[QUOTE=mrsago;2607574]benim rodajım yeni bitti ilk 100 km ye kadar 30 km yi geçmedim 100 den 500 e kadar 50 60 km hız yaptım 500 1000 arası 60 70 km hızla gittim ancak şunu belirtmek isterim tamam hızlı gitmemek şart ama 50 yi geçmicem diyede kalkıp 6 bin 7 bin devirde vites atarsan hiçbir anlamı kalmaz yavaş gitmenin ilk 1000 km ye kadar 5 bin devri geçirme motoru.[COLOR="Silver"]
haklısın kardeşim aynen dediğini uyguluycam kimsenin gazına gelmiycem ilerde bende motorumda rahat etsin çok sağol.....
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
yaa şu alıntı nasıl yapılıyoo yaa anlamadım gitti biri bana anlatabilirmi?
[QUOTE=jackal_64;2607594]bunu yaparsan kendin kazanırsın motorun uzun ömürlü olur birde sana tavsiyem ilk yağı değiştirmek için 1000 km yi bekleme ben 200 de değiştirdim sonra 1000 de tekrar değiştirdim. bu arada alıntı yapmak istediğin kısmın alt sağ kısmında alıntı yazar oraya tıkla çıkan pencereye yaz yazacağını
ya sev ya terket...
Demekki benim motorda , anormallik varmış ,çünkü devir saatim 7500 ü geçmez bağırtmadan kullanırım 90 ı geçmem 5 inci vitesi bile az kullanırım çünkü sur içi e 5 e fazla çıkmam,
arkadaşlar benim motorda 160 kmde ama ben foruma yazdım rodaj konusunda kimse bişi yazmadı bende normal kullandım bi iki tanıdığın sözüne kanarak en fazla 5000 de filan vites atıyorum ve bazen 5500 e yaklastı dalmıslığım oluyo =) ilk 50 km filan 30-40 km hzlarda gitmiştim ama şimdi 80 e filan çıkıyorum sahilde hani zaten üstüne çıkmıo şimdilik zorlamyrmda
motora zarar gelmişmidir? bu saatten sonra ne yapayım?
arkadaşlar bide dün akşam yazmıştım ama kimse birşey demedi lütfen genç kardeşinize yardım =)
arkadaşlar fikirlerinize ihtiyacım var
öncelikle arka çanta istiyorum ama uygun olacak ve motorun sporluğunu bozmucak
ve motorsiklet pantolonu su rüzgar geçirmicek ve korumalı olacak buda uygun olursa iyi olur =)
ve jant şeridi sizce hangi renk güzel duruyor siyah cbf e ?
en son olarak motor sürerken telefonu koyabileceğim göz önünde biyere ihtiyacım var nasıl alternatifler var bilgi verirmisiniz? eskiden bazı motorlarda böyle bi ışık vardı ibresinde telefon çalarken yanıp sönüyodu öyle stickerlerde satılıyodu öyle bişi nereden bulabiliriz?
şimdiden teşekkürler =)
Bilgilendirmenizden dolayı teşekkür ederim arkadaşlar,
Birde yakıt konusunda ne dersiniz ????
Motoru yeni alan arkadaşlar ilk kaç ykr yaktı motorunuz depoyu doldurdugunuzda..???
Yakıt tüketimine son noktayı koyuyorum arkadaşlar.
Motorun yakıt tüketimini hesaplarken sadece sabit hızda gittiğinizi dikkate almayın. Ara hızlanmalarda gaz kolunu ne kadar çevirdiğiniz çok önemli. Şehir içinde yardıra yardıra hızlanarak 80km hıza sabitlerseniz, yavaş hızlanan birine oranla daha fazla yakarsınız. Alın size örnek dahada başka açıklaması yoktur:
Benim iş ev arası gidiş geliş 60km. Bunun 55km si düz otoban. Otobanda 80 ve 100 km ile farklı şekillerde kullandım.
1 depo ile 5500 devirde vites atarsanız;
Ara hızlanmalarda sakin, 80km/s ile: 520km
Ara hızlanmalarda agresif, 80km/s ile: 480km
Ara hızlanmalarda sakin, 100km/s ile : 450km
Ara hızlanmalarda agresif, 100km/s ile : 420km gidiyor.
5500 devirde vites atmak demek, agresif veya sakin kullanmak demek değildir. Gaz kolunu 1/4 açarak ta, tam gaz vererek te 5500 e çıkabilirsiniz. Ben sakin kullanımda 2/4, agresif kullanırken 3/4 gaz açarım. CBF150 de en uygun vites değiştirme devri 5500 dür.
Eğer motoruz ile ara hızlanmalarda tam gaz gidiyor, 8000-9000 devir 110-120km ne varsa yardırıyorsanız, 420 kmden aşağı düşmeniz oldukça kabul edilebilir. Hatta 390 larda bitebilir deponuz. Bu normaldir.
Ancak buna rağmen dediğim şekilde kullanıyorsanız, yanılıyorsunuzdur. Çünkü seri üretim bir motor, aynı kullanım şartlarında asla bir depoyla 70-80km fark yaratmaz. Diğer kullanıcılarla kendinizi eşit şekilde değerlendirmeyin, çok şüpheleniyorsanız benzin istasyonunuzu değiştirin, benzin hortumlarınızı sızıntıya karşı kontrol edin, buji ve karbüratöre bir baktırın. Bunun haricinde bu motorun yukarıdaki şartlardan daha farklı ( +-%10) yakması imkansızdır.
110 -120 yardırmakmı? servise ve honda servisi arkadaşıma sorduğumda" cbf lerin beyinleri 100 km de kitli asla geçemez , çok uğraştık olmadı malesef, cg 125 titan beyni taktık tamam geçiyor ama sonra beyni yiyor" diyorlar. aynen benim motorda düz yolda 4 de 100 5' e çekince yine 100. ya millet sıkıyor yada bu servisler bu işi bilmiyor . tamam rampa aşağı 110 120 yi görüyor zorlasan 200 de yaptırırsın ama düz yolda 120 çok ütopik.
bu efe mut'lu
Nasıl yahu, ben eneze giderken sabit 100 hafif eğimlerde 110a çıkabiliyorum.( bir kere sollayayım diye 120nin biraz üstüne çıktım) normalde uzun yolda 80 sabit giderim. Metehanın videoları var 130
Karşıdan rüzgar esmiyor ise 100 ile rahat sabit gidebilirsin. Bu arada paslı aynaları mı kullanıyorsun hala, ne oldu o konu son durum nedir.
@rebornx4 dişli değişimi yapmadın değil mi ?
---------- Post added 13-03-2012 at 00:39 ---------- Previous post was 12-03-2012 at 23:46 ----------
Öyle büyük bir sıkıntı olmaz tahminimce (kişisel görüşüm) bu saatten sonra dedikleri gibi 400-500km de yağını değiştir ki ilk kmlerdeki çapaklar ilk yağıyla aksın.
Çanta uygun istiyorum derken bütçen nedir. (görünüş kişiye göre değiştiği için bir şey diyemem) Bu motosiklete bir çok çanta yakışıyor.
Hudson deriden almıştım pantolonumu, öndeki fermuarı dışında sıkıntım yok, su geçirmiyor sıcak tutuyor. Ama sadece kışın giyiyorum ve korumaları çok iyi değil. Dizliğimi de pantolon altına giyebildiğim için sorun olmuyor. http://www.hudsonderi.com/?urun-565-...torsiklet.html ben alırken 80tl civarıydı.
siyaha beyaz renk yapanlar var Belki beşiktaşlı oldukları için
Ben vakumlu telefon tutucu aldım. Karaköye gittiğim bir zaman 10tl gibi bir fiyata almıştım. Önceleri düşer diye çekiniyordum ama şimdiye kadar bir şey olmadı. Emanet gibi dursa da elinle çekince anlıyorsun sağlam tuttuğunu. Bir de benim motosikletimin çakmak girişi var, gps ile beraber güzel oluyor
[QUOTE=cbr125cbr;2607853]Nasıl yahu, ben eneze giderken sabit 100 hafif eğimlerde 110a çıkabiliyorum.( bir kere sollayayım diye 120nin biraz üstüne çıktım) normalde uzun yolda 80 sabit giderim. Metehanın videoları var 130
Karşıdan rüzgar esmiyor ise 100 ile rahat sabit gidebilirsin. Bu arada paslı aynaları mı kullanıyorsun hala, ne oldu o konu son durum nedir.
paslı aynalar duruyor zaten ybr aynası takacam omzumdan bişey görünmüyor. servis uğraşma sonuç alamassın vs . dedi bende kastırmadım açıkçası, geçende goldwing gelmiş böyle paslı 60 liralık motorun parçalarını değişmemişler. aslında reklamda oluyo ne güzel yolda sormadan geçen yok kendileri bilir. sanayide nikelaj attıracam motor düşünce sürtülen yerlerde vardı 80 lira istediler boyamaya . biraz daha düşeyimde öyle gideyim diyorum.
bu efe mut'lu
ben düzde 115km ile gidebiliyordum rüzgara göre ama 110km kesin görüyordu bi yanlışınız olmasın :D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
dişli ile oynayıp üstüne yatmıyosun değilmi? rüzgar arkadanda esiyor olabilir. ne yanlışı ? benim motor bu servide bunu diyor . cbf lerin hepsi farklımı beyinlere sahip. motor 3200 de dahada açılacaksa bilmiyorum.
bu efe mut'lu
yok abi 120 km redline en azından 2011 lerde öncesinde devir göstergesi yok zaten :D 120oldunmu 9bin devrin içindesin ama 115 de 8.5 falan :D çok yakın ama değil çok düşük hızlar yazıyosunuz die söledim 100km son hız nedir düzde benim aletim 115 rüzgara karşıysa 110 yapıyordu ben hep yapıyordum anlamı çıkmasın ihtiyaç halinde çıkabiliyordu düzde :D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
vazelini tüm hondacı arkadaşlarin yanında taşıması gerektiğini düşünüyorum. benim motoru denizden gece düşen çiğ mahvetti.cünkü çoğunlukla gece bindim gündüz yatardı motor yağmurda görmedi.
bu efe mut'lu
valla zaten 96kiloyum ve cbf e yatamıycak kadar büyüküm saplanmış gibiydim zaten motora gayet naked havasında dümdüz e-5 asfaltlarında her daim istediğimde yapabiliyordum 110 kesin banko allahın emri :D ama gel gelelim malım çok kıymetlidir genede 80-100km de seyrederdim genel dediğimde yüzde 90 :D-usta ben bunu bilir bunu sölerim çevremde çok cbf var 100km geçemiyorsa cbfin bi problem vardır o allete onu bilir onu sölerim mümkün değil
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
2009 dan bu yana 35000 kmdir cbf150 kullanıyorum. Bu motor aşırı rüzgarların olmadığı, eğimsiz bir yolda sabit 110 ile çok rahat gider. Ancak bu devirli kullanımdır ve motoru uzun vadede sıkıntıya sokar. Motorun hasar görmesi için illaki redline içerisine girmesi gerekmez. Redline'a uzun süre girmek, ani şekilde yağlama azlığına bağlı olarak sorunlar yaratabilir (bkz gt250r serisi) Motoru 6000 ve ya 8000 devir kullanmak arasındaki fark, motorun ömrüne yansır. Eğer motorun tam gaz açmana rağmen 100ü geçmiyorsa sorun vardır. Ben rüzgarsız bir havada, gazı %75-80 açık tutarak sabit 100km/s ile gidebiliyorum. Bu motorun da maksimum gideri budur, 100ü geçecekseniz direk motoru satın, gidin comet 250, cbr250r falan alın. Boşu boşuna motor ömrünü kısaltmayın.
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)