Bizim buradaki tamircilerin en kaliteli yağı castrol actevo diğerlerini için yani yarı sentetik için gerek yok fazla para vermeye bu motorlar için bu yağ yeterli denildi ve o uzun km.ler giden ecza deposu motorlarınada bundan koyuyorlar 2,000 km de bir ekleme 4,000 km.de değişim yapıyorlarmış.
vites sorunu yaşıyan arkadaşım merhaba.2 ci vitese geçiş diyer geçişlerden farklıdır çünkü arada boşuda geçip sonra 2 ye ulaşır bu sebeple kat ettiyi yol iki kat uzundur.1 den 2 ye geçerkenki trak sesi normaldir.buna eğer zincirin çok bolsa aşırı etki eder.çünki vites geçerken bu boşlukta alınır ve extra ses ve vuruntu hissi oluşur.yani korkulacak bişey yok gayet normal.
motor sehpada,viteste ve debriyaja basık durumda dönüyor ama elle tutulduğunda rahatça duruyorsa buda normal sorun yok.fakat elle tutulamıyor ısrarla dönmeye çalışıyorsa debriyajın tam ayırmadığı anlamına gelir.bahsettiyin durumlar çok normal.bu arada ikiye geçişlerde 1 ile fazla hızlanırsan bu ses olur ama sadece kalkış yapıp devirlenmeden ve vites pedalını bekletmeden kararlı bi şekşlde kaldırısan bu ses ve vuruntu olmayacaktır.tabi debriyaj ayarının iyi olduğunu varsayarak bunu söylüyorum.iyi sürüşler
Bende de oluyor motorum 5500 km de ama fazla da takılmıyorum zaten 4000 tl lik bi motorun viteslerinin şahsen ben yağ gibi saat gibi geçmesini de beklemiyorum ha varsa benim motorumun öyle ses mes yok gelde bak diyen gerçekten buluşalım bende göreyim aradaki farkı bu arada bende de oluyor dediğim hem vites geçişlerinin özellikle motor soğukken sesli geçmesi ve orta sehpada ve motor boştayken arka tekerin çok yavaş olarak dönmesi bana sorun olarak gözükmedi bu güne kadar ve halada bi sorun oldugunu sanmıyorum. Fazla pimpiriklenmiyorum yani yagını değiştiriyorum zinciri yağlıyorum basıyorum gidiyorum elin japonu elin çinlisine öyle bi motor yaptırmışki arkadaş binmede yanında yat Allah sattırmasın bunu satarsamda gene sıfırından almak için satarım artık.
Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
ONE LIFE LIVE IT
Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)
arkadaşlar bende bi merak uyandı ve ybr paylaşım sitesine bi uğradım son 5 sayfasını okudum.lütfen kimse diğer forumdan gelipte atıp tutmasın forum orda herkes inceleyebilir.20000 binde krank kırmalar,şansıman arızaları,sübap arızaları.herşey bi kenara bilya markaları paylaşılıyor.hani şu bahsettiyim krank bilyaları.bu durum hiç hoş deyil
Merhaba arkaşdaşlar
forumda bu yazacağım konuyla ilgili çok şey yazıldı belki ama ben tekrardan bir fikrinizi almak isterim
geçen pazar günü cbf'in üzerindeki duro lastikler yüzünden motor kaydı ve maalesef yere düştüm.şimdi acilen bu lastikleri değiştirme çabası içindeyim
ama michelin pilot sporty ve pirelli mt 65 arasında kaldım her iki lastik içinde iyi yorumlar yapılmış ama karar veremiyorum
arada 50 60tl gibi bir fark var sizce lastik konusunda seçimim ne olmalı.
birde motora touring camı taktıracağım önereceğiniz cam hangisi link verebilirseniz çok sevinirim
cevap yazan ve yazmayan herkese saygılar.
Selam mkaptan ben yaklaşık 3 yıl önce pirelli mt 65 kullanmaya başladım. lastikleri ilk taktığımda gerçekten lastiklerin limitlerini zorlayacak bir motosiklet eğitimine katıldım. lastikler kesinlikle güven verdi o zaman bana. fakat aradan 2 yıl geçince verim azalıyor. tabi bunu lastik son kullanma tarihine yaklaşması, zamanla sertleşmesi vs. tetikliyor. yani genel olarak ilk takılan yıl lastikler inanılmaz verimli, ikinci yıl verim azalıyor. şimdi 3. yıldayım artık lastikler güven vermiyor. Benim izlenimlerim bunlar. (michelin lastikleri hiç denemedim.)
[COLOR="DarkOrchid"]CBF 150...... Burak[/COLOR]
Dün würth zincir yağı aldım. Önceden castrol kullanıyordum ve arka janta çok fazla sıçratma yapıyordu. Akşam würth ile yağladım ve sabah yola çıktım. Hiçbir şekilde sıçrama yok. Fiyat olarak da çok fark yok aslında zincir yağı düşünen varsa tavsiye ederim.
arkadaşlar sıfır cbf 150 alıcam istanbulda hangi bayiyi tavsiye edersiniz hangisi daha iyi daha dürüsttür acaba ?
ya sev ya terket...
sa arkadaşlar abiler bu motorda ayak marşı yok galiba ihtiyaç oluyor mu ayak marşına özellikle kış aylarında ybr ile bu motor arasında kaldım yardım edin
ayak marşına fırsat kalmıyo saten :D motor çok sağlam kolay kolay aküsü bitmiyor.
akü yok ise tak 2 ye hafif ilerle çaçışıyor saten.
Honda CBF 150 ((2007 2008 (siyah) 2011)) ve CBR 125 R HRC ((2011)) CBF 150 (((2011 Gümüş))).... Asya Motor Elegant 150 (170cc) Kırmızı
Dürüstlüğünü bilmiyorum ama servislerinden memnun olan arkadaşlar Pazarbaşı ve esengülün adını çok söylüyorlardı. Tabii olarak onlarca yüzlerce cbf150 var hangisine aynı özeni gösterecekler ki ?
Buradaki bayiileri tek tek ara ödeme koşulları hakkında fikrin olur en ucuzuna bir de pazarlık denersin, hayırlısı ise olur.
http://www.honda.com.tr/bayiler.aspx?type=motorsiklet
Hoşgeldin cbf forumuna, Lifan tay almayı düşünüyordun bir ara hayırdır. Hatırladığım bir çok başlık açmıştın hatta bir tanesi 2500 tlye kadar motosiklet tavsiyesi istiyordun.
Ayak marşını bilmiyorum da ben motosikleti uzaktan çalıştırıyorum ele ayağa gerek kalmıyor. jikleyi açınca soğukta da çalışıyor sadece başında durup biraz ısıtmak gerekiyor.
http://www.izlesene.com/video/honda-cbf-150/2374387
honda dogu batı motoru tavsiye ederim araştırdım nerdeyse tüm bayileri dolaştım okmeydanında oturuyorum ümraniyeden gidip aldım gerçi bende tecrübe yoktu enişteyle gidip aldık bu benim nacizane tavsiyem, dürüsttür kelimesi ni deyiştir istersen çünkü senın elınde hangi bayiden almak istersen ordan alırsın araştır iyice..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:16 ----------
a.s servise 1000 km bakımına götürecektim akü bitmiş şans işte acemiyim 2 tak vurdumdum ilk defa hemen aldı deneyimimde 1000 km karar senin
ayak marşı eski kasa cbf lerde yokluğunu hiç hssettirmedi hatta yeni kasalarda kuru akü kullanılıyor hissettiriceyini sanmıyorum.farzedelimki akü miyadını doldurdu arkadaşların dediyi gibi iki küçük bi vurdurmayla dahi çalışıyor tabi yakıt sistemi ayarlarının bozulmamış olduğunu varsayıyorum
---------- Post added at 08:26 ---------- Previous post was at 08:22 ----------
eksik yazmışım ikinci vites ile vurdurularak demek istedim
Ayak marşı bu kadar takılacak bi mevzu değil arkadaşlar.10 yıldır motor üstündeyim aralarında tvs ybr kullandım ayak marşı olan ama hiç ihtiyacım olmadı..Diğer motorlarımın ayak marşı yoktu.. Zaten yumruk kadar aküsü var ,çarşıya gidip gelsen akü dolar yani ..
viteslerin sert geçişi motor yağının viskozitesine bağlı çünkü şanzıman motor yağında faydalanıyor.çeşitli marka ve vizkoziteler büyük oranda deyişik etkiler gösterebiliyor.ben 10-40 castrol power kullanıyorum gayet memnunum
---------- Post added at 08:33 ---------- Previous post was at 08:29 ----------
vites geçişleri birde eyer debriyajınızı bırakmaya başlarken kavrama yapıyosa bundanda olabilir çünkü tam ayırmıyodur.en az 2 cm boşa gidip sonra kavramaya başlaması lazım bunuda göz ardı etmeyelim
Arkadaşlar motor ısındığında koku yapıyordu daha önceki mesajlarımda yazmıstım bazı arkadaslardada olmus yanıkımsı garip bi koku..
Ethemm arkadaşın dediği gibi sorun buji piposundanmış değiştirdiler sorun giderildi.Ancak bence bu aparatın garantiden değişmesi gerekiyordu bu benim bozacağım bi parça değil.. zaten 5tl lik bir ürün mebla çok uygun ancak müşteri memnuniyeti açısından bu parçanın garanti kapsamında değişmesi gerektiğini düşünmekteyim..
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)