Aynı sorun bende de var. Sebebini ve çözümünüde aramadım şimdiye kadar , çok rahatsız etmiyordu çünkü. Şimdi sizden de böyle şikayet gelince kafam takılmaya başladı
Hatta takıntı yapmaya başladım.
En son lastik değiştirdim yeni lastiklerle sanki daha da arttı gibi geliyor ?
---------- Post added at 10:09 ---------- Previous post was at 09:14 ----------
Geçen sene nisan da aldım 2011 CBF150'yi. 43 dişli.
Rodajdan sonra 40 dişli taktım. Kısa süre sonra 38 ve usun süre 38 dişli ile kullandım.
Malum bizim modellerde devir kesici yok. 38 dişli ile benim motorum düz yolda 110km/s hıza çıkıyor ve devir 7500 den fazla artamıyor. Bayır aşağı ise 8000 devire gelerek 120'ye kadar çıkıyor hız. Çok dik ve uzun yokuşlarda 125'ide görmüşlüğü var ama fazlası yok. 38'lik dişli ile 4'üncü viteste düzde de , yokuş yukarıda kendini 100'e sabitliyor , yokuşun uzunluğu eğimi , motordaki yük , ağırlık çok birşey değiştirmiyor. 95-100 arası gidip geliyor 4'üncü viteste. 5'inci viteste ise 110-120 ile girdiğiniz rampada kısa sürede hız 100'e düşerek sizden 4'üncü vitesi istiyor. 38 dişli ile enduro yapmaya kalkarsanız yağlı çamurda 2'inci vitesi unutun , tork yetmiyor
Evelsi gün lastik değiştirirken baktım arka 38'lik arka dişli çok aşınmış. Tekeri sökmüşken 40 dişli ile değiştirdim.
40 dişli ile ise durum şu şekilde ;
Rampada tek kişi ile 4 istemiyor denilebilir. 5'te bile çekiş tatminkar. Hız düzde 100km/s , bayır aşağı 110km/s , çok zorlarsan 115km/s. Devir 7500 den sonra etkisini yitiriyor 7500 devirde hız 110km/s iken , 9000 devirde 115km/s. Ama bu hızlara çıkarken rüzgar faktörü etkisini yitirmiş oluyor 40 dişli ile hızlanması güzel.
Yakın zamanda yapılan bir değişiklik olduğu için sadece 38 ve 40 farkından bahsedebiliyorum. 40 Şehiriçi kullanımı için gayet güzel ama şehir dışına çıkınca insan 38 dişliyi aramıyor değil hani.
Yakıt tüketimine gelince sürekli yüksek devirde kullandığım için dişliden bağımsız ben zaten bu Karakaçan'a her türlü 100km de 4 litre benzin yaktırıyorum