Bercesteye giden motorlara soyle hemen hemen hepsi SS bu yuzden beykozdan oraya benım gozum yemedı cbf le açıkçası sonra kavacık kavsağında oylesın bugun gezınırken bı baktım kavsakda bi kaç motorlu durdum yanlarında bı baktım kımlerı goreyım Cihan 98 hp ve bikaç arkadaş işim olmasaydı onlara takılacaktım ama onlara katılamadım..
Artık havalar ısınmaya baslayınca hemen hemen hiç bir geziyi kaçırmam Allahın izniyle..
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.
yav bende ona takıldım beykozdaymıs arasıra bı mavı esd goruyorum buralarda acaba gordüğüm şahıs Şenol abimidir bilmiyorum tanısırsak bırlıkte katılırız buradan
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.
aslında forumlara yazmayı bırakmıştım , ama bu foruma o kadar çok yazdım ki cbf yi almadan önce, sizlerle bilgi paylaşımında bulundum... şimdi cbf 150 aldım yazmazsam ayıp olur... biraz ilk deneyimlerimi paylaşayım ;
*öncelikle çok rahat sürüşü ve kolay vites geçişleri ile mest etti beni...
*çok güzel bir yol tutuşu var(lastikler mişelin) , çukura filan girdiğimde yol tutuşu bozulmuyor, motor savrulmuyor... iyiki innovayı satıp bunu almışım, motor resmen köy yollarında yaylana yaylana, fıs fıs gidiyor... çok rahat gerçekten...
*yakıtı daha ölçmedim, 300 km oldu sürekli şehir içi ve köy yollarında kullanıldı... hatta yaylalara dağ yollarına çıkıldı... gösterge tam yarıda... sanki bir depo ile 550-575km gidecek gibi , ama bilemem...
*motorun sesi fena değil... ama ısındıktan sonra tık tık tık tık tık diye çalışıyor, hani motor soğukken daha tok ve güzel bir sesi var...
*garip ama 5000-6000 devir arası bir titreşim oluşuyor ve 6000 devirde kayboluyor sanki... anlayamadım, özellikle 4. viteste ... 43 numara dişli ve rodaj yağının sebeb olduğu bir olay mı bilemiyorum, yağını değiştirirken 42 lik dişli takmalarını isteyeceğim...
*motor 6000 devirde 80 yapıyor, rodajda olduğumdan pek 70 i geçmedim ama, 43 lük dişli harbiden bağırtıyor makineyi, bu honda neden böyle bir dişli takmış hala anlayamadım...
*duvar kenarlarından filan geçerken zincirin sesi yansıyor, gıcık oluyorum...
*farı , frenleri filan harika...
*35lt çanta taktıracağım, ama genelde kaskımı koymak için... belki şeytana uyar, paraya kıyar, kappa nın 21 lik yan çantalarını taktırırım, arka çanta çok çirkin duruyor motosiklette... o zaman kaskımı da bir kask kilidi ile muhafaza ederim diyorum , motordan indiğim zamanlar... bilmiyorum nasıl fikir?
*bir soru da , arka dişliyi 43 lük bırakıp ön dişliyi 16 ya mı büyütsem, nasıl olur? 40lık dişlinin bayacağından korkuyorum...
*500km olunca yağını değiştireceğim, yine mineral yağ koyup rodaja devam edeceğim... 1000km de yarı sentetik koymayı düşünüyorum... zira ilk 300 km çok hırpaladım motoru, genelde 2. ve 3. viteste kullanmak zorunda kaldım, uzun yola gidemedim, iki kez de dağa çıktım, motor fena açıldı anlayacağınız
foruma pek yazmıyorum artık, ama bu güzel cbf 150 başlığını hep takiğte olacağım... selamlar , saygılar;
Hayırlı uğurlu olsun arkadaşım öndişliyle oynamanı tavsıye etmıyorum arkayı 42 lik yaptırman daha makul olacağını dusunuyorum zira bu konuyla ilgili kullananlardan oldukça çok yorum okudum, bir daha kı bakıma bende 42 lik koyduracağım yan çantalar boğuyor motoru ben 40 lık koydurdum shadın sh 40 modelı memnunum tam motora oturdu, duvardan gecerken zincir sesı olayını hala bende cozebılmıs değilim ? 5000-6000 devır arası tıtresım oluyor ve kesılıyor aynen bendede bu olay var ancak 42 lık taktırınca cozuleceğini düşünüyorum..
Bunlar benım şahsi fikrim tekrar hayırlı olsun güle güle kullan
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.
cbf i ilk aldığımdakappa 35 lik kullanıyordum daha sonra 2. motorumda shat 40 lık kargo lusundunda aldım genişlik bakımından hiç bi fark yok hatta shad biraz dar denilebilir kullnışsız çanta kilit sistemi çok güzel
şimdi tekrar kappa 35 likl aldım fakat 46 almayı düşünüyorum cbf de iyi duruyor
dişli konusunda ise 38 lik kullandım 40 lık kullandım en ideali 42 lik şuan 42 lik takılı en son oring zincir takviye ettim bide ön dişliyi kendim değiştidim motor sanki kendine geldi :D lastiklerimde süper pirellinin yeni çıkanı malum michelini boykot ediyoruz yine nasip olmadı..
saygılar......
Honda CBF 150 ((2007 2008 (siyah) 2011)) ve CBR 125 R HRC ((2011)) CBF 150 (((2011 Gümüş))).... Asya Motor Elegant 150 (170cc) Kırmızı
2000 km de kaç ml yağ kalmıştır sizce ?bakmadım üşendim..tahminen 5800 de koymuştum..şimdi 7750 de fln..yarın castrol 10 40 alıp koyacam..
2020 'Tracer 900 İcon Blue
Ubuntu bence 500 e kadar bekleme yağı değiştir , 15 lirana mal olur belki ama inan bir an önce rodajda motordan kopan talaşlardan kurtulmak istersin, 1000km ise sentetik için bence erken, motorun biraz oturmasına sekmanın aşınmasına izin vermek gerekiyor. Motorun sesinin ısınınca değişmesi kullanılan yağın kalitesiz olmasından kaynaklanıyor. Muhtemelen mineral bir yağ. Rodaj için konulmuş. Benim tavsiyem senin de mineral bazlı 20w40 actevo yağ koyman, hoşuna gitmezse 1000km de garanti bakımında değiştirtirsin. Zincir yağsız olunca ses yapıyor. Bende eskiden kalma castrol chain wax vardı onu zinciri gazyağı ile temizleyip yağladım. ses bir hayli azaldı, yalnız bu zincir yağı yapış yapış birşey ve çok toz pislik topluyor. Piyasada daha iyi zincir yağları varmış, AydoğanX daha önce bahsediyordu, markasını şimdi hatırlayamadım. Teflon bazlı kuru toz gibi birşey. Titreşim ise garip, bende de var, kaynağını bulamadım, grenajlardan mı geliyor, eksozdan mı geliyor, yerini tespit edemedim. Eksozun içinden geldiği konusunda şüphelerim var
titreşim konusu 42 lik dişli taktığımda ve yağını değiştirdiğimde devam ederse hondaya bir mail atacağım... titreşimsiz motor diye satıyorlar ama en çok kullanacağım devir aralığında , belki rahatsız edici değil ama fark edilir bir titreşim var...
hayırlı olsun yazan herkese teşekkürler, darısı olmayanlara...
selamlar...
Hayır yahu bana laf ettin diye demedim zaten, eksik ya da yanlış biliyor olabilirim ya da biliyor olabiliriz. Amaç doğru kullanmak değilmi zaten..
Genelin de faydasına olur eğer sorduğum soruları biliyorsan. Yok bilmiyorsan sorun değil araştırırız öğreniriz hep beraber..
Alındın sanırım, kusura bakma..
Arkadaşlar herkese selamlar,zincir olayı,yağlayınca janta savurup kirletiyor,acaba tam kapalı zincir muhafazası takılabilirmi veya takan varmı,bence hem temiz vede daha güzel bir görünüm olur.Diğer sorumda ,5 yıl cup kullandım 2 kişiyle 2 ci vites bayılmadan çıktığım cerrahpaşa yokuşunu , cbf yle hemde daha 1600 kmde 2kişi 2 ci vites kaptırmazsam çıkamıyorum ,ne dersiniz.
Selam ark..lar, bende motora tam teferruatlı cilalı milalı bi temizlik yaptım işte fotolar yolda geliyorlar
Herkese kazasız keyifli sürüşler.
arkadaşlar titreşimden kastınız motor sarsılacak kadar bir titreşim mi yoksa bahsettiğiniz devir aralığında olan stabil ve basit bir titreşim mi?
eğer 2.si ise bence normal sonuçta kullandığımız makinalar TEK SİLİNDİR li ne kadar uğraşılırsa uğraşılsın illa ki biraz titreşim olacaktır, bunu abartmamak lazım.
motosiklet bir kere bacaklarımız arasında bir makina, motor vucudunuza en yakın konumda her motorda bir şekilde titreşim hissedersiniz çok takılırsanız buna.
Şu an bu konu içerisinde 23 kullanıcı var. (0 üye ve 23 misafir)