Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
18 Mart 2012, 23:37
#26601
syn022 adlı üyeden alıntı
Ben aldığımda 84 km'de falandı Ethem abi. Ekim gibi falan aldım geçen sene. Aldığım adam 72-73 yaşlarında bir dede. Plakada D(e)D(e) zaten anlaşılıyor az çok. 1 ay kadar bindim. 370 km'de depoya koydum. Bugün biraz gezindim sağa sola hasret giderdim. Bugünden sonra bineriz artık.
Yağ ne koyalım abi 10-40W mı 10-50W mi. Sen ne tavsiye edersin. Sen ne dersen o. Egzantrik kasktan pek duyulmuyor ama camı falan açınca biraz rahatsız ediyo. Bakalım bir yağı değişsin. Abi seninkinde tekleme problemi var mıydı? Sürekli deniyorum ben ama şuana kadar ne tekledi ne arka fren ses yaptı. Maşallah diyelimde.
Ben de bugün hava sıcaktı çıkıp bir 40-50 km dolaştım. Ben de yağı değiştirdim. 20w-40 Actevo kullandım. Motora güzel uyum sağladı, zaten 1000 bakımında tekrar değiştireceğim. Ben senin yerinde olsam hemen 20W-40 actevo koyardım, 1000km olunca da serviste garantiden bir kere daha yağımı değiştirir yazlık olan 10w50 - 15w50 artık servis ne koyarsa onunla kullanırdım. Yağı değiştirmek senin menfaatine olur, ilk kilometrelerde alışan motorun içinde oluşabilecek metal talaşları bu ilk yağ değişimlerinde boşaltılıyor. 1000km bakımından sonra motor tertemiz olur gönül rahatlığıyla binersin. Benim şahsi görüşüm 3000-4000 lere gelmeden sentetik yağ kullanmamak. O zamana kadar motor iyice oturmuş olur, piston sekman iyice alışır sonra sentetiğe geçersin. Ayrıca çok fazla km yapmıyorsan sentetiğe de pek gerek yok çünkü km yi doldurmadan 6 ay geçince yağ özelliğini kaybedecek değiştirmek durumunda kalacaksın. Actevo yağ ucuz 12-13 tl litresi. Benimki 1100km oldu, az daha dolaşayım serviste yağı bir kere daha değiştirteceğim, böylelikle talaşlardan kurtulmuş olacağım. Ama servis kesin "abi ne temiz yağ çıktı, maşallah ne güzel kullanmışsın" diyecek
Reklamlar
-
19 Mart 2012, 00:07
#26602
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Ben ne dersem o konusu, benim böyle bi iddeam olmadı. Estafirulah. Fakat ben kendi uygulamamdan bahsediyim. 10w-50 veya 15w-50 olabilir bu mevsimden sonra. Artık havalar 15-50 kullanılabilecek kadar sıcak. Bende bi 1 ay içinde yağ değişimi yapacağım. Şu anki yağım 10-40. Sonraki yağım 15w-50 olacak. Hatta yağım elimde hazır. Shell advance VSX 15W-50.
Ben her yağ değişiminde motora 1 lt değil, 1100 gram, yani 100 gram fazla yağ koyuyorum. Bu benim uygulamam ve bir çok servisin önerisi ve uygulaması. 1 lt lik tam bi ambalaj boşalttıktan sonra 100 gramda başka bi ambalajdan ilave ediyorum.
Bende tekleme yok. Hiç te olmadı çok şükür. Arka frenimde de bi sorun yok. Bu iki sorunu hiç yaşamadım. Bu açıdan açıkçası sıfır 2011 model cbf alan bi kullanıcı olarak şanslıyım.
Hepsinde olmak zorunda değil o zaman abi ki senin km epey yüksektir. Geziyosun bildiğim kadarıyla. Yarın müsaitim gideyim halledeyim o zaman. Servis yok Edirne'de ama artık benim motorcuyla bir konuşurum onada danışırım. 10-50 15-50 koyalım birşeyler. Vites geçişleri bir dengesiz geliyor birşey mi var diye düşünüyorum sürekli yağ değişiminden sonra yumuşar umarım.
---------- Post added at 22:07 ---------- Previous post was at 22:04 ----------
TheNightHawk adlı üyeden alıntı
Ben de bugün hava sıcaktı çıkıp bir 40-50 km dolaştım. Ben de yağı değiştirdim. 20w-40 Actevo kullandım. Motora güzel uyum sağladı, zaten 1000 bakımında tekrar değiştireceğim. Ben senin yerinde olsam hemen 20W-40 actevo koyardım, 1000km olunca da serviste garantiden bir kere daha yağımı değiştirir yazlık olan 10w50 - 15w50 artık servis ne koyarsa onunla kullanırdım. Yağı değiştirmek senin menfaatine olur, ilk kilometrelerde alışan motorun içinde oluşabilecek metal talaşları bu ilk yağ değişimlerinde boşaltılıyor. 1000km bakımından sonra motor tertemiz olur gönül rahatlığıyla binersin. Benim şahsi görüşüm 3000-4000 lere gelmeden sentetik yağ kullanmamak. O zamana kadar motor iyice oturmuş olur, piston sekman iyice alışır sonra sentetiğe geçersin. Ayrıca çok fazla km yapmıyorsan sentetiğe de pek gerek yok çünkü km yi doldurmadan 6 ay geçince yağ özelliğini kaybedecek değiştirmek durumunda kalacaksın. Actevo yağ ucuz 12-13 tl litresi. Benimki 1100km oldu, az daha dolaşayım serviste yağı bir kere daha değiştirteceğim, böylelikle talaşlardan kurtulmuş olacağım. Ama servis kesin "abi ne temiz yağ çıktı, maşallah ne güzel kullanmışsın" diyecek
10w, 15w, 20w arasında ne fark var ki abi? Tam bilmiyorum ben. Konuya yabancıyım. Minibüslerimiz var Edirne'de ama onların yağıyla bizim ufaklığın uzaktan yakından alakası yok. Birde tam anlayamadım Sentetik mi koymalım sence ben bir yanlışlık var gibi yazdığın yerde. Çözemedim.
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
-
19 Mart 2012, 00:25
#26603
Şu sınavlar bitsede kurtulsam.Yazın fotoğraf çekeceğim günleri sabırsızlıkla bekliyorum :((( Bu arada Hüseyin abi çantasız motor çok güzelde kaskı eldiveni felan elinde taşımak istemiyor insan bir yerden sonra.
2020 'Tracer 900 İcon Blue
-
19 Mart 2012, 00:47
#26604
arkadaşlar bu gün hava güzel diye biraz gezdim ancak çok terslikler yaşadım
1. ışıklarda arkda firenim takılı kaldı :S ayak pedalının yukarı doğru gelen üçgen kısmı motorun o yuvarlak bölgesine sürtünüyordu ve bastım çektikten sonra baktımki yarıda takılı kaldı allahtan yürümeden farkettim ve biraz elle ayırdımama bu seferde bedal biraz fazla yukarı geldi sanırım :S
2. benzinim azdı yedek deopya aldım ve bi 30-40 km gittikten sonra benzin aldım ama yedekten normala almayı unuttum ve pendikten maltepeye doğru giderken maltepe girişlerinde motor bi tekledi ama tekrarlamadı benmde o aklıma geldi yedekte unuttuğum içindir heralde dedim ve depoyu normal konuma getirdim tekrarlamadı neden olur ?
3. ışıklarda önüme araba fırladı birden arka firene bastım ama çok sert değil ama arka tarafım gezdi kaydı lastikler berbat tekrar anladım bu gün :S
4. ve bu aynalardan ben hiç ama hiç bişi göremiyorum aynayı yukarı doğru ceviriyorum rüzgardan 100 km sonra aşağı doğru oluyo :S
-
19 Mart 2012, 00:52
#26605
sercan2667 adlı üyeden alıntı
Şu sınavlar bitsede kurtulsam.Yazın fotoğraf çekeceğim günleri sabırsızlıkla bekliyorum :((( Bu arada Hüseyin abi çantasız motor çok güzelde kaskı eldiveni felan elinde taşımak istemiyor insan bir yerden sonra.
Haklısın dostum. Abi deme aşağı yukarı aynı yaşlardayız diye düşünüyorum. Çanta alıcaz ya o kolay. Şehiriçinde çok sıkıntı olmuyor. Mekana kaskla gidiyorum zaten gittiğimiz yerler belli kasaya bırakıyorum hesabı öderken gidip alıyorum. Bazen öyle bankaya falan gidersem sıkıntı oluyor o zamanda aynanın üzerine takıyorum gidiyorum. Edirne'de öyle hırsız falan olayları pek yok. Kaskta öyle aşırı pahalı bişey değil zaten. Sıkıntı yok yani. Şuan xenon almak gibi bir niyetim var onu araştırıyorum fiyat konusunda sonra yeni kask alıcam en sonda çanta alırım. Ama çantasız yandan falan motor 20 numara duruyor. Bende şeklini çok beğeniyorum.
Bu arada aynaları değiştiren var mı? Çok kıl oluyorum ben aynalara. Acaip kör nokta kalıyor. Bende boyda 1.96 sıkıntı oluyor omuzlardan falan. Değiştirip sorunu çözen varsa fikrini ne taktığını öğrenmek isterim.
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
-
19 Mart 2012, 00:56
#26606
-
19 Mart 2012, 01:02
#26607
syn022 adlı üyeden alıntı
Haklısın dostum. Abi deme aşağı yukarı aynı yaşlardayız diye düşünüyorum. Çanta alıcaz ya o kolay. Şehiriçinde çok sıkıntı olmuyor. Mekana kaskla gidiyorum zaten gittiğimiz yerler belli kasaya bırakıyorum hesabı öderken gidip alıyorum. Bazen öyle bankaya falan gidersem sıkıntı oluyor o zamanda aynanın üzerine takıyorum gidiyorum. Edirne'de öyle hırsız falan olayları pek yok. Kaskta öyle aşırı pahalı bişey değil zaten. Sıkıntı yok yani. Şuan xenon almak gibi bir niyetim var onu araştırıyorum fiyat konusunda sonra yeni kask alıcam en sonda çanta alırım. Ama çantasız yandan falan motor 20 numara duruyor. Bende şeklini çok beğeniyorum.
Bu arada aynaları değiştiren var mı? Çok kıl oluyorum ben aynalara. Acaip kör nokta kalıyor. Bende boyda 1.96 sıkıntı oluyor omuzlardan falan. Değiştirip sorunu çözen varsa fikrini ne taktığını öğrenmek isterim.
Hüseyin çalınsa bile belki çalan kişinin hayatını kurtaracak daha çok sevaba gireceksin. Bir de insanları zorla kask kullanmaya teşvik ediyoruz. Evinde olup da kask kullanmayan da çok
Aynaların çözümü wiwi marka uzun sap ybr aynası.
-
19 Mart 2012, 01:05
#26608
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Hüseyin çalınsa bile belki çalan kişinin hayatını kurtaracak
daha çok sevaba gireceksin. Bir de insanları zorla kask kullanmaya teşvik ediyoruz. Evinde olup da kask kullanmayan da çok
Aynaların çözümü wiwi marka uzun sap ybr aynası.
---------- Post added at 23:02 ---------- Previous post was at 22:58 ----------
Hüseyin çalınsa bile belki çalan kişinin hayatını kurtaracak
daha çok sevaba gireceksin. Bir de insanları zorla kask kullanmaya teşvik ediyoruz. Evinde olup da kask kullanmayan da çok
Aynaların çözümü wiwi marka uzun sap ybr aynası.
Haklısın valla çalan eğer kafasına takmayı akıl ederse hayatı kurtulur belki birgün. Araştırayım biraz sahibinden'de o zaman olmadı geritiriz 1 çift. Yoksa böyle gidersek göremiycem arkamı çobanın biri çıkıcak üstüme. Allah korusun. Lastik havaları kaç olmalı arkadaşlar? Benimkiler biraz inik malum depoda soğukta durdular.
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
-
19 Mart 2012, 01:44
#26609
syn022 adlı üyeden alıntı
Haklısın valla çalan eğer kafasına takmayı akıl ederse hayatı kurtulur belki birgün. Araştırayım biraz sahibinden'de o zaman olmadı geritiriz 1 çift. Yoksa böyle gidersek göremiycem arkamı çobanın biri çıkıcak üstüme. Allah korusun. Lastik havaları kaç olmalı arkadaşlar? Benimkiler biraz inik malum depoda soğukta durdular.
Lastikler için bkz. kullanma kılavuzu sayfa 28.
http://www.cbfturkiye.org/indir/klavuzlar/CBF150.pdf
-
19 Mart 2012, 01:53
#26610
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Eyvallah çok yardımcı oldun bende kullanma kılavuzu yok. Bakamıyorum birçok şeye.
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
-
19 Mart 2012, 02:26
#26611
syn022 adlı üyeden alıntı
Eyvallah çok yardımcı oldun bende kullanma kılavuzu yok. Bakamıyorum birçok şeye.
Rica ederim, bak üstteki linkte tüm kılavuzu bulabilirsin. Gerçi bu 2007-2011 modellerinki ama yeni kılavuzda çok da değişen bir şey yok.
-
19 Mart 2012, 02:31
#26612
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Rica ederim, bak üstteki linkte tüm kılavuzu bulabilirsin. Gerçi bu 2007-2011 modellerinki ama yeni kılavuzda çok da değişen bir şey yok.
Açamadım ya ben onu açılmıyor sayfa. Problem değil. Çok sağol yarın hava basayım lastiklere sanki bugün geziyodu virajlarda motor bir farklı geldi.
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
-
19 Mart 2012, 02:34
#26613
syn022 adlı üyeden alıntı
Açamadım ya ben onu açılmıyor sayfa. Problem değil. Çok sağol yarın hava basayım lastiklere sanki bugün geziyodu virajlarda motor bir farklı geldi.
Msn gibi oldu burası, pdf uzantılı bir dosya, dolayısı ile pdf i açan bir program olmalı bilgisayarınızda. Adobe reader, foxit reader gibi.
Foxit i tavsiye ederim. http://www.foxitsoftware.com/downloads/ buradan indirebilirsin (iz)
Takılırsan özel mesajlardan yardım ederim
-
19 Mart 2012, 02:45
#26614
Onlar kurulu hocam az çok anlarım bilgisayardan. İnternetle alakalı birsorun var sanırım. Yüklemeyle alakalı kardeşim film izliyor içerde haliyle yavaş internet ondandır. Yoksa çalışıyordu problem yoktu veya güncelleme geldide ben iptal ettim ondan çalışmıyor olabilir neyse ya çözeriz sıkıntı yok.
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
-
19 Mart 2012, 11:14
#26615
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Hüseyin çalınsa bile belki çalan kişinin hayatını kurtaracak
daha çok sevaba gireceksin. Bir de insanları zorla kask kullanmaya teşvik ediyoruz. Evinde olup da kask kullanmayan da çok
Aynaların çözümü wiwi marka uzun sap ybr aynası.
Tebrik Ediyorum.
2020 'Tracer 900 İcon Blue
-
19 Mart 2012, 14:40
#26616
syn022 adlı üyeden alıntı
Hepsinde olmak zorunda değil o zaman abi ki senin km epey yüksektir. Geziyosun bildiğim kadarıyla. Yarın müsaitim gideyim halledeyim o zaman. Servis yok Edirne'de ama artık benim motorcuyla bir konuşurum onada danışırım. 10-50 15-50 koyalım birşeyler. Vites geçişleri bir dengesiz geliyor birşey mi var diye düşünüyorum sürekli yağ değişiminden sonra yumuşar umarım.
---------- Post added at 22:07 ---------- Previous post was at 22:04 ----------
10w, 15w, 20w arasında ne fark var ki abi? Tam bilmiyorum ben. Konuya yabancıyım. Minibüslerimiz var Edirne'de ama onların yağıyla bizim ufaklığın uzaktan yakından alakası yok. Birde tam anlayamadım Sentetik mi koymalım sence ben bir yanlışlık var gibi yazdığın yerde. Çözemedim.
baştaki rakam ve sonundaki W işareti yağın soğukken , kışın akışkanlığını gösterir. Benim şahsi araştırmalarıma göre motorun alışma devresinde belli bir miktar aşınma ile parçaların birbirlerine alışmaları hedeflendiğinden motorun ilk kilometrelerinde aşınmayı azaltan sentetik yağlar yerine mineral bazlı normal yağların kullanılmasının daha uygun olduğunu bir kaç kaynaktan okudum. Yanlış yağ seçimi çok kalın geldiğinde motorda güç kaybına, çok ince geldiğinde ise yeterli korumayı sağlayacak film tabakasını oluşturamadığından gereğinden fazla aşınmaya ve hararete neden olabilir. Her ne kadar motorlarımız hava soğutmalı olsa da, bunun yanında motorumuzun içinde kullanılan yağın da motorun sıcaklığının taşınması ve düşürülmesinde büyük etkisi var. Tüm motor parçalarımız debriyajımız bu yağın içinde çalışıyor ve altta biriken sıcak yağ yukarıya eksantiriğe doğru pompalanarak bir nevi motorun soğutma bölümü olan kafaya ısıyı iletiyor. İnce kalan yağ çoğumuzun aşina ve şikayetçi olduğu eksantirik zinciri sesinin belirgin olarak duyulmasına neden oluyor. Bence bu zincir sesi duyulduğunda yağ ya ince geliyor ya da eksik demektir. (Zincirde bir problem olmadığını varsayarsak) Ülkemizde 10w-40 4 mevsim çoğu şehirde kullanılabilecek bir yağ, 20w40 20w50 gibi yağlar ise yazın ya da iklimi daha yumuşak geçen sıfırın altında kış geçirmeyen illerimizde daha uygun. Sentetik yağ daha uzun süre VII diye adlandırılan vizkozite indeks arttırıcıların özelliğini kaybetmemesini sağlıyor. Bu VII denilen şey yağımızın 2 akışkanlıklı yani multi grade olmasını sağlıyor. Bu maddeleri şöyle düşünebilirsin, bunları bir yay farzet, ısı arttıkça genişleyerek vizkozitenin değişmsini sağlıyorlar. Ama belli kullanım süresinden sonra bu kimyasal yapıları bozuluyor ve kopuyor. Yağımızın vizkozite özelliği o zaman teke iniyor ve bu maddeler de aslen yağlayıcı bir madde olmadıklarından motora zararlı oluyor. Mesela milyonlarca km yapan kamyonlar, otobüsler tek vizkoziteli yağ kullanıyorlar. Çünkü her hava şartı için farklı yağ kullanıyorlar. Bu tek vizikoziteli yağlarda sözünü ettiğim VII maddesinin kullanımı yasak. Herneyse konuyu fazla dağıtmadan motorumuzun kullanma kitapçığında hangi ısı aralığı için hangi vizkozitede ve hangi standartları karşılayan yağların kullanılacağı belirtilmiştir. Isı vizkozite ayarını bu tabloya göre seçerek uygun yağı kullanmalıyız. Sentetik yağlar bence en az 3000-5000 km yi yapmış , motorunun parçaları aşınma ve alışma sürecini tamamlamış motorlarda kullanılmalı. Aslında bizim motorlara pek de gerekli değil açıkçası.
Kitapçıkta belirtilen aralıklar bu grafikte bulunmakta.
Grafik yeterince açıklayıcı.
-
19 Mart 2012, 14:42
#26617
motorumu satmış bulunmaktayım yarın gelip alcaklar kısmetse şimdiden içimde bi burukluk oldu
bu kawasaki bir başka dostummm
-
19 Mart 2012, 15:09
#26618
-
19 Mart 2012, 15:12
#26619
500km olunca 20-40 actewo koydum ben de... ama memnun değilim, sabahları çok geç ısınıyor makine, ayrıca vites geçişleri çok sertleşti, tak tuk ses geliyor vites küçültürken... şimdi 1000 km ye geldi, bakımı yaptıracam serviste ama hangi yağı koyacağımı bilmiyorum... serviste castrol 10-40 var bir de 20-40 actevo ...
ayrıca uzun tur camı taktırdım, aynalar değmesin diye direksiyonu bir cm geri aldık... şimdi elcik koruma takmak istiyorum , baktım debriyaj kolu ile tur camı arasında tam çevirince direksiyonu baş parmağım kadar bir boşluk kalıyor... acaba elcik korumalar uyar mı, bu forumda gördüğüm tur camlı ve elcik korumalı bir arkadaş vardı , kimdi o yav direksiyonu çok geri almak istemiyorum çünkü...
son problem de arka çanta... orjinal demirine taktık 35 lik kappa, tablanın yarısı dışarıda kaldı... tıkırtı yapıyor çukurlarda... o plastik tabla kırılabilir arazide... serviste korumalı siyah bir bağaj vardı, çok çirkin... acaba alternatif bir bağaj yokmu orjinali gibi gri, topcase i gönül rahatlığı ile takabileceğim ?
selamlar herkese...
-
19 Mart 2012, 15:14
#26620
bu kawasaki bir başka dostummm
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)
Bu Konudaki Etiketler