bir kaybım olmaz
ama ön tur camı taktırdım, uzun da ... çok hoş oldu gövdeme rüzgar deymiyor ve motor güzel görünüyor... lakin kaskımın üst kısmına vuran rüzgar bir süre sonra fena baş ağrısı yaptı... kulak tıkacı taktım, kulaklıkla müzik filan dinledim, yine de kafi gelmedi 80-90 ile 45dk filan gidince , başım fena ağrıyor... durunca 5dk içinde geçiyor ağrı bu duruma çözüm olarak acaba tabelacı reklamcılarda uzun camın üstüne ek bir cam daha mı yaptırsam, büyük motorlarda hep görüyorum o ek siperlikler bu durum için sanırım... olmadı camı söktüreceğim cünkü, uzun yolda çok başım ağrıdı...
selamlar herkese...
Yaa benim motor 500 km ye geldi yağını bi değiştireyim dedim yağ tapasini sokemedim 12 anahtarla denedim olmadı açık ağızlı lokmayla denedim gene olmadı cıvata biraz. Hirpalandi ama çok kötü değil acaba o yağ civatasini ilk defa söküldüğü icinmi gevsemedi sadece servismi sokuyoruz bu civatayi ne dersiniz yada hiç dokunmayayim deki. civatanin kafasını bozmayalim 1000 km ye kadar gidicez herhalde.....
Bi CB125 E dir almış forumu gidiyor yahu topacı şimdiden 30 sayfayı geçmiş. Bayaa da alan var okuduğuma göre. Ne dersiniz bizim motorlar artık kurye motoru sıfatından kurtulacak galiba. Kuryeler büyük ihtimalle daha uygun fiyatlı grenajsız cb125 E alırlar.
Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
ONE LIFE LIVE IT
Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)
Motorun yağını ilk sen değiştiriyorsan, ki herhalde böyle, fabrikasyon yağ karter tapası çok sıkıdır. Ben de 500 km seviyelerinde ilk yağ değişimi için karter tapasını açarken baya zorlanmıştım. Çok sertti. Denemelerin doğru. Özel bir işlem yapmıyorsun, sadece karter tat
pası çok sıkı. Ama dikkat et. Ağzı açık ing. anahtarı ile olmuyor, tapanın dişi sıyırıyor. 12 lokma takımı veya yıldız ingiliz anahtarı ile saat yönün tersine doğru iyice yüklen, tık eder ve birden bollaşır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:21 ----------
Castrol ün 10-50 si var. Bu olabilir veya 15-50 kullan bence, çünki önümüz yaz. 10-40 alma bence. Benim motorda şu anda 1300 km de olan 5 aylık bi yağ var. 10-40 geçen gün en son 30 km lik yoldan geldim, sıcaklarında etkisiyle uzun yolda fazla ısınan motorda yağ fazlasıyla inceldiğinden vites geçişleri çok sert ve kemikli olmaya başladı ayrıca kaskın camını açtığımda eksantrik sesi zırıltısını net bi şekilde duymaya başladım. Birede motorun tok sesi taha bi tizleşti gibi. Motor aslında bana artık 10-40 değil 15-50 yağ koy diye işaretler veriyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------
Kaskının üst kısmına vuran rüzgarın aşırı baş ağrısı yapma olayını bende bir dönem yaşadım ama bunun sebebi aslında uzun cam kullanıyorsun diye camdan şiddetle aşan rüzgarın kaskına gelmesi değil, kaskının camı kapalı iken üstteki ince boşluktan hava alıyor, kaçırıyor olması. Bu sorunu kaskın camını kapattığında arada kalan milimetrik boşluğa 1-2 mm kalınlığında bi izalosyoın malzemesi çekerek halletmiştim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------
Ben bi çok kez lastik değiştirdim, hiç balans yaptırmadım, gidonda elleri bırakınca bazen yaşanan titreşimde hep vardı, yani motoru sıfır servisten çıkartırkende vardı. Bunun sebebinin balans ihtiyacı olduğunuda düşünmüyorum. Daha farklı bi değişken var ama henüz keşfedemedik sanırım. Ama sıkıntı yok. İstediğin lastiği gönül rahatlığı ile taktır. Balansı imkanın varsa yaptırırsın ama imkan yoksa sorun yok.
Rialli de 16 lık ön dişli 4,72 TL (Yeni lira işaretini nasıl çıkaracaz artık klavyede bilen varsa beri gelsin), 40 lık arka dişli ise 19,32 TL. Şimdi daha önce okuduklarımdan aklımda kalanlara istinaden ön dişliyi değiştşrmek daha kolay ve zahmetsiz ayrıcada daha ucuz. Yanılıyor muyum? Sorulara gelince Rialliden bu parçalar alınır mı sonrasında motora bi zarar vermez dimi?, servise elimde 16 lık ön dişliyle gittiğimde bunu tak kardeşim dediğimde, Shelin advance 15-50 yağıyla gidip bunu koy dostum dediğimde bana yürü git lan muamelesi çekmezler mi? Bizden alman gerek bunları gibin bi şeyle karşılaşır ve servisten iyice soğur muyum acaba ne dersiniz?
Bu arada gene rialliden ön grenaj koruma demiri, uızun tur camı, arka çanta demiri ve Kappa K46 çanta almayı düşünüyorum (Kappa K46 en uygun burda buldum 301,75 TL) bunlarla servise gidersem takarlar mı montaj için ekstra saçma sapan paralar istemezler değil mi yada siz nasıl yaptınız bunları alanlar nasıl taktırdınız?
Daha uyguna peşin parayla sıfır Kappa K46 bulabilen varsa link verebilirse sevinirim yada tanıdık vs bilen varsa pm atabilirse sevinirim.Yardımlar için şimdiden teşekkürler.
Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
ONE LIFE LIVE IT
Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)
Selam Dinçer59, Rialliden biz kaç kez dişli aldım. Sıkıntı yok.
kaskım kesinlikle hava almıyor, sorun kaskıma vuran sert hava akımının yarattığı titreşim ve uğultu sanırım... çünkü eğilip siperliğin önüne yatınca rahatlıyorum... ya da ayağa kalkıp normal hızdan kaynaklanan rüzgara maruz kalınca da bir rahatlama oluyor... ama normal oturunca o siperlikte biriken rüzgar direk kaskın üstüne üstüne vurunca baş ağrısı yaptı bende... üstüne ek cam takacam enduro motorlara takıyorlar ya, ucuza yaptırabilirsem... olmazsa sökeceğim, rahat edemedikten sonra neyleyim görüntüyü...
---------- Post added at 19:08 ---------- Previous post was at 19:05 ----------
16 lık dişliyi ben 500km dir kullanıyorum... sıkıntı yok... serviste taktırdım, para bile almadılar... tabi bizim servis esnaf tam anlamıyla, öyle müşteriyi üzmeyen beyfendi bir usta sahibi... çantayı da kanuni servisinde taktırdım bir tanıdık ustaya ona da para vermedim... küçük şehirde yaşamanın avantajı tabi...
evet bende bu yagi kullaniyorum castrolun en kaliteli yagi birde racing olani var ben enduro resmi olani kullaniyorum baya ucuza almisin burda 26 lira
---------- Post added at 22:15 ---------- Previous post was at 22:11 ----------
bende rialliden siparis verdim pazartesi gunu sitesinde de gonderildi olarak gozukuyor ama elime daha ulasmadi sanirim yarin gelir 42t disli siparsi verdim ben.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
servisten de, dışardaki ustalardan da aldığım cevap 150lik motorda balansmı olur şeklindeydi :D
B rh(+)
Aynada Herkesin Baktığı Yabancı
iyi akşamlar arkadaşlar bana çok acil yardım lazım cbf 150 motoruma h4 far takmak istiyorum bir problem çıkarmı acaba??
yardımlarınız için teşekkürler şimdiden
Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)