Güzel zaman geçirdik şenol abi.. keşke irfan aganın cbf 150 nin arkasına yaptığı römorkuda fotoğraflasaydık.. Resmen adam orjinal honda römorku yapmış..
Güzel zaman geçirdik şenol abi.. keşke irfan aganın cbf 150 nin arkasına yaptığı römorkuda fotoğraflasaydık.. Resmen adam orjinal honda römorku yapmış..
Benim tercihim kışın soğuk olduğu için ince yağ kullanmak yani 10-40 yazın sıcakda da yağ iyice inceleceğinden dolayıda bıraz daha kalın olan 15-50 kullanmak.
Kışın soğukda ilk çalıştırmada motorda 10-40 var ise daha çabuk ısınır 20-50 daha gec ısınmasına sebebıyet verır. Motor ısındıktan sonra fark etmeyecektir.
İşin özü yağlamanın daha iyi olması için kışın ince yağ yazın kalın yağ. Arkadaşlar yanlışım varise düzeltin
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.
Emreciğim ;
Motor yağ numaraları ile fazla oynanmaz.. Çünkü bir motor örneğin 10/40 yağa
alıştığı zaman bununla devam edilmesi gerekir.. Kalın yağı koyduğun zaman pistonlar yeniden
alışmaya başlayarak aşınacaktır.. Sonra ince koyunca motorun yağ yakacaktır, ömrü çabuk bitecektir.. Belki bu grafik yardımcı olur..
Motor Yağları Derece Listesi
Yaşanan bölge Viskozite değeri
-30 +30 0W-30
-25 +30 5W-30
-25 +40 5W-40
-20 +30 10W-30
-20 +40 10W-40 Bizim ülkemizin motor yağı bu olmalı ..Tüm araçlar için geçerlidir
-15 +40 15W-40
-15 +50 15W-50
-20 +50 10W-50
-10 +50 20W-50
-20 +60 10W-60
Bu bilgi için teşekkürler peki honda servislerinde neden 20-50 shellin yağını koyuyorlar tum motorlara anlamıs değilim baska bi seçenek yok..
Ben bugune kadar arabama hep 10-40 tam sentetık koydum.Ancak motor hava soğutmalı ve düşük cc olduğundan çok ısınacağını düşünerek yazın 15-40 dıye düşünmüştüm..(bu benim şahsi fikrimdi ) ancak koyulan yağ vizikotesi değiştiğinde pistonların alışma olayı ve aşınma yapacağı konusunda bilgim yoktu. Teşekkürler..
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.
Her firma anlaşmalı yağını över ve onu önerir.. Bizim servislerde yamalube dışında koymuyorlar.. Bunlar tamamen politika.. Bizim aklımız yetişmez
Kısacası motor yağ numaraları ile oynamayın.. Ayrıca sizin motorların yağ eksiltmesi teknolojileri ile alakalı bir durum.. Bana göre sıkıntı yok motorlarınızda..
Eğer yazın kalın yağ koyalım ,kışın ince koyalım derseniz yani yağın viskozitesi ile oynarsanız motosikletin pistonları kalın yağ koyduğunuz zaman ona göre aşınacaktır..
Sonra ince koyunca performastan düşecek ve yağ eksiltecektir..
Ana neden motorda kullanılan teknolojidir. Yeni teknoloji motorlarda, yüksek performans sağlamak için metaller birbirine daha yakın tasarlanmıştır. Bu da yağın eksilmesine yol açar. Ayrıca motor karterinde uygun viskozitede yağ kullanılmaması, motora uygun performansta yağ kullanılmaması ve motorun sürekli yüksek devirde çalıştırılması da motorda yağ eksilmesinin nedenleri olarak sayılabilir.
ozaman bu bilgiler doğrultusunda motorun 5500km de ve bugune kadar honda servislerinde 2 defa yağı değişti ikiside 20-50 idi. bundan sonra da 20-50 kullanarak devammı etmek gerekir. yoksa bundan sonra olması gereken yağ 10-40 kullanılıp mı devam etmek gerekir..Topikde birsürü sıfır CBF kullanıcısı var bu yağ vizikote konusu onlar içinde iyi olacaktır.
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.
Bizim burada castrol actevo 4t 20-40 koyuyorlar hep iyimidir bu yağ.scooterlarada bunu koyuyorlar cbf lerede.
Honda servislerinde shell koymalarının sebebi sj sınıfı ve diğer yağlara göre daha ucuz olması diye biliyorum. Kitapçıkta da tavsiye ettiği gibi sj sınıfı yağları kullanmamız gerekiyor.
Bir de ortam sıcaklığı 0 derecede ve ortam sıcaklığı 35-40 derece olan farklarda aynı yağı kullanmak biraz mantıksız değil mi ? Kışın ince-yazın kalın yağ kullanılmasının sebebi, yağın motor ısındıktan sonraki çalışma ortamı değil mi.
Misal kışın ince yağ koyduk motosikletimize, yağ sıcaklığı en fazla atıyorum 150 dereceye çıkar ve belli bir vizkositede kalır. Aynı yağı yazın koysak bu sefer çalışma sıcaklığı 200lerin üstünde olacak. Bu yüzden viskositeyi yakın tutmak için kışın ince yazın kalın yağ önerilir.
Önceki yazılarımda belirtmiştim zaten, her firma anlaşmalı olduğu yağı tüketiciye sunuyor..
Aslında işin doğru tarafı ; örn. 10/40 yağ her koşulda aynıdır.. Açıkta alsan, kapalıda alsan,
castrolda alsan veya shell de alsan yağ yağdır..Sadece tek fark dayanıklılık farkıdır.Herkesin bu
konudaki bilgisi kendine doğrudur.Ben kimseye şunu al bunu al diyemem.Sadece tek bildiğim doğru
herhangi bir motorda ( araba,kamyon,motosiklet) yağ sürekli değiştirilmez.(numara olarak).Çünkü
her defasında numarasını değiştirdiğin yağ, motorun pistonlarını zamanla aşındırıp sıkınıtı yaratacaktır.
Hangi yağı firma öneriyorsa (Honda CBF 150 Shell 20/50) daima onu kullanın.Yazın ayrı kışın ayrı olayına girmeyin.
Haa bana dersin ki ben mersinde ,adanada, antalyada yaşıyorum 3 ay boyunca 45 derece sıcaklıkta nonstop geziyorum ,o zaman
yağını kalınlaştır.
Benim anlatmak istediğim de istanbul gibi bir yerde sıcaklık 35i de -5i de görüyor. Ben her iki şartta da kullanıyorum motosikletimi. (ben de 10-40 castrol kullandım hep daha sonra shell advance 20-50 ile değiştirdim.) Koray peki sınıflar ile ilgili bir bilgin var mı.
Ulen aydoğan gittin forum teknik bilgisi eksik kaldı
Bundan mı bahsediyorsun ,tam anlayamadım ama
Yaşanan bölge Viskozite değeri
-30 +30 0W-30
-25 +30 5W-30
-25 +40 5W-40
-20 +30 10W-30
-20 +40 10W-40 Bizim ülkemizin motor yağı bu olmalı ..Tüm araçlar için geçerlidir
-15 +40 15W-40
-15 +50 15W-50
-20 +50 10W-50
-10 +50 20W-50
-20 +60 10W-60
Hayır, bahsettiğim şey api sj , jaso ma motor yağı standartları, api-s(buradaki harf değişir) benzinli motorlar için anlamına gelir. Jaso MA da motosikletler için üretilen yağların belli bir standardını belirtir.
Birkaç kaynak ekliyeyim ama ingilizce.
Burada API-SJ sınıfı motor yağlarının 2001 ve daha önce üretilen motorlar için olduğunu yazıyor. Motor yağı kutusunun arkasında yazar standartlar, yakınında var ise bakabilirsin.
http://motorcycleinfo.calsci.com/API.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil
http://webtr.opet-oil.com/sorularla_madeniyag.jsp#11
Bizim için aslında en doğru yağ budur. ( marka bağımsız özelliklerini dikkate alın)
http://www.shell.com.my/home/content...advance_ultra/
http://www.btdepo.com/store/ProductD...oductid=119266 bakın buradaki yağın açıklamalarında türkçeye çevrilmiş güzel bir anlatım var. (gerçi araba yağı )
benim motorum vites geçişleri sert bana mı öyle geliyo özellikle 2 ci vitese geçerken baya bi ses geliyo .....bir kaç gün önce boyle bir sorundan bahsetmiştim "thenisthawk" da depriyaj ın boşlugunu al demişti bu gun yapayım dedım acarsak bellı olur sıkarsakta sonunda yaptım sıktım ses az kesılır gibi oldu ama canımı sıkan orta sehpada vites taktım deprıyajdan elimi çekmedim bı baktım arka teker dönüyor tuttum bıraktım bırakır bırakmaz yıne dönuyo normal mi sizdede oluyormu
Yav dediğim gibi işte sen işin mühendisliğine giriyorsun..
Harleyi olan adam bunu düşünmez , bizim motorlar için kafayı yiyeceğiz
Hangi marka olursa olsun koy gitsin .. biri 500 km gider biri 1000 km gider sıkıntı yok
Cbf topiğinde başka ne beklenir ki ; yağ muhabbeti şaka şaka takılıyorum gençlik
Yüksek devirli performanslı motorlarda yağ kullanımı önemli limit kullanımlarında özellikle racing motorlarda yada turbolu otomobillerde ancak bizim gibi standart motorlarda bu fark önemsenmeyecek kadar azdır kaliteli olmak şartıyla yani belirli standartlardaki yağlarda shell castrol mobil vs vs gibi herhangi bir sıkıntı size yaşatmaz 10-40 yağı yaz kış kullanılmasını tavsiye ederim
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)