Herkese iyi günler, bu h.sonu yaklaşık olarak 90 km civarı yol yaptım. diğer motorları bilmiyorum ama cbf 150 yolda beni rahatsız edecek kadar titreşim vermedi. bir çukurdan geçerken arabada nasılsam motorun üzerinde de o şekildeydim. çok konforluydu. hız denemesi yapmadım. ortalama 40-50 km hızda gezdim. alır almaz touring cam taktım. buradan okuduğum kadarıyla tavsiye eden çoktu. hiç orjinal camlı olarak sürmedim. orjinal camı duruyor, yazın ona geçerim belki. sürüş ve gezi konusunda çok hoşuma gitti. çok zevk aldım.
şimdi gelelim asıl öğrenmek istediklerime. motorum şu anda 3.400 km'de. Bakımını nasıl yapacağım? ilk olarak honda servisine götürüp orada bakımını yaptırayim, oradan öğrenir daha sonra kendim yaparım.
bakımda neler yapıyorlar, neleri kontrol ediyorlar.
Bir de benim düzenli olarak kontrol etmem gereken neler var motorda, mesela fren hidroliği diye duymuştum. lastik havaları kullanım klavuzunda ön 25 arka 28-32 arası ağırlığa göre diyor.
beni yönlendirebilirseniz çok sevinirim.
AB rh (+)Biz rüzgarı hissetmeyi seçtik, klimayı değil...
Hoşgeldin aramıza
Aradığın şey bu forumda, http://www.motosiklet.net/forum/moto...ligi-1002.html ama okumaktan sıkılmaman gerek.. kolay gelsin.. bak bu sayede aklına gelmeyen ve daha bilmediğin bir sürü konu hakkında bilgi edinmiş olursun..
teşekkürler cbrcbr :c))
AB rh (+)Biz rüzgarı hissetmeyi seçtik, klimayı değil...
bu başlığı baştan sona okumak, zamanında cıbıf almayı düşünen benim için harika bir şeydi. o kadar sayfayı soluksuz okumuştum.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Arkadaşlar bugün buji almaya gittim.cbf150 için CPR7EAIX-9 kodlu iridyum buji önerdiler bende deneyeyim diye aldım fakat kitapçıkta CPR8EA-9 veya CPR9EA-9 kullanın yazıyor şimdu bu buji yanlışmı taksam mı takmasam mı arada kaldım? Değiştireyimmi yoksa bir sorun olmazmı kullanırsam.Bazı yerlerde iridyum bujiler aradaki fiyat farkına deymiyor falan denilmiş bizim motorlar için.Onun için sormuyorum motora uyması zarar vermemesi için soruyorum eğer kullanılması uygunsa takacağım ısı aralığı falan gibi bir sorunu varsa değiştirmeyi düşünüyorum bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim.
cpr 7ea buji deneyimimiz oldu geçmiş tarihlerde, tavsiye etmem. Şöyle bi olumsuzluk yaşadık. Bizim orjinal bujilerin değişim aralığına servis 8000 km de bir der. Buna rağmen 2000 km sonra bujiyi kontrol ettiğimizde orjinal bujinin 8000 km sonra söküldüğü halinden bile buji tırnağının daha fazla deforme olduğunu (karardığını) gördük ve bujiyi orjinali ile hemen değiştirdik. Her yetkili serviste CPR8EA-9 buji mevcuttur. Yetkili servisler sana uzakta dahi olsa kapına istet kargoyla gelsin. Motor için uygun ısı aralığını karşılamayan her hangi bir buji kullanırsan daha ileri seviyede problemlerlede karşılaşma riskin olabilir. Bence hiç deneme. Motorun çekişi çok artarmış, az yakarmış vb gibi hurafelerede inanma. Motorda mutlaka orj.. olması gereken (özellikle ısı aralığı olarak orj.. değerlerde) en önemli parçalardan biri bujidir. Aynı değerlerde olsa bile orjinal olmayan, yan sanayi bir bujiyi de almanı tavsiye etmem. Elbette kitapçıkta geçtiği gibi CPR9EA-9 bu bujinin orj.. ngk olanını bulabilirsen takabilirsin. Ama bunun orj..ne ulaşamazsan yetkili servisten orj CPR8EA-9 buji al, aslanlar gibi gez.
Bende şimdiye kadar hep orjinalini kullandım yine orjinalinden alıyordumda iridyum verelim diyince bende daha kaliteli birşey olsun diye olur dedim.Biraz aceleyle attım herhalde mesajı önceki sayfalara bakınca iridyum bujinin tartışıldığını gördüm.Riske girmemek için az önce gittim içime sinmedi standart kodluyla değiştirebilir miyiz dedim değiştirdiler.Aslında iyi buji biz bunları takıyoruz cbf lere falan dedi ama kod falan uymayınca benim içime sinmedi. NGK cpr8ea-9 aldım.Yarında arka balatam geldiğinde bahara hazırız demektir
herkese iyi akşamlar,
cbf 150 nin hava filtresini nasıl sökebilirim,
en son ne zaman değiştiğini veya temizlendiğini bilmiyorum,
alet çantam var az çok anlarım söküp takma işlerinden ama nerde olduğunu nasıl söküleceğini bilmiyorum bi yol gösteren olursa çok mutlu olurum.
ayrıca karbiratörü temizletmem gerekir mi gerekmez mi nasıl anlayabilirim?
teşekkürler şimdiden
geçen gün servise gittim..ısınınca motordan biraz fazla ses geliyor diye..servisin önüne çektik ordaki yetkili bir bayan vardı motorun neyi var diye sordu bende biraz gürültülü çalışıyor dedim. ustasını çagırdı geldi bir iki baktı . bindi biraz gezdi geldi..bende neyi varmış usta dedim.. ustanın cevabı enteresan..böyle birşey anlayamayız, servis kayıtlarını bakmak lazım dedi..yaww sen ustaysan motorun sesinden azda olsa birşeyler anlaman lazım..tamam dedim gittim..birdahada servise gitmiyorum...servis kayıtlarına bakınca dedemde bilir yanlışmı beylerrr
Merhaba telden girdigim icin diger sayfalari okuyamadm
1)Kronik bir problemi var mi
2)Tvsden sonra bana cok yavas gelir mi gerci tvsyi bile daha 500 km kullanmadm
3)Lastik sorunu yasar mym tvsyi ondan satiyorum michelin lastikler uyuyor mu sorunsuz
4)Servislerin disaridan goruntusu arabalarn ki gibi avp standartlarnda gozukuyor yani bisiklet tamircisinden bozma degil icinde yani verilen hizmette oyle mi
5)Vibrasyonun yok oldugunu duydum tvs den sonra araba gibi gelir herhalde
Cevaplayacak arkadaslara simdiden tesekkeru ediyorum
Isındığı zaman siboblar bolluk yapar. Çok anormal ses varsa ayar gerekebilir. Benim tercihim kış başı sıkılaştırıp yaz başlamadan bollaştırmak.. uzun süreli ve dip gaz kullanımlarda ısınma ile alakalı bir bollaşma oluyor ama soğuduktan sonra o ses kesilir..
buji konusuna gelince cpr 7ea9 gibi bujiler piacco fly 100 gibi makinalrın bujisidir. 7 uzunluğunu 9 da çapını gösteririr. Benim bildiğim 7 ateşlemeyi daha uzaktan yaptığından tırnak çama sağlar.. 8-9 idealdir. Bir sçylentiye göre 9-9 bujiler cbf in uzun yol bujisidir. iridyum olayına da gelince bizim motosiklete uygun dedikleri kısa kalıyor.. Kullandım.. hele hele 150 lik makinada pek bi fark da hissedilmiyor. ben daha uzun ömürlü olur mantığı ile takmıştım. 8-9 ile daha uyumlu çalıştığını söyleyebilirim. iridyumların daha çok 4 silindirli enjeksiyonlularda işe yaradığını düşünüyorum.. neden dersen er-5 im vardı ona da iridyum taktım orjinal bujisinden daha kısa sürede kararıp işlevini yitirdi..
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:16 ----------
soru cevap gibi yazdım saygılar..
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
Merhaba arkadaşlar motorumu satıyorum.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6996958/detay/
Sela altının depoya en yakın yani en ön tarafına doğru bak. İmece usulü yapalım
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:46 ----------
1-Kronik bi problemi var diyemeyiz. Bi problemin kronik olarak adlandırılabilmesi için bahsedilen problemleri motorların % 99 unda görebilmemiz lazım. Bu seviyede bi problem yok. Fakat bayiden çıktıktan sonra bazı ufak tefek, çözebileceğin veya çözdürebileceğin sıkıntı veya sıkıntılarla karşılaşman mümkün olabilir. Bunları merak ediyorsan forumda örnekleri mevcut.
Motor yağ eksiltiyormuş falan mış filanmış diye takılma bu olaya. Bu kullanıma, motora şartlara göre değişir. Elbette ateş olmayan yerden duman çıkmaz ama kullanılan motor yağ yakıyor veya eksiltiliyorsada çaresi var. Yeterki yağ eksiltmeye sebep motorun bitme eğilimine girmiş olması olmasın. Bu motoru almayı düşünüpte sırf yağ yakıyormuş diye almaktan vazgeçenler var. İnanılacak gibi değil. Bunuda ben kronik bir problem veya bazı arkadaşlar gibi başlı başına bir problemmiş gibi görmüyorum. Hep yazmışımdır, Burgman 400 lerde yağ eksiltirler. Hemde oran olarak bizim cbf lerden fazlaca eksiltiyorlar. Şimdi bu motoru karalayabilirmiyiz sizce. Kime sorsanız maxi scoot..kralıdır Burgman 400 Elbette cbf tede eksilen yağı seyretmeyip tamamlamayı bilenler için sıkıntı yok.
2-İvmelenmede bi tatminsizlik yaşamazsın tahmin ediyorum ama tvs nin max hızı sanırım 5-10 km-h daha yüksek, bu tatmin etmiyebilir. Ama tvs de o hızlarda maruz kaldığın titreşimi düşünmek bile istemiyorum. Ama cbf in sın sürati tvs nin ulaştığı max. hızın bir miktar altında kalsada artık tvs de var olan titreşimi bir gram dahi hissetmeyeceksin.
3- Orjinal cbf te gelen duroları değiştirdiğin müddetçe lastik sorunu yaşamazsın.
4- Bu maddedeki teşhisin aynen doğru.
5- Bu madde de aynen doğru.
Cok teskkur ederim yag eksiltme olayi bizim arabalardada var corsa d 2011 model 20 binde ve c220 2012 model onlarda yag eksiltiyor bu aslnda bir sorun degildir motordan anlamayanlar sorun oldugunu sanyor 600 bin km gormus multijetler ve mercedesler ozlellikle motoru korumuak amacli oldugunu soyluyor kac tane makine muh. Tanidigim varsa serviste aynini soyledi yani bana problem olmaz hem tvsde 1000 kmde 100 ml eksilttigini duydum dediginiz gibi ayni viskozitede yagi eklemek muhim olan birde benim boy 160 cm sknti olur mu acaba
Lastiklerdede michelinler herhalde bire bir uyuyor sikintisiz 5 10 kmlik bir hzda onemli degil zaten hz motoru degil amac motosiklete binmeyi ogrenmek umarm benim motoru satarmda alirim bir cbf 150 yarn yikayip cilalayip foto koyucam bu haftada yagmur camur olmazsa ilk 500 bakimini yaptiricam
Biraz araştırınca bizim motorun bujisinin özel üretim bir buji olduğunu gördüm. Farklı bir kod kullanmak sıkıntıya yol açabilir. Riske girmeye hiç gerek yok.
Honda servisleri ikinci el alyor mu bilginiz var mi benim tvsyi versek
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)