Ortaya kaynatılmış bi şey yok, bizim aldığımız demirler aslında CBF250 için olanlar, tabii bizim motorun rake açısı daha düşük olduğu için o demir bizim motorda şasiden çıkıntı yapıyor. Evet daha sağlam gibi duruyor ama çamurluğu da kırma eğilimi var. Aslında bu tip motorlara takılması gereken doğru tasarım ortası boş olan demir.
Biz motoru ilk alanlar o zaman bu ortası boş demir olmadığı ve geleceğinden haberimiz de olmadığı için nerde takılıyorsa hemen oraya gidip taktırdık. Kaldı ki aynı şey yan sehpa için de geçerli, benim koruma demiri ile beraber taktırdığım yan sehpa da pek kullanışlı değil, zira ayakla açmak için ekstradan kolu yok ve normalden de biraz uzun olduğu için motorun üstündeyken motoru sağ tarafa yatırarak açabilyorum. Ayrıca çok çabuk boyası dökülüp pas yapmaya başladı. Yani o zaman biraz da acemiliğimizin kurbanı olduk. Direkt kurye işi fason malları giydirdiler bize.
Yeni alan arkadaşlara tavsiyem, yan ayak ve koruma demiri için ortası boş olan demiri ve üstünde kolu olan yan ayakları tercih etmeleridir. Ben demirle beraber yan ayağı da değiştireceğim.
Yeni alanlara hayırlı olsun motorları!
Acemilik varsa, ilk motorunuzsa, lütfen buradan bilgi edinerek aksesuar taktırın, sonra başınız ağrımasın. Neticede bir yanlışı anlamak için ille de onu yaşamak gerekmez, sizden önce yaşamışlardan bilgi edinmek daha mantıklı bir davranış.
Kaynatılmış derken,chatkut'ün çizdiği resimdeki orta demirden bahsediyorum.Orta demirli ve orta demirsiz diyelim.Ben geçen hafta 188 km yaptım ve birtakım sesler de geldi.Fakat sesler amortisör sesleri idi benimkinde.Çukurlar büyüktü ve çukura girince de sesleri duydum.Zaten sıkıntı da ortadaki demir değil.Ben koruma demirivurmaz diyorum.Ters V düşün.Yani esneme de vurması imkansız.Tabi bu motorda yeniyim.Akşam eve gidince ilk işim brandayı açıp darbe izi aramak.
Vallaha ben de kaldırımdan inerken filan özellikle yüklendim ve baktım ama demir oraya değmiyordu da çok yaklaşıyordu ama amortisörün çamurluğun tam ortasına vurabilmesi de imkansız. Ben bir kaç kez ani frenlemeler yaptım ilk aldığımda o zaman vurmuş olabilir ki bunu serviste aynı motor ve demiri kullanan arkadaş da söyledi, ondaki vuruk daha çoktu, tabii daha çok km de yapmıştı. Zaten motorun ön amortisörler, binince yığılıp aşağı iniyor, bi kaç ani frende de şasinin dışında kalan koruma demiri vurmuştur, çünkü ben demir de de çizikler gördüm ona da keçe yapıştırdım, en azından değişene kadar etki azalır.
Yukarıda da yazdım.Amortisörlerin kulelerinden gelebilir diye o ses.Ama amortisör eğer o kadar inmişse sinyaller yerinde durmazdı.Parçalanır giderdi.En iyisi bir daha bakmak.Bir çözümü daha varteknikhoca diye bir arkadaşımız var burada.ona özel mesaj atmamız lazımbenden bıkmıştır:siz atın
Amortisör vuramaz diyorum zaten cloud.Yukarıyı bir daha oku.
Ortası boş demir ile ortası dolu demirin tüm ölçüleri aynı.Ama montajda bir farklılık olabilir.Ortası dolu demirin ortasının vurması da imkansız zaten.Yani ortası dolu demirin ortası,çamurluğa değmez ortası
Üstelik yetkili servis ısrarla bu demiri de takmazdı kanaatimce.Yeni üretilen birşey takardı ki en son alanlardan biriyim.
ilk olarak bütün ölçüler aynı diye bir şey yok, çünkü piyasada bir sürü, çeşit çeşit ortası dolu koruma demiri var.
boş olanları ise şu ana dek sadece mutluhan ın sattığını gördüm ki diğer bayiiler bile mutluhandan temin ediyorlar bu demiri.ve onun ne tipi nede ölçüsü diğerleri ile benzer.dolu olanlarda şasi demiri ortaya giremediği için koruma dışa doğru çıkıntı yapıyor.
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
İzmir li cbf ci arkadaşlar bir gezi organize edin , tanışıklık olsun
ok bu hafta olmasın ehliyet haftaya elime geçicek...haftaya gerçi mt izmir olarak halı saha maçı falan var pazar günü eğitim pisti olayı var okumuşsunuzdur...isterseniz o pist eğitimine cbfciler olarak toplanıp gidebiliriz...yada ayrı bişeyler yapalım...çay falan içelim bi yerlerde...
motorlarını yeni alan arkadaşlara hayırlı olsun
lezzet gider,mesuliyet kalır...
Şu an bu konu içerisinde 50 kullanıcı var. (0 üye ve 50 misafir)